Sånn kan det sies.

Slettet bruker
13.01.2019 kl 10:08 1005

Spørsmålet er vel helst om folkets røst skal være underlagt "redaksjonelt ansvar"... eller om det skal være... tja - skal vi si "folkets røst"???
Redigert 13.01.2019 kl 10:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.01.2019 kl 10:10 1002

Så kan jo heller den dannede "eliten" holde seg for nesa - eller la vær å lese!
Slettet bruker
13.01.2019 kl 10:12 1002

Men av en eller annen grunn virker det som "eliten" er bedre informert om hva som står i kommentarene enn folk flest får med seg...
Slettet bruker
13.01.2019 kl 10:22 998

Jeg vil bare gratulere sotah med den ene kjepphesten etter den andre han vinner og vinner.
Sotah kan virkelig feire stenging av kommentarfelt, enda en seier for venstresidens sotah kjepphester.
Jeg er lei av den vinningen til sotah.
Sotah
13.01.2019 kl 10:24 996

Nettavisene er tilgjengelig for alle. Unge, gamle, sårbare eller ikke. Og oppdager at det liksom er helt okay å be ei støgg dame om å gå og henge seg. Og at ymse innvandrere skulle vært stappa i containere og senka ved Blücher i Drøbaksundet. Når folk ikke er på høyere nivå enn det bør de henvises til egen blogg. Og PST, selvfølgelig. Hva da med oss her på HO ? Dette forumet er såpass bortgjemt at folk går hit frivillig. Det er en nokså stor forskjell, mener jeg.
Slettet bruker
13.01.2019 kl 10:27 993

La oss minne om at da Norge skulle frigjøres fra det danske eneveldet i 1814, så brukte eliten de norske jordeierne, bondestanden, som i tusen år hadde ivaretatt norsk kultur gjennom eiendom og odel (arverett) mens elitene tok utdannelse og fikk dannelse ute i Europa, som brekkstang ut av dansk herredømme.
Men straks friheten var vunnet og bondestand og embetsstand skulle styre landet fra Stortinget, ble det stor irritasjon og frustrasjon hos eliten over de "uopplyste" bøndene som visste så lite om styre og stell av en nasjon.
Det er vel grunn til å spørre om hvem av de to stender som visste mest om Norge og den norske folkekarakteren av disse. Elitene gjør klokt i å lytte, selv om de i dag har inntatt og overtatt selveste Arbeiderpartiet med sine "eliter", så befinner det seg et folkeflertall i landet som muligens kan ties ned, men som ikke blir borte - og som siden samlingen av Norge har utgjort den maktstyrken (bondehæren) kongeemnene har vært avhengige av! Det folket kan fort reise seg om det ikke blir hørt av den økonomiske og moralsk selvopphøyde eliten!
Redigert 13.01.2019 kl 10:30 Du må logge inn for å svare
Sotah
13.01.2019 kl 10:28 991

Alle veit hva de sinteste frepperne mener nå, fruen. De går bare på repeat uansett.
Slettet bruker
13.01.2019 kl 10:28 991

"Så kan jo heller den dannede "eliten" holde seg for nesa - eller la vær å lese!"


Merkelig at Havfruen, som har truet meg med admin og utestengelse nærmest daglig i det siste, mener at kommentarfeltene skal være åpne.
Redigert 13.01.2019 kl 10:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.01.2019 kl 10:34 988

Det er viktig å skille mellom kommentarer vs reklame, spam, bots, regninger, sabotasje, virus.
Slettet bruker
13.01.2019 kl 10:36 991

Og hvorfor operer du som Havfruens bitch?
Sotah
13.01.2019 kl 10:37 986

Dette gjelder den lille en-prosenten, fruen. De har lite å hente ved å reise seg mot resten. De burde tatt et kurs eller tre i nettvett og folkeskikk istedet. De trenger ikke å bli innvandringsvennlige SV-velgere av den grunn.
Redigert 13.01.2019 kl 10:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.01.2019 kl 10:38 985

Man kan ikke tvinge aviser til å holde plattformene sine åpne for alle og enhver. Kommentarfelt gir økt aktivitet, klikk og reklameinntekter. Samtidig er det en del arbeid med dem om man ønsker at avisen skal fremstå på en bestemt polert måte. Balansegangen får de høye herrer i redaktørkontorene gjøre på vegne av egne aviser.

