Debatt om Senterpartiet i NRK

Slettet bruker
10.01.2019 kl 21:05 730

Trygve (Sp) hehehhehhe
Slagvold (Ap) hehhehe Vedum (Sv) ike mer.
Slettet bruker
10.01.2019 kl 21:12 716

Populisme er bra. Enig med Sp der.
Slettet bruker
10.01.2019 kl 21:32 708

Solvang forsøkte å arrestere Vedum med at det er skikkelig teit å tale imot Politisk Korrekthet fordi det var da mye vanskeligere å uttale seg fritt i Babylon eller det Ottomanske Riket liksom. Vedum var utdannet og måtte vite det.

Hva har skjedd med Solvang egentlig?
Redigert 10.01.2019 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2019 kl 21:34 706

Høyredamen som for øvrig var talspersonen FOR FNs globale migrasjonspakt, benektet just at det finnes et folkelig opprør. Hun var vel ikke i Oslo i for i gårs.
Slettet bruker
10.01.2019 kl 21:37 705

Den unge migrasjonsdamen fra høyre er ganske irriterende. Hun var irriterende da hun argumenterte FOR FNs migrasjonsavtale, og hun er irriterende nå.
Slettet bruker
10.01.2019 kl 21:45 701

Nå handler det om klima. Til og med MDG prøver å være populister og sier at det ikke er deres oppgave å gå inn og fortelle folk hva de ikke skal gjøre for å redde klimaet. Nei, riktig. MDG forteller ikke folk hva de skal gjøre og ikke gjøre? De gjør jo ikke annet.
Slettet bruker
10.01.2019 kl 21:47 700

FrP er helt enig med Vedum på klima.
Slettet bruker
10.01.2019 kl 21:48 700

FrP og Høyre kan kritisere Sp for å samarbeide med PK Ap SV. Det er passende. Men Høyre og FrPs problem er at de har giftet seg med Venstre. Det er jo det samme.
brahman
10.01.2019 kl 21:49 700


Har du ikke lagt merke til at kurven går oppover ?
kokkohill
10.01.2019 kl 21:51 698

Fri Flyt partiet FrP vil ikke sette Norge først.

SP tror jeg er nærmere i å kunne gjøre det.
Slettet bruker
10.01.2019 kl 21:55 697

Une Bastholm fra MDG er forfjamset over at FrP, Høyre og Sp står i studio og sloss om hvem som skal ha den dårligste klimappolitikken. Populisme er effektivt. Når noen begynner kaster andre seg på. Sp begynte nå, FrP og Høyre etterpå.
Slettet bruker
10.01.2019 kl 22:04 690

FrP er enig med Sp om ulven. Helgheim uenig med egen regjering.
Slettet bruker
10.01.2019 kl 22:05 689

Høyre kaster seg på og skryter av at de skyter ulv.

Populisme er så effektivt. Så smittsomt.

Ballen ruller.
brahman
10.01.2019 kl 22:16 682


Vedum gjorde en solid figur.
Slettet bruker
10.01.2019 kl 23:02 661

Så partiet som har unnskyldt seg med at de bare har hatt 16,7% av stemmene og derfor ikke har klart å gjennomføre sin bompengepolitikk, innvandringspolitikk, skattepolitikk, veipolitikk osv. beskylder andre, mindre partier for å være dårlige til å gjennomføre... Njåstad må tro vi er dumme om vi går på den. Han kan begynne med å betale tilbake reisegodtgjørelsen vi folket har gitt ham for ferieturene han har vært på, eller bursdagen til moren hans.
polemiker
10.01.2019 kl 23:12 658

De som kan litt om politikk avslører naturligvis Virrum lett. Han og hans parti har jo sittet 8 år i regjering og jobbet stikk motsatt av det han NÅ mener.

Men, jeg må vel innrømme at han er dyktig. Glatt som et såpestykke, veltalende og har talking points klare. Politikk handler om å tiltrekke seg velgere og å finne saker som flest mulig kan være enige om. Han har på en genial måte faktisk kuppet en sak som egentlig FRP burde hatt frontet. Kampen mot eliten.

Senterpartiet er i mot overformynderiet, EU, EØS og diverse EU traktater. FRP har helt mistet sin sjel og fremstår mer og mer som et valig høyreparti som dilter etter Erna. Slagsmål Vedum fremstår mer som en hærfører for et bondeopprør, og slikt tiltrekker seg oppmerksomhet og velgere.
Slettet bruker
10.01.2019 kl 23:16 655

"og jobbet stikk motsatt av det han NÅ mener"

Dette stemmer ikke og dessuten hvem bryr seg om det i dag? Prøv og følg med på tiden. Trump var demokrat da SP sist satt i regjering. Who cares? Water under the bridge. Locker room talk.
CS_invest
10.01.2019 kl 23:21 651

Får neppe endret pirkefise-mentaliteten her til lands uansett - slik Norge kommer (fortsatt) at bli rævdiltere til US og nazi-restene som regjerer i EU nå. Pirkefise-mentaliteten tilsier at Norge altid skal være best - og innføre EU-reglement før EU-landene gjer det. Samme som de gjorde med Jødene under 2. verdenskrigen - ingen/svært få gikk tapt i Sverige og Danmark - men pirkefisene og kompleks-samlerne her i landet fulgte selvsagt REGLENE til punkt og PRIKKE...!!

