Tag med WEN over på AIM og få del i kommende optur :-)

terningmanden
WEN 11.01.2019 kl 18:29 15123

Wentworth Resources Plc (LON:WRL) has highlighted the boost seen at its Mnazi Bay during the fourth quarter of 2018 thanks to rising demand in Tanzania.

The gas producer, in a trading update, noted the growing demand for its gas coming from power stations and burgeoning demand from industrial customers such as Dangote Cement and Goodwill Ceramics.


It saw Wentworth achieving an average production rate of 87.3mln cubic feet of gas per day over the quarter, with the figure for December alone measuring 92.5mln cubic feet per day.

For the whole of 2018, the production rate averaged 83.2mln cubic feet per day which was comfortably above the guidance range of 65-75mln cubic feet per day and was also above the company’s committed quotient (set at 80mln) under its gas sales agreement with state firms TPDC and TANESCO.

READ: Wentworth Resources in prime spot in Tanzania
"We are pleased that the Mnazi Bay asset has successfully ramped up to deliver sustainable and material production rates, with minimal downtime in 2018,” said Eskil Jersing, Wentworth chief executive.

“The Mnazi Bay Joint Venture continues to work with all stakeholders on the four key value catalysts, referred to in the 3 October 2018 RNS, to ensure that we derive the maximum possible production value from the Mnazi Bay field.

Jersing added: “We look forward to updating the market on our progress in 2019, in a rapidly developing demand-led landscape.

“With the intended relinquishment of the Tembo appraisal licence in Q2 2019, our efforts this year will be primarily focused on maintaining efficient operations at our Mnazi Bay asset, strengthening our financial position and executing on our M&A led growth mandate."

Financial update
Wentworth told investors that it has received its monthly payments for November and December which, after adjustments for previously announced costs, amounted to US$3mln net.

It added that due arrears from TPDC and TANESCO have steadily reduced over the course of 2018, and, now stand at three months for both off-takers.

The company noted also that it has continued to meet and pay-down its debt commitments from free cash-flow in 2018.

It expects to be substantially debt free within the next twelve months – the final payment under its loan facility falls due in January 2020.

At the end of December, the company owed US$8.3mln and it had US$11.8mln of cash.

Looking at demand and production for 2019
Wentworth highlighted that talks continue with TPDC over the possibility of reducing the pressure in the gas pipeline and, if agreed, that would allow for a sustained overall production rate or plateau from current well stock – before compression facilities are installed.

At 7 January, the operation was yielding a production rate of 89.6mln cubic feet per day while demand is currently estimated to be above 95mln cubic feet.

Wentworth said it expects further demand growth over the course of the year, given planned extensions to the Kinyerezi-1 power plant which is initially due to require 5mln cubic feet per day from the fourth quarter ramping up to 30mln when fully commissioned in the subsequent six month period.

It also anticipates demand growth from industrial customers.

The company currently has five gas production wells and it expects full-year production between 75mln and 85mln cubic feet per day.

Broker upbeat, repeats ‘buy’ recommendation
Broker Peel Hunt repeated a ‘buy’ recommendation for Wentworth’s AIM-quoted shares with a 44p price target suggesting more than 100% from the current price of 20p per share.

“Wentworth will be largely debt-free by YE19, in-line with our expectations, as regular cash receipts continue and the business successfully de-levers,” the broker said in a note.

“With each passing month, therefore, Wentworth’s balance sheet continues to strengthen, which in turn provides management with increased capacity to pursue new inorganic growth opportunities.

“The company’s current market valuation, in our view, is anomalous and will not persist indefinitely.”



Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
alph
31.01.2019 kl 11:31 6781

Ledelsen virker til å være komfortable med aksjekursen. Det er på en måte både frusrterende og betryggende på en gang.
Frustrerende i den forstand at kursen har gått sydover i en årrekke samtidig som det operasjonelt stort sett har gått på skinner, og aksjonærer har vært mer eller mindre låst i aksjen i flere år. Man har vel kanskje håpet på flere kjøpssignaler fra ledelse og topp 20 i form av heftige prognoser, innsidekjøp og varsel om utbytte.

