Hva skjer i Idex akkurat nå?

Hva skjer? Kursen går opp og ned som en jojo. Jeg har kjøpt litt aksjer i Idex den siste tiden. Har en god magefølelse nå.
Reserven
06.03.2019 kl 13:31 1468

En skal ikke kimse av gode pølseboder. Finnes pølseboder med større omsetning enn Verdenslederen. For ikke å snakke om fastfood restauranter som McDonald's.
Reserven
06.03.2019 kl 13:58 1439

For å utstråle optimisme som jeg vet er på grensen til bedrag, ville jeg også hatt særdeles godt betalt.
Møyfrid
06.03.2019 kl 15:43 1399

Historisk sett er vel Pastor Stan på overtid i stolen?

menigheten har forlatt IDEX skuta og hoppet på et annet luftslott :D
Sente
06.03.2019 kl 16:38 1365

Hvis du savner noen å diskutere med angående Idex så kom gjerne med noe fornuftig utgangspunkt som grunnlag for diskusjonen. Per nå ser jeg ikke mye her i tråden som trenger oppmerksomhet.

Nei, og jeg ser heller ikke at det skjer noe i selskapet som fortjener oppmerksomhet.

Mine tanker går til de som "må" jobbe i et selskap med så dårlig rykte.
Møyfrid
06.03.2019 kl 18:38 1300

Nei, her er det ikke mye å snakke om.

Historisk sett taper verdenslederen 665.000 pr dag - hele året og det er 171 dager siden siste meldte ordre om salg.

Et salg det tilsynelatende virker som endte i fiasko. Ikke ulikt alt annet verdenslederen har tatt seg til.

Det er lett å bli stum av mindre. Det er nok best å logge av, skru av lyset, sette seg i en krok og vente på et mirakel,
Møyfrid
06.03.2019 kl 22:35 1228

FEITIAN Technologies Launches Advanced Technology Power Cards

FEITIAN Technologies US Inc, a world leader in strong two-factor and advanced multi-factor authentication and self-powered and battery-less multipurpose smart card, announced today the launch of two advanced technology cards for the Enterprise Business and Payments industries. Security is ensured by the biometric verification of the card user. The “all-in-one” Fingerprint Power Card combines multiple security technologies, in a single card, including authentication (FIDO, FIDO2, PKI, OTP), physical access, identification, payment, and access to applications or data.

“We have been partners with FEITIAN working on their biometric product portfolio for a long time and see a bright future for the passwordless and connected world of FIDO2 authentication,” says Thomas Rex, Fingerprint’s SVP Business Line Smartcards and Embedded. Thomas continues, “The built-in fingerprint sensor will quickly verify fingerprints and automatically unlock devices, with a simple touch allowing easy access to an account or physical environment.”

Link: http://www.prweb.com/releases/feitian_technologies_launches_advanced_technology_power_cards/prweb16149361.htm

Whoops. Sorry - denne skulle vært på FING tråden.
Møyfrid
06.03.2019 kl 22:45 1219

Tror kanskje det har vært nevnt et par ganger tidligere her, men det kan virke som om de med best contact-less løsning ligger best an.

Har ikke verdenslederen god nok teknologi til å vinne konkurranser?

Får vi et deja-vu av mobilmarkedet?
Sente
06.03.2019 kl 22:51 1214

Meldingen er veldig relevant i Idex tråd også.
Se nøye på dette bildet og les meldingen en gang til:
https://twitter.com/RoarKnutt/status/1102977172296355845
Legg merke til denne delen av meldingen: "the launch of two advanced technology cards for the Enterprise Business and Payments industries."
Hmm, EMV chip og kredittkort info på Idex sensor og adgang kontroll for FPC?
Møyfrid
06.03.2019 kl 22:57 1226

Ja, slik kan det også tolkes, men jeg finner det merkelig at ikke Verdenslederen får spalteplass i meldingen - eller at verdenslederen selv kjører dette frem med full hornmusikk og selvrettet applaus.

Men det er kanskje ikke lik verdenslederen.
Sente
06.03.2019 kl 23:05 1235

nja, hornmusikk er vel når de børsmelder at kortet vises frem på en messe slik de gjorde med XH Smart Tech 25 Februar.
En twittermelding blir bare litt selvrettet applaus i forhold. :)
Møyfrid
06.03.2019 kl 23:13 1226

Tja, det er vel strengt tatt børsmeldt tidligere. En ny melding kunne vel blitt oppfattet som unødvendig haussing.

