Bliver WEN en VINDER i fremtiden eller?

terningmanden
WEN 11.01.2019 kl 08:43 9514

Hvad tror du der sker med WEN efter afnoteringen på OSE d. 14. februar 2019?

Stiger kursen eller falder kursen? når følgende hændelser sker/indtræder for WEN:

Hvad tror du der sker med kursen efter regnskabet d. 28. februar 2019?


Hvad tror du der sker når WEN får en god langtidskontrakt på levering af gas?


Når Q1-Q4 regnskabet er fremlagt for 2019 og kassebeholdningen allerede her er på størrelse med nuværende værdiansættelse af selskabet, hvad tror du så der sker med kursen?
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Kingen
11.01.2019 kl 09:35 8395

Jeg tror mange blir skremt når bunnlinjen blir knall rød, grunnet avskrivningene på Tembo. Dette er bare av regnskapsmessig interesse, men dessverre er det mange som henger for mye opp i bunnlinjen.

Når det gjelder oppbyggen av cash, så er denne meget god, og det burde flere brydd seg om, fremfor å fokusere blindt på bunnlinnjen.

Når WEN får langtidskontrakt på levering av gass, med dertil økende mengde, så tror jeg kursen kommer til å øke ganske bra. Mange venter på denne bekreftelsen.

Ingen tvil om at mange har solgt for de ikke orker å forholde seg til kun AIM og ikke Oslo Børs. Det gjør at aksjen nå handles til spott pris. Tror dette blir veldig bra, men mange ser seg som sagt blind på bunnlinjen, så ikke ha for store forhåpninger etter resultat fremleggelse.
Det er heller når resultat av langtidskontrakt (snart?) blir forbedret at det suser av gårde med kursen, evt. at Eskil og gjengen kommer med andre god nyheter.


Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
terningmanden
11.01.2019 kl 11:25 8363

Helt enig i din skrivelse Kingen.

Tembo og afskrivningerne er dog tidligere blevet udmeldt, men du har givet ret i, at det kan få en indflydelse på dem som læser et regnskab og måske ikke kender historikken omkring WEN.

En af Eskils argumenter for at lave en afnotering, var at han mente WEN bedre kunne få større aktører/investorer ind i WEN, som jeg bestemt venter der kommer mere om inden længe Endvidere. Jeg tror nu hensigten på den lange bane er, at gøre WEN klar til et større selskab på den lange bane, hvor kursen helt sikkert vil være meget højere end i dag, da aktiverne i forhold til passiverne i selskabet i nær fremtid vil se rigtig godt ud. Jeg håber dog WEN vil afvise et opkøb, da de har fat i den lange ende og vil være en "pengemaskine" mange år ud i fremtiden.

Kommende "triggere" kunne være gode nyheder fra Eskil omkring:

- langtidskontrakt på gas med gode indtjeningsmarginer og lidt større leverancer af gas (WEN skal øge stille og roligt, da det giver optimale betingelser for hele organistionen kan følge med i forhold til indtjening og kommende udgifter til boring mm)
- nye større investorer kommer på banen
-WEN får profileret deres selskab bedre hos 2-5 analyseselskaber, som vil lave en seriøs dækning på dem (kræver desværre ofte at selskabet er noget større, men det skal nok komme senere ;-) )
- lave udbytter til aktionærene allerede i 2019 (giver altid indtryk af at være et seriøst selskab)
- WEN skal være langt bedre til at synliggøre deres aktiver her og nu og i fremtiden. Hvad forventer de at tjene i fremtiden osv...

Jeg ser frem til afnoteringen og sætter fokus på de fremtidige indtjeningsmuligheder i dette lille selskab, som dog har en fantastisk mulighed for at tjene mange penge i fremtiden .

God weekend til alle :-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
terningmanden
11.01.2019 kl 11:46 8330

Mine svar på mit indlæg kommer her:

Jeg tror kursen stiger forholdsvis hurtigt imod kurs 3 efter afnoteringen.

Det kommende regnskab indeholder relativt store afskrivninger på Tembo (er tidligere meldt ud fra WEN og var vel en af grundene til kursen faldt en del der..), som kan få en "lille" betydning for kursen, men her budre Eskil/WEN kunne give gode saglige argumenter for denne del, så investorene godt kan se dette i regnskabet og samtidigt kunne se hvordan WENs pengekasse stiger støt.

Jeg tror kursen vil stige til mellem kurs 4-5 når den nye langtidskontrakt er på plads.

Når de næste regnskaber kommer og WEN forhåbentlig har valgt en aktionærvenlig model i form af udbytter, så tror jeg kurs 6 er i sigte i det kommende regnskabsår.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
terningmanden
11.01.2019 kl 18:32 8211

Se lige denne artikel fra i dag, som er spændende læsning om WEN

Wentworth Resources Plc (LON:WRL) has highlighted the boost seen at its Mnazi Bay during the fourth quarter of 2018 thanks to rising demand in Tanzania.

The gas producer, in a trading update, noted the growing demand for its gas coming from power stations and burgeoning demand from industrial customers such as Dangote Cement and Goodwill Ceramics.


It saw Wentworth achieving an average production rate of 87.3mln cubic feet of gas per day over the quarter, with the figure for December alone measuring 92.5mln cubic feet per day.

For the whole of 2018, the production rate averaged 83.2mln cubic feet per day which was comfortably above the guidance range of 65-75mln cubic feet per day and was also above the company’s committed quotient (set at 80mln) under its gas sales agreement with state firms TPDC and TANESCO.

READ: Wentworth Resources in prime spot in Tanzania
"We are pleased that the Mnazi Bay asset has successfully ramped up to deliver sustainable and material production rates, with minimal downtime in 2018,” said Eskil Jersing, Wentworth chief executive.

“The Mnazi Bay Joint Venture continues to work with all stakeholders on the four key value catalysts, referred to in the 3 October 2018 RNS, to ensure that we derive the maximum possible production value from the Mnazi Bay field.

Jersing added: “We look forward to updating the market on our progress in 2019, in a rapidly developing demand-led landscape.

“With the intended relinquishment of the Tembo appraisal licence in Q2 2019, our efforts this year will be primarily focused on maintaining efficient operations at our Mnazi Bay asset, strengthening our financial position and executing on our M&A led growth mandate."

Financial update
Wentworth told investors that it has received its monthly payments for November and December which, after adjustments for previously announced costs, amounted to US$3mln net.

It added that due arrears from TPDC and TANESCO have steadily reduced over the course of 2018, and, now stand at three months for both off-takers.

The company noted also that it has continued to meet and pay-down its debt commitments from free cash-flow in 2018.

It expects to be substantially debt free within the next twelve months – the final payment under its loan facility falls due in January 2020.

At the end of December, the company owed US$8.3mln and it had US$11.8mln of cash.

Looking at demand and production for 2019
Wentworth highlighted that talks continue with TPDC over the possibility of reducing the pressure in the gas pipeline and, if agreed, that would allow for a sustained overall production rate or plateau from current well stock – before compression facilities are installed.

At 7 January, the operation was yielding a production rate of 89.6mln cubic feet per day while demand is currently estimated to be above 95mln cubic feet.

Wentworth said it expects further demand growth over the course of the year, given planned extensions to the Kinyerezi-1 power plant which is initially due to require 5mln cubic feet per day from the fourth quarter ramping up to 30mln when fully commissioned in the subsequent six month period.

It also anticipates demand growth from industrial customers.

The company currently has five gas production wells and it expects full-year production between 75mln and 85mln cubic feet per day.

Broker upbeat, repeats ‘buy’ recommendation
Broker Peel Hunt repeated a ‘buy’ recommendation for Wentworth’s AIM-quoted shares with a 44p price target suggesting more than 100% from the current price of 20p per share.

“Wentworth will be largely debt-free by YE19, in-line with our expectations, as regular cash receipts continue and the business successfully de-levers,” the broker said in a note.

“With each passing month, therefore, Wentworth’s balance sheet continues to strengthen, which in turn provides management with increased capacity to pursue new inorganic growth opportunities.

“The company’s current market valuation, in our view, is anomalous and will not persist indefinitely.”

Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
markie
30.03.2019 kl 22:56 7936

Hvor finner vi datoer for q resultat eller års rapporter. Synes hjemmeside info er begrenset.

https://wentplc.com/investors/reports-results-and-presentations/
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
alph
30.03.2019 kl 23:30 7907

Prøvd her?
https://wentplc.com/investors/financial-calendar/

Kvartalsresultater blir ikke lenger offentliggjort. Kun halvårs og årsresultat.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
markie
02.04.2019 kl 08:59 7699

Ok mange takk. Selskapet har helt klart veldig stor tro på det de holder på med.
Dessverre makter de foreløpig ikke stikke ut som en attraktiv investering.
Dersom vi dømmer etter omsetningen på børs. Den er nærmest ikke eksisterende. Så langt har selskapet bommet med sine spådommer om økt omsetning. Men horisonten deres er formodentlig veldig lang. Status ved årets slutt.?
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
02.04.2019 kl 09:37 7655

Hvorfor skulle den få økt omsetning? Små oljeselskaper drar jo først og fremst til Norge for å øke omsetningen. APCL er et ekstremt eksempel, men det gjelder i høy grad også QEC.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
markie
02.04.2019 kl 09:49 7639

Ok så du mener de bevisst gjorde feil når de flyttet?
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
plaff
02.04.2019 kl 15:41 7560

Aksjen er i all praksis tatt av børs. Jeg får ikke solgt så mye som en aksje, i hvertfall ikke gjennom min megler.

Eneste mulighet sånn jeg ser det er å kontakte IR å se om de har noen alternativer utenom børs. Tviler på det da. Jeg sitter på unoterte aksjer jeg ikke blir kvitt og det gjør meg passe opptrekt. Det var ikke det jeg kjøpte meg inn i.

Utbytte er bare å glemme med en gang, da de større aksjonærene er i mot det.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Mdg1
02.04.2019 kl 15:53 7542

Om de ikke finner en god oppkjøpskandidat i løpet av 2019 tror jeg det blir utbytte i 2020. Så får tiden vise om de kan finne noe interessant å kjøpe opp som koster maks 300-400 mill. Siden aksjekursen er lav vil de helt sikkert prøve å kjøpe med cash og ikke betale i aksjer
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
02.04.2019 kl 17:29 7467

WEN har valgt å notere seg bort fra lojale aksjonærer, organisere seg slik at de får minst mulig innsyn.
For å lose dette gjennom, har mr. Jerking slått på tromma med at han skulle kjøpe aksjer (nevnt i 1/2 år), volumet skulle eksplodere, de skulle noteres i et marked som omfavnet denne type aksjer, man skulle betale utbytte, kjøpe opp, større aksjonærer stod i kø (ikke ut, som man forsøker å dekke til med nå kun vise topp 5).

Er det noen som kan si hva konkret mr. Jerking har fått til? Mesias av powerpointpresentasjoner?

Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
40something
03.04.2019 kl 00:38 7364

Det er kjedelig å få rett i antakelser. Det enda mer kjedelige er at så få av skribentene på Xi er mottakelig for å være i tvil over at all forandring ikke er til det bedre. Jeg syns allikevel at Eskil er proff, men jeg er usikker på hvis han står bak besluttning om alle de aksjonene om delisting alene. Han får tross det stå som ansvarlig. Og som ansvarlig så må han komme med noe mer enn at han jobber med saken-finne andre partners for RTO eller være mer offensiv i forhold til å sette Wen på kartet for retailers eller andre investorer i det nye markedet AIM. Jeg er veldig enig i at OSE er det riktige markedet for olje/energi selskaper. Og hvis man velger det bort eller noe annet så må man kunne vise til at man har forberedt tilværelse på den nye arenaen. Ellers er det kun et slett forarbeid. Vi har ikke så lang fartstid enda, men følelsen nå er at ledelsen ikke har så mye skyts å bruke hvis ikke de klarer å etablere handler på AIM det første halvåret. Mye av skylden mener jeg å kunne tilskrive det ildgamle systemet med meglere som ikke opererer i et synkront marked. Det er ikke wentworth sin feil, men de visste det når delisting. So fix it or find one who can.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
03.04.2019 kl 01:13 7352

Bra innlegg, 40!
Det hele minner meg om tiden når Katherine ble ansatt. Bakgrunnen hennes ble hoyet opp, det var angivelig ikke grenser for hvilket nettverk hun hadde. Faktum er at i ettertid, så hadde man klart seg med en middels regnskapsfører fra Kongsberg, og selskapet hadde kommet akkurat like langt.
Mr. Jerking har brukt tid på powerpointer, delisting, nye kontorfasiliteter og annet vas, som hvilke som helst blomsterhandler hadde klart like godt. Det er mange som lar seg fasinere og blende av fine dresser og velvalgte ord. Fra mitt ståsted hjelper det lite, når fasiten har slått ut i lite konkret, og en kurs som er "gruset".
På sett og vis er "den røde tråden" intakt, det er langt mellom ord og handling (les Temob…..)

Hadde de hoppet bukk over alle disse "tøyseaktivitetene", så tror jeg de fleste ville være enig i at kursen antagelig hadde vært +/- fire kroner. Aksjonærene har slik sett betalt en dyr pris for lite handling og mye ord. Mye ord kan vel også nevnes som et stikkord til manglende aksjekjøp fra mr. Jerking. Var det ikke på ettersommeren/høsten, han knapt kunne vente med å handle aksjer, for de var så fordømrade billig....

Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2019 kl 10:16 7223

Plaff
Du kan ta kontakt med den store kunnskapsrike mannen J.... du vet han med disse enorme excel arkene og at i den tid, wrl, kom til å gå til 500,- pr aksje. Han kjøper nok aksjene dine som du vil bli kvitt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Mdg1
03.04.2019 kl 10:42 7192

Om det ikke dukker opp noen veldig gode muligheter neste året tror jeg WEN slanker organisasjonen og går for utbytte. Om produksjonen på Mnazi øker til 120-130 msscf vil Wen lett betale ut utbytte på 1kr på aksje hvert år. Jeg mener det er den rette veien å gå
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
julepølse
03.04.2019 kl 10:52 7178

Helt enig. Få opp produksjonen og gå for utbytte. Det er det beste for alle.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Mdg1
03.04.2019 kl 11:11 7155

For min del kan de godt ta aksjen helt av børs også om de går for utbytte. Kjenner til selskaper som gir utbytte på over 70% pr aksje som ikke er på børs. Men, blir uansett rolig i Wen frem til 25.04.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
alph
04.04.2019 kl 09:05 6988

Fordi som ikke har sett denne før: (fra sist ukes presentasjon) https://www.youtube.com/watch?v=D2-SXPJSkkw

Tolker det dithen at Jersing er interessert i å ta over operatørskapet fra M&P på Mnazi Bay.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Eankee
04.04.2019 kl 09:33 6950

Time will show... Jersing virker troverdig
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
07.04.2019 kl 15:39 6560

Bra presentasjon?

Ser ikke akkurat ut for at forsamlingen var overbegeistret, om man ser ut fra spørsmål og omsetning.

Det er vel en grunn for at selskapet forsøker å skjule hva som skjer under topp 5.
Ellers interessant at mr. Jerking enda ikke har kjøpt akjser, fordi han angivelig ikke har muligheten. WEN er vel eneste selskapet i verden som har definert flytting av møbler som innsideinfo./børssensitiv informasjon.

Det skal virkelig ta seg ut om de kjøper ut M&P sin andel. Det eneste WEN aksjonærene har å flyte på, er M&P sin kompetanse!
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
40something
07.04.2019 kl 20:32 6457

Jeg tror ikke at wen har penger nok til gjøre dette nå. Det er nok så at wen sitter mellom stolene. Ikke store nok, og ikke små nok for å være oppkjøpskandidat.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
alph
07.04.2019 kl 22:02 6392

I presentasjonen forrige uke, så nevner Jersing at MB ikke er "core business" for M&P. Ser vi på fremleggelsen av årsresultatet til M&P https://www.maureletprom.fr/en/investisseurs/communiques-de-presse,
så nevnes ikke Mnazi Bay med et ord, selv om det faktisk utgjør en betydelig cash flow for selskapet.

Man kan selvsagt gjøre seg opp enkelte tanker basert på akkurat disse to tingene.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
07.04.2019 kl 23:15 6341

Tankene man kan gjøre seg opp, er hva mr. Jerking egentlig holder på med.

I ene øyeblikket ser man etter muligheter utenfor Tanzania for å spre risiko, så snakker man om "ikke alle eggene i en kurv", og nå indikerer man at man skal kjøpe ut en profesjonell partner, og kjøre løpet alene. Vel, man trenger ikke se lenger enn til den ville Tembo historien hvor Anadarko trakk seg ut, men WEN fortsatt sine fantasi historier.

Dersom MB ikke (lenger) er Core business for M&P, så bør det ringe noen bjeller.

Og for dem som fortsatt tror på utbytte, så bør de ta en revurdering rundt dette!

Det nærmer seg nå snart ett år med mr. Jerking ved roret (og enda flere for Fru Roe), så langt har han pratet og flyttet kontormøbler
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
alph
07.04.2019 kl 23:21 6333

Jeg skjønner at du er skeptisk.
Hvor mange aksjer sitter du med i WEN?
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
07.04.2019 kl 23:43 6312

Alp
Jeg var med på GSA historien. Det var mye "imminent", så bommet man dessverre på Tembo (slikt skjer), men når Anadarko trakk seg ut, og WEN fortsatte med sine ville estimater, så gikk det opp for meg at dette selskapet bør man styre klar. Det kommer aldri noe bra ut av dette (for andre aksjonærer) så lenge Whiskey Bob er med.

Så til spørsmålet ditt; null.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
alph
08.04.2019 kl 00:18 6291

Vel, med 0 eierinteresse i et selskap, som nå ikke lenger er registrert på Oslo børs, så er det fascinerende å se din (maniske) interesse for selskapet. Du har åpenbart registrert deg på forumet utelukkende for å skrive om dette selskapet du ikke har aksjer i, og henter stadig vekk opp tråder som det ikke har vært aktivitet i på dagevis.

Sannsynligvis finnes det hjelp å få et sted.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
08.04.2019 kl 08:28 6175

Det var vel ikke annet å forvente fra deg, Alph.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
alph
08.04.2019 kl 09:07 6131

Det er ikke annet å vente fra noen med fornuften i behold. Har man ingen eierforhold eller tro på et selskap, så er det rett og slett ikke friskt å skrive flere hundre innlegg over mange år om et selskap. Åpenbart er dette veldig, veldig personlig for det, da bitterhet og sinne ligger tjukt utpå det du skriver.

Dette er et aksjeselskap, JJ. Ikke en samboer som stakk av med kompisen din.

Hva med å finne deg et selskap å interessere deg for som du faktisk har tro på?
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
alph
08.04.2019 kl 11:02 6055

Børge på XI nevner SDX Energy Inc. som en mulig fusjonspartner. De har aktiviteter i Marokko og Egypt - to av landene som styret i WEN har blinket ut som aktuelle land å investere i. Selskapet har, som WEN, en market cap (66 mill GBP) markant under NAV, og samtidig null gjeld og godt med cash.

Selskapet melder forøvrig i dag at de søker om å avnotere selskapet på TSX (kanadiske børsen) og ønsker kun å være listet på AIM. http://www.lse.co.uk/share-regulatory-news.asp?shareprice=SDX&ArticleCode=9kiiv649&ArticleHeadline=SDX_Canada_arrangement__South_Disouq_Update
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
plaff
08.04.2019 kl 12:01 5999

Verdsatt til £75. Her må det i såfall trykkes aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
markie
08.04.2019 kl 14:53 5915

Presentasjonen utløste ikke noe rally. Men det er på den andre siden ingen som kaster seg heller.. Her er det bare og være tålmodig. Noe vill de jo måtte produsere.?
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
alph
08.04.2019 kl 23:24 5716

Helt fint.

At folk skriver om aksjer de eier (og følgelig har tro på) er det logiske.
At noen få har et mangeårig manisk forhold til et selskap/aksje de ikke har eierinteresse i, er rett og slett ikke normalt. Det er å sammenligne med de som ikke klarer å innfinne seg med at dama/typen gjorde det slutt, og fortsetter å forfølge vedkommende i årevis. Hovedforskjellen er at slike gjerne får besøksforbud til slutt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
08.04.2019 kl 23:28 5707

Alph, du skriver mye om ei dame som har gjort det slutt, og en kompis som har stukket av med henne.
Fint at du har behov for å få det ut, men foreslår at vi gjør som andre gjør på et aksjeforum, diskuterer for/mot WEN (på denne tråden).

Så kan du opprette en privat tråd om kompisen som stakk av med dama di!
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
davan
09.04.2019 kl 12:16 5548

Vanskelig å følge denne nå. Noen som har forsøkt å solgt etter at den ble delistet fra Oslo Børs?
Noen med gode tips??
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
cassey
09.04.2019 kl 13:42 5485

This stock i dead.....
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
markie
10.04.2019 kl 11:24 5306

Det ble solgt noen tusen på hhv. 23 og 24 cent i går. Ingen trading her. Kursen går garantert opp når de etterhvert presterer noe positivt. Det er jo ting på gang.. Her er det bare å vente.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare