Kjos grådighet!
Kan bli undergangen for Norwegian, dersom han ikke åpner øynene..
NAS står ovenfor en rekke utfordringer, og noen av dem er uhåndterbart som selvstendig aktør.
Kursmål 150kr
NAS står ovenfor en rekke utfordringer, og noen av dem er uhåndterbart som selvstendig aktør.
Kursmål 150kr
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Brexit nærmer seg nå med stormskritt.
Her bør man passe på besøkstiden sin..
NAS kan falle under 100, før sommer..
Her bør man passe på besøkstiden sin..
NAS kan falle under 100, før sommer..
netrom84
11.01.2019 kl 01:57
3380
Morsomt med konspirasjonsteorier da.. Er det ikke Kjosern selv så er det DNB eller andre som manipulerer kursen :)
Selv om det ikke er en overhengende konkursrisiko akkurat nå da NAS greit får hentet ny EK ved behov. Så er jeg mer tvilende på hva som skjer på litt lengre sikt (2-3 år) og ser at konkursrisikoen er reell. Jeg ser en klar fare for at Norwegian fort kan brenne inne med for stor flyflåte. Det er mulig de klarer å selge flyene eller får til en avtale med en som kan bli medeier. Men det er også mulig de ikke klarer å selge de og da er konkursfaren virkelig stor. Jeg trur det er urealistisk for Norwegian og selv tru at de kan sette alle flyene i drift selv.
Selv om det ikke er en overhengende konkursrisiko akkurat nå da NAS greit får hentet ny EK ved behov. Så er jeg mer tvilende på hva som skjer på litt lengre sikt (2-3 år) og ser at konkursrisikoen er reell. Jeg ser en klar fare for at Norwegian fort kan brenne inne med for stor flyflåte. Det er mulig de klarer å selge flyene eller får til en avtale med en som kan bli medeier. Men det er også mulig de ikke klarer å selge de og da er konkursfaren virkelig stor. Jeg trur det er urealistisk for Norwegian og selv tru at de kan sette alle flyene i drift selv.
Redigert 11.01.2019 kl 01:57
Du må logge inn for å svare
Pass på blodtrykket fremover folkens..
Ypsilon 7
10.01.2019 kl 22:00
4221
Sektorsyke, smittsom nedstigningsvirus. Snart oppdrift igjen. Dett var dett.
Stemmer derfor er dette signifikant fordi piratene DnB nå kan dumpe resterende beholding uten varsling. kan hende at de sender ut melding etter at de har solgt seg helt ut dog.
Mest sannsynlig så betyr det at ytterligere i underkant av 5% skal selges...
det ser ikke akkurat lyst ut for flybransjen hvor Joon sannsynligvis legges ned og amerikanske flyaksjer faller kraftig på amerikanske børser kanskje ikke uten grunn
https://e24.no/naeringsliv/luftfart/air-france-legger-trolig-ned-hipster-satsingen-joon-ledelsen-tar-et-klokt-valg-sier-flyanalytiker/24537820
Mest sannsynlig så betyr det at ytterligere i underkant av 5% skal selges...
det ser ikke akkurat lyst ut for flybransjen hvor Joon sannsynligvis legges ned og amerikanske flyaksjer faller kraftig på amerikanske børser kanskje ikke uten grunn
https://e24.no/naeringsliv/luftfart/air-france-legger-trolig-ned-hipster-satsingen-joon-ledelsen-tar-et-klokt-valg-sier-flyanalytiker/24537820
NaiveNormenn
10.01.2019 kl 21:36
4282
Er det slik at meldeplikt grensen er ved 5%? Slik at det kan gjøre hva de vil med de resterende uten varsling?
