ELK - ved et NEGATIVT (redigert) vendepunkt?

Hammers
HAMMER 12.01.2019 kl 00:14 59460

Jeg lager liksågodt en ny tråd om ELK......etter at min gamle fra den 12.sept nå er lang - og var 100% suksess. Tråden jeg startet med:
"For 2 dager siden rapporterte DNM: Ser HYGGELIG oppside i Elkem (ELK var en av deres HOTTE ukesanbefalinger).
I DAG sier jeg: Ser UHYGGELIG formasjon i chartet (logaritmisk)!".

Uhyggelig BLE det - og kursen falt til ca 22. Ca en halvering fra toppnivået like før mitt innlegg.
Jeg tipper også at analytikerne i DNM fortsatt sitter og klør seg...... ett eller annet sted.......og lurer på hva som egentlig traff dem!
Hvordan en RENDYRKET amatør med en "sliten linjal" kunne tale dem midt imot - og DESSUTEN få HELT rett i SINE vurderinger!
Nok salt i såret.

I dag KAN det se ut som om kursen bunner ut (i hvert fall midlertidig).......og at den har har startet på ny klatring mot gamle høyder.
Gamle høyder rundt kr 40 - og DE høydene ligger nå ca 70% over dagens kurs. Kurser man så for KUN 4 mnd siden!

Det fundamentale kjenner jeg lite til - bortsett fra at jeg har lest meg til at fortjenesten pr aksje er kr 5,10 e/Q3 (året ender trolig v/6-6,50?).
Q4 forventes å bli klart svakere enn Q3. Svakere: Primært pga lavere priser i fbm usikkerheter rundt "Kina".
Vel, da er trolig dette allerede bakt inn i kursen (ref fallet).

Teknisk:
- Kursen har brutt over 10+30 dg snitt og ligger nå ved horisontal motstand (24,20). Der har den ligger i 2-3 dager.
- 10 dg snitt har bunnet pent ut - og har startet en ny stigning.
- Det er kort tid før 10 dg krysser 30 dg på vei opp (hvis ikke kraftig kursfall kommer). Følg med på dette.
- Brytes dagens "horisontale" er det fortsatt noe "rusk" opp til ca 25,50, men deretter ser JEG få skyer. Noen ved 27 - andre ved 29.
- Ja, det er temmelig skyfritt mellom kr 29 og 40 - og etter MITT syn er det NÅ på tide å følge med på hva som skjer oppover!
- Når DET er sagt; ingen vet hva Trump finner på (ref Kina), ingen kjenner hans neste Twitter, men begynner dette å løse seg......så!

Q4, NESTE guiding og ikke minst den ustabile presidenten blir spennende å følge med på i tiden som kommer.
Hvis dette først begynner å løse seg - ja da kan "fort" gå fort. Selskapet har tross alt en P/E på kun ca 4 ut fra dagens tall.
Neppe mange andre børsselskaper (om noen) som har tilsvarende.

Stigningspotensialet BØR være stort - mens fallpotensialet BØR være minimalt!
Har man horisont ut 2019 har jeg vansker med å se at ikke dette skal være en SIKKER og GOD aksje. Ikke MINST hvis bankrente er alternativet!
I hvert fall et godt UTGANGSPUNKT - for ingen kan vite hva året ellers bringer med seg av ulike meldinger og utviklinger!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
rammern
28.02.2019 kl 11:20 7297

Hammers : nytter lite å drive med teknisk når forhandlinger vil styre kursen videre . Resultat fra disse vil sette kurs videre . Selv gjør jeg ut fra direkte info ikke så tregt som teknisk
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2019 kl 18:14 7192

Fantastisk Hammer å se hvordan støtten holdt selv på en børs i minus.

Denne kom nå : Agnete Klevstrand 28.02.2019 17.16
«Fantastisk fremgang» mellom USA og Kina
Handelsforhandlingene mellom USA og Kina gjorde "fantastisk fremgang" forrige uke, ifølge Larry Kudlow, lederen for USAs nasjonale økonomiske råd, melder CNBC.