Samtidig så gir denne tilsynelatende roen muligens en tro på at de har stor selvsikkerhet og "vet" at alt ordner seg for de tålmodige, og at de derfor ikke ser noe behov for å komme med utspill for å tilfredsstille de utålmodige.
mikkelschmidt
31.01.2019 kl 12:17 6729

Det må være aktie tilbagekøb der skal prioriteres på nuværende niveau (og højere), ellers skal vi (alle) betale skat af et negativt afkast i forbindelse med udbytte.
Redigert 31.01.2019 kl 12:21 Du må logge inn for å svare
Mdg1
31.01.2019 kl 12:26 6715

Det har ikke gått på skinner operasjonelt i en årrekke. Det var først i 2018 at de leverte volum man kan snakke om. Før dette hadde de et veldig godt felt, men stor mangel på kunder. Daglig prod 2015 - 2018: 15, 43, 49, 83. Altså har produksjonen nesten økt med 6 gangeren samtidig som markedsverdien har blitt halvert.
terningmanden
31.01.2019 kl 12:28 6712

Tilbagekøb af aktier kunne også være et godt alternativ. Ledelsen må blot gerne vise handlekraft og vise de har styr på selskabets fremtidige strategi, hvor det også meget gerne må kunne mærkes på aktiekursen, så aktionærerne/ejerne forsat tror på casen.

Forstår ikke helt hvad du mener med at vi kommer til at betale skat af negativt afkast? Hvad mener du her mikkelschmidt?
mikkelschmidt
31.01.2019 kl 12:36 6698

De fleste langsigtede aktionærer i WEN ligger med et urealiseret tab, ved udbetaling af overskudsudbytte betales der udbytteskat, og der skal derfor betales skat af et urealiseret negativt afkast, på nuværende lave niveauer < 3,- NOK.
julepølse
31.01.2019 kl 13:18 6655

Skal wen få kjøpt en del aksjer må nok opp en del i pris, kanskje opp mot 3 kr før den trolig vil falle tilbake. Da er det billigere og selskapet får mer igjen for pengene ved å "bare" betale ut et lite utebytte på 20 øre. Da bygger selskapet tillit opp mot aksjonærbasen og fornyet interesse for selskapet.
Redigert 31.01.2019 kl 13:22 Du må logge inn for å svare
julepølse
31.01.2019 kl 13:26 6636

Har sittet i selskap som har kjøpt igjen egne aksjer. Har ikke så god erfaring med det, da dette selskapet halverte seg på tross av stadige kjøp. Ved utbytte får man i det minste pengene på konto. Men for kortsiktig aksjonærer kan det selvsagt være positivt, dersom kjøpene er store nok til å drive kursen opp slik at de får solgt. Jeg er langsiktig og foretrekker utbytte, dersom dette skulle være et tema.
Redigert 31.01.2019 kl 13:29 Du må logge inn for å svare
terningmanden
31.01.2019 kl 13:29 6624

Aktietilbagekøb eller udbytte er begge dele et godt signal at sende fra WEN, men det må den kommende tid vise.

Se denne nyhed fra i går, som ikke direkte har med WEN at gøre, men.... :

https://lnkd.in/e325vUs
Mdg1
31.01.2019 kl 13:31 6620

Det er jeg helt enig i. Ville helt sikkert ha løftet kursen med utbytte på 20 øre, samtidig som det ikke vil påvirke handlingsrommet til selskapet veldig mye.
JimJohnny
31.01.2019 kl 17:32 6510

Imponerer stadig denne mr. Jerking
Aksjonærlisten ikke oppdatert siden 19. november.

davan
31.01.2019 kl 17:57 6849

Aksjen fra hel.... dette. Siger nedover uke for uke, burde jo shortet denne, sikkert som banken det!!
Har forsøkt å selge på 1.99 og 1,98 i går, men ingen av dere som lovpriser aksjen ville kjøpe, selv om dere snakker om dobling og 3 dobling!!!
Kingen
31.01.2019 kl 18:18 6825

Påfallende at det gikk to poster på 700k til sammen 1,4 mill aksjer samme dag den siste aksjonær listen kom Disse aksjene er ikke med på listen fra 19.11.18.
Veldig rart all den tid selskapet hele tiden har tidlig hver måned kommet med oppdaterte aksjonær liste.