TomW
10.01.2019 kl 21:08
4333
Nå var ikke den meldingen veldig rettet mot deg, men nå får vi avvente å se hvordan året ender først? Med et tap på 2,4 mrd i q1 så skulle det meget til for at de skulle klarer solide overskudd i år. Det ble tidlig kommunisert at det håpet på 0 +- , i 2018
Ser det er et par av dere som har noen fine konspirasjonsteorier rundt disse oppkjøpsryktene. Det er ganske utrolig at lille Bjørn kjos får en av fly-bransjens mektigste menn til å kjøpe 4,6% i Nas for at Bjørn skulle få lurt til seg hele 300 mill i en rep emi? Hvordan kan du tvile på Kjos, samtidig som du tror noe slik?
Nei man behøver absolutt ikke være positiv til Nas, det er mye med Nas som det er verdt å være kritisk til. Men kommentarer hvor det skrikes om konkurser over en lav sko er ekstremt lavmål og så virkelighetsfjernt som det kommer.
Ser det er et par av dere som har noen fine konspirasjonsteorier rundt disse oppkjøpsryktene. Det er ganske utrolig at lille Bjørn kjos får en av fly-bransjens mektigste menn til å kjøpe 4,6% i Nas for at Bjørn skulle få lurt til seg hele 300 mill i en rep emi? Hvordan kan du tvile på Kjos, samtidig som du tror noe slik?
Nei man behøver absolutt ikke være positiv til Nas, det er mye med Nas som det er verdt å være kritisk til. Men kommentarer hvor det skrikes om konkurser over en lav sko er ekstremt lavmål og så virkelighetsfjernt som det kommer.
Pareto ser stadig lavere risiko
Pareto Securities nedjusterer kursmålet for Norwegian-aksjen fra 350 til 330 kroner og gjentar kjøpsanbefalingen.
Meglerhuset har nedjustert sine estimater i etterkant av svake trafikktall fra selskapet og valutaeffekter.
Norwegian-caset til Pareto får stadig lavere risiko ettersom ekspanderingen flater ut, med 2019–2020 som estimeres å gi bedrede kostnader og redusert yieldpress da veksten avtar.
Pareto Securities nedjusterer kursmålet for Norwegian-aksjen fra 350 til 330 kroner og gjentar kjøpsanbefalingen.
Meglerhuset har nedjustert sine estimater i etterkant av svake trafikktall fra selskapet og valutaeffekter.
Norwegian-caset til Pareto får stadig lavere risiko ettersom ekspanderingen flater ut, med 2019–2020 som estimeres å gi bedrede kostnader og redusert yieldpress da veksten avtar.
Følte meg overhode ikke truffet. Har ikke lest de andre innleggene. Jeg følger Hektar, vi skal ned på 88 kr. Eller konk.
Oljen skal ila 19 opp i 86 og mulig 100 usd. Deretter tryner den igjen.
SS
Oljen skal ila 19 opp i 86 og mulig 100 usd. Deretter tryner den igjen.
SS
TomW
10.01.2019 kl 20:48
4364
Skrev ingen navn, men tydelig at du følte deg truffet.
Hvor høyt skal oljen mener du, eller vet du ? Uansett så er alt under 70 vel og bra. De har hedget 52% av h1 på 687 m.t
Du har fått med deg hva som har vært hovedproblemet i EK situasjonen? Hvis ikke så kan jeg fortelle deg at dette skyldes at nettopp oljeprisen har falt mye og derav må nas bokføre et tap på denne hedgen. Så for hver eneste dollar oljen stiger bedres dette tapet.
Budet må gjerne utebli, Nas har aldri bedt om et bud. Det er iag som vil kjøpe nas, ikke omvendt.
"Tipper IAG har satt shortmaskineriet i gang, og kjører kurs ned ved å bytte aksjer som ikke viser på ssr lista, og da blir bud 20% over laveste børskurs. Derfor skal den ned under 100,-"
Altså, hva skal man svare på slikt? Som sagt, det kreves et visst tankesett!
