Kjos grådighet!

Slettet bruker
NAS 09.01.2019 kl 10:01 10897

Kan bli undergangen for Norwegian, dersom han ikke åpner øynene..
NAS står ovenfor en rekke utfordringer, og noen av dem er uhåndterbart som selvstendig aktør.

Kursmål 150kr
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2019 kl 20:30 4406

Hva får dere til å tro at denne skal OPP på stigende oljepris, tapt EK, og bud som uteblir?

Tipper IAG har satt shortmaskineriet i gang, og kjører kurs ned ved å bytte aksjer som ikke viser på ssr lista, og da blir bud 20% over laveste børskurs. Derfor skal den ned under 100,-
Slettet bruker
10.01.2019 kl 20:31 4397

Jeg var en av de som hadde troa på Kjos og NAS. trodde på det han sa at 2017 var et drittår og at 2018 ville bli meget bedre

hva skjedde? emil kom på besøk og jeg ble tatt på senga. solgte alt med et stort tap. angret seff i etterkant pga oppkjøpsryktene som jeg mistenker er et spill for galleriet

Skal si jeg var overrasket over oppgangen på mandag etter trafikktalla nå skjønner jeg at det sannsynligvis var piratene DnB som presset kursen opp for å selge seg ned.

skal vi alle være positive til NAS og alle andre aksjer for å ha et liv?!
jeg er genuint interessert i aksjemarkedet og ja noen ganger slår jeg meg i huet hvorfor jeg gidder å kommentere disse luftslottene LOL
TomW
10.01.2019 kl 20:48 4363

Skrev ingen navn, men tydelig at du følte deg truffet.

Hvor høyt skal oljen mener du, eller vet du ? Uansett så er alt under 70 vel og bra. De har hedget 52% av h1 på 687 m.t
Du har fått med deg hva som har vært hovedproblemet i EK situasjonen? Hvis ikke så kan jeg fortelle deg at dette skyldes at nettopp oljeprisen har falt mye og derav må nas bokføre et tap på denne hedgen. Så for hver eneste dollar oljen stiger bedres dette tapet.
Budet må gjerne utebli, Nas har aldri bedt om et bud. Det er iag som vil kjøpe nas, ikke omvendt.


"Tipper IAG har satt shortmaskineriet i gang, og kjører kurs ned ved å bytte aksjer som ikke viser på ssr lista, og da blir bud 20% over laveste børskurs. Derfor skal den ned under 100,-"

Altså, hva skal man svare på slikt? Som sagt, det kreves et visst tankesett!

Slettet bruker
10.01.2019 kl 20:51 4373

Følte meg overhode ikke truffet. Har ikke lest de andre innleggene. Jeg følger Hektar, vi skal ned på 88 kr. Eller konk.

Oljen skal ila 19 opp i 86 og mulig 100 usd. Deretter tryner den igjen.

SS
Slettet bruker
10.01.2019 kl 21:06 4343

Pareto ser stadig lavere risiko
Pareto Securities nedjusterer kursmålet for Norwegian-aksjen fra 350 til 330 kroner og gjentar kjøpsanbefalingen.
Meglerhuset har nedjustert sine estimater i etterkant av svake trafikktall fra selskapet og valutaeffekter.
Norwegian-caset til Pareto får stadig lavere risiko ettersom ekspanderingen flater ut, med 2019–2020 som estimeres å gi bedrede kostnader og redusert yieldpress da veksten avtar.
TomW
10.01.2019 kl 21:08 4332

Nå var ikke den meldingen veldig rettet mot deg, men nå får vi avvente å se hvordan året ender først? Med et tap på 2,4 mrd i q1 så skulle det meget til for at de skulle klarer solide overskudd i år. Det ble tidlig kommunisert at det håpet på 0 +- , i 2018

Ser det er et par av dere som har noen fine konspirasjonsteorier rundt disse oppkjøpsryktene. Det er ganske utrolig at lille Bjørn kjos får en av fly-bransjens mektigste menn til å kjøpe 4,6% i Nas for at Bjørn skulle få lurt til seg hele 300 mill i en rep emi? Hvordan kan du tvile på Kjos, samtidig som du tror noe slik?

Nei man behøver absolutt ikke være positiv til Nas, det er mye med Nas som det er verdt å være kritisk til. Men kommentarer hvor det skrikes om konkurser over en lav sko er ekstremt lavmål og så virkelighetsfjernt som det kommer.

NaiveNormenn
10.01.2019 kl 21:36 4281

Er det slik at meldeplikt grensen er ved 5%? Slik at det kan gjøre hva de vil med de resterende uten varsling?
Slettet bruker
10.01.2019 kl 21:48 4251

Stemmer derfor er dette signifikant fordi piratene DnB nå kan dumpe resterende beholding uten varsling. kan hende at de sender ut melding etter at de har solgt seg helt ut dog.

Mest sannsynlig så betyr det at ytterligere i underkant av 5% skal selges...

det ser ikke akkurat lyst ut for flybransjen hvor Joon sannsynligvis legges ned og amerikanske flyaksjer faller kraftig på amerikanske børser kanskje ikke uten grunn

https://e24.no/naeringsliv/luftfart/air-france-legger-trolig-ned-hipster-satsingen-joon-ledelsen-tar-et-klokt-valg-sier-flyanalytiker/24537820
Ypsilon 7
10.01.2019 kl 22:00 4220

Sektorsyke, smittsom nedstigningsvirus. Snart oppdrift igjen. Dett var dett.
Slettet bruker
10.01.2019 kl 23:02 4100

Pass på blodtrykket fremover folkens..
netrom84
11.01.2019 kl 01:57 3379

Morsomt med konspirasjonsteorier da.. Er det ikke Kjosern selv så er det DNB eller andre som manipulerer kursen :)

Selv om det ikke er en overhengende konkursrisiko akkurat nå da NAS greit får hentet ny EK ved behov. Så er jeg mer tvilende på hva som skjer på litt lengre sikt (2-3 år) og ser at konkursrisikoen er reell. Jeg ser en klar fare for at Norwegian fort kan brenne inne med for stor flyflåte. Det er mulig de klarer å selge flyene eller får til en avtale med en som kan bli medeier. Men det er også mulig de ikke klarer å selge de og da er konkursfaren virkelig stor. Jeg trur det er urealistisk for Norwegian og selv tru at de kan sette alle flyene i drift selv.
Redigert 11.01.2019 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
k2b
11.01.2019 kl 15:40 3208

ser ikke ut til at vi klarer å bryte igjennom 173,- i dag.
Slettet bruker
11.01.2019 kl 17:00 3149

Brexit nærmer seg nå med stormskritt.
Her bør man passe på besøkstiden sin..
NAS kan falle under 100, før sommer..