Vi gjør store fremskritt på nulltoll-barrierer og tariffer på flere varetyper som soyabønner og energi og biff. Vi har også håndhevningsmekanismer, som - tror jeg - er uten sidestykke, sier en optimistisk Kudlow til nyhetskanalen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Hammers
28.02.2019 kl 19:15 7129

Rammern: Forsåvidt enig - siden det da raskt kan komme breaking news som forrokker bildet.
Uansett tjener ELK solid selv uten handelsavtale (ref Q4) - så DEN blir trolig en ekstra "godbit"!

Barbro: Enig med deg. Da kursen begynte å sige gadd ikke jeg å sitte å kikke på at pengene rant ut.
Tok meg heller en Harry-tur og var spent ved returen noen timer senere.
Joda, avslutningen var fin den - og nær dagens høyeste like før slutt. Det ordner seg nok til slutt - noe det pleier det å gjøre.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Hammers
05.03.2019 kl 23:46 6843

Store fluktasjoner de siste dagene. I går et fullstendig uventet fall utover dagen - i dag stikk motsatt! Hva skjedde?

Jeg vet selvsagt ikke konkret, men svaret KAN ligge i tekniske "Candlesticks".
Det systemet ga salgssignal ca midt på dagen i går - og deretter sank kursen BRÅTT!
Urovekkende, var fallet - og det så ut som om dagen skulle ende med et SHORT-signal.
Heldigvis karret kursen seg opp de siste minuttene - og den gikk såpass høyt at et NYTT signal plutselig dukket opp; Bullish stop loss.

Fra SHORT til BULLISH på no time. Mange tradere hadde pøst ut - og plutselig satt de på feil side av gjerdet!
Bullish-signalet fortsatte i dag - og sola begynte atter å skinne.......selv om skydekket var tett og små snøflak falt jevn utover dagen.
__________________________
Jeg bryr meg ikke om Candlesticks, men følger det ordinære linjediagrammet.
Dette oppfører seg eksemplarisk, og bilder ser atter svært spennende ut! Et NYTT angrep på kr 30 virker å være på gang!

Kursen stoppet i går ved det stigende 10 dg snitt. 30 dg har nå brutt over 100 dg snitt.
SNART ligger ALT 100% til rette før en mer langvarig stigningsfase i ELK!
Det eneste som mangler er at også 100 dg snitt begynner en mer nordlig vandring!

Når DET skjer - og kursen får et noe høyere løft over 10 dg snitt ser bildet PERFEKT ut i henhold til den tekniske teorien.
Da er det også perfekt i forhold til en forventet LANGVARIG stigning.......så lenge bildet ser slik ut!

Hilsen Hammers.......som legger til at ELK nå har steget ca 22% siden denne tråden ble opprettet (med kurs pr den 11. jan).
Ikke mange banker som kan måle seg med en SLIK avkastning (ref hovedinnlegget) - og i hvert fall ikke på < 2 mnd.

PS: Candlesticks kom i dag med forvarsel om et NYTT bullish signal som var på gang - Bullish Harami.
Et forvarsel om gode tider......hvis det blir endelig bekreftet ila kort tid. Men, som sagt - jeg bryr meg ikke stort om Candlesticks.
Kun linjediagrammet.......som ser LIKE optimistisk ut!
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.03.2019 kl 17:47 6636

Hei Hammers.
Utviklingen i dag, er det noe du anser som vanlige svingninger?
Hilsen en fersking som kom seg inn på 23,3
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Hammers
12.03.2019 kl 17:27 6432

ENDELIG over 30 som sluttkurs, men jeg er fortsatt ikke HELT trygg på at det ikke kan komme et nytt tilbakeslag til 29-tallet igjen.

Uansett, får vi en ny positiv dag av noe størrelse ligger det an til at kursen bryter over det siste hinderet;
En skrått stigende linje fra bunnen i okt - via bunnen midt i nov + toppen fra feb da resultatet var kjent + et par senere topper.
Kursen hviler i dag på denne motstandslinja. Brytes DEN kan kursen raskt "finne på" å gå til neste motstand ved 34.
Vi får se hva som skjer!