Hvor høyt skal oljen mener du, eller vet du ? Uansett så er alt under 70 vel og bra. De har hedget 52% av h1 på 687 m.t
Du har fått med deg hva som har vært hovedproblemet i EK situasjonen? Hvis ikke så kan jeg fortelle deg at dette skyldes at nettopp oljeprisen har falt mye og derav må nas bokføre et tap på denne hedgen. Så for hver eneste dollar oljen stiger bedres dette tapet.
Budet må gjerne utebli, Nas har aldri bedt om et bud. Det er iag som vil kjøpe nas, ikke omvendt.
"Tipper IAG har satt shortmaskineriet i gang, og kjører kurs ned ved å bytte aksjer som ikke viser på ssr lista, og da blir bud 20% over laveste børskurs. Derfor skal den ned under 100,-"
Altså, hva skal man svare på slikt? Som sagt, det kreves et visst tankesett!
Jeg var en av de som hadde troa på Kjos og NAS. trodde på det han sa at 2017 var et drittår og at 2018 ville bli meget bedre
hva skjedde? emil kom på besøk og jeg ble tatt på senga. solgte alt med et stort tap. angret seff i etterkant pga oppkjøpsryktene som jeg mistenker er et spill for galleriet
Skal si jeg var overrasket over oppgangen på mandag etter trafikktalla nå skjønner jeg at det sannsynligvis var piratene DnB som presset kursen opp for å selge seg ned.
skal vi alle være positive til NAS og alle andre aksjer for å ha et liv?!
jeg er genuint interessert i aksjemarkedet og ja noen ganger slår jeg meg i huet hvorfor jeg gidder å kommentere disse luftslottene LOL
hva skjedde? emil kom på besøk og jeg ble tatt på senga. solgte alt med et stort tap. angret seff i etterkant pga oppkjøpsryktene som jeg mistenker er et spill for galleriet
Skal si jeg var overrasket over oppgangen på mandag etter trafikktalla nå skjønner jeg at det sannsynligvis var piratene DnB som presset kursen opp for å selge seg ned.
skal vi alle være positive til NAS og alle andre aksjer for å ha et liv?!
jeg er genuint interessert i aksjemarkedet og ja noen ganger slår jeg meg i huet hvorfor jeg gidder å kommentere disse luftslottene LOL
Hva får dere til å tro at denne skal OPP på stigende oljepris, tapt EK, og bud som uteblir?
Tipper IAG har satt shortmaskineriet i gang, og kjører kurs ned ved å bytte aksjer som ikke viser på ssr lista, og da blir bud 20% over laveste børskurs. Derfor skal den ned under 100,-
Tipper IAG har satt shortmaskineriet i gang, og kjører kurs ned ved å bytte aksjer som ikke viser på ssr lista, og da blir bud 20% over laveste børskurs. Derfor skal den ned under 100,-
TomW
10.01.2019 kl 20:21
5996
Hver gang kursen faller noe tilbake så dukker de samme dommedags predikantene opp med sine dystre spådommer. Det skrikes om emisjon og konkurs om hverandre, gjerne begge deler. Kursen skal minst til 20 kr sier en, nei til 0 kr sier den andre.
Så kommer dagen når de dårlige nyhetene som fikk aksjen til å falle i første omgang, kontres med positive nyheter. Da fordufter predikantene, de kryper tilbake under stenene de kom fra. Så ligger de der å venter i håp om at sjansen skal by seg igjen. For skulle sjansen by seg igjen så da står de klare igjen med sine dystre spådommer.
Motivet til denne type mennesker er noe ukjent og jeg tror aldri jeg vil forstå disse heller. For å forstå disse menneskene så kreves det nok et gitt "tankesett", eller rettere sagt fravær av tanker. Heldigvis så er det ikke så ofte man støter på disse menneskene i det daglige, for disse trives best på anonyme forum. Her får de nok en slags ferie fra sitt ellers triste liv, vil jeg anta.
