Mastercard undersøkelse

Slettet bruker
IDEX 15.01.2019 kl 15:41 11202

Mastercard sin ONLINE BETALING undersøkelse:
https://newsroom.mastercard.com/eu/files/2017/06/Mobile-Biometrics-in-Financial-Services_A-Five-Factor-Framework-compressed3.pdf

PS! Jeg er takknemlig hvis møyfrid og havutsikt holder seg unna denne tråden.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Sente
15.01.2019 kl 16:03 4933

Handler ikke den undersøkelsen kun om Mastercard Identity Check Mobile, altså mobil betaling over nett?
Møyfrid
15.01.2019 kl 16:08 4925

Sist han åpnet tråd hausset han FING`s sensor hos Gemalto som om det var verdenslederens, så det overrasker meg ikke.
Slettet bruker
15.01.2019 kl 16:14 4909

Nei, handler også om kort. Les undersøkelsen ;)
Slettet bruker
15.01.2019 kl 16:15 4902

?? da tok du feil... selvfølgelig måtte du komme med et personangrep uten å faktisk sjekke linken.. ? bra jobbet møyfrid ?
Redigert 15.01.2019 kl 16:16 Du må logge inn for å svare
Sente
15.01.2019 kl 16:46 4869

Tror ikke jeg gidde å lese en 14 sider lang rapport hvor ordet " Card " blir brukt 3 ganger.
Men hvis det er noe viktig du vil fremheve fra rapporten så lim det gjerne inn her. :)
Slettet bruker
15.01.2019 kl 17:01 4833

sente: Mye interesant der, men de som vil får lese den :) Man får eks. svar på en del påstander som kommer frem her i forumet.
Slettet bruker
15.01.2019 kl 17:53 4782

TheViking, enten har du ikke lest Mastercards undersøkelse, ikke forstått den, eller bløffer bevisst. Har finlest sidene 3,4 og 5. Står NULL om kort med sensor. Undersøkelsen dekker utelukkende online kjøp med biometrisk verifisering med smarttelefon.

Første avsnitt i høyre spalte på side 4 oppsummerer undersøkelsen:
"Figure 2 shows the timeline of the user study. Spanning
over 4 months, the study began in August 2015, when 1,203
participants entered the study and completed a pre-trial survey.
In the following three months, users were able to use either
their fingerprints or faces to authenticate online payments
Each user was assigned only one biometric modality based
on their mobile phone capabilities.
The trial period ended in
November 2015
, when 449 of the initial participants completed
a post-trial survey. Out of the final group of 449 users, 352
used fingerprint recognition, while 97 used face recognition."


Har skannet undersøkelsen for følgende begreper:
• biometric smart - 0 treff.
• BSC, forkortelsen for Biometric SmartCard - 0 treff.
• fingerprint sen - 0 treff.
• finger sen - 0 treff.
• biometric card - 0 treff.
• print - 0 treff for alt ammet enn fingerprint
• smart - 1 treff for smartphone.
• card - 3 treff som har null med sensor å gjøre.


Redigert 15.01.2019 kl 18:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2019 kl 18:41 4718

reserven: Du har helt rett, jeg ser nå at jeg har misforstått undersøkelsen helt. For en eller annen grunn trodde jeg at jeg leste om undersøkelse angående biometric card. Min feil, jeg tok feil.
Slettet bruker
15.01.2019 kl 21:17 4614

TheViking, du får kred for at du innrømmer at du har misforstått undersøkelsen helt ??
Alle kan gjøre feil, men de som innrømmer sine feil, er vinnerne og de det virkelig står STOR respekt av!

De som ikke tør å innrømme feil, er de største taperne av alle.

Dansk ordspåk:
Hvad døde fandens oldemor af?
Undskyldninger og bortforklaringer!


Redigert 15.01.2019 kl 21:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2019 kl 22:04 4559

reserven: Takk!
Redigert 15.01.2019 kl 23:20 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
15.01.2019 kl 23:42 4492

Prognoser for kommersialisering:

Gemalto SVP Banking and Payment Howard Berg: 2020

Fingerprint Cards Marketing Director Ulf Ritsvall: 2020, med småplukk til hi-end kunder på tampen av 2019

IDEX Biometrics CEO Stan Swearingen: Integrert hos millioner av brukere innen 2019

Slik er det å være verdensleder.

https://www.biometricupdate.com/201901/breakthrough-year-ahead-for-biometric-payment-cards-industry-insights-and-predictions
Sente
16.01.2019 kl 07:52 4362

Jeg tolker Gemalto utsagn som i løpet av 2019, men hvis du leser 2020 så greit nok.
Morsomt at FPC fortsatt er i utviklingstadiet. Ellers er jeg enig med FPC, det starter med high end kort, som Gold Biometric Card fra Fransabank. ;)
Møyfrid
16.01.2019 kl 08:02 4346

"He predicts the first commercial rollouts of biometric payment cards will be next year in the UK and Europe, with mainstream adoption following in developed markets"

Jeg klarer ikke å tolke dette som i år, men det er lov å ha forskjellige meninger.

Ellers ser jeg ikke sammenligningen med Fransabank, da FING ikke satser på kontaktkort.
Sente
16.01.2019 kl 08:21 4313

Syns han motsier seg selv litt da:
the rise of ... biometric payments in 2019 will require close collaboration by ... payment providers to leverage new technologies.

hmm, så han mener kanskje i år hvis folk får fingeren ut, men mest sannsynlig neste år.
valdez
16.01.2019 kl 09:36 4249

På Idex sin Twitterkonto kom det igår en melding med video fra Mastercard som viser kontaktløse kort. Jeg er ingen ekspert her, men interessant å høre hva dere mener om denne video. For meg ser dette ut som et helt ferdig produkt som er klart til kommersialisering. Virker veldig gjennomtenkt og ferdig testet, alt fra bruk til oppsett av kortet hjemme etc. Mulig dette er en brannfakkel, men kan ikke det og her være så enkelt at Idex rett og slett er lengre fremme en konkurrentene sine?

Markedet må jo selvfølgelig eksistere uavhengig av hvem som er lengst fremme, mye snacks som er laget opp igjennom historia som aldri er blitt noe av:-) Tar kanskje feil her, men husker å ha lest om MC og UK/EU nå i 2019?

Møyfrid
16.01.2019 kl 10:06 4219

Det som er mest interessant er at Stan har en annen oppfatning enn kortleverandørene. Det er spenstig.
Møyfrid
16.01.2019 kl 10:07 4215

Dette er en reklamevideo som viser muligheten av løsninger.

Hvem, når og hvordan sier den lite om.
valdez
16.01.2019 kl 10:20 4193

Møyfrid, enig med deg at dette er en reklamevideo, men det jeg tenker er at denne ikke hadde blitt publisert hvis ikke alt var rigget for bruk. MC er for store og proffe til å gå ut med denne hvis dette ikke var klart for markedet. Enig med deg og i at den sier ingenting om når dette kommer. Her får vi bare avvente.

Nå er jeg subjektiv, men synes dette så veldig proft og bra ut. Tror der er store mørketall med svindel som bankene rett og slett ikke kan gå ut, og dette er et stort fremskritt for sikkerhet kontra pin. Svindel tror jeg aldri man klarer å utrydde helt, men å redusere det kraftig med at kun 1 person kan bruke et kort tror jeg vil bety mye penger smart.

Møyfrid
16.01.2019 kl 10:28 4182

Vel, alt tilsier at denne videoen er fra sommeren 2018, så om alt var klart den gang er det merkelig at man ikke har kommet lenger.

At verdenslederen bruker den som news i en twitterpost får bli opp til hver enkelt å vurdere...
Møyfrid
16.01.2019 kl 10:39 4161

Fra linken tolker jeg videoen å være fra 25.07.2018 og den er arkivert i september 2018.

Hadde verdenslederen en fullverdig kontaktløs løsning hos Mastercard på den tiden?

Hvis ikke kan twittermeldingen til verdenslederen ha blitt brukt til noe annet enn den opprinnelige intensjonen Mastercard hadde for promoen.

Verdenslederen bør redegjøre for dette, slik at ikke markedet villedes.
Billyjojimbob
16.01.2019 kl 10:43 4153

IDEX Biometrics at APSCA Digital Commerce Asia Pacific 2019
Oslo, Norway – 16 January 2019 – IDEX Biometrics (IDEX ASA) the leading provider of advanced fingerprint identification and authentication solutions, is attending the APSCA Digital Commerce Asia Pacific event, being held in Kuala Lumper, Malaysia, from Wednesday 23rd to Thursday 24th January.

IDEX Biometrics will be attending and will be available to demonstrate their biometric fingerprint technologies being used within a dual-interface smart card for payments.

2018, particularly the second half of the year, was an exciting time for IDEX Biometrics. IDEX celebrated achieving a world-first, a production order for their biometric fingerprint sensors for use in a contact based smart card for payments and announced that a financial institution in Asia had commenced a pilot to test dual-interface biometric cards manufactured by Feitian Technologies Co. LTD (“Feitian”) featuring IDEX’s technologies.

In the last quarter of 2018 IDEX made several further announcements including collaborations with Visionox, to develop fingerprint sensors with integrated displays, and with Shenzhen Excelsecu Data Technology Co., Ltd to develop battery-less dual-interface biometric cards with display. Other new partnerships include XH Smart Tech, Chutian Dragon Co., Ltd and CEC Huada Electronic Design Co., Ltd.

Hunter Hu, Sales Director and Grace Yang, Business Development Director, are looking forward to speaking with other delegates. If you are interested in meeting IDEX during Digital Commerce Asia Pacific, please contact Steffi Beeck, Events Manager, IDEX Biometrics at steffi.beeck@idexbiometrics.com

The IDEX team is also happy to speak to the media during the event, please contact the IDEX PR agency, Berkeley Communications at idex@berkeleypr.com.

Contact:
Henrik Knudtzon, CFO,
+47 9302 2827, henrik.knudtzon@idexbiometrics.com

About APSCA’s DIGITAL COMMERCE ASIA PACIFICOn 23-24 January 2019, APSCA will organize Digital Commerce Asia Pacific at the Renaissance Convention Center in Kuala Lumpur, Malaysia. The objective of this industry event is to explore which of the two roadmaps now driving retail payments in Asia – fintech or card-based payments – will achieve the greatest success in expanding the e-payments business?​ Digital Commerce Asia Pacific includes a focused expo of latest solutions for e-payments and digital commerce featuring: emerging technologies for both card-based and fintech payments ecosystems; real-time, mobile QR and contactless payments products; e-payments acceptance solutions for card, contactless and mobile QR; and latest innovations in retail payments and commerce. The exposition will enable payment services providers and technology companies to demonstrate their retail payments and acceptance solutions to delegates from regulators, banks, e-payments companies and retailers.

For more information visit www.apsca.org/events/dcap2018/info
Slettet bruker
28.02.2019 kl 18:10 3595

 
Fra lukket avdeling:
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
TheViking   I dag kl 17:06
Vi starter mars med 3,985

Spådom:
- Havutsikt, Møyfrid og reserven spår nedgang
- MASTERDEX spår at dette blir vanvittig stort
- Sakica handler stort under kr 4,-
- Bakke101 spår kr 10,-

Da får vi se hvordan dette går :)
Lykke til alle sammen!
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Hvor har jeg spådd kortsiktig nedgang?  Skriver "aldri" om kurs, men om teknologi og marked.
DESSUTEN er Reserven med STOR R

Redigert 28.02.2019 kl 18:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2019 kl 18:17 3576

Så du har ingen formeninger om framtiden til IDEX? @Reserven
- Det er korrigert

PS! Det heter versal R, ikke STOR R ?
Redigert 28.02.2019 kl 19:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2019 kl 22:03 3459

Takk for versal R  :)

Joda, jeg har formeninger om fremtiden til IDEX. Før eller senere (før 2026) melder IDEX oppbud. Både fordi det ikke er et (stort nok) marked for smartkort med sensor (ihvertfall ikke til Betalingskort, ID og Adgangskontroll), og fordi IDEXs produkter ikke er konkurransedyktige, og heller aldri har vært det.

Når dette omsider demrer for markedet, som enda kan ta et par år, går det med IDEX som med søster-selskapet THIN, som i dag satte ny ATL. THIN mangler nå bare å knuse intradag-ATL på 35 øre fra 13.05.2009.

Ifm med 2018-Q4 i dag sa THIN at de må ha mer penger innen utgangen av mai 2019. Går THIN konk, eller noen kjøper det fremførbare underskuddet på 3-4 milliarder, for "knapper og glansbilder", kan det en stund tynge IDEX.

Redigert 28.02.2019 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
28.02.2019 kl 22:08 3451

"og fordi IDEXs produkter ikke er konkurransedyktige, og heller aldri har vært det."

Du kunne spart deg for å synse om markedet. Setningen over ville holdt lenge.

Noen som husker mobilmarkedet, eller er det for mange måneder siden?

Cardinal Redux.
Slettet bruker
28.02.2019 kl 22:12 3442

 
Møyfrid:  "Du kunne spart deg for å synse om markedet."

:-P   Bevisst for å irritere deg!   Som vel nå er minst FPC og NEXT aksjonær?
Redigert 28.02.2019 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
28.02.2019 kl 22:45 3385

Jeg har nok rimelig likt syn på markedet som deg.

Men jeg går ikke av veien for å ri trender. Så lenge WGI, T5PC og klokker med påmalte visere blir såpass populært i Norge, er det ikke over før det er over.

Møyfrid
28.02.2019 kl 23:00 3380

Verdenslederen:

- 2,2 milliarder i børsverdi
- 370k i omsetning i 4 kvartal
- 63,35 millioner i i tap 4 kvartal (ca 170 ganger høyere enn inntekt)
- Inntil det motsatte er bevist virker det som de har dårligere moment i markedet nå enn de hadde for et år siden
- De har i hovedsak ett eneste produkt å selge - et produkt med giga-konkurranse og stor fare for kopiering

Jeg gjentar 2,2 milliarder i børsverdi.

Det var en klok kar på forumet som skrev følgende for en stund tilbake: "Er i tosset?"

Under 3 før påske.
Slettet bruker
28.02.2019 kl 23:41 3346

Anna[har]Lyst, hvor i rapporten står det noe om kort med sensor?
Slettet bruker
28.02.2019 kl 23:55 3327

Står faktisk lite om spesifikt kort m/sensor.
side 9: "Contactless, biometrics, and EMV are expected to drive credit card volume growth in mature markets"
side 40: "Integrated authentication measures within wearables and IoT devices ranging from simple PIN to biometrics, prevent fraud and increase customer confidence in the technology"
Slettet bruker
01.03.2019 kl 00:01 3317

Noe av det farligste en kan gjøre i aksjemarkedet, er å ta det for gitt, eller late som om, at det er et gigantisk marked for et produkt, før det er bevist at markedet eksisterer, og er stort nok til å tjene penger på.

Historiens beste eksempel på hvor feil "alle" kan ta, er produktet Google Glass. Under utviklingen av produktet, som Google uavlatelig rapporterte om, var det en "unison" oppfatning at Google Glass ville bli verdenshistoriens største hit. Fra superrottene hos Google, via analytikere, teknolog-guruer, forståsegpåere, eksperter, spesialister, til den ufeilbarlige-super-analytiker-teknolog-dronningen Mary Meeker.

Etter over 5 års utvikling, milliardinvesteringer, oppkjøp og forskning uten sidestykke - skar seg det seg PÅ MÅLSTREKEN - da Google Glass kunne kjøpes. Ikke på grunn av teknologien, men fordi det haglet med forbud mot bruk pga bl.a. personvern, privatlivets fred og opphavsrett. Det hadde "ingen" sett for seg.

Google Glass selges til enkelte US firmaer for internt bruk.

Redigert 01.03.2019 kl 00:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.03.2019 kl 00:07 3310

TheViking, de 6 stedene i rapporten hvor biometric[s] forekommer, er generelt prat hvor biometri like godt kan være i en smarttelefon eller wearable ting.
Slettet bruker
01.03.2019 kl 00:11 3399

Firmaet Bioprint gikk konk - IDEX følger etter  :)
Slettet bruker
01.03.2019 kl 00:20 3383

Så vit jeg kjenner til bioprint grunderen var også Idex grunderen
Idex ble kuppet av K&F tidligere og denne grunderen startet ny firma bioprint han har slitet i alle årene å få kapital til å drive selskapet
Redigert 01.03.2019 kl 00:33 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
01.03.2019 kl 10:34 3230

Rolig og fin start på nedgangen i dag.
Havutsikt
01.03.2019 kl 11:27 3190

Helt som forventet.