PHO- SoC is rapidly changing to BLCC.

focuss
PHO 15.01.2019 kl 17:37 12277

Limer inn link fra Elvoquest tidligere i dag, da jeg mener den fortjener stor oppmerksomhet. Prof Konety presenterer resultater fra ett såkalt "real world" studie utført på tilsammen 9 sykehus i USA. Noen ganger kan det bli stilt spørsmål ved om et studie som er designet for å være grunnlag for søknad om FDA godkjennelse kan vise bedre resultater enn i den virkelige verden. Dette "real world" studiet presentert av professor Konety viser så fantastiske resultater at Prof. Kontey utbryter: "You all know that white light systoscopy is to days standard of care. That is rapidly changing, I will argue"

For de som lurer på om de sitter i riktig aksje anbefaler jeg å bruke den tiden det tar (26 min) å lytte til Konety sitt foredrag som er supplert med "To the point " slides. Takk til Elvoquest for link.

https://www.urotoday.com/video-lectures/bladder-cancer/video/mediaitem/1098-embedded-media2018-12-04-16-35-47.html?utm_source=newsletter_6167&utm_medium=email&utm_campaign=enhanced-techniques-and-integrating-technology-towards-improving-bladder-cancer-detection-and-improving-turbt-outcomes
Redigert 21.01.2021 kl 01:07 Du må logge inn for å svare
focuss
15.01.2019 kl 18:04 5234

Når jeg lytter til Prof Koteny og følger med på hans plansjer så er det slik at jeg blir i tvil om at jeg/vi undervurderer potensialet i Photocure. Og ikke minst så må man undres om vi er alt for konservative når vi har våre forestillinger om hvor lang tid dette vil ta før potensialet blir tydelig for selv de mest kritiske.
Scoopfinder
15.01.2019 kl 18:10 5164

Wow, nå har jeg sett og hørt hele. Svært overbevisende og enda større forbedring sammenlignet med hvitt lys enn jeg trodde.
Den som ønsker seg inn bør nok kjøpe før Q4.
Tusen takk til Focuss og Elvo for link
Scoopfinder
15.01.2019 kl 19:03 5016

Når dette blir kjent i markedet går kursen. Da kommer media,,,,,og dominoeffekt.
Heldigvis er vi fortsatt uoppdagede. Jeg har lastet enda mer i det stille selv om jeg følte meg fullastet i sommer.
Jeg har tidliger tenkt at ignition ikke skjer før Q3-19, men nå lurer jeg på om vi får et paradigmeskifte allerede i feb/mar.
Durable
15.01.2019 kl 19:09 4981

Her finnes det kun nedside, absolutt ingen oppside.
Alt vil sannsynligvis gå i dass. Ræva er bak uansett hvilken vei man snur seg.
Det er kun 8% ned til 30-tallet, husk det!
Glem ikke at dette kommer til å bli fullstendig mislykket, og at du hørte det av MEG først!

Tenkte bare jeg skulle hjelpe rischioso litt, og gjøre jobben for ham. ;-)
focuss
15.01.2019 kl 19:38 4906

Som alle her vet så er Photocures strategi å starte kommersialiseringen i 25 MSA. Dette området er dekket av 400 sykehus og ca 40% av hele USA. Markedet for Cysview i dette området er 670 mUSD, når vi holder first diagnosis utenom.

Når markedet får full bevissthet rundt at 43% av den farlige blærekreften CIS forblir uoppdaget med hvitt lys så må man jo undres over hvor lenge det kan aksepteres at 60 % av USA vil være holdt utenfor dette tilbudet. Som "real world" studiet viser så finner jo ikke Cysview bare NMIBC , men også kreft som har vært uoppdaget og spredd seg videre til muskelaturen rundt blæren.

Det er mye logikk i at USA`s mer enn 17000 dødsfall av blærekreft bør kunne reduseres betydelig ved bruk av BLCC.

Altså, bare ca halvparten av CIS oppdages dersom ikke Cysview benyttes. Hvor lenge kan USA leve med bevissthet av at det foreløpig kun er en forsvinnende liten del av befolkningen som får en 98,5% sikker diagnose i stede for en ca 50 % sikker diagnose?

Vil tro det ikke vil bli uvanlig at sykehus utenfor MSA selv tar kontakt med Photocure for å å få opplæring og tilbud om teknologien som trengs. Med andre ord en situasjon hvor BLCC i stor grad selger seg selv. Hadde jeg vært sykehus direktør utenfor MSA så ville jeg sørget for kontakte Photocure og ikke ventet på å bli kontaktet. Det kan jo bli lenge til PHO tar kontakt, de har hendene fulle med MSA.
Redigert 15.01.2019 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
JosefK
15.01.2019 kl 19:43 5310


Igjen er focuss ute med en konklusjon han har diktet opp selv. "I think it can be a powerful tool..." avslutter han foredraget med.

Scoopfinder
15.01.2019 kl 19:46 5285

Josef, har du sett linken ?
JosefK
15.01.2019 kl 20:01 5187


Ja, jeg har sett den. Ingenting nytt.
SørenE
15.01.2019 kl 20:18 5130

Hej Norge

Focuss: fint link -- syntes han taler om flere end 9 klinikker på nuværende tidspunkt og der behandles med både Rigid og Flex -- 1000 patienter er indrulleret på nuværende -- hvis jeg hørte rigtigt
JofessK: Korrekt at intet nyt i dette -- men det nye er at Amerikanerne tager teknologien til sig som aldrig før -- det går vejen for aktionærerne !!

Riskogeren, JB100 og JofessK kan pakke sammen -- intet kan stoppe kursen

Dansken
Super optimist

Redigert 15.01.2019 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
focuss
15.01.2019 kl 20:19 5117

Nei det er ikke nytt, men det viser hvor gode resultater som oppnås med BLCC Dette var presentert i August-18. Det betyr at dette har hatt tid til å modne en forståelse hos de hvor forståelse skal modnes. Effekten av BLCC ble jo først presentert mai 17 som grunnlag for FDA godkjenning Februar 18, etter at FDA hadde haste behandlet godkjenningen av BLC Cysview for Surveillance.

Konklusjonene presentert der hadde en p verdi mindre enn 0,0001. Med andre ord 1/10 promille sannsynlighet for at konklusjonene ikke var statistisk gyldige. Nå har helse markedet i tillegg fått bekreftelsene fra dette "real world" studiet. Ingen grunn til å betvile resultatene som BLCC gir. Det er FDA enige i, det er Medicare enige i , det er AUA enige i og det er alle som skjønner hva p<0,0001 betyr enige i.
Scoopfinder
15.01.2019 kl 20:20 5089

Wow, imponerende at du allerede er kjent med det forskerne kommer frem til.
focuss
15.01.2019 kl 20:31 5037

Vi vet at CIS er en form for blærekreft som er flat og vanskelig å oppdage. Derfor er CIS farligere enn annen blærekreft da den kan forbli uoppdaget og spre seg i muskulaturen rundt blæren. Det er dette man for enhver pris vil unngå.

Hvis man tenker seg 100 pasienter med CIS blir undersøkt med hvitt lys (dagens SoC) så vil 41 av dem ikke bli oppdaget
Hvis man tenker seg 100 pasienter med CIS blir undersøkt med BLCC så vil 1 av dem ikke bli oppdaget.

Hvor vanskelig kan det være å bli positiv til BLCC?
focuss
15.01.2019 kl 20:58 4944

Så for å oppsummere, som Josefk sier så er ikke dette noe nytt. Det er tvert i mot årsaken til at en del av oss allerede har har lastet godt opp med PHO aksjer. Det rett og slett fordi vi mener å forstå hva konsekvensene av hva resultatene til BLCC vil bli. Der er vi enige med Prof Kontey at BLCC " rapidly will be new standard og care in the USA"
focuss
15.01.2019 kl 21:15 4867

Videre, for bare å bedrive litt høyttenkning. Hvilken