Next in line..Nordic Nanovector ASA

Slettet bruker
NANO 09.01.2019 kl 12:27 40476


Det er utvilsomt stor interesse innen dette feltet for tiden og det er ikke småkroner vi snakker om når BP slår til. Det er ikke bare for Big Pharma å vente på de siste resultatene for så å komme med et bud på selskapet. Her er det flere interessenter og jeg tror ikke vi trenger å vente lenge før den første melder seg. Hvem blir det tro? Novartis? Jeg tror det...

Selskapet leverer og leverer. Fast-track og PIM er innvilget. mDor kan ikke gå lengre ned, men det er stor sannsynlighet for at den går opp ved neste oppdatering. Vi trenger ikke vente til store konferanser for at Lymrit 37-01 oppdateres nå slik jeg har forstått det, Jeg tror selskapet oppdaterer mDor ved først mulighet.

Hvem tør stå på utsiden gjennom 2019? Ikke Jimmi :) Sitter med lommene fulle av aksjer her.

Magefølelsen sier meg at det snart kommer en hyggelig oppdatering/melding.

Partneravtale eller oppkjøp?? Som Jan Tommy sier: Hvem vet?

Hyggelig aksjonærliste denne uken også. State street mener alvor, Roy Hartvig Larsen øker litt i Sciencons og ellers sitter de store stille i båten akkurat som oss andre som har tenkt å bli med til suksessen er et faktum for å bli søkkrike.

Det spekuleres i om Nordic Nanovector på sikt kan bli et Big Pharma selskap i Norge. Spennende! Nano kan bli største utbytte maskin på OB.

Kjøp og hold er mitt tips.. Beste investering på Oslo børs fremover dette.

Ha en fin dag godtfolk

Jimmi





Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
Frantzen
16.01.2019 kl 16:57 5218

siden vinteren 2017 har denne aksjen blitt spådd nordover av veldig mange informerte skribenter her , man fikk en billig "kassett" på kr 88 også 80, 76 , 72 osv "gratis penger på gata " osv Meget oppegående skribenter som Merlin , snøffelen, k-77, mlande, Fru pedersen . Sydney , infoleecher , Donkey kong Focuss, har har kommet med massevis av kjempegode bidrag , Veldig mange hadde troa på kursoppgang måned for måned , iberegnet meg selv , men må si når jeg ser tilbake . Var det noen som hadde i nærheten rett i fra Januar 2017 frem til i dag ? kan ikke huske det , Muligens Londonmannen. Så det sier seg selv , biotek aksjer tar tid, og det finnes vel kun en håndfull i Norge som hadde sett denne utviklinga.
Redigert 20.01.2021 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2019 kl 17:05 5203

sjerkyll,
det var litt av en stråmann du kom med der, når du tillater deg å skrive:
"Forskjellen på oss er at jeg tror ledelsen alt er klar over dette, og at de ikke er dumme nok til å stå der uten noen plan."

Forskjellen?! Det er jo dette jeg har sagt i hele 2018 OG SIER NÅ: At de trolig vil kjøre emisjonen andre halvår 2019 før de blir for presset ifht. slunken kasse.
Og selvsagt vurdert den fundamentale sits ut fra det! :-)
Redigert 20.01.2021 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2019 kl 17:07 5195

Scoop,
en ny stråmann fra deg:
- du vet utmerket godt at mitt kursmål 40 er for slutten av 2019 (bl.a. relatert til forventet emisjon på dette tidspunkt)
- jeg har derimot sagt flere ganger at jeg venter noen kortvarige sprett kanskje helt til 85 i første halvår, men at hovedtrenden fremdeles vil være 50-65.

Er det ikke mulig å debattere redelig for deg?
Redigert 20.01.2021 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2019 kl 17:15 5166

Frantzen,
interessant at du nevner en haug med nicks som har vært helt på jordet i sine fundamentale vurderinger av aksjen. Håper ikke du blir overøst med personangrep nå.
Jeg vil i all beskjedenhet nevne at jeg derimot spådde korrekt trendrom 50-65 ut 2018, avgitt april 2018, og korrekt om tilhørende rekrutterings- og framdriftsforsinkelser. Det var en garanti for grove personangrep i utgangspunktet.
De nevnte orakler løp i tillegg til admin med krav om utestengelse for min "baissing" og personangrepene haglet videre.
Og når de stod der med 4000+-buksa rundt anklene og kursen sluttet på 51 til jul - og de hadde bevist for alle at kunnskapen om "det fundamentale" har vært fraværende hele veien, fant man å evakuere til TI.
Der er det samme visvaset i full blomst igjen. Jeg skriver der under et annet nick bare for å bivåne galskapen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
focuss
16.01.2019 kl 17:29 5132