Med regel på regel på regel. Og sentralisering på sentralisering på sentralisering. Og kompulsering for komplekser på komplekser på komplekser...
polemiker
10.01.2019 kl 23:45 640

Joda Dirken, ikke ALT, men i det aller meste. Bare sjekk det opp, så vil du bli overrasket :-)

Senterpartiet er kanskje det partiet som er ALLER mest korrupt her i landet (i forhold til antall politikere i styre og stell). AP troner naturligvis på toppen, men de har da tross alt 3-4 ganger så mange potensielle korrupte politikere i posisjon. Som vi avslørte i en tidligere tråd, så var vel tilnærmet 100% av kommunene som svindlet staten for penger med å erklære folk for psykisk utviklingshemmede styrt av SP/AP. Det enkle faktum klarte ikke NRKs folk å trekke ut fra deres egne tall.

Synes faktisk at SP har mange gode tanker, men siden de har alliert seg med sosialistene, vet jeg at ingenting blir gjennomført, og at de nok har adoptert sosialistenes løgnfilosofi. Slik det ligger an nå, er det faktisk godt mulig at "bondeopprøret" vil lykkes ved neste valg, men "bøndene" kommer til å bli skuffet.
Slettet bruker
10.01.2019 kl 23:58 634

BS. Sp har aldri vært for ufornuftig, fanatisk PK klimapolitikk. Sp har aldri vært for ulv. Sp har aldri vært for sentralisering. At de ikke har fått gjennomslag for all sin primærpolitikk er nå så, men er det en ting vi har lært med FrP i regjering er det at man ikke kan skylde på et parti som bare har maks 16,7% av stemmene for at de ikke får gjennom ting. Sp hadde 6,2% på det meste da de satt i regjering.

Det er lokalvalg vi girer opp til og ute i lokalpolitikken samarbeider Sp med både høyresiden og venstresiden. Sp er først og fremst pragmatiske politikere. Hestehandlere. Hvorfor tror du de har så vanvittig mange ordførere?
Slettet bruker
11.01.2019 kl 00:02 631

Du er jaggu dummere om du tror på Vedum. Bøndene bør være glad de slapp å ha SP i regjering. Ingen la ned flere gårdsbruk og innførte flere EU-direktiver enn EU-motstander Fjolle-Vedum og kompisene hans. Og jeg husker fjollevelgerne hans med advarsler på høyballer og filledokke av Listhaug over E6.

Et parti som jeg har null respekt for.
Redigert 11.01.2019 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2019 kl 00:07 628

Med unntak av SV er det bare Sp som har vært et nei til EU-parti. Folket har sagt nei to ganger og sier ifølge meningsmålingene nei nå også. Likevel har alle de andre partiene vært for EU. FrP sin EU-motstand er av nyere dato. Hvordan skulle Sp hindre gjennomføring av EU-direktiver når alle andre partiene var for og Sp bare hadde 6,2%? Det vitner om dårlig innsikt i den demokratiske prosess om man forventer det.
Slettet bruker
11.01.2019 kl 00:10 626

Ja, men 16,7% har flertall når det gjelder bompenger altså? Eller rettere sagt 15,2%?
Redigert 11.01.2019 kl 00:14 Du må logge inn for å svare
Fluelort
11.01.2019 kl 00:12 622

Da jeg hørte Slagsvold Vedum snakke om en politisk korrekt elite, så ble jeg temmelig sikker på at Slagsvold Vedum har lest på Resett, og forstått at det er en bevegelse på gang, og nå gjør han et patetisk forsøk på å gjøre den bevegelsen til sin egen, men får svingdøren rett i fleisen, da det ikke er vanskelig å dokumentere hvilken politikk Sp har stått for de siste 10 årene.