Så kommer dagen når de dårlige nyhetene som fikk aksjen til å falle i første omgang, kontres med positive nyheter. Da fordufter predikantene, de kryper tilbake under stenene de kom fra. Så ligger de der å venter i håp om at sjansen skal by seg igjen. For skulle sjansen by seg igjen så da står de klare igjen med sine dystre spådommer.
Motivet til denne type mennesker er noe ukjent og jeg tror aldri jeg vil forstå disse heller. For å forstå disse menneskene så kreves det nok et gitt "tankesett", eller rettere sagt fravær av tanker. Heldigvis så er det ikke så ofte man støter på disse menneskene i det daglige, for disse trives best på anonyme forum. Her får de nok en slags ferie fra sitt ellers triste liv, vil jeg anta.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
går ikke konk men blir tvangsavviklet for å betale kreditorene da rollover blir stadig vanskeligere med stigenende renter
ellers blir kjøpt opp for en billig penge
uansett er dagens prising hensides og vil flere være med på en ny emisjon?? rent pengesluk uten like...
ellers blir kjøpt opp for en billig penge
uansett er dagens prising hensides og vil flere være med på en ny emisjon?? rent pengesluk uten like...
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
Denne går enten konk, eller tilbake til kurs første gang jeg handlet denne på børs 86 kr.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
NaiveNormenn
10.01.2019 kl 19:16
6136
Problemet er å få synliggjort verdiene på flyflåten. Ved å børsnotere Norwegian air asset på Oslo børs blir dette synliggjort. Dette blir da et frittstående leasingselskap. Dagens aksjonerer kan få 1/3 i aksjer Nas beholder 1/3 og 1/3 i utvanning gjennom emisjon. Det er mange løsninger på dette.
Jeg tror skuta forsetter å levere fremover og gleder meg til Q1.
Jeg tror skuta forsetter å levere fremover og gleder meg til Q1.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
kjelli84
10.01.2019 kl 19:07
6163
Med 3 millioner passasjerer i måneden , så mener jeg de bør begynne å konsolidere litt. Større fyllingsgrad på etablerte ruter. Kanskje kostnadsøkningen + 50 kr ekstra per billett er mulig å ta inn. I så fall 150 mill per måned netto
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
Må nå la folk få ha sine fantasier. Bud på 200 kr... Huff.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
Vel..
Neste emisjon kan neppe bli høyere enn den emisjonen som har vært, slik som ståa er nå.
Og om jeg husker riktig var den forrige emisjonen på rundt 150kr.
Neste emisjon kan neppe bli høyere enn den emisjonen som har vært, slik som ståa er nå.
Og om jeg husker riktig var den forrige emisjonen på rundt 150kr.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
TomW
10.01.2019 kl 16:49
6393
"En mulig scenarie er å kjøre en større emisjon på 100kr og få IAG med å delta, for så å akseptere budet på kr.200 etterhvert."
Ja dette virker som det eneste fornuftige scenarioet hango. Bra tenkt :)
Ja dette virker som det eneste fornuftige scenarioet hango. Bra tenkt :)
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
Noen begynner vist med å miste tolmodigheten til Kjos.
Budet fra IAG blir antaglivis på maks 200kr, og Kjos ser seg nødt til å gjennomføre en evt ny emisjon, slik at den potensielle fremtidige gevinsten blir større.
Under 100 iløpet av året, er sikkert.
Grådigheten til Kjos vil påføre aksjonærene et betydelig tap i år.
Dette kunne lett ha blitt unngått, dersom Kjos la bort grådigheten sin.
En mulig scenarie er å kjøre en større emisjon på 100kr og få IAG med å delta, for så å akseptere budet på kr.200 etterhvert.
Budet fra IAG blir antaglivis på maks 200kr, og Kjos ser seg nødt til å gjennomføre en evt ny emisjon, slik at den potensielle fremtidige gevinsten blir større.
Under 100 iløpet av året, er sikkert.
Grådigheten til Kjos vil påføre aksjonærene et betydelig tap i år.