Før hadde alle avisene åpne kommentarfelt. Nå er det vel ingen igjen. Om noe, tjener vel resett mest på det.
Slettet bruker
13.01.2019 kl 10:41 982

Talemåter, talemåter, Sotah! Eliten må lære seg å lese hva som egentlig står bak ordene når sinne og frustrasjon løper av med folket!

3 enkle forslag å begynne med:
- Hvorfor får Jirde Ali si "fuck politi" mens nordmenn ikke får si "fuck SJA"? Likhet for loven er hevdvunnen tusenårig praksis i Norge!
- Hvorfor må nordmenn tjene opp rettigheter hos NAV gjennom skatt på arbeid, mens de med farge i huden bare kan kreve asyl og få på arbeidende folks kostnad? 40 års opptjening til pensjon for noen, fulle rettigheter for gratispassasjerer - det blir tungt for de som trekker lasset når hver femte er gratis.
- Hvorfor har vi fått den såkalte hatloven som snur opp ned på rettsstatens grunnprinsipp om at uskyldspresumpsjonen gjelder til motbevist?
Sotah
13.01.2019 kl 10:49 979

Vi lar ikke folk sulte ihjæl her til lands. Det er en ordning vi skal ta vare på. For min del kan folk si fuck hvem de vil, det er et moteord og brukes i hytt og vær. Og jeg synes det er helt greit å slippe å bli trua på livet fordi jeg har ment et eller annet i et kommentarfelt. Det jeg får her inne får jeg ta, jeg er her anonym og frivillig. Da blir det noe annet.
Risk-reward1
13.01.2019 kl 10:50 978

Spørsmål!
En mann/kvinne som er kjent for dels nådeløse meninger om andre og kaller sine "motstandere" kloakkbestyrere, er han berettiget til å mene andre går for langt?
Er han/hun da troverdig om saken?

RR
Slettet bruker
13.01.2019 kl 10:54 972

Kloakkbestyrer må være akseptabelt.

Edit: Aah, ja dette var selvsagt en typisk RR-felle. Vedkommende som har skrevet kronikken i TS har visst kalt Helge Lurås for en kloakkbestyrer. Gotcha! Klassisk RR.
Redigert 13.01.2019 kl 10:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.01.2019 kl 10:58 970

Juksepressen kan ikke leve med at deres artikler med vridde fremstillinger og eksperter i fuskefosking som propanmaskiner blir avkledd i kommentar etter kommentar. Reklamebransjens hovedregel er å ikke ha kommentarfelt under kampanjer.
Risk-reward1
13.01.2019 kl 10:59 969

Eliten elsker å bruke arbeidere og folket som brekkstang, og latet som de er på deres side. Når arbeidere og folket ikke liker hva eliten gjør, sier og mener, da skal de ties. Da skal det som formidles siles og filtreres slik at folket får det eliten vil de skal få.
Det MSM gjør ved å fjerne kommentarfeltene en etter en er at de sørger for at deres vinkling, deres agenda, hva de vil at folket skal få vite, blir stående uimotsagt. Dermed blir det lettere å lede sauene, og la de ukritisk dytte MSM sin "informasjon" bli førende, selve fasiten, så lenge det gir det "rette bildet".

Det er greit å si fuck jøder her i landet. Det er ikke greit å si fuck muslimer. Mao., vi har en offentlig styrt rasisme, og den styres av eliten og deres MSM. For å beskytte seg, fjerner de kommentarfeltene. Oppsummert er det enkelt å kalle det for feighet.

RR
Slettet bruker
13.01.2019 kl 11:00 967

Fx, Sotah, når jeg leser Jabbes innlegg her, så leser jeg ikke et rasende innlegg med stygge ord og anklager. Man må se bak ordene, og der finner man en liten redd raddiss som sårt savner at en eller annen går i forsvar for ham. Det blir så vondt, så vondt for Jabbe, i savnet av selv å være en protegee, en beskyttet og ivaretatt person - slik fx patron og verdensfader POTUS45 ivaretar folket i USA og folkene i de landene som er utsatt for vestlig overgrep.

Livet er hardt, og når noen skriker høyt, så er det fordi det begås urett mot dem og livsbetingelsene blir for krevende. Da må vi komme dem i møte med forståelse og lempninger - ikke kaste dem ut i kulda eller ned i fortapelsen.

Åsså jeg som trodde dere utdannete og dannede eliter og batikkhekser hadde lært litt om det på universitetenes humaniora fakulteter, men noen ganger setter visst livets skole godtfolk bedre i stand til å ta vare på andre. Dannelse kommer fra et edelt sinn og ikke nødvendigvis fra utdannelse av uedle korrupte sjeler.

(Selv er jeg utdannet realist må vite, og jeg er derfor ikke plaget av Moral Supremacy; vi mennesker er uten unntak pattedyr - alle mann!)
Redigert 13.01.2019 kl 11:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.01.2019 kl 11:00 1180

"Det er greit å si fuck jøder her i landet. Det er ikke greit å si fuck muslimer."

Hvem sier det er greit å si fuck jøder, men ikke fuck muslimer?
Risk-reward1
13.01.2019 kl 11:02 1178

Da er det i så fall greit da, at folk kalles for avføring, søppel og/eller møkk.
Og at hva man mener bør gjøres for å bli kvitt slikt skrot er greit. Dermed er hele grunnlaget for å stenge kommentarfeltene borte ;)

RR
Slettet bruker
13.01.2019 kl 11:03 1175

Du skrev det, men du bare spør?
Du har gått for langt i spørringen, det er min eneste kommentar.
Redigert 13.01.2019 kl 11:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.01.2019 kl 11:05 1172

Jeg synes ikke man skal ta seg så nær av ting. Dette har jeg forklart deg før, og jeg har vært ganske tydelig på at du er en altfor hårsår type. I alle fall til å delta i anonyme diskusjoner på internettet som er kjent for å ikke akkurat bringe frem det mest saklige i folk.

Jeg er mer på Havfruens linje her. Bak stygge ord skjuler det seg en mening som det er mer verdt å fokusere på.
Slettet bruker
13.01.2019 kl 11:06 1171

"Fx, Sotah, når jeg leser Jabbes innlegg her, så leser jeg ikke et rasende innlegg med stygge ord og anklager"

Du mener likevel jeg skal sensureres.
Risk-reward1
13.01.2019 kl 11:08 1170

Fuck jøder er sagt fra scene i Oslo, statsadvokaten har slått fast at det ikke er hatefull ytring, selv om mannen har sagt det flere ganger.
Du burde prøve å gjøre det samme med fuck muslimer. Garantert en hatefull ytring som vil bli påtalt.

RR
Slettet bruker
13.01.2019 kl 11:08 1169

Det var sitat fra RR, bho. Prøv og følg litt med a. Jeg bare spurte han hvorfor han skrev det - hvem sier det er greit å si fuck jøder, men samtidig ikke greit å si fuck muslimer liksom?
Slettet bruker
13.01.2019 kl 11:09 1167

Det er viktig å skille sensur vs reklame, spam, bots, tinder, sabotasje, virus som må bort.
Risk-reward1
13.01.2019 kl 11:09 1167

Og du fortsetter å gnage på samme feiltolkning jeg har forklart deg utallige ganger.............
Hvorfor velger du å fremstå som sterkt begrenset?

RR
Slettet bruker
13.01.2019 kl 11:10 1166

Akkurat, så det er spekulasjoner. Greit nok.
Slettet bruker
13.01.2019 kl 11:11 1164

Sterkt begrenset? Jeg er enig med supervenninen din havfruen jo. Du blir aldri fornøyd du.
Slettet bruker
13.01.2019 kl 11:11 1164

Jeg kommer ikke til å sitere deg mer, det følger med så mye stygt prat.
Slettet bruker
13.01.2019 kl 11:15 1161

"Fuck jøder er sagt fra scene i Oslo, statsadvokaten har slått fast at det ikke er hatefull ytring, selv om mannen har sagt det flere ganger.
"
Anti rasistisk senter har anket avgjørelsen men generelt tror jeg ikke de kommer noen vei med det. Det sies mye verre ting i filmer.

https://www.dagbladet.no/kultur/statsadvokaten-fuck-joder-er-ikke-en-hatefull-ytring/70645773
Risk-reward1
13.01.2019 kl 11:16 1158

Neida, det er ikke spekulasjoner, rapperen Kaveh sa det fra scenen, han har også twitret det tidligere. Han ble anmeldt av en jøde, og saken henlagt da det ikke er en hatefull ytring.
Men det er min påstand at om det hadde blitt sagt fuck muslimer, så hadde reaksjonene vært motsatt.

RR
Risk-reward1
13.01.2019 kl 11:18 1154

Sterkt begrenset, og at du ikke klarer å holde deg til konteksten det ble skrevet, viser jo det samme
Igjen, jeg ga deg eksempler på konkret rasisme fra "godheten" DenialBenekte. Har fortsatt ingenting med å bli hårsår å gjøre

RR
Slettet bruker
13.01.2019 kl 11:20 1150

Jabbe 11:06 - Nei, jeg mener ikke du skal sensureres. Men jeg ber deg holde kjeft på Q trådene, fordi Q er intel, ikke debatt tema (på Q tråden). Du må gjerne lage egne tråder der du tar opp "problemet Q" - eller "konspirasjonsteorien Q" som løgnmedia kaller det uten videre belegg. Når du ikke klarer å legge vekk din trang til å motsi med løgnmediapropaganda hver eneste Q-post og ødelegger oversikten i Q-tråd etter Q-tråd, så har jeg ikke annet valg enn å utestenge deg fra tråden. Alt til sin tid og på sitt sted, vettu! Det er fint om du kunne være LITT lydhør for når du selv blir for mye i en situasjon.
Risk-reward1
13.01.2019 kl 11:20 1149

Riktig det, pirken, men du klarer ikke svare selv etter du la inn en edit :)

RR

Edit
Er en mann som er så hårsår og ikke kommer over og klarer å legge bak seg sin egen feiltolkning, troverdig når han hevder andre er hårsår?
Deet er en klassisk RR-felle, dirken :D
Redigert 13.01.2019 kl 11:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.01.2019 kl 11:24 1144

Å herregud, begynner du virkelig med dette igjen? Ingen. bryr. seg.
Risk-reward1
13.01.2019 kl 11:24 1144

Sotah forsvant og klarer ikke svare når hans egen "ordkunstner" er det han angriper.

Takk for denne gang!

RR
Risk-reward1
13.01.2019 kl 11:25 1142

Feil igjen dirken.
DU begynte, jeg bare svarte. Nok engang viser du deg sterkt begrenset

RR
Slettet bruker
13.01.2019 kl 11:27 1139

Jeg har sagt til deg utallige ganger at du kan holde topicene dine stengt for alle om du ønsker det. Det vil du ikke, for du ønsker tydligvis andres meninger om det du poster, men du liker altså ikke mine meninger og vil derfor sensurere meg. Dette er tross alt et diskusjonsforum og poenget med diskusjoner er at folk med ulike meninger fremmer sine argumenter og du er rimelig naiv om du tror det du poster ikke er kontroversielt.
Redigert 13.01.2019 kl 11:28 Du må logge inn for å svare