Senterpartiet står for ønsker om mer statlig kontroll, avgifter og subsidier, og med "bestevenner" som AP og SV, kan det knapt bli verre. Dette mens de fleste leserne på Resett, slik jeg tolker kommentarfeltene, ønsker mer frihet, mindre avgifter, mindre subsidier og mindre av statlig kontroll med enkeltindividet, (bortsett fra med innvandring da). Senterpartiet står altså for det motsatte av det bevegelsen mot den politiske korrekte eliten ønsker å oppnå, og det gjelder ikke minst for spørsmålet om innvandring, der Sp har vært sammen med de andre sosialistiske partiene om å åpne slusene inn til landet.
Slettet bruker
11.01.2019 kl 00:14 617

Når du mener Sp har flertall på 6,2% må du jo nødvendigvis mene FrP har flertall på 16,7%.
Slettet bruker
11.01.2019 kl 00:19 616

SP har sammen med AP vært mest interessert i å felle statsråder, regjeringen eller tromme inn til møter i Kontroll- og konstitusjonskomiteen i tide og utide i stedet for å tenke på Norges ve og vel. Sylvi brukte rette ordet på opposisjonen: Barnehage.
Slettet bruker
11.01.2019 kl 00:21 615

Du gjør litt den samme feilen som Melvind, og som utallige FrP-hatere har gjort før deg. Sp hadde 6,2% - ikke flertall. Men tiden vil vise. Skal jeg tippe, vil Sp gjøre et veldig godt valg. Litt usikker på hvordan du leser resetts kommentarfelter. Det tydeligste jeg får ut av dem, er at de som kommenterer der er misfornøyde og drit lei FrP. Polemiker skrev litt over her at FrP hadde mistet sin sjel, og det er litt det inntrykket jeg får av å lese resett-kommentarer. Så om ikke FrP klarer å plukke de opp, er Sp den nærmeste. Det er tross alt det eneste andre partiet som kan snakke om nasjonal identitet uten å få en flau smak i munnen.
Slettet bruker
11.01.2019 kl 00:22 614

Det var DU som trakk fram det i angrep på Frp mens du forsvarer SP på 6,2. Du får være konsekvent da vet du.
Slettet bruker
11.01.2019 kl 00:26 610

Nå forstår du bare ikke. Trenger du søvn?

Reiseregnings-Njåstad kritiserte Sp for å være dårlige til å gjennomføre politikk. Da kommenterte jeg at dette tross alt kommer fra en fyr i et parti som har brukt de siste 6 årene på å unnskylde seg med at de ikke får gjennom all primærpolitikken sin fordi de ikke har flertall alene, men "bare" 16,7%. Og der har de et poeng, mener jeg. Jeg er ikke uenig.

Men da kan de ikke samtidig harselere med et parti som hadde 6,2% på det meste for at de ikke har fått gjennom all sin primærpolitikk. Det blir for dumt, og det skjønner du også.

FrP må være konsekvente - og du må være konsekvente. Dersom man ikke kan skylde på FrP fordi de ikke har flertall på 16,7%, kan man hvertfall ikke skylde på Sp som hadde 6,2% på det meste. Sant?
Redigert 11.01.2019 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Fluelort
11.01.2019 kl 00:35 605

Dirken:
"Du gjør litt den samme feilen som Melvind, og som utallige FrP-hatere har gjort før deg. Sp hadde 6,2% - ikke flertall. "

Dette med 6,2% er et tøvete argument. For se hvordan Sp har oppført seg i opposisjon, der partiet har stått helt fritt til å fremføre partiets primære standpunkt, da partiet ikke har vært bundet av en felleserklæring slik som partiene som er i regjering eller har budsjettsamarbeid med regjeringen. Senterpartiet har like fullt gang etter gang stått last og brast med AP mot tidligere statsråd Sylvi Listhaug og andre statsråder fra Frp, og mot regjeringens politikk.
Slettet bruker
11.01.2019 kl 00:42 602

6,2% var da de satt i regjering. De fikk ikke gjennom sin politikk fordi de ikke hadde flertall alene, men bare maks 6,2%. Dette er det samme argumentet freppere har brukt i 6 år med sine 16,7%.

I opposisjon har de forsøkt å motarbeide regjeringen sier du? Nei, det var jo rart. Det betyr jo at de har troverdighet det da, når de nå kjører frem sin motstand mot regjeringens kommunesentraliseringsreform, mot regionsentraliseringsreform, mot politisentraliseringsreform, mot sykehussentraliseringsreform, mot mer-og-mer-ulv-reform osv. At disse tingene selger bra er det ikke noe tvil om. I noen målinger er Sp blitt landets tredje største parti, eller jevnstore med FrP.

Pilen peker oppover. Og nå som de har blitt litt mer populistiske enn vanlige, kommer dette til å fortsette. Populisme svinger det av.
polemiker
11.01.2019 kl 00:59 593

Mulig jeg har litt av skylda her og ikke var presis nok. Må si meg enig i Dirken ved at SP ikke hadde all verdens av oppslutning da de satt i regjering! Da er det naturligvis nok ikke deres politikk som får gjennomslag.

Det jeg tenkte på hva var hva de faktisk SA og hvilke standpunkter de hadde i valgkampene. På noen områder har de vært konsistente, men de uttalelsene som Slagsmål Virrum kommer med i dag, er noe motstridene med det som ble sagt for 8 år siden.

Greit nok, det er vel nesten blitt opposisonens privilegie. Virrum er dyktig, det skal han ha. Men, ikke mist såpestykket om han er i samme dusjen!