Å gå en 100-200% på samme melding to ganger er vel noe optimistisk.

https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180716.GlobeNewswire.HUG2205313

Man venter nok heller på å kunne melde de fete ordrene.

Verdenslederen kan kort og godt beskrives på denne måten:

Opp som en bjørn, ned som en skinnfell.
Redigert 07.03.2019 kl 00:47 Du må logge inn for å svare
Reserven
07.03.2019 kl 00:57 1168

Nå venter vi bare på at de TO norske fiaskoene IDEX og ZWIPE finner sammen for felles gravøl.
07.03.2019 kl 01:36 1171

Det er mye trading, og en venter på nyheter. TTT ting tar tid, det er bare å smøre tolmodigheten.
Sente
07.03.2019 kl 08:28 1049

Sexy kort med Idex:
https://twitter.com/IDEXBiometrics/status/1103557399812685824
Gudene vet hva noe slikt vil kost, men det ser flott ut iallefall.
Møyfrid
07.03.2019 kl 09:17 1004

Det er ikke så farlig da bankene tar regningen uansett.

Var det ikke slik?
Sente
07.03.2019 kl 10:44 961

Kinda. Til slutt er det vel alltid kundene/sluttbruker som betaler, enten direkte eller indirekte.

Det kan du være trygg på!
Sente
07.03.2019 kl 11:49 924

Fing melder: "FEITIAN has launched a new advanced technology card targeting the Enterprise Business and Payments markets. "
FEITIAN melder: "launch of two advanced technology cards for the Enterprise Business and Payments industries."
Flott av Fing å ignorere faktumet at Feitian lanserer to kort, et med Idex sensor og et med Fing sensor. :)

Hvor mye IDEX betalt Feitian for å ta med IDEX kortet?

Tja, vi har vel ikke andre bevis enn dine linker til bilder - eller vet du mer?

https://www.fingerprints.com/2019/03/07/biometrics-by-fingerprints-in-new-all-in-one-card-by-feitian
"FEITIAN, a leading provider of user authentication and transaction security of China, has launched a new advanced technology card targeting the Enterprise Business and Payments markets. The card combines multiple security technologies such as FIDO, FIDO2, PKI, and OTP. It also has a built-in fingerprint sensor from Fingerprints, enabling easy and secure identification, payment or access to an account or physical environment with a simple touch."

Hadde Feitian også lansert et kort med IDEX sensor, hadde IDEX 100% sikkert meldt det!

Redigert 07.03.2019 kl 12:34 Du må logge inn for å svare
Reserven
07.03.2019 kl 12:35 2759

Venter bare på at FPC melder "volum" salg til Feitian - og at tiden så går uten at IDEX melder tilsvarende - akkurat som med Gemalto.

Teknologi-analfabetene i «IDEX-sekten» vil aldri innse at FPC er teknologisk overlegen - både på HW og SW - og inkludert prod kost for kort - også billigst.
Møyfrid
07.03.2019 kl 12:41 2755

Sente, nå surrer du fælt.

FING har aldri skrevet annet enn "Card" i meldingene - altså entall.

Eller mener du seriøst at FING skal sende ut børsmeldinger på verdenslederens vegne...?

Kortet til verdenslederen/Feitian er børsmeldt tidligere.

Jeg forundrer meg allikevel over hvorfor Feitian unnlater å gi verdenslederen spalteplass i meldingen, mens de lar FING hausse for fullt.

FING som er favoritten i samarbeidet...?
Sente
07.03.2019 kl 16:53 2673

https://www.ftsafe.com/download/webdownload/POWER_CARD.pdf
Her kan du se hva Feitian reklamerer med. Se på side 7 og stikk hode ditt lengre ned i sanden. Du kommer med mange gode innlegg her inne, men å si at Feitian KUN jobber med FING er nok ikke det lureste du har skrevet.

Kan ikke du og Møyfrid bli enige om Idex skal børsmelde absolutt alt eller ikke? Samarbeidet med Feitian har vært kjent lenge (4 børsmeldinger?), inkludert en nylig oppstartet pilot, men nå ønsker du en børsmelding om at kortene faktisk finnes?
Sente
07.03.2019 kl 17:00 2669

Skulle gjerne sett noe fakta som bygger opp på dine påstander, men jeg går utifra du kun baserer dette på Gemalto bestillingen og ingenting annet?
Reserven
07.03.2019 kl 21:53 2563

Avventer første melding om BSC sensor "volum" salg til Feitian, om det noen sinne skjer.
For BSC sensor "volum" salg (>= 100 000) leder FPC 1:0 over IDEX.  Angir IDEX ikke volum, er det automatisk < 100 000

For de som liker MARVEL filmer, er Captain Marvel en god film  :)
Møyfrid
07.03.2019 kl 23:04 2521

https://mobileidworld.com/feitian-all-in-one-card-features-fpc-sensor-803071/

Artig å se at FING startet samarbeidet med Feitian så sent som slutten av fjoråret, mens verdenslederen har kålet frem og tilbake siden sommeren 2018.

Det sier litt (eller ganske mye) om integreringsevnen til T-Shape - og mest sannsynlig hvor kostnadsbesparende FINGs løsninger er. Og de vet å masseprodusere.

Slikt liker produsentene, i motsetning til "The Fransabank incident"

I kveld nøyer jeg meg med å konstatere at det ble nok en dag med nedgang for verdenslederen, at menigheten fremstår som betydelig svekket og at helvete nærmer seg med stormskritt.
Møyfrid
07.03.2019 kl 23:50 2488

Det kan du være trygg på!

- 665.000 pr dag ut vinduet - hele året.
- 171 dager siden siste meldte ordre om salg. (Et salg det tilsynelatende virker som endte i fiasko)
- 0.37 mill omsetning siste Q
- 60 mill + i tap i siste Q
- Usannsynlig guiding
- 2,2 milliarder i MCAP

God jul! Siste mann slukker lyset!
Redigert 07.03.2019 kl 23:52 Du må logge inn for å svare
Reserven
07.03.2019 kl 23:50 2487

Ikke undervurder programvaren for matching av fingeravtrykk når all strøm du har, er hva du klarer å høste fra NFC-forbindelsen.

Min forståelse er at cluet til ZWIPE var programvare som kunne kjøre i Vault-CHIPen som er standard i kort med CHIP. Kan all programvare for sensor på kortet kjøre i Vault-CHIPen, gir det besparelser.

Sammenlignet med alt av moderne greier (smarttelefon, nettbrett, PC. laptop, etc.med 64-bit registre) har Vault-CHIPen lite regnekraft og vanligvis 16-bit registre, bortsett i fra for kryptering som gjøres av separat og for formålet skreddersydd hardware. FPC har nå samme eller bedre programvare enn ZWIPE. Hva IDEX har er for meg ukjent, men mener å huske at IDEXs programvare (i fremtiden) også skal kjøre i Vault-CHIPen. Hva IDEX gjør i dagens kort og har gjort i pilotene er for meg ukjent.

Jo mindre en trenger ut over CHIP, sensor og forbindelsen mellom dem, jo enklere og billigere, også å produsere. FPC har alt de trenger i tillegg på ON-CHIP sensoren, og kan derfor produsere alt i en og samme prosess hos én og samme halvleder produsent.

I tillegg til OFF-CHIP sensoren, trenger IDEX en CHIP for minimum å lese fingeravtrykket fra sensoren. IDEX produserer sensoren hos en halvleder produsent, og chipen hos en annen, og setter så de to delene sammen.

Selv om IDEX bruker billigere sensormateriale enn FPC, tror jeg ikke at IDEX totalt blir billigere enn FPC. IDEXs totale produksjon blir mer komplisert og sårbar for feil enn FPCs.

Redigert 07.03.2019 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
08.03.2019 kl 00:04 2473

Skjønner hva du mener, men nå tyder jo alt på at verdenslederen snart har et kontaktløst multifunksjonskort med en 8 k skjerm, hvor man i tillegg til å se ski-vm kan overvåke hunden hjemme - mens man er i banken og øker rammelånet.

Kortet kan i tillegg erstatte alt fra bompengebrikker til den tradisjonelle mobiltelefonen.

Den er i tillegg utstyrt med en laserslipt teflonkant i nedre del av kortet for kutting av ultratynn hvitløk - for elskeren av det italienske kjøkken.

Alt lades etter kinetic prinsppet til Seiko - så sett i gang og rist.

Eller som Stan ville sagt det: Do the hippie hippe shake.