Ledelsen i Nano under Costa satte Nano et par år tilbake for aksjonærene. Vi nærmer oss imidlertid det punktet hvor Nano igjen kan bli interessant å investere i. I løpet av relativt få måneder vil Nano sannsynligvis være et like bra for aksjonærene som det var for et par år siden. Vi er avhengige av at Bravo forteller de hvite frakkene hvem som faktisk bestemmer her.Og at han er tydelig på at aksjonærene har gitt selskapet masse penger for å drive business og ikke for å drive seminar.
Redigert 20.01.2021 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
focuss
16.01.2019 kl 17:32 5112

Så vil jeg legge til. Nano er interessant for aksjonærene i dag som oppkjøps case.Som selskap som skal bringe Betalutin til markedet selv bør man ikle seg langt mer lange briller.
Redigert 20.01.2021 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
focuss
16.01.2019 kl 17:38 5092

Og videre. Det som har gjort nano til en lekegrind for slike som Korsar har vært ledelsens manglende fokus og prioritet av fremdrift. Når ledelsen har en rasjonell plan for fremdrift har ikke Korsar lengre noen rolle og spille.
Redigert 20.01.2021 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
Forum forum
16.01.2019 kl 17:46 5063

Frantzen

Nettopp derfor er jevne kjøp den beste strategien for å få et godt snitt som tar høyde for dette.

Korsar. Du har brukt hagle opp og ned, og flyttet deg inn og ut av intervaller etterhvert som aksjen har endret seg. Du hadde bom på 20 % til nyttår. Er det bra?
Redigert 20.01.2021 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
focuss
16.01.2019 kl 17:49 5067

En god ledelse må være villig til å ta litt risiko for å ivareta aksjonærenes interesser. Så vil ledelsen i ettertid bli målt på hvor gode beslutninger som ble tatt. En ledelse som ikke vil ta den minste risiko, eller en belte og bukseseler ledelse er lite imponerende. En slik ledelse kunne Tanta til Hep Stars utøvd. Nano har hatt en belte og bukse seler ledelse . 2 doseser og 130 pasienter i paradigme var en tragisk beslutning. En beslutning tatt kun for at ledelsen ikke skulle tape ansikt. Derfor ga jeg f..og solgte meg ut. Har vært en god beslutting. Mange i nano ble blindet av folk som Merlin som kunne briljere med lite relevante problemstillinger fra en investors ståsted.
Redigert 20.01.2021 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2019 kl 17:49 5054

focuss,
hva er logikken i dine utssagn her?
Jeg påpekte jo nettopp disse forholdene du nevner her mens dere andre blånektet :-)
Jeg har med det for lengst bevist at jeg vurderer de fundamentale forhold bedre (les: mer nøkternt og realistisk) enn noen av hausserne her.
Og det vil jeg selvsagt fortsette med, i takt med selskapets utvikling.
Som haussekorpset har vist at de ikke har peiling på realitetene i.

Men logikken er altså at dess mer rett jeg får i mine vurderinger, dess dummere blir jeg?
Og dess mer hausserne bommer, dess mer tyder det på at de - og bare de - forstår "det fundamentale"?

I gamle dager kalte man slikt fattigmanns trøst :-)
Redigert 20.01.2021 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
focuss
16.01.2019 kl 17:53 5036

For ca ett år siden skrev jeg: I dag er det ca 100 innlegg på Nano tråden for hver gang det er ett innlegg på PHO tråden. Om et år vil det være omvendt. Slik har det blitt.
Redigert 20.01.2021 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
focuss
16.01.2019 kl 17:58 5021

Korsar
ikke inkluder meg i "dere". Jeg var den mest forhatte skribenten på Nano tråden før jeg solgte. Truet med motorsykkelbander å politi fordi jeg definerte ledelsen som irrasjonell og lite kompetent. Husk at denne ledelsen var elsket av HO folket i nano. Men sparket ble de.
Redigert 20.01.2021 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
focuss
16.01.2019 kl 18:05 4997

Korsar
Jeg tror du bare må akseptere at i Nano på HO har det vært mange med under middels ledelse erfaring og også under middels børserfaring. Mange har blitt lokket på ville veier av karismatiske haussere som vet hva CR er for noe.

Når det er sagt så er jeg ganske sikker på at nano vil bli kjøpt av BP for en hyggelig pris slik at de tålmodige til slutt vil få sin belønning.

Jeg tror det skal mye til at du vil tjene mer på trading enn hva de vil tjene de som tålmodig venter på oppkjøp.
Redigert 20.01.2021 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
16.01.2019 kl 18:17 4976

Korsar´s "trading"-metode er altså å bli sittende med aksjer som faller.
Redigert 20.01.2021 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
16.01.2019 kl 19:04 4919

"Når det er sagt så er jeg ganske sikker på at nano vil bli kjøpt av BP for en hyggelig pris slik at de tålmodige til slutt vil få sin belønning.

Jeg tror det skal mye til at du vil tjene mer på trading enn hva de vil tjene de som tålmodig venter på oppkjøp."

Der tror jeg nok du får rett. Om et par år kan kursen være 600, og jeg har fått en uttelling på 5000%. Skal nok mye helding trading til for å utligne det.
Redigert 20.01.2021 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
sjerkyll
16.01.2019 kl 19:16 4905

Tror ikke du forsto helt hva jeg mente. Du mener dette vil sende kursen til 40 ved årsslutt. Jeg ville vært overrasket om de tørr prøve seg på en emisjon uten å ha noe forlokkende å komme med. Dette er det jeg mener med en plan.
Redigert 20.01.2021 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
Panis
16.01.2019 kl 21:02 4872

Korsar,

Kan du ikke snart begynne å svare på innlegg uten å være nedverdigende? Du nevner hausekorpset, stråmenn, mastaklamrere etc etc i omtrent hvert eneste innlegg du skriver.
Hvis noen ikke har børs som jobb som deg, men har investert i nano fordi man tenker det blir bra når de kommer på markedet en eller annen gang. Eller som flere påpeker blir kjøpt opp.
Så behøver ikke du fortelle alle de 8000 aksjonærene flere gsnger hver dag hvor dumme de/vi er.
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
focuss
16.01.2019 kl 21:25 4840

Mitt råd til tålmodige aksjonærer er. Fortsett å være tålmodige. Det kan komme en emisjon og da blir potensialet redusert. Men , emisjonen trenger ikke komme og da vil belønningen bli, kanskje større enn hva dere har tenkt. Hva utfallet vil bli vet ingen av oss. Ikke jeg og slettes ikke Korsar.
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
Lotepus
16.01.2019 kl 21:47 4802

Egentlig en veldig gjennomarbeidet analyse fra Korsar om Nano 2019 . Aksjen vil variere mellom 40 og 85 . Over 100 % oppgang fra bunn til topp her . Selv venter jeg med kjøp til vi ser 40 , hiver de ut igjen på 85 . Blir ett flott Nano år for meg
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2019 kl 22:35 4742

Lote,
bare vent og se - du kommer til å takke meg :-)
Hadde du fulgt mine trader gjennom 2018 hadde du blitt rik du også.
Det stakkarslige pratet om backtrading rundt mine stort sett meget vellykkede trader er selvsagt bare helt forventet og typisk utslag av mindremannshat - man påstår faktisk at de som har vært med på å få halvert aksjeverdien sin er lurere enn meg, som hoppet av på nedturen og nå kan hoppe på for halve prisen om jeg vil.
Stor logikk :-)
Men de forstår jo "det fundamentale" som jeg ikke vet noe om - så da, så....
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
focuss
16.01.2019 kl 23:02 4699

Litt mindre eplekjekk kunne kanskje vært en tanke? Du driver jo med noe annet enn hva investorene gjør. Litt i tvil om du har skjønt det
Dyrking av ditt ego er utvilsomt interessant for deg .Hvilken interesse det har utover det er jeg vel mer tvilende til.
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
TeeJay
16.01.2019 kl 23:41 4659

Seriøst Korsar... hvis man er så rik som du bcktrader deg til å være...
så sitter man ikke så mange timer i døgnet på HO og TI som du gjør.
Noen ganger så er det så flaut å lese dine innlegg, at jeg får helt fysisk vondt i mellomgulvet.
Men for all del, underholdende er det i alle fall
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
stockwalker
17.01.2019 kl 07:54 4500

Gratulerer, nå har vi nådd en milepæl på HO trådene her .. bare bullshit og dagboks notater rundt Nano fra narsissister
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
1mattis1
17.01.2019 kl 08:25 4449

Frantzen,
Der traff du blink med ditt innlegg :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2019 kl 08:28 4446


Hehe:) enig. Er det et kjøpssignal?