Skulle nesten tro at en stor aksjonær har hvisket de i øret å vente med å bli avslørt. I såfall skal denne aksjonæren ha mye mer aksjer.
Det er positivt hvis det er en aksjonær som vil kjøpe mye, men påfallende at WEN er i lomma på noen på den måten. Satser på at selskapet har en god grunn til dette.
Redigert 31.01.2019 kl 18:21 Du må logge inn for å svare
terningmanden
01.02.2019 kl 13:33 6700

Helt enig i Mr. Jersing og WEN mere eller mindre er gået i vinterhi. Håber der er nogen som skriver til selskabet inden mødet i Oslo, hvor spørgsmål kan sendes til:

kontakte wentworth@vigocomms.com

Google oversættelse:

Wentworth, Oslo fondsbørs (OSE: WEN) og mål (AIM: WEN) børsnoterede uafhængige, Østafrika-fokuseret olie & gas selskab, er glad for at meddele, at det vil være vært for en investor møde i Oslo tirsdag 12 februar 2019 fra 5 : 00 PM til 7 : 30 PM lokal tid. Mødet vil blive afholdt på Thief Hotel bar (landgangen 1 , 0252 Oslo), tirsdag 12 februar 2019 og vil begynde med en kort præsentation fra selskabets administrerende direktør, Eskil Jersing, og Chief Financial Officer, Katherine ROE, efterfulgt af en Q&A-session og drinks. Hvis du gerne vil deltage i investor mødet, bedes du kontakte wentworth@vigocomms.com for at bekræfte din deltagelse. Hvis du ønsker at registrere eventuelle spørgsmål forud for præsentationen, bedes du sende dem til den e-mail, der er anført ovenfor.
joergen
01.02.2019 kl 15:48 6628

Jeg kommuniserer med Eskil at par ganger i uken..
Han virker å ha stålkontroll og kommer ikke med tåkesvar.
Slettet bruker
01.02.2019 kl 17:07 6575

Hei Joergen

Fortell.

Mvh
terningmanden
01.02.2019 kl 18:08 6524

Jeg vil håbe Eskil prioriterer sit professionelle virke i WEN og prøver at give aktionærerne relevante informationer og gerne uddyber hans strategi for selskabet noget mere. det er trods alt aktionærerne der har ejerskab af den virksomhed, som han er ansat til at gøre et godt job for sin løn.

Synlig ledelse og strategimål med fremtidig indtjening savnes stadigvæk herfra. Desværre er jeg ikke ven med Mr. Jersing, men håber snart at høre nyt fra ham med strategi, ny gasaftale, tilbagekøb af akter/udbytte i nær fremtid osv...

Hvis strategien blot er at finpudse WEN til et salg til en større aktør i markedet, så er han ikke aktionærernes mand, men Mr. Jersingś klang høres gerne meget snart og gerne som en LEDER der har visioner for WEN i fremtiden.
joergen
03.02.2019 kl 00:14 6184

Det har ikke vært forsøk på å fiske etter kurssensitiv informasjon, bare så det er klart.

Jeg følger utviklingen til Orca og viderverdighetene rundt Swalas 40% oppkjøp av selskapet ganske tett.
Swalas gf presentasjon på fredag 1.02: (http://www.swalaoilandgas.com) bekrefter Eskils påstand om at Tanzania vil snart ha prekær mangel på energi
Diagram s. 9: Current and forecast Tanzanian demand for gas
s. 10: Where is the additional gas coming from?
LNG: - Not close to development - unlikely to contribute in medium term (5-10years)
Additional discoveries: - Unlikely to contribute in the short term (< 5 years)
Current fields (SongoSongo, Mnazi Bay): - Both fields can produce more gas from existing wells subject to CAPEX investment

Fordi dette er innlysende for alle i bransjen har jeg ønsket å forstå hvorfor myndighetene ikke foretar seg noe.
Det mest absurde er å se Magufuli påstå at Stiegler's Gorge demningen skal være klar til å produsere 2100MW om tre år. Byggingen har ennå ikke begynt og egyptiske Arab Constructors sier snitt produksjon blir 675MW. Det mest påfallende er null info om finansiering.

ps. Eskil har gitt meg meg utfyllende info. Han er skarp, er fagmann, og det inngir tillit at han ikke prøver å vri seg unna.
( F.eks.:Understand your sentiments. The past is the past- i have done my utmost to quell any unrealistic exuberance or up-selling w/o cause.)

I går la jeg ut følgende på Swala tråden:
JPM (Magufuli) and his crew has had little knowledge of the oil and gas sector,.
The challenge in Tanzania is to get in front of JPM and forward your case. Lately, after a Norwegian minister met with him, the long LNG stalemate ended with Equinor being permitted to move forward alone.

The oil and gas sector knows there is an energy shortage looming in Tanzania, but this message must reach JPM, who at the moment seems to think Stiegler's Gorge will start producing 2100MW in three years time.

Central to this work is OGAT, where Wentworth's Country Manager Richard Tainton is Chairman
OGAT (Oil and Gas Association of Tanzania ) was formed in 2009 to provide a conduit between industry, the Government and wider Civil Society. (http://ogat.or.tz/index.php/about-us)
Swal tråd: https://groups.yahoo.com/neo/groups/CDNstocks/conversations/messages/30483
---------------------------------------------------
terningmanden
03.02.2019 kl 11:55 6066

Til Joergen.

Jeg betvivler ikke din interesse for WEN mm og om du kontakter Eskil for informationer, som kan have indflydelse eller ikke indflydelse på kursudviklingen er blot en del af din tilgang, som jeg tænker er en god måde at få mere viden om et selskab.

Min tilgang som investor i WEN er blot sat på noget af en prøve, da jeg har været med her i en del år nu og undres over kursudviklingen.
Når jeg læser hvad Esben Jersing skriver på sin hjemmeside, så har jeg svært ved at se logikken lige nu og her i WEN, da værdierne i selskabet er faldet temmelig meget de 9 måneder han har siddet på chefposten. Det er så meget flot og skrive, at strategien er at levere væsentlige aktionærværdier i WEN, mens værdierne bliver større og større og kursen på aktien er faldet til det laveste nogensinde.


Wentworth Resources PLC is a full cycle Exploration and Production company with gas production and exploration running room in the Rovuma Basin of Southern Tanzania and northern Mozambique.

We have an ambitious domestic gas-led East African focused strategy to deliver material shareholder value, organically from our core Tanzanian Mnazi Bay producing gas asset and inorganically through an M&A led growth mandate.

Our aim is to become a mid-tier, East African focused E&P Company.
Josik
03.02.2019 kl 14:40 5998

"...da værdierne i selskabet er faldet temmelig meget de 9 måneder han har siddet på chefposten."

Nei. Verdiene i selskapet har ikke falt, de har økt og de øker for hver måned selskapet går med overskudd, nedbetaler gjeld og akkumulerer cash. Det er aksjekursen som har falt.
terningmanden
03.02.2019 kl 16:38 5943

Helt enig Josik.

Jeg har fulgt mange af dine indlæg og regnskabsmæssige opstillinger gennem årene i WEN og tak for dine gode indslag :-) Jeg går ud fra du stadigvæk er investor i WEN og forhåbentlig har troen på selskabet vil investorerne det bedste i fremtiden og ikke....

Jeg skrev at det undrede mig at WEN får flere og flere penge ind i kassen hver måned, mens aktiekursen blot falder og falder. Det er vel aktiekursen x antal aktier i selskabet, som giver den nuværende værdisætning for selskabet?

I dag har jeg skrevet flere spørgsmål til WEN, hvor det fx undre mig at Eskil kan skrive:


Vi har en ambitiøs indenlandsk gasledet østafrikansk fokuseret strategi til at levere væsentlig aktionær værdi, organisk fra vores kerneløs Tanzanian Mnazi Bay producerende gasaktiv og uorganisk gennem et M & A ledet vækstmandat.

Vores mål er at blive en mid-tier, østafrikansk fokuseret E & P Company.

Havde WEN blot lavet en simpel strategi i 3 faser. Hvor de først selv købte aktier op og flytningen af hovedkontoret kunne her være en fin udmelding , efterfølgende kunne WEN komme med en udmelding om at deres fremtidige strategi vil bestå i at lave udbytte eller tilbagekøbe aktier, da det går godt for selskabet nu. Efter årsregnskabet kunne WEN så kommunikere professionelt og sagligt ud, hvorfor de vil afnoteres fra OSE og hvad det vil betyde i fremtiden.

En ledelse der vil deres investorer det bedste tænker naturligvis over hvilken rækkefølge de skal komme med forskellige udmeldinger, så der dels kommer en positiv synergieffekt, hvor ledelsen også bibeholdt aktiekursen oppe og gerne højere.

Lige nu ser jeg KUN at ledelsen har skabt uro og den laveste kurs i WRL/WEN's levetid på børsen. Det er temmelig dårligt gået og bestemt ikke en aktionærvenlig strategi.

Det virker mest af alt som om WEN har en anden agenda for fremtiden og endnu engang udviser de er ligeglade med de mindre investorer, som har gået gennem tykt og tynd de sidste mange år med emissioner og større tab.
terningmanden
03.02.2019 kl 16:51 5929

Josik. Jeg har også lavet dette indslag: "Pengekassen overgår snart værdien af selskabet i WEN, men....
JimJohnny
03.02.2019 kl 18:06 5885

Dette må være noen av det mest klønete som er iverksatt av en ledelse i et børsnotert selskap. Mennesker som sitter med god lønn, for å skape aksjonærverdier, har nærmest rasert kursen, og kastet bort tid på tøvete tidsforbruk, i stede for å fokusere på vekst mm.

Jeg minner om, på en langt høyere kurs, så kunne angivelig Mr. Jerking knapt vente med å handle aksjer. Det var ekstremt billig.
Vel, hvor mye aksjer har han kjøpt?
Så drar han i gang en historie om at det finnes en x investor, som også er interessert i "mengder". Vel, det har vel så langt lagt en halv mill. på 2 kroner man kunne snappet i første omgang. I hele denne perioden kunne man sikret seg millioner av aksjer, og kursen i det minste ikke blitt rasert.
Da forutsetter jeg selvsagt at Mr. Jerking er opptatt av ALLE aksjonærene.

Fundament for videre vekst.... jo, det har man hørt til det kjedsommelige. Flotte pps. mangler det ikke på.
Så langt er det intet mindre enn ord som er produsert, helt i tråd med selskapets sedvanlige kommunikasjonsform.

Hva fikk han til gjennom presentasjonene som ble avholdt, til angivelig stor interesse? Null omsetning på AIM!
Selskapet har nå tatt et stort steg i feil retning, nærmere seg selv (AIM) og bort fra OSE. De mangler tillit, og det er det dem selv som skaper!

Jeg humrer fortsatt av Tembo teateret.....
Josik
03.02.2019 kl 22:15 5776

terningmanden;

Jeg sitter greit i WEN og har tro på Jersing, og jeg har full tillit til at den nye ledelsen har en god strategi for framtiden til WEN. At aksjonærer på OB velger å selge seg ut til lavest mulig pris har ikke kommet som en overraskelse bare for Jersing, men også for mange andre. Det er ingen ting fundamentalt i selskapet som kan forklare kursfallet. Tvert i mot burde kursen gått opp basert på utviklingen i gassproduksjonen og inntektene gjennom det siste året.

Men at akjen er illikvid og at kursen derfor påvirkes sterkt når noen aksjonærer ønsker å selge seg ut med litt volum er nå engang slik det er. Jeg kan ikke se at WEN skal ha noen "anden agenda for fremtiden" enn å fortsette å øke og synliggjøre realverdiene i selskapet til glede for både eksisterende og nye aksjonærer. Desverre har norske aksjonærer hatt en tendens til å senke kursen selv etter de mest positive nyheter og jeg ser fram til delisting fra OB.
40something
03.02.2019 kl 22:57 5739

Kort replikk Josik: Jeg ble ikke overrasket av at delisting slukker engasjementet for så mange. Det er mye mer omstendelig a handle på Aim og det å fjerne markedsplattformen for så mange norske retailers som sannsynlig ikke hadde valgt å investere i noe som helst papir utenfor OSE skal ikke neglisjeres som et meget betydelig aspekt.
Redigert 03.02.2019 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
terningmanden
04.02.2019 kl 09:51 5592

Tak for info Josik.