Ellers utvikler forholdet mellom KURS + 10/30/100 dg snitt seg perfekt i forhold til hverandre.
Alle ligger i perfekte innbyrdes posisjoner, og alle er stigende......bortsatt fra det langsomme 100 dg snitt som fortsatt faller 4 øre pr dag (mot 8 øre i jan). Når også 100 dg bunner ut (om ikke lenge) kan vi konkludere med at bunnen ER satt - når også "det siste" snittet går over til å vise stigende tall.

Hilsen Hammers........som konkluderer med at det for tiden er spennende tider i ELK!
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.03.2019 kl 19:41 6314

Som jeg har sagt før Hammers. Jeg bøyer meg i støvet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Hammers
12.03.2019 kl 19:56 6290

I går varslet "Candlesticks" (en form for teknisk analyse jeg ikke KAN og heller ikke benytter) at et bullish signal var under oppseiling.
I dag kom svaret i form av et såkalt BULLISH KICKING PATTERN. En sjeldenhet som indikerer STARTEN på en bullish holdning til aksjen.
https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=ELK.OL

Her er en kort forklaring på tankegangen bak mønsteret - og hva det indikerer for framtiden.
4 min - logikk om BULLISH/BEARISH kicking + et sammensatt mønster med disse.
Se fra start til 1:24........og fra 2:40 til 3:35 (evt ALT), men please....vær overbærende med den "ivrige fortelleren".....???!
https://www.youtube.com/watch?v=IhJ06mVHZec

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Hammers
12.03.2019 kl 20:39 6241

Nei, slutt nå med "heltedyrkelse"......!
Det er veldig hyggelig når man treffer - og veldig surt HVIS ?? man bommer.....en sjelden gang.
Jeg skriver som jeg tenker og tror - så får man heller se hvordan det egentlig går til slutt.

Hilsen Hammers......som anbefaler at du heller gjør som hun langrennsjenta som ble intervjuet på TV for noen år siden!
Hun som var veldig imponert av en lagvenninnes prestasjon........og sa at hun "bøyde seg i hatten".....???!
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.03.2019 kl 21:34 6170

He he he. Du er en mann med rett humor. Knærne mine blir lit mo..
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Hammers
12.03.2019 kl 22:16 6108

? Jøss, det ble plutselig mine og........men har heldigvis gåstolen stående like ved....!

Ja, den jeg tok vare på etter min gamle far.....og satte i en krok her borte.....!
Joda, man kan spøke på en dag som denne. Så får man heller se hva som skjer de neste. Uansett mye "bullish" i lufta nå.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Single Malt
12.03.2019 kl 22:32 6082

MA 50 krysser sannsynligvis MA 100 fra undersiden i morgen, det er temmelig bull, ett lite Golden cross.
Når MA 50 går igjennom 200 fra undersiden, da har man det ordentlige crosset.
Slik jeg leser så er det ikke motstand før oppe på 40 tallet om 32 brytes.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.03.2019 kl 22:40 6063

En god latter gjør godt.
Hammers og Sing Malt.
Når det går noen dager kan dere Teknisk se litt på Golden Ocean Group.
Ser at det fundamentalt skjer noe her. Men går nok en stund til det skal prises inn.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Hammers
12.03.2019 kl 23:07 6023

Pr i kveld er GOGL som å fange den fallende dolken.
I dag steg kursen til undersiden av et motstandsnivå ved kr 42 (tidligere støttenivå).
Kursen kan fort falle videre, men heller ikke i denne vet jeg noe som helst sikkert......!

Hilsen Hammers.......som ikke ville vurdert GOGL før det evt ble etablert et brudd over 46.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Hammers
13.03.2019 kl 22:54 5847

Ganske så volatilt i dag, men det enda da over 30 til slutt. Får vel konkludere med at det var en grei dag. Litt fall......på litt fallende volum.
Ellers registrerte jeg at det var noen lange perioder u/omsetning. Selgerne var mao lite villige til å lempe ut for enhver pris, men holdt igjen.
Teknisk skjedde det ikke noe som helst av betydning!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Single Malt
14.03.2019 kl 21:53 5682

Smålei de der ADHD robotene i Elkem aksjen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Hammers
14.03.2019 kl 22:40 5599

norx.
Hvis du tenker på fancy charts a la linken - så er ikke det noe for meg.
Fine farger og slikt, men jeg foretrekker linjediagram (man kan kanskje endre det i linken?).

Jeg holder med til det man får opp på 71 dg chart her på HO.
Der strekker jeg linjer - og markerer for hvilke tekniske underkomponenter (kryss av i høyre marg) jeg ønsker å kontrollere.
Det jeg savner er et chart der man kan også kan finne en liste som forteller om aksjer der underkomponentene til chartet (eks RSI) når overkjøpt/oversolgte nivåer.....og et par andre indikatorer man kunne ha ønsket varsel om. Det i stedet for å lete gjennom hele børslista for å finna nåla...!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Hammers
15.03.2019 kl 21:55 5439

Etter to småsvake dager med dårlig volum og flust av "mørkemenn" på banen orket jeg ikke å følge med i går. Lot børs være børs.
Dro heller til broderfolket i øst - og kjøpte litt "godis" i påvente av bedre tider! Ventetiden ble heldigvis av det KORTE slaget.
I dag er det helg - kursen steg 3,7% på et volum som var nær dobbelt av gårdagens.
En herlig dobbelkombinasjon - en FLOTT "Dagens Dobbel"!

Hva så med CHARTET - det grafiske bildet som viser forholdet mellom kjøpere og selgere:
- Jo, med litt mer voksent volum enn de siste dagene var kursen i dag oppe og luktet på 31-tallet.
- Horisontale motstandsnivåer ved 29,15 og 29,60 er brutt - og kursen har nå brutt ut av sin "tvangstrøye".
- Ja, det er ingen ny horisontal motstand før LITT ved 32,50 og LITT mer ved 34. Likevel; begge er minimale!

- Om ikke DETTE var nok, "kjære husmor" (nå snakker jeg som en gateselger en varm sommerdag - på en festival):
- Husker dere mine tanker rundt forholdet mellom kurs og de 3 korte snittene? Det jeg skrev om for FÅ dager siden.
- Da lå ALT i perfekt forhold til hverandre - bortsett fra at 100 dg fortsatt falt med 4 øre pr dag. I DAG falt dette med kun ETT øre.
- Dvs.....ila kommende uke vil også DET snittet vende opp. Da ER bunnen satt, og man kan lene seg trygt tilbake - eller dra på ferie!

- Joda, det blir nok fortsatt noen humper på dårlige dager, men uten spes sprell fra Onkel Donald framover er dette et ganske sikkert bet!
- Sistnevnte er selvsagt ikke noen STOR nyhet - for det antydet jeg allerede da tråden ble opprettet i midten av januar.....for 27% siden!

For de uinvidde i ELK. Dette er IKKE et "spekulativt tulleselskap" - som det ellers finnes FLUST AV på børsen.
Dette er BUNNSOLIDE saker - så les gjerne gjennom en av de seriøse ELK-trådene her inne. Start gjerne med denne!
Les hva som er sagt/påstått.......og se hva som har skjedd med kursen!

Hilsen Hammers......som nå tror at han må foreta en NY inspeksjon av "godisene" fra i går.
De var VELDIG billige - og VELDIG GODE - akkurat som også børsdagen hadde akkurat samme karakter i dag!
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Fornuftig Noob
15.03.2019 kl 23:10 5355

Takk!?
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Hammers
15.03.2019 kl 23:51 5313

Takk det samme.
Bra du ikke solgte her om dagen. Se heller på den lange utviklingen istf små manipulerte tilbakeslag!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Lilleulv
16.03.2019 kl 16:55 5138

Ikke meningen å "spamme" denne tråden, men vet ikke om noen bedre å spørre enn Hammers.

Viss du har mulighet hadde jeg satt pris på om du hadde tatt et lite blikk på tgs.
Hvordan er den teknisk nå?
Det har vært store volum i alle slutthandler den siste tiden. Nesten 1/3 av dagens omsetning der, tror jeg...
Slutthandlene har også avsluttet med å trekke kursen opp, selv om den ikke nødvendigvis har avsluttet med dagens høyeste.

Du må gjerne svare på en tgs tråd, så det ikke brukes mer plass til tgs her.

Takker for evt. hjelp :)
Og beklager at jeg tar det opp på denne tråden....
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Hammers
16.03.2019 kl 23:28 5038

Hei.
Jeg tar det på denne tråden siden det nesten ikke finnes andre om selskapet.
Merk at jeg aldri tidligere har fulgt med i selskapet og hva som skjer i det.

- Se 71 dg chart - og kryss av for linjediagram + logaritmisk (i underkant)
- OK stigning siden nyttår.
- Trekk en horisontal motstandslinje ved 258 + en tilsv støttelinje gjennom bunnen ved 227.
- Den første som får brudd (som sluttkurs) vil mest trolig vise en mer langsiktig retning videre.
- Trekk også en fallende motstandslj fra toppen den 1.okt til toppen den 15. feb.
- POSITIVT hvis kursen bryter (varig) over denne. For øyeblikket ser det ut som et brudd er i ferd med å komme.

- Marker også for 10+30+100 dg glidende snitt (like under diagrammet).
- Dette viser at kursen HAR brutt over 10 dg - og er også i ferd med å bryte over de 2 andre. Hvis dette skjer er det et godt tegn.
- 30 dg er også i ferd med å bryte over 100 dg snitt. Bra.
- Mine umiddelbare tanker er at det synes å være noen positive signaler på vei til tross for at kursen har seget noe den siste tiden.
- Du får selv følge med på denne. Blir det brudd UNDER støtten på 227 ville JEG ha vurdert om dette er et sted å være.

Hilsen Hammers......som og minner på om at positive/negative breaking news RASKT kan ødelegge bildet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Lilleulv
17.03.2019 kl 10:29 4941

Tusen tusen takk! ☺ da har jeg noen knagger å følge med på. Dette setter jeg stor pris på :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
NilsAB
17.03.2019 kl 10:59 4915

Legger denne på watch listen... Kan plutselig bli interessant...
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Hammers
18.03.2019 kl 17:57 4681

Nok en flott dag for ELK-aksjonærene......mens molefonkle tvilere blar fortvilet etter neste avgang i VY's spraglede rutetabell!

Kursen fikk et løft fra start og holdt seg der ut dagen.....med små svingninger! Trolig pga en svært positiv analyse fra SEB.
En analyse som spår kursen inn på 40-tallet igjen pga prismessig stigning for selskapets produkter.
40-tallet er forresten det samme som jeg har antydet som MITT FØRSTE kursmål litt tidligere på denne tråden.

Teknisk er det egentlig ikke noe SPESIELT å berette. Alt går som "planlagt" - og det siste snittet (100 dg) - som falt med 1 øre pr dag i slutten av forrige uke - har i dag flatet HELT ut - i NULL. Dvs.....også DET vil når som helst begynne å stige!
Når DET skjer faller også den siste brikken på plass før en mer LANGVARIG stigning bør kunne sette inn!
En brikke som da bekrefter at bunnen er satt! Fortsatt med forbehold om "braking news" og uventede prisvariasjoner.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
drammen
18.03.2019 kl 19:03 4615

Hammers: Dine analyser er strålende. Hamstrer mer og mer i ELK, og nå er det fylt til randen. Lurer på om du har noen formening om når noen større aktører (FOND) vanligvis begynner å kjøpe seg inn ?

Barbro: Det er internett på mange langdistansefly nå, så du kan jo sende noen ord fra himmelen :-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Hammers
18.03.2019 kl 19:24 4589

Takk for det.....og vanskelig å være uenig med deg!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Fenrisulven
18.03.2019 kl 19:41 4559

Hammers, du er faen meg helt awesome! Leser alle dine innlegg meg stor glede, både seriøsitet og humor? du gjør helt enkelt min dag ofte bedre. Keep it up! Setter så stor pris på det, selv inn i de små timer hvor ting går out of bounds?? top notch
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Hammers
18.03.2019 kl 19:52 7644

He, he......nå må dere "f.. ta" gi dere med rosen. Snart ikke en eneste sjel å krangle med her inne!
Da var det LANGT morsommere for noen år siden - når man hadde "halve Norge" på nakken pga sine tanker rundt NSG og REC (spes de to). DET var tider det....???!

Det har vært en "tradisjon" her inne å være litt "løs i skjortesnippen" i helga.....men når hverdagen kommer tilbake - ja så gjør den det!
Ellers; Jeg vil helst holde denne tråden litt seriøs med lite utenomsnakk....så!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Single Malt
18.03.2019 kl 19:56 7635

Mannen sitter jo bare der og surrer med linialen og streker, nyter noen svenske godsaker osv, alle kan jo gjøre det om dem orker men det skal hammeren ha, bra håndverk, det er nok der det ligger, Timer og mye bedre en NSB hvor man og må ta buss, veldig bra "Vy" er det og, Elkem går på skinner,

Synes du skal gi ut et lite hefte jeg Hammers om TA. Pseudonymet har du jo :- ) Har lest en del om TA, men problemet med de fleste skribenter rundt det er at de forklarer for innviklet. Forbiledlige tolkninger av streker og slikt, artig å følge med på, egentlig enda gøyere med ditt haleheng av kritikere som river av seg det de måtte ha igjen av hår når det dukker opp en Hammer analyse som hamrer retning syd, selv om det jo ikke er din skyld, det står jo skrevet i "strekene" muntrer opp en grå hverdag.
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
NilsAB
18.03.2019 kl 20:21 7590

Hehehe... God knallj!
Så da sitter vi noen dager til da... I håp om at linjalen ikke er alldeles krank...
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Hammers
18.03.2019 kl 20:35 7563

SM.
I grunnen en HERLIG beskrivelse du kommer med der ("sitter bare og surrer med linjalen og nyter svenske godsaker")....???!

Enig når det gjelder div TA'er rundt om. Lange, innviklede og trøtte forklaringer - og vanskelig å forstå for de uinnvidde.
Jeg prøver selv å gjøre det så enkelt som mulig. Gjør en egen analyse - og trekker mine enkle konklusjonene ut fra det.
Opplyser om støtte/motstand. Så får den enkelte følge med - hvis interessert.

Det finnes mange tekniske underkomponenter til det ALLER VIKTIGSTE - selvsagt KURSEN.
Skal man ta hensyn til alle får man ALDRI ut fingern og får ikke kjøpe en eneste aksje på børsen!

Haugen har forelsket seg i RSI - en indikator jeg personlig ALDRI ser spesielt på.
Den skaper mest forvirring og usikkerhet - ikke noe konkret. Det finnes en annen - LANGT mer troverdig, men den har jeg for meg selv.
Uansett; det er ALLTID det bildet KURSEN skaper som er mest interessant! Bildet som viser summen av ALL handel i en aksje!

I ELK er dette for tiden SVÆRT positiv i et LANGSIKTIG løp, men regnværsdager kan selvsagt dukke opp fra tid til annen.

Hilsen Hammers........som med det "surrer videre"......SELVSAGT IKKE striglet - med dress på....?!
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
NilsAB
21.03.2019 kl 16:55 7320

Har Hammers tatt Kjosern til muren eller er han i aktivitet enda? ??? Berget portisen med en snartur innom lerøy i dag før jeg kom tilbake i Elkem. Trodde gamle vaner med stigning mot børsslutt skulle slå til, men nei, vi ender godt ned i dag igjen...
Hvor er støtten nå? Vi skal vel ikke langt ned på 29 tallet igjen går jeg ut fra?
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
milk
22.03.2019 kl 09:20 7117

Pareto starter inndekning! Kursmål 40 :-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
NilsAB
22.03.2019 kl 11:34 7046

Fikk den ja. Joda, vi skal nok opp på litt sikt. Men så var det tålmodigheten da... Sikkert risikooppførsel, men jeg liker å trade, litt inn og ut i aksjer, så det korte bildet er mest interessant for meg... Men i dagens sure børsmarked er det nok best å sitte stille i den som holder seg på rette siden av nullen...
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.03.2019 kl 23:55 6864

Godeste Hammers, Har prøvd å følge de fleste innleggene din om Elk og det med iver . INTERESSANTE skriblerier og analyser .En morsom snert har du jaggu og. Har du noen nye tanker å dele?


Hilsen SO
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Fornuftig Noob
29.03.2019 kl 00:55 6829

+1 for nye tanker?
Redigert 21.01.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare