FLNG DOBLINGSKANDIDAT kursmål 25.-


SHIPPINGRAPPORT: Nordea er ute med oppdaterte analyser på en rekke shippingselskap der de tilkjennegir at LNG-selskapene klart foretrekkes. I BW LPG kuttes kursmålet til NOK 53 (69) – gjentar kjøp. Avance Gas nedgraderes til hold. Golden Ocean nedgraderes fra hold til selg med kursmål NOK 45. Kursmålet i Awilco LNG kuttes til NOK 7,4 (7,7) – kjøp gjentas. Wallenius Wilhelmsen nedgraderes fra kjøp til hold. I Frontline økes kursmålet til NOK 35 (32) – selg opprettholdes. Øvrige uendrede: Flex LNG kjøp med kursmål NOK 25. Odfjell SE – hold. Ocean Yield – hold. WWI – Wilh Wilhelmsen Holding – kjøp med kursmål NOK 364. Høegh LNG kjøp med kursmål NOK 61. Stolt Nielsen kjøp kursmål NOK 167.

Kursmål 25.- Doblingskandidat nå.
goodoil
11.01.2019 kl 12:29 7965

Med innside kjøp i går og gode anbefalinger kan jeg ikke forstå grunnlaget for kurs nedgang i dag.

Liten regresjon for de fleste alle selskaper. Justering og ny oppstart på mandag. Flex LNG bør klatre opp i uke 3! God helg
kodenavn
11.01.2019 kl 12:46 7913

Q1-resultatet er langt på vei kjent, og blir knall.
Ratene for MEGI ligger nå på 95-100 K, og gir altså et overskudd på ca 40 k USD/ship.
Og innsidekjøp.

Dagens kurs er vanskelig å forstå.
kodenavn
11.01.2019 kl 12:49 7899

Skulle vært Q4-2018.
Men Q1 blir bra det også.
goodoil
11.01.2019 kl 13:00 7858

Siden kursen ikke greide og bryte 13 kr med mer en noen øre og falt under ga det nok et lite salgs signal. Ned mot 12 for og komme sterkt tilbake er min teori.
Med tanke på imo 2020 har jeg lest at flere vurdere og bygge ship om til lng drift, om det vil få noe positiv betydning vet jeg ikke.
14.01.2019 kl 21:40 7529

Det er bra, men det er ikke alltid mekanismene er slik at frakt ratene går opp i samme slengen, det kan gjerne være omvendt i mange sammenhenger ettersom de som skal fylle opp lagrene venter med å kjøpe til prisene er kommet ned igjen.
Jeg har trua på Flex aksjene mine, men jeg er vanligvis ikke veldig flink til å sitte.
Denne gangen har jeg dog bestemt meg og skal sitte. Det er så lite volum i aksjen at det skal ikke mange røde dager før vi er på 12 blank og da går deg vel å kjøpe litt igjen. Alle meglerne er positive, men ingen ser ut til å kjøpe så det er nesten litt merkelig.
RSinvest
14.01.2019 kl 22:05 7481

Sier ikke nei til flere aksjer til 12,-
Ikke helt tydelig chart, men tipper vi skal litt ned igjen.
Noen andre som har troa på aksjene dine er insiderne. Noe annet selskap på OSEBX som har flere innsidekjøp de siste 12 mnd?

tja, det er vel ikke bra for ratene i det hele tatt at prisdifferansen på gass mellom USA og resten av verden reduseres.

Ut fra din argumentasjon virker det som du mener ratene styres av det interne amerikanske markedet.
larserne
14.01.2019 kl 22:21 7434

Kommer nok ikke mye ned igjen hvis ikke full kollaps i aksjemarkedet.. Nå frigjort kapital for bunnfiske:-)))
14.01.2019 kl 22:39 7408

nei, jeg sier at så langt det lar seg gjøre så fylles lagrene opp når varen er billig. Dette gjelder alle varer over alt, men er sikkert litt vanskeligere med LNG
Om du tilfeldigvis har en oljetanker liggende og oljeprisen er veldig lav så kan du jo fylle den opp med Olje, og så selge når prisen har steget. Dette vil være umulig med LNG, ettersom LNG har ett kokepunkt på minus162 grader ved atmosfære trykk. Det er derfor skipene som transporterer LNG heter "atmosfæretrykk tankere" og inntil for kort tid siden så fantes det ikke kjøleanlegg på skipene som kunne ta av det som fordampet. Tidligere brukte vi det på kjelene eller slapp det ut i guds frie natur. Det var da om å gjøre å komme seg så fort som fan fra den ene havnen til den andre slik at det ikke ble for mye svinn. Til lengre tid overfarten tok, til mere dampet bort. Det er en helt enorm tykk isolasjon på disse tankene for å redusere fordampingen så mye som mulig.
Nå pratet jeg meg bort, men i prinsippet så handler du når det billig og ikke dyrt så derfor kan prisvariasjoner på en vare lage utslag i transport leddet også.

d12m
14.01.2019 kl 23:07 7359

RSinvest skrev Kaldt i USA
Kaldt i USA er vel gjerne ikke optimalt siden gassen da brukes hjemme istedet for å eksporteres? Lavere eksportvolum = mindre behov for lng-frakt?
larserne
14.01.2019 kl 23:09 7362

Silkesvarten, tja sier nå jeg.... Utviklingen på land Og skipsannlegg har vel utviklet seg noe mer enn du forfekter her.. Infrastrukturen i mottak og avskipning går nå etter alle rapporter omentrent likt....
14.01.2019 kl 23:18 7325

Ja er klar over at der har endret seg. Skipene, om ikke alle kjører avkokt gass gjennom en såkalt reliquefaction-prosess som virker som et kuldeanlegg der varmen i gassen fjernes og den blir bragt tilbake til tanken som avkjølt væske, men dette er neppe gratis.. Vil tro landanleggene ikke ønsker å ha for mye på lager så da passer det vel best med yppige ankomster. Vil tro det er relativt kostbart å holde gassen flytende før den sendes videre enten med bil eller igjennom rør til forbruker.
Antar de hensyn tar de sesongmessige variasjonene slik at de ikke får for lite gass når det blir ekstra høyt forbruk, he he
really
15.01.2019 kl 00:15 7273

Det er vel et kapasitetspørsmål også. Siden LNG er komplisert å lagre må det til spesialisert utstyr og der er kapasiteten begrenset. Men det er kanskje enklere når den er regasifisert.

Uansett så er ratene på vei sørover. Poten meldte om en liten nedgang i dag igjen. Tipper kursen synker en stund til, selv om det neppe blir langt ned. Ratene fra sommeren kan bli heftige om prognosene er korrekte.

Tar gassprisene av i US kan det bli få skipninger derfra. Hadde vært moro med rater under break even nå, da hadde det blitt billigsalg på FLNG.
Redigert 15.01.2019 kl 00:19 Du må logge inn for å svare
15.01.2019 kl 09:25 7092

Om det blir få skipninger fra USA så kan det vel hende at selve spotmarkedet ikke blir så påvirket ettersom gassen da transporteres fra andre steder.
Ser ikke bort i fra at kursen kan gå noe i forkant av kvartalstallene og ikke mist etter tallene er lagt frem.
Vi kan nå begynne å se frem til at Constellation skal være ferdig 2. kvartal og at Courageous er ferdig 3 kvartal. Vil blir forundret om dette også ikke er kurstriggere.
Kursen har bra støtte på 12 kr så skal mye til at den går lavere uansett, da må det skje noe helt spesielt..
15.01.2019 kl 09:36 7074

Er det noen som vet noe om FLEX CONSTELLATION og FLEX COURAGEOUS og hva som er status på når de settes i operativ drift?
Har noen lest eller hørt noe om dette?
Å få disse i drift vil jo bety veldig mye for inntjeningen og for førstnevnte så kan de jo ha betydning for 3 og 4 kvartal ddå.
Redigert 15.01.2019 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
kodenavn
15.01.2019 kl 09:44 7057

Fearnley:
This year there is twice as much liquefaction capacity whilst the delivery schedule is down by c. 30%. Expecting continued high spot rates we highlight FLNG and GLNG as top picks.

LNG-aksjene er for tiden veldig svake. De fleste faller i USA i kveld til tross for at oljeprisen bykser oppover.

Det er vel trolig de svake spottratene som tynger aksjene (til tross for at GLNG vil ha mye av sin fremtidige inntekt fra andre områder enn frakt).

https://www.spglobal.com/platts/en/market-insights/latest-news/natural-gas/011519-lng-vessel-spot-rates-in-pacific-below-80000-d-for-first-time-since-late-aug
15.01.2019 kl 22:34 6838

Vi får bare holde ut.
Båtene seilte på kjempe rater siden oktober til nå så det jevner seg vel litt ut.
Det er så mye som skjer innen feltet med utbygginger at det ikke kan bli annet enn bra på sikt.
larserne
18.01.2019 kl 06:25 6600

Flex Endeavour» laster om ved Ytre Kåfjord. «Corcovado Lng», «Vladimir Vize», «Georgiy Brusilov» og «British Diamond» driver omlasting på Sarnesfjorden,
Verdien av en last er om lag 240 millioner kroner og tilsvarer energiforbruket til 60 000 innbyggere i et år.
Gassen kommer fra Jamal i Russland og lastes om i Nordkapp fordi det ikke finnes mange nok isforsterkede LNG-tankere.
Gassomlastningene i Nordkapp er verdens største LNG-operasjon. Fram til sommeren skal det gjennomføres 152 omlastninger
kodenavn
12.02.2019 kl 11:12 6083

Flex kommer med knallresultater for Q4 den 28. februar, det vet vi. Det vil bli fine overskrifter i finanspressen, og jeg gjetter på posisjonering i forkant = stigende kurser-
really
12.02.2019 kl 12:55 6041

Er stigningen frem mot Q4 rapporten allerede i gang?
Ka'l
12.02.2019 kl 15:29 5947

FLNG går bra i dag også, vel snart opp mot 3%.
Men hvorfor er den satt i sektoren Olje og Energi. Hører vel hjemme under Shipping?
K
Redigert 12.02.2019 kl 15:31 Du må logge inn for å svare
kodenavn
25.03.2019 kl 15:06 5664

Kalleklev i FA:
Markedet har normalt bunnet ut i april. Vi er snart der, men sjelden har utsiktene vært bedre enn nå.
kodenavn
26.03.2019 kl 09:13 5403

LNG-drift på skip kommer for fullt fremover.

Container: CMA firms 10x 15k teu vessel, 5x with LNG propulsion. LNG as fuel very attractively priced vs. compliant fuel at the moment
kodenavn
27.03.2019 kl 09:05 5267


Arctic:
LNG: TIME TO BUY AGAIN?
1) The 1-yr tri-fuel TC rate climbed to USD 76k/d last week (from 72k/d), and interest for medium- and long-term charters is increasing!
2) This is the first weekly increase in TC rates since they started to slide in mid-November, reflecting increasing rate expectations among market participants.
Ka'l
10.04.2019 kl 11:41 5027

Det er lenge siden januar når denne tråden startet og vi kan fortsatt se langt etter kursmålet. LNG-transport er bra men LPG-transport leder an.
K

Noen som har rateoppdateringer?

Dobling betyr vel 250 kr nå? Det er langt dit.

Fearnley rapporterer i dag om samme rater som forrige uke.
kodenavn
11.04.2019 kl 08:35 4675

Fearnley: LNG: More activity across the board
RSinvest
11.04.2019 kl 09:22 4617

Flere uker med flate rater nå. Stemmer vel bra med at det bruker å snu på denne tiden av året. Har allerede god gevinst før oppgangen i heletatt er begynt. Lønner seg ofte å følge innsiderne.
Ka'l
15.04.2019 kl 08:53 4470

Vi venter fortsatt på annonsert Kursdobling!
rolstad
15.04.2019 kl 09:06 4434

Denne tar snart av!

r
RSinvest
15.04.2019 kl 10:49 4359

Stenger den under 124 så har vi vel salgssignalet.