Jeg er ferdig handlet så her blir det ikke noe kjøp, men jeg ser ikke den helt store risikoen i å kjøpe på lav femti altså. Det foregår mye bak i kulissene og det jobbes hardt for å få Betalutin ut på markedet til mennesker som trenger hjelp. At vi snart får oss en positiv overraskelse er ikke usannsynlig i denne fasen. Analytikere har blitt tatt på sengen før når det kommer til biotek:) Jeg tror på partneravtale i Europa.

Mange av oss har vært med lenge og det er helt uaktuelt å kaste inn håndkleet på oppløpssiden. Jeg tror vi utover i 2019 vil se en gradvis stigning i kurs og at selskapet neste år er priset mer riktig enn i dag.

Er det noen som tør å regne kurs hvis Betalutin og Rituximab viser seg å være suveren? Kanskje like greit å la være da det kommer til å virke urealistisk m.t.p dagens kurs. Jeg tror komboen kommer til å vise seg meget bra og at det også åpner dører til flere kombinasjonsbehandlinger med Betalutin.

Ha en fin dag folkens:)


Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
Forum forum
17.01.2019 kl 08:49 4407

Nå er vel også Korsar i masta snart...

Meg bekjent satset han knallhardt på 56 tallet for gruten sa at aksjen skulle opp mot 60 igjen. Men, det har ikke skjedd og aksjen har aldri vært over hans kjøpskurs. Han feilbedømte totalt gruten og falt ut av intervallet. Ergo, som trader skulle han solgt, for når en trader som sitter på minutter og timer plutselig sitter i dager og uker, er han en trader med en dårlig strategi og elendig suksess, eller er han plutselig long?

Han har i alle fall ikke fulgt sin stategi, og nå er det overlatt til tilfeldigheter om han vinner på bettet. En farlig tanke for å få dette til å se bedre ut er at han kjøper aksjer på lavere kurser for å snitte ned bomkjøpet...veien videre derfra er kort, plutselig sitter han i masta og roper om kurser opp mot 56...

Det eneste man kan gjøre i slike tilfeller er å kjøpe en større kopp så gruten gir større intervaller.
Selv tror jeg ikke aksjen står i 100 før 60 er passert med god margin! ( Friele)

Stå på!
Ha noen fine dager!!!
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
Lotepus
17.01.2019 kl 09:48 4319

Om korsar har satt en stop loss på traden sin , ser vi muligens høyt 40 tall før kvelden
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
17.01.2019 kl 10:02 4301

Om man skal trade er det muligens lurt å gjøre det motsatte av Korsar.
Han handler tydeligvis på følelser ("enorm erfaring") dvs kjøper dyrt og selger billig.
Det har han gjort på samtlige 3 handler han har skrevet om i sanntid.
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
17.01.2019 kl 10:10 4283

Det er et faktum at aksjer i dag kan shortes, og det bidrar også sterkt til at aksjekurser er vanskelige å forutsi i det korte bildet. Når noen bruker store midler på å tvinge aksjen ned så blir det også slik så lenge aksjen befinner seg i nyhetsfattig territorium. For langsiktige har dette mindre betydning. Men også shorterne er prisgitt de store børsenes lune, og kan enten få gratis drahjelp eller få kastevinder i trynet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2019 kl 11:05 4222


Det er mange shortere som har gått på store smeller, jeg kjenner mange. Hva med de som satt short i Algeta når de meldte om partneravtale med Bayer? Kursen var på det høyeste over 100% opp før den sluttet opp rundt 60%.
Vi kan se det samme i Nano snart...

Hadde ikke sovet om natten hvis jeg shortet Nano på dette nivået vi ligger på nå. Sover derimot veldig godt med nattbordskuffen full av aksjer:)


Her ble markedet tatt på sengen.
https://www.nettavisen.no/na24/--helt-fantastisk-avtale/2699490.html
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2019 kl 11:08 4221

Har vel postet dette tidligere, men skader ikke å friske opp litt. Dette er et godt eksempel på hva man kan gå glipp av når man står på utsiden. Verdt å merke seg at kursen stoppet kun på 64,50 denne dagen. Bayer betalte til slutt 372 kroner for selskapet.
I følge flere pålitelige folk fra bransjen kan Nano komme til å bli en god del større enn Algeta!

Sitt stille og bli rik.

#############################################
E24
- Avtalen blåste mine forventninger av banen, sier analytiker om Algetas gigantavtale.
Meglerhuset DnB Nor Markets har vært positiv til Algeta lenge og aksjen har ligget fast i ukeporteføljen i det siste. Dagens nyhet om at det norske legemiddelselskapet har inngått partneravtale med farmasikjempen Bayer tok imidlertid analytiker Espen T. Jørgensen på sengen.

- Helt fantastisk. Denne avtalen blåste alle mine forventninger av banen, og vi ble tatt på sengen av størrelsen på avtalen og av omfanget av elementene i avtalen med penger underveis i tillegg til royalties av sluttbrukersalget, sier Jørgensen til NA24.

- En av de beste lisensavtalene i verden
Avtalen har en anslått verdi på over 4,8 milliarder kroner og er den største i sitt slag noen gang for et norsk legemiddelselskap. Algeta mottar vel 365 millioner kroner fra Bayer ved inngåelse av avtalen, mens resten av beløpet mottas etter hvert som målsettinger knyttet til produktutvikling, produksjon og kommersialisering nås. I tillegg vil Algeta motta betydelige salgsprovisjoner.

Les mer: Gjennombrudd for kreftmedisin

- Dette er en av de beste lisensavtalene som er signert i verden, og det sier noe om potensialet i produktet, og hvor sterk tro Bayer har til det. Med denne avtalen tror vi nå Algeta vil akselerere forskningen.

- Kan det komme et oppkjøp av selskapet?

- Ja, det kan det, og Bayer kan være en sannsynlig kjøper her. Nå har de forpliktet seg til å betale store summer til Algeta, men på veien videre vil de nok se på hvor mye de kan slippe å betale også. Derfor kan et oppkjøp bli aktuelt.

Omfattende prosjekt
Legemiddelet Alpharadin retter seg mot behandling av prostatakreftpasienter med spredning til skjelettet.

Alpharadin prøves nå ut på om lag 750 pasienter med langt fremskreden prostatakreft ved over 100 sykehus over hele verden, hvorav åtte norske sykehus. Dette er det mest omfattende norske utviklingsprosjektet for ny kreftbehandling noen gang. Det antas at Alpharadin vil være effektivt også ved andre kreftformer og studier for å klarlegge dette er i startfasen, opplyser Algeta.

Ifølge DnB Nor-analytiker Espen Jørgensen er dette markedet på cirka 100.000 nye pasienter per år.

- Det er et spennende produkt og det er et stor behov for nye medisiner, sier analytikeren.

DnB Nor Markets har hatt et kursmål på aksjen på 55 kroner, men Jørgensen sier at han regner med at dette nå vil bli oppjustert til 100 kroner.

På Oslo Børs stiger aksjen 59,65 prosent til 64,50 kroner.
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
focuss
17.01.2019 kl 11:38 4190

For de Nano aksjonærene som fortsatt ikke har skiftet til PHO, så mener jeg de sitter godt med det de gjør også. Slik jeg ser det så er det en overveldende høy sannsynlighet for at nano innen 24 måneder er solgt for minimum 400 kr per aksje. Det betyr en verdiøkning per aksje på ca 14 kr per måned, de neste 24 månedene. Ikke til å bli fattig av det. Ingen bør fremover kaste seg over Korsar sine anbefalinger. De har vært gode tidligere, men dere nærmer dere målet som ingen langsiktige bør ta risk på å ødelegge. Finnes det garantier? Nei garantier deles ikke ut i aksjemarkedet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
17.01.2019 kl 11:47 4174

Enig i salg ca når Nano får innvilget markedsadgang (om 24 mnd)
Men jeg tror ikke prisen blir under det Algeta fikk.
Algeta var bundet til Bayer, det er ikke Nano. Dvs Nano har tatt hele risiko selv.
Jeg tror derfor >600 kr
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
focuss
17.01.2019 kl 12:12 4138

Scoopfinder.
Vi er sikkert enige i at verdien av Nano vil bli bestemt av Archer resultatene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
17.01.2019 kl 12:27 4107

Absolutt. Det er der de store pengene ligger.
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
Lotepus
17.01.2019 kl 15:12 3989

De store pengene ligger vel i Humalutin som ikke er påbegynt enda .
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
Forum forum
17.01.2019 kl 20:01 3819

I mens øker shorten med 40 000.
Nå litt over 700 000 synlig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
Lotepus
21.01.2019 kl 17:06 3278

Ble vel litt mer langsiktig en du hadde tenkt deg denne traden . Er vel ca 50K i tap her nå . Men snur nok her og om noen mnd. Frem i tid
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
Panis
21.01.2019 kl 19:13 3164

Fint å se at den ufeilbare og hoverende Korsar også har blitt langsiktig og mastaklamrer... ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
Forum forum
22.01.2019 kl 15:33 2849

I mens øker shorten nok en gang med 40 000 aksjer. Ca 750 000 totalt synlig short nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare