Hvorfor skal amerikanske sykehus velge fleksiskop fremfor rigid?

Daniel
PHO 10.01.2019 kl 21:48 12071

Et vanlig argument for hvorfor fleksiskop kommer til å revolusjonere behandlingen av blærekreft er at sykehusene sparer mye penger på at de slipper å legge inn pasientene. Men det er jo ingen hemmelighet av sykehus i USA tjener vannvittig med penger på innlagte pasienter (ca 4000 USD/døgn). Hvorfor skal de da velge å bruke fleksiskop poliklinisk og når de kan legge de inn og tjene mye mer? Håper noen har noe faktisk informasjon om dette, og ikke bare tro og håp. :)

Edit: Skrivefeil
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2019 kl 14:15 4597

Du som vet alt hvorfor synker børsen. Norge går jo så det knaker, det er i alle fall det økonomerne sier. Er det bare tullinger
som ikke førstår någet. men du kan sikkert forklare det.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Daniel
11.01.2019 kl 14:47 4531

Her stiller jeg et spørsmål som jeg, som er tungt investert og long i Photocure, har tenkt litt på og håpte at noen kunne komme med gode svar som styrket min tro på selskapet, og så blir jeg hengt ut med at spørsmålet er tullete og idiotisk. De fleste svarene i denne tråden før rischioso tok over med flamingen sin oppsummerer hvor håpløst dette forumet er for alle som ikke hyler i kor hver gang Photocure nevnes i en eller annen sammenheng på internett. Det er lett å glemme at "Hegnar Forum" ikke er et forum, men en fanboyklubb som ikke tilater spørsmål og kritisk tankegang - selv ikke for investorer som virkelig vil at selskapet skal lykkes og at tålmodige investorer belønnes på sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
kreinh
11.01.2019 kl 15:01 4502

Enig Daniel, Jeg kunne heller ha fortsatt i NEL og hatt råd til over 2x flere PHO aksjer i dag enn når jeg kjøpte. Irriterende!
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2019 kl 15:13 4466

Fjas,fjas, og atter fjas.
rish, du googler og googler og fovrenger fakta etter din helsprengte hjerne.
Er det bestemor som har lært deg å uttrykke seg slik som du gjør?
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
NilsAB
11.01.2019 kl 15:13 4459

Jeg skal gi deg ett sannsynlig godt svar!
Etterhvert som forsikringsselskapene oppdager dette kommer de til å nekte dekning av dyreste/dårligste metode! De skal også tjene penger. Når de og arbeidsgivere ser at det er billigere og kortere rekonvalenstid så MÅ sykehus bruke blålys!
Trur eg!
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Mental Mania
11.01.2019 kl 15:19 4449

Syntes du er noe hårsår Daniel. Kan ikke se at du blir tatt useriøst.
Tydelig at det er flere i denne tråden som har tanker om problemstillingen, og konkludert med at det ikke blir noe problem med stor betydning.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
rischioso
11.01.2019 kl 15:23 4445

Tviler ikke på at du har lest, men at du har forstått det du har lest virker ikke å være like klart...:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2019 kl 15:26 4431

kreinh,
Viktig ikke å dvele for mye med hva en kunne ha gjort og ikke burde ha gjort.
Vet ikke når du først entret Nel, men ikke glem hvordan kursbevegelsene har vært også der.
Det er veldig lett å være etterpåklok.
For min del har det blitt mer og mer viktig å puste med magen, slappe helt av. Jeg har satt meg inn i PHO og føler meg så trygg som jeg føler det går an i aksjemarkedet. PHO er meget potent og kan eksplodere når som helst. Intet fasit svar fra meg, men har hvertfall lært at når det butter imot og går sidelengs og litt ned over lengre tid er det viktig å bevare fatningen.
Hadde jeg solgt nå kan en ta et fast balletak på at oppgangen ville kommet og den store oppgangen som vil komme skal jeg ha min del av.
Finner pr.dags dato intet negativt ift min investering i PHO og det gjorde jeg heller ikke i spesielt Nel, stod støtt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
focuss
11.01.2019 kl 15:27 4428

Daniel
Føler du fortsatt ikke har fått svar på det du lurer på? Jeg trodde det var greit besvart i går.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
rischioso
11.01.2019 kl 15:30 4414

RE - Jeg har satt meg inn i PHO og føler meg så trygg som jeg føler det går an i aksjemarkedet.

* Du virker ikke å ha satt deg inn i selskapets business plan og aller minst marginer....

Farlig å se seg blind på markedspotensialet når man ikke klarer å ta betydelige markedsandeler noe Europa/Norden satsningen er et bevis på.

RE - PHO er meget potent og kan eksplodere når som helst.

* Når ting siger ned og forblir pekende nedover så snakker vi vel heller om impotent...:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2019 kl 15:34 4579

Vi ser forskjellig på det, vi var vel enige om det.
Jeg har tro på mine valg og investeringer og står for det, gav også utrykk for at det er min mening.
Så får vi se hvem som treffer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
focuss
11.01.2019 kl 15:35 4571

Når mener du at du begynte å komme med fakta? Du som gud vet hvor mange ganger har repetert at PHO bare får 30% refusjon. Du som, mener at situasjonen fra 2011 og fremover er adekvat for å bedømme PHO sin vekst fremover. Dette er så langt unna fakta som det kan komme. Det det er, er et konstant forsøk på å spre feilinformasjon og som kan få folk som ikke vet bedre til å ta beslutninger de ikke burde.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
SomSa
11.01.2019 kl 15:39 4556


Fantastisk lesning fra El Camino Hospital i USA:
"Because of its success in clinical trials, blue light technology is now included in the joint guidelines of the American Urology Association and Society of Urologic Oncology.................This state of the art technology provides more complete resection, that means a decreased chance of recurrence, which could translate into lives saved and improved quality of life."

https://www.elcaminohospital.org/stay-healthy/blog/blue-light-technology-bladder-cancer-detection

Pasientene skal velge den beste og billigste behandlingen. Sykehusene har ikke noe annet valg enn å tilby BLC med Cysview behandlingen ellers som Trump sir "bye bye" til disse sykehusene. Sykehusene skal konkurrere med kvalitet og overlevelsesstatistikk......

Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2019 kl 15:40 4569

Risch,
Du skal nå rett og slett gi faen i fortelle at jeg ikke har satt meg inn i selskapet PHO, jeg er nok en av dem som har brukt mest timer på det caset.
Og du er intet annet enn en jævlig narr med stor N som ikke bedriver tiden med annet en å spre usannheter på dette forumet.
Du er kjeppjaget fra omtrent hver tråd du skriver på, du skriver dag og natt, vet ikke hvem som sliter mest her.

Kjøpte mine første PHO aksjer på 29, er vel en brukbar reise så langt.
Vurder heller dine egne investeringer, om du har igjen noe å investere for etter dine sviende tap.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
EmmieSi
11.01.2019 kl 15:47 4549

Har forstått det du har liret av deg.. Du har diskutert med noen tålmodige sjeler, som etter beste evne har prøvd å sette seg inn i dine innvendinger for caset og prøvd å løse dem for deg på en så grundig måte at selv du klarer å forstå hva som blir forklart.

Likevel tar du opp samme pisset gang på gang.. så her er det nok du som har lest og sitter fremdeles igjen som et jævla spørsmålstegn.

Det er derfor alle her skjønner at du enten har en agenda eller rett og slett er efterbliven som søta bror ville sagt:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2019 kl 15:53 4534

Ja Ja. A new 5% intraday swing. Jeg blir ikke klok av den her faenskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2019 kl 16:01 4517

Sier nissen rischioso som ble med ele ned fra 6 kr og nå 0,73. Hahahihiho. Forumets beste investor. :-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Mental Mania
11.01.2019 kl 16:12 4490

Kjøpte meg en post i Nel for en tid tilbake da kursen lå på halvparten av det den gjør i dag. Så nel som et potent selskap, men
hovedårsaken til mitt kjøp var at Risc var så negativ til selskapet.
Solgte meg ut litt for tidlig der og flyttet kapitalen over i PHO.
Kan vel takke risc for den gevinsten der.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Frantzen
11.01.2019 kl 16:23 4468

hvorfor sperrer dere ikke nissen ,eller slutter å svare nissen !! . Nissen er ikke mottakelig for korrekte svar. Kommer da opp noe nytt , eller gjentar seg selv om og om igjen
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Mental Mania
11.01.2019 kl 16:25 4464

Kan godt hende Rich er smartere enn en den tullingen han prøver å fremstå som.
Ser ikke bort ifra at han allerede er fullastet i Pho.
Han kommer med oppgulp han vet lett kan bestrides kun i den hensikt å holde trådene varme.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2019 kl 17:18 4392

Den tanken har faktisk streifet meg også :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2019 kl 18:02 4343

Den tanken har ikke streifet meg..
Den typen mennesker er drevet av ondskap dag og natt, og hvem han høvler over eller etterlater seg i grøfta gir han fullstendig f... i.
Jo flere han kan lave jævelskap for å jo flere han kan irritere jo bedre for ham.

Han hadde ikke vært mye tess uten et nick å skjule seg bak.

Vi fikk ham ut av HO for en periode, men etter mye trygling til admin fikk han komme inn igjen.

Om jeg personlig er på HO eller ikke spiller ingen rolle for meg, PHO-aksjen står i 200 kr utpå høsten 2019 uansett.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
11.01.2019 kl 20:12 4237

Dersom man ønsker å få innsikt i historien om hvordan refusjonsordningen som ble innført 1 Jan 2014 har påvirket PHO negativt frem til ny refusjonsordning kom på plass 1 Jan 2018, så kan man lese vedlagt dokument som er et brev skrevet av Photocure til CMS høsten 2017 som innspill til den refusjonsordninger CMS hadde foreslått fra og med 1 Jan 2018. I det brevet beskriver PHo ganske utførlig om de problemene selskapet måtte slite med etter refusjonsordningen som ble innført 1 Jan 2014. Der kan man også lese at til tross for at CMS innrømmet feil, så skulle det altså går flere år før dette ble rettet opp.

https://www.regulations.gov/document?D=CMS-2017-0091-3226

Når man har lest dette så skjønner man bedre når Daniel Schneider fremholder at refusjonsordninger er «the golden key» til det amerikanske markedet. Det har PHO fått på plass nå, spesielt etter 1 Jan 2019. Følgelig skal det bli artig å se hvordan dette vil endre bruken av Vysview til det positive. Ikke rart man snakker om den akselererende veksten PHO er i ferd med å starte. Noe vi vil se langt klarere dess lenger ut i 2019 vi kommer.

Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Predator
11.01.2019 kl 21:11 4144

Kan dette være en profil av rischioso?
https://sml.snl.no/kverulantparanoia

NB! Påstår ikke at dette er en sannhet eller en påstand,
stiller kun et spørsmål.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
rischioso
11.01.2019 kl 22:57 4038

Ble nok ikke med ned, men har reelle planer om (igjen) å bli med opp - i alle fall den nærmeste tiden...:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
rischioso
11.01.2019 kl 23:12 4011

LM,

det er helt rett at det er udiskuterbart at refusjon kan være nøkkelen til suksess - kan fordi det er graden av refusjon som vil være avgjørende:

LES - Reimbursement is Key to Market Success for New Medical Technologies
Until recently the main focus for medical device companies was earning regulatory clearance for new technologies. How times have changed. While FDA input and approval is still important for market entry, reimbursement is now a top concern for medical device CEO’s, their investors, and other stakeholders.

LES - The Growing Case for Reimbursement
Continued increases in the cost of healthcare are driving stakeholder interest in reimbursement. Investors want to know up front whether there is coverage, coding, and payment before they risk investing in new technologies. Payers increasingly expect new technologies to demonstrate better outcomes at equal or lower costs before they pay for them. More hospitals are establishing value analysis committees to evaluate all new products prior to entering a hospital or clinic setting. Physicians are interested in products that help them meet quality metrics imposed by government and private payers. And perhaps, most importantly, patients are becoming more educated and prefer interventions that improve quality of life at the lowest cost possible.

https://www.rcri-inc.com/reimbursement-is-key-to-market-success-for-new-medical-technologies/

* Og som vi kjenner til så har ikke selskapet klart og oppnå 100% refusjon - ikke en gang i nærheten og den er i tillegg uklar - mao, virkeligheten om og rundt refusjonsdelen selskapet pr i dag har oppnådd i det amerikanske markedet er ikke helt slik noen ønsker å fremstille den her på trådene - ikke en gang i nærheten det heller...

Og legger vi kursutviklingen til grunn så virker i alle fall markedet å ha forstått akkurat det....
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2019 kl 23:23 3993

ELE er kun en traderaksje, ikke noe man sitter med over tid. Hvis du vurderer ele foran pho så vet ikke jeg hva jeg skal tro. Ele ser ut som et konkursbo for folk som ønsker å tape penger, du har garantert tapt penger på denne fiaskoen. En vedvarende nedgang og transjer som ruinerer kursen. Men her ser du altså en fremtid?? Men ikke i pho? Du vet at PHO ikke har gjeld og aldri har gjennomført emisjoner? Dette er et farmasi selskap som altså ikke har gjeld eller har gjennomført emisjoner, er det uvanlig på Oslo Børs? Ja, det er uvanlig. Forteller det noe om økonomisk styrke? Ja, det gjør det. Forteller det om et selskap innen farmasi som faktisk tjener penger, noe du har nevnt utallige ganger at de ikke gjør? Ja det gjør det. Kommer kursen til å stige i PHO uavhengig av hva du mener risc?? Ja det gjør den. Du sa det samme i Nel, jeg hørte ikke på deg og tjente penger. Du sier det samme nå, jeg hører ikke på deg og kommer til å tjene penger. Det motsatte av hva du sier viser historien, PHO er et selskap som kommer til å tjene penger så får du heller bruke tiden din på konkursboet ELE som er et selskap jeg ikke rører, rører ikke utifra erfaring. Har tjent penger også på ELE, inn og ut samme dag når nyheter tilsa at man kunne tjene penger. Hvor mange tror du er i pluss på ELE 'eventyret' og hvor mange tror du er i pluss på NEL og Pho? Etter 10 år på børs har jeg lært å stole på egne vurderinger, drømmer er for slike som kaster vekk pengene sine på håpløse selskap som ELE.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
rischioso
11.01.2019 kl 23:36 3975

gunlove,

kjære deg - jeg lever av børs, jeg lever godt og har gjort det en god stund.

Jeg har 3 porteføljer - kortsiktig og langsiktig fordelt hovedsaklig på olje, shipping, fisk og finans. Jeg har også en ren day/swingtrader portefølje hvor jeg bl.a investerer i mer riskbetonte case.

Hva jeg har tjent og ikke tjent virker det som at flere her tror de vet, men dem om det...;)

Også er vel dette en PHO tråd og når du først snakker om langsiktighet så ville du ha barbert investeringen din med å sitte langsiktig i PHO de siste 18,5 årene med over 70% - så jeg tror ikke du skal braute for mye om akkurat det...:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2019 kl 23:51 3953

Kan noen her med hånden på hjertet vennligst fortelle meg og andre hvorfor flere av dere stadig gir næring til og diskuterer med en person som kan svare godt til noe som kalles kverulantparanoia, og som utføres dag og natt, altså personen sover også bare sporadisk om natten for å kunne spre sitt ustoppelige, gjentagne, forkvaklede budskap..??

Jeg ville sette stor pris på å få svar på hvorfor man ønsker å gi næring til en slik person, og ønske om å ødelegge forumet og diskusjonen rundt fremtiden til PHO..??
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2019 kl 23:57 3938

Før du begynner å skrike om profitt over lik med BP og at menneskeliv ikke betyr noe, jeg tror faktisk at de sykehusene som redder mennesker fra å dø kommer til å tjene mer enn din kyniske tilnærming om eviglang behandling og knapt håp i sikte. Hvis jeg skal gi deg et tips på andre selskap da PHO ikke har noen fremtid siden 8 år, 0,5 % markedsandel og de ikke tjener penger så burde flere se på DNO. De har nå majoriteten i Faroe og toppledelse har mer eller mindre akseptert at DNO tar over, de tjener penger, kan kjøpe opp konkurrenter. Hva viser utvikling her videre, bør man ha noen aksjer her? Inn og ut to ganger og jeg har allerede tjent penger igjen på dette selskapet. Dette er et selskap man både kan trade og bli med på langsiktig, de kommer til å stige. Jeg skriver ikke på DNO trådene lenger, har vært inne der også tidligere med god fortjeneste. Kan du komme opp med en anbefaling på selskap, utenom ELE som jeg ikke kommer til å ta i med ildtang engang, som faktisk har en fremtid? Du må gjerne si Equinor, YARA, DNB, AKER, Gjensidige og så videre, har vært inne i samtlige og tjent penger. Det er faktisk ganske enkelt.

Måten du kommer inn i PHO og presenterer deg som om du vet hva du skriver om er provoserende for de som har brukt timevis for å sette seg inn i selskapet og har gjort grundige vurderinger før man investerer store beløp. Hva som er stort beløp er opp til hver enkelt, for noen er kr 100.000,- svært mye, for andre er det ikke, for noen er kr 1.000.000,- svært mye, for andre ikke. Du er en rookie slik jeg ser det, du synser og slenger ut påstander som er tilbakevist til det kjedsommelige, men du fortsetter i samme spor. Da er noe galt risc. Husk, jeg skriver til deg kun på nicket ditt, jeg vet ikke hvem du er og bryr meg heller ikke. Folk du diskuterer med har faktisk kunnskap. Jeg leser det slike som oppgang kommer, londonmannen, focuss, elvoquest med flere, nettopp fordi jeg mener de har troverdighet. Når jeg leser det du skriver og vet hvordan du har opptrådt på andre tråder så blar jeg forbi fordi du har ingenting og tilføre selv om du sikker tror det selv.

Du har fasit, gjør det motsatte av hva risc skriver, akkurat som sosialister. Vel, ha en god kveld og helg folkens, også til deg risc. Måtte bare blåse ut..og rrisc, jeg har kun sittet i pho i noen få måneder. FDA godkjenning var helt essensielt for at jeg skulle røre dette selskapet..
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.01.2019 kl 00:09 3925

bla,bla,bla, sier nettforumtrollene.
hvis du har tjent så gode penger som du sier , så har du vel annet drive tiden med enn å sitte foran pc`n på gutterommet. LØGNER.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.01.2019 kl 00:14 3921

Jeg vet ikke OK, risc er noen av de jeg har oversett i flere fora og kun svart sporadisk. Du er derimot en av de jeg leser med interesse. Jeg skal overse risc så godt jeg kan, hadde bare behov for å blåse ut. Jeg skriver heller ikke så mye her, leser på Photocure Investors, TEK investors og det som kommer av nyheter på Twitter og hjemmesiden til PHO. Dette selskapet er i en unik posisjon, vi har fått en CEO som er akkurat det jeg håpet på. Mye mer møter, meldinger, investor konferanser etc, digger det. Schneider har gjort dette flere ganger og kommer til å gjøre det for PHO også.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.01.2019 kl 00:29 3896

Først - en stor takk til alle dere som bidrar med gode og konstruktive betraktninger, samt lenker til artikler/informasjon som er oppklarende. Det har derimot blitt veldig slitsomt å lese flere av PHO trådene etter at Risch har kommet med sine vante oppgulp som er villedende og jevnt over feil, samtidig som at han ikke er interessert å svare på konkrete spørsmål eller kommentere andres oppklarende innlegg. Jeg har konsekvent den siste tiden valgt å overse disse innleggene - men mesteparten av det han skriver i sitt innlegg kl 23.12 er jeg faktisk enig i;

- Refusjonsordningen er som Risch også nå skriver nøkkelen til suksess. Risch har tidligere underbygget sin skepsis til PHO pga historikken - samtidig har han endelig nå også fått opp øynene for at forutsetningene for PHOs suksess har endret seg drastisk gjennom refusjonsordningene som kom i hhv. 2018 (TURBT) og 2019 (Permanent refusjonsordning for Surveillance - 4 ganger større marked enn TURBT). Dette har også Schneider poengtert i sine innlegg, nemlig at den nye permanente refusjonsordningen vil være "golden key" for å oppnå akselerende vekst og LM har vist gjennom sine lenker at PHO nettopp har hatt en stor motbakke i tidligere år. Her kan en også nevne at PHO allerede i 2018 har hatt en vekst i salget i USA med over 40 %. Om refusjonsordningen er følgende skrevet i presentasjonen fra Q3 "New Medicare reimbursement accounts for ~50% of TURBT Medicare market and 100% of the Physician Office / Clinic use"
- Risch skriver også følgende i sitt innlegg; "...virkeligheten om og rundt refusjonsdelen selskapet pr i dag har oppnådd i det amerikanske markedet er ikke helt slik noen ønsker å fremstille den her på trådene - ikke en gang i nærheten det heller..." Det er supert Risch at du endelig erkjenner at det du har skrevet om refusjonsordningen ikke en gang er i nærheten av virkeligheten og er løgn - betyr det at du endelig har skjønt det flere på forumet, herunder LM og BB, har forsøkt å forklare deg? Betyr det at du også har erkjent at Schneider & Co skjønner dette bedre enn deg - og at du endelig har kjøpt deg inn i PHO?

For øvrig synes jeg også du ved ditt innlegg kl 23.36 tilføyde mye til diskusjonen om PHO - jeg har alltid stort utbytte av å lese om folk som forteller om sin suksess på børsen og at de lever godt på det, samt gir et innblikk i sine porteføljer og strategi. Det er helt sikkert sant når det skrives på et anonymt forum. Flott!!!
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
rischioso
12.01.2019 kl 00:32 3892

gunlove

RE - FDA godkjenning var helt essensielt for at jeg skulle røre dette selskapet..

du fikk med deg dette:

LES - Reimbursement is Key to Market Success for New Medical Technologies
Until recently the main focus for medical device companies was earning regulatory clearance for new technologies. How times have changed. While FDA input and approval is still important for market entry, reimbursement is now a top concern for medical device CEO’s, their investors, and other stakeholders.

https://www.rcri-inc.com/reimbursement-is-key-to-market-success-for-new-medical-technologies/

Også greit å vite at det er svært få som tjener på børs over tid og ennå færere som klarer å leve av det og av samme grunn er man nærmest garantert å tape om man følger massen - men for all del, det er gjerne fra massen man får høre det man ønsker å høre så får det bli opp til den enkelte hva man egentlig ønsker - å høre det man håper på eller å faktisk tjene penger...:)

No hard feelings og God Helg til deg oxo!
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
CanonBoy
12.01.2019 kl 00:37 3884

Kan dere slutte å kommentere denne narsissistiske klovnen som bare kommer med copy/paste av svada og som tror at prostata selskaper er de største konkurrentene til pho. Har blokkert siden før nyttår, men det hjelper jo ikke når dere kommer med kommentar etter kommentar etter kommentar etter kommentar etter kommentar. Det er da ingen seriøse på dette forumet som fatter noen som helst tillit til den gpp som fremsettes.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.01.2019 kl 00:37 3884

Gunlove

Og det at schneider holder den ene investorpresentasjonen etter den andre forteller meg at tingene går som selskapet håpet og forventet nå.
PHO er i ferd med å få større andeler av markedet i flere regioner, og i noen sykehus er de allerede i ferd med å få markedsandeler rundt 70 %.

Dette forteller meg at PHO omsider er på rett vei, og at dette vil gå fort framover.

Det jeg og mange andre kunne ha fryktet, er at bindingene til andre leverandører og småkorrupsjonen som florerer i forhold mellom leger, klinikker og og leverandører kunne forsinket prosessen med å gå over til BLCC- metoden vesentlig.
Dette ser vi nå ikke er tilfelle.
Det er uansett et overvunnet stadium, og Shneider må også stå ansvarlig overfor de investorene han leder inn i selskapet.
Derfor tror jeg dette kommer til å gå så fort at det kommer til å overgå de mest optimidtike og våte drømmer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
rischioso
12.01.2019 kl 00:44 3869

RE - Og det at schneider holder den ene investorpresentasjonen etter den andre forteller meg at tingene går som selskapet håpet og forventet nå.
PHO er i ferd med å få større andeler av markedet i flere regioner, og i noen sykehus er de allerede i ferd med å få markedsandeler rundt 70 %.

Dette forteller meg at PHO omsider er på rett vei, og at dette vil gå fort framover.

* Det er blitt kjørt investorpresentasjoner over en lav sko i alle de 8 årene produktet allerede har vært på markedet i Europa og Norden, men de har ennå til gode å klare og tjene penger - mao, det er i alle fall ikke noe man burde legge til grunn av betydning.....

RE - Det jeg og mange andre kunne ha fryktet, er at bindingene til andre leverandører og småkorrupsjonen som florerer i forhold mellom leger, klinikker og og leverandører kunne forsinket prosessen med å gå over til BLCC- metoden vesentlig.
Dette ser vi nå ikke er tilfelle.

* Det ser man ikke om man ser på utplaseringer, MEN man forstår det når man ser på brukerfrekvensen som har vært og fortsatt er lav og av samme grunn taper selskapet penger og har gjort akkurat det veldig lenge.

Så sum-sumarum så er det ikke noe pr i dag som garanterer noen suksess, hverken om man ser på historisk performance i Europa/Norden, ei heller av det som er skjedd frem til nå i USA.
Derfor må man bare se tiden an og ikke minst få talla på bordet og de neste talla som blir presentert i februar vil heller ikke trigge kursen...
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.01.2019 kl 00:49 3858

Vi er på samme side oppgang :) jeg har risikert mer enn jeg har råd til å tape i dette selskapet. For meg er PHO det selskapet som skal gjøre meg så rik at ingenting annet betyr noe. For meg er PHO den muligheten jeg har søkt etter i flere år, jeg ser ingen andre selskap som pr idag har samme mulighet. Jeg hoppet av Nel for Pho, dag til dag kurs som flere er opptatt av, herregud, det er hva som skjer i 4-8 kvartaler fremover som betyr noe. Hvis man får hjertestans av å se kurs i minus så må jeg bare si, hvilket selskap er aldri i minus på Oslo Børs og er dagens kurs avgjørende for om man blir med videre eller ikke? Enten har man tro eller så har man det ikke. Dette selskapet er ikke bare tro for meg, dette går veien...
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.01.2019 kl 01:08 3839

Risc, jeg er nok mye mer markedsorientert enn det du tror. Jeg er mye mer kynisk enn det du tror. Jeg elsker politikken til Donald Trump, holder med Geert Wilders i Nedeland, Victor Orban i Ungarn(Øst Europa generelt), Salvani og Italia regjering samt Østerrike. Marine le Pen burde Frankrike valg istedet for den korrupte sosialisten Macron som alle nå forstår er et feilvalg og er den mest forhatte presidenten noensinne. Jeg sa også at Hollande, forrige president i Frankrike var en katastrofe. Han gikk ikke engang til gjenvalg i 2017, så upopulær viste Hollande at han var. Så kan man diskutere Sverige opp og ned i mente, svensker flytter fra Sverige, ingen fremtid. Ja, jeg leser politi rapporter, jeg leser terrorangrep som er avverget takket være etterretning. Tror du fortsatt at jeg ikke vet verden er kynisk og en forpult plass? Jeg vet hva sosialisme har gjort med Venezuela og hva sosialisme er iferd med å gjøre med Europa. Merkel er en stor del av problemet. Faen heller, jeg kunne fortsatt i timevis. La meg stoppe her, jeg er fullstendig på avveie i forhold til tråd. Det er mye forbannelse i meg, jeg slipper litt løs ikveld.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare
rischioso
12.01.2019 kl 01:33 3819

Gunlove,

nei, jeg har vel heller ikke sagt det - men man blir aldri utlært og godt er det for som du selv skrev så vektla du FDA godkjennelsen såpas mye at det var det som hovedsaklig lå til grunn for din inngang og som du så av linken jeg la ut over så har akkurat det endret seg hvor refusjonen er det aller viktigste og som legger grunnlaget for suksess - mao jo høyere refusjon jo større er muligheten for en økt suksessfaktor og som vi kjenner til i dette caset så ligger ikke refusjonen i det øvre sjiktet i tillegg til at den er både komplisert og uklar derav blir det feil å legge for store forhåpninger til at US markedet vil bli en real gamechanger basert på hva de har fått av refusjon pr i dag, noe performance i det Europeiske/Nordiske markedet er et bevis på og ikke minst noe de neste kvartalspresentasjonene også vil være et bevis på.
Redigert 21.01.2021 kl 05:34 Du må logge inn for å svare