Ser du flere emissioner i WEN i nær fremtid? og med dit kendskab til WEN og ny gaskontrakt, hvordan tror du så den kommer til at se ud?

Politik og kontrakter kan fra tid til anden have svære vilkår, hvor QEC vel er et godt eksempel på hvad der skete i Canada sidste år.
Kingen
04.02.2019 kl 17:44 5433

Ser ut som storposten på kjøp på 1,95 har store planer om kjøp. Kommer på slutten av dagen som før helgen.
Kan være at denne kjøperen også har posten på 2,0 for å holde kursen i sjakk. Eventuelt så vil ikke kjøperen ta posten på 2,0 grunnet frykt for at kursen skal galoppere av gårde.
Kan være den kjøperen Eskil nevnte vi ser på kjøp 1,95, da han nylig sa at det var en som var på jakt etter mange aksjer. Noe er på gang her i hvertfall.
40something
04.02.2019 kl 20:24 5332

Forsåvidt, men vi som sitter og har måttet betale høyere kurs for å erverve våre aksjer så virker denne måten å skaffe seg andeler ikke positivt for oss. Det er kun de som kjøper opp kursen som har positiv betydning
Redigert 04.02.2019 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
terningmanden
05.02.2019 kl 11:51 5141

På Xtrainvestor giver Eskil flere svar i dag fra WEN:

Fil uploadet: 190205_XI_JFF_Eskil.txt
Se vedlegg for redigert utgave av samtalen mellom JFF og EJ.

Jeg tager turen med over på AIM og det ser mere end lovende ud for fremtiden i WEN, hvor Eskil fx fortæller i indslaget, at gælden forventer de er betalt helt ned i starten af 2020. Grunden til de har mere tro på AIM mm står i skrivelsen :-)
Fluefiskeren
05.02.2019 kl 15:17 5045

Gir mange svar til Xtrainvestor, men lar være å melde over børs?..,

Og med hensyn til delisting mener jeg at det er en dårlig ide. Dette blir kjerringa mot strømmen. Selskaper som QEC og APCL har hått til Oslo Børs nettopp for å få opp likviditeten i aksjen. Dette går ikke upåaktet hen og det er ikke unaturlig at det er salgspress.
Redigert 05.02.2019 kl 15:17 Du må logge inn for å svare
terningmanden
05.02.2019 kl 16:28 4985

På ingen måde enig med dig Fluefiskeren. Du kan ikke sammenligne QEC og APCL med WEN. WEN tjener penge og det gør de andre ikke... QEC har problemer politisk i Canada og APCL er noget af et lotteri...

Med dagens omsætning og de sidste nyheder på xtrainvestor, så sker der noget i WEN den kommende tid. Jeg tager turen med over på AIM og har købt ekstra i dag :-)
Fluefiskeren
05.02.2019 kl 16:39 4971

Terningmannen

Da misforstår du meg. Jeg har kun snakket om omsetningen. Det fundamentale forandrer seg jo ikke med hvor de er notert.
CaFu
05.02.2019 kl 16:45 4960

Ingen hemmeligheter er vel blitt avslørt, At det er flere som spør, og deler, blant folket på Xi er vel greit?
Øretrillere og daytradere kan godt få opp omsetningen, men det er jo like greit at de holder seg på OSE, Da kan investorene fortsette på AIM og vente på utbytte eller seriøs interesse og verdsettelse på sikt :-)
Redigert 05.02.2019 kl 16:47 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
05.02.2019 kl 17:23 4925

Cafu

Jeg har ikke sett hva det ble spurt om, men er det kursdrivende skal det meldes markedet samtidig i fom av børsmelding, men selsagt er det lov å spørre.
terningmanden
05.02.2019 kl 19:19 4834

Da det er spørgsmål til WEN og Eskil har svaret på dem, så har det intet at gøre med der skal laves en børsmelding, men der står helt sikkert nogle afklarende ting og måske står der noget mellem linjerne, som kan give Fluefiskeren og andre interesse. Ellers kommer det med på mødet i Oslo i næste uge

terningmanden
05.02.2019 kl 19:48 4803

Jeg er enig med dig Fluefiskeren i at afnoteringen ikke var det smarteste sted at starte for Eskil, men det var netop et af spørgsmålene til ham, se spørgsmål og svar længere nede.. Flere på XI giver deres mening om det er en fordel eller ikke med kun at være noteret på AIM og her er den klare holdning, at det er en fordel (også min mening, men havde gerne set det ske senere og ikke gøre flere af de mindre investorer "bange" og sælge ud) på den lange bane..

Skrivelsen fra Eskil er for lang, men kan klippe lidt ind... In which way can the investors see the strategic and ambitious plans for the following sentence to give meaning: ”We have an ambitious domestic gas-led East African focused strategy to deliver material shareholder value”?
As you know we have made great strides to simplify the Company platform over the last year. Following the Oslo delisting on 13 Feb-19, we will find ourselves with a simpler platform from which to transact and grow. These last 9 months have seen a major transition for the Company in order to get ourselves ready for the next phase of growth. The value we refer to relates both to a Corporate level with regards 1) sustained revenue receipt, 2) deleveraging the balance sheet, 3) reducing costs 4) focusing on maximising the latent value in Mnazi bay and 5) our stated M&A mandate. So in terms of you seeing this path/journey we have made great strides on 1)-3) and continue to work hard on 4) and 5). 4) as part of the JV and 5) under our control. SO in short we have an East African domestic gas producing core asset which we are working with the Operator and JV partners on to optimise value and our ongoing M&A growth mandate which wil hopefully be material to all shareholders on successful execution.

A delisting of OSE has in no way any special meaning for the cost savings or the synergies in WEN so why start doing this when common knowledge shows that this will have consequences for rate developments in a negative direction if the purpose is something else?
With regards the delisting from OSE, this was a Board decision made in 2017 with compelling rationale fully laid out in our RNS of 22 Aug-18. The current period of transition is clearly not ideal practically for our share price, but again we are overwhelmingly focused on sustained long term value. Our market valuation is and should be very compelling- we need indeed to attract new investors into our stock and are working hard at this in the background.

When has WEN chosen a trading platform as AIM in London, where the trade volume is smaller than on OSE? In trade circles this platform is considered less serious and this does not actually show a serious focused strategi where the intention is to make considerable shareholder value. Can you explain in which way AIM is more attractive than OSE?
I am of the view that we need scale, control and commercial triggers to benefit fully from liquidity. This is what we are working hard on. Our strategy is VERY focused, we need implement the M&A mandate through a successful transaction, gain materiality with borader shareholder interest, break out of our current non operated position and completely deleverage the balance sheet. AIM is more attractive in the long term as we complete this mandate.


og lidt om hvornår WEN forventer at være gældfri:

If moving to London is part of the strategy plan in making WEN more attractive for possible larger investors, it should be seen know when WEN can show satisfactory results and has a gas contract in the drawer. I know that WEN are negotiating a new contract, but everything else equal it should be better since the demand for gas will be much bigger in the future. Has WEN achieved any larger investors in the company during the last couples of months (your homepage has not been updated since November 2018 with regards to shareholders)?
With regards results- the market looks for cash and control that is what we are working on, as you know we intend to be debt free Q1 2020 which will be a major milestone.

We are not negotiating a new GSA per sae, as one of our focus workstreams, we are attempting to secure COD to allow us to fully enter the existing terms of the GSA, which of course gives us improved bankability, credibility and stability of investment terms.
Redigert 05.02.2019 kl 19:56 Du må logge inn for å svare
Wilde
06.02.2019 kl 13:23 4518

Jeg klarer ikke å se hvilke fordeler selskapet får av delistingen, men det er er helt tydelig at delistingen har bidratt til en massiv utbombing av kursen som medfører at aksjekursen på ingen måte står i forhold til de fundamentale verdiene i selskapet. Samtidig som dette har foregått ser man at aksjonæroversikten (top 20) ikke er oppdatert på over to måneder. Kan det ligge en overraskelse her? Hvor skal i så fall aksjene ha blitt kjøpt - volumet i Oslo har vel vært relativt begrenset i samme periode, eller?
terningmanden
06.02.2019 kl 13:30 4508

WEN ville meget snart lave en opdatering, som jeg forstod det, da den ikke er blevet opdateret siden d. 19. nov. 18