Dette kunne lett ha blitt unngått, dersom Kjos la bort grådigheten sin.
En mulig scenarie er å kjøre en større emisjon på 100kr og få IAG med å delta, for så å akseptere budet på kr.200 etterhvert.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
NAS: FLAGGEMELDING I NORWEGIAN AIR SHUTTLE ASA
15:49
Fond forvaltet av DNB Asset Management AS har i dag 10.01.2019 solgt 48 873
aksjer i Norwegian Air Shuttle ASA.
Fond forvaltet av DNB Asset Management AS eier etter dette 2,262,872 aksjer i
Norwegian Air Shuttle ASA, som utgjør en eierandel på 4,98 % av utstedte aksjer
i selskapet
Source Url: https://newsweb.oslobors.no/message/467342
DnB asset mgt aka en av piratene har begynt nedsalget. alle burde vel skjønne tegningen...emil kommer på besøk :-(
15:49
Fond forvaltet av DNB Asset Management AS har i dag 10.01.2019 solgt 48 873
aksjer i Norwegian Air Shuttle ASA.
Fond forvaltet av DNB Asset Management AS eier etter dette 2,262,872 aksjer i
Norwegian Air Shuttle ASA, som utgjør en eierandel på 4,98 % av utstedte aksjer
i selskapet
Source Url: https://newsweb.oslobors.no/message/467342
DnB asset mgt aka en av piratene har begynt nedsalget. alle burde vel skjønne tegningen...emil kommer på besøk :-(
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
k2b
10.01.2019 kl 16:00
6518
Flaggemelding i Norwegian Air Shuttle ASA
Fond forvaltet av DNB Asset Management AS har i dag 10.01.2019 solgt 48 873 aksjer i Norwegian Air Shuttle ASA.
Fond forvaltet av DNB Asset Management AS eier etter dette 2,262,872 aksjer i Norwegian Air Shuttle ASA, som utgjør en eierandel på 4,98 % av utstedte aksjer i selskapet
hvor skal dette gå videre?
Fond forvaltet av DNB Asset Management AS har i dag 10.01.2019 solgt 48 873 aksjer i Norwegian Air Shuttle ASA.
Fond forvaltet av DNB Asset Management AS eier etter dette 2,262,872 aksjer i Norwegian Air Shuttle ASA, som utgjør en eierandel på 4,98 % av utstedte aksjer i selskapet
hvor skal dette gå videre?
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
TomW
10.01.2019 kl 15:37
6557
Mr Fox skrev Merk datoen: 1. august 2018 Vi skriver nå 2019.
Det stemmer. Ser forøvrig at 20 av 24 fly er leaset, så at de har tatt inn så mange fly på kort tid er kanskje ikke så veldig rart
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
TomW
10.01.2019 kl 15:33
6568
Riktig, du får sette deg en saftig short da :)
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
Mr Fox
10.01.2019 kl 15:32
6570
Merk datoen: 1. august 2018
Vi skriver nå 2019.
Vi skriver nå 2019.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
TomW
10.01.2019 kl 15:29
6589
Hvem har estimert et større tap i 2019 hango?
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
TomW
10.01.2019 kl 15:28
6597
Nei har dessverre ikke mer peiling om SAS sin flåte enn at jeg tar utgangspunkt i hva SAS selv skriver om sin flåte. Så da tar jeg selvkritikk på at jeg ikke etterprøver hva SAS selv informerer om på sin nettside.
https://www.sasgroup.net/en/airbus-a319-a320-a320neo-a321/
https://www.sasgroup.net/en/airbus-a319-a320-a320neo-a321/
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
Mr Fox
10.01.2019 kl 15:03
6637
Du har tydeligvis ikke peiling:
SAS' A320neo:
LN-RGM, LN-RGL, LN-RGN, LN-RGO, SE-DOX, SE-DOY, SE-DOZ, SE-ROA, SE-ROB, SE-ROC, SE-ROD, SE-ROE, EI-SIA, EI-SIB, EI-SIC, EI-SID, EI-SIE, EI-SIF,
EI-SIG, SE-,ROP, SE-RON, SE-ROM, EI-SIH, EI-SII
Dersom du kan telle så kommer forhåpentligvis (for din skyld) frem til 24
SAS' A320ceo er derimot: OY-KAW, OY-KAY, OY-KAL, OY-KAM, OY-KAN, OY-KAO, OY-KAP, OY-KAR, OY-KAT, OY-KAU, OY-KAS dvs 11 (SE-RJF ble hugget i fjor)
SAS' A320neo:
LN-RGM, LN-RGL, LN-RGN, LN-RGO, SE-DOX, SE-DOY, SE-DOZ, SE-ROA, SE-ROB, SE-ROC, SE-ROD, SE-ROE, EI-SIA, EI-SIB, EI-SIC, EI-SID, EI-SIE, EI-SIF,
EI-SIG, SE-,ROP, SE-RON, SE-ROM, EI-SIH, EI-SII
Dersom du kan telle så kommer forhåpentligvis (for din skyld) frem til 24
SAS' A320ceo er derimot: OY-KAW, OY-KAY, OY-KAL, OY-KAM, OY-KAN, OY-KAO, OY-KAP, OY-KAR, OY-KAT, OY-KAU, OY-KAS dvs 11 (SE-RJF ble hugget i fjor)
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
Billigere og bedre fly er absolutt ikke nok, når det også er estimert med større tap i 2019.
Jeg kutter kursmålet mitt for aksjen i 2019 til 80kr.
Risk/reward 1:1
Jeg kutter kursmålet mitt for aksjen i 2019 til 80kr.
Risk/reward 1:1
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
TomW
10.01.2019 kl 09:13
6888
Mr Fox skrev Norwegian har 18 MAX, SAS har 24 Neo 24>18
Av hva jeg kan lese ut fra "sas fact book" så har Sas 12 Airbus 320neo og 12 Airbus 320 classic. Altså totalt 24 Airbus 320, men bare halvparten av av den nye typen
Fleet oversiktene deres på nettsiden er mulig vis oppgradert senere, den sier 15 Airbus 320 neo
Uansett så vil 18>12(15)
Fleet oversiktene deres på nettsiden er mulig vis oppgradert senere, den sier 15 Airbus 320 neo
Uansett så vil 18>12(15)
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
Mr Fox
10.01.2019 kl 01:27
7059
Norwegian har 18 MAX, SAS har 24 Neo 24>18
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
TomW
10.01.2019 kl 01:11
7086
Millioner av mennesker ser det ut til
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
1013
10.01.2019 kl 01:05
7097
de går konkurs hvem vil købe billet og risikere ikke at komme afsted,
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
TomW
10.01.2019 kl 01:01
7110
1) Sas opererer ikke Boeing max, men vil få en del neo fly frem mot 2023
2) Nas har en gjennomsnittsalder på 3,8 år på sin flåte, Sas sin har rundt 10 år
Er det noen som lurer så er det nok reven i dette tilfellet
2) Nas har en gjennomsnittsalder på 3,8 år på sin flåte, Sas sin har rundt 10 år
Er det noen som lurer så er det nok reven i dette tilfellet
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
Mr Fox
09.01.2019 kl 23:57
7183
Tja SAS har komme mye lenger enn Norwegian i å bytte ut 737NG/A320classic med MAX/NEO men det er jo lov å prøve å lure seg selv.
SAS var også tidligere ute enn Norwegian med å kvitte seg med generasjonen før det igjen.
SAS var også tidligere ute enn Norwegian med å kvitte seg med generasjonen før det igjen.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
Mr Fox
09.01.2019 kl 23:54
7199
Sjekk opp hvor Skandinavia er, så skjønner du kanskje hvor SAS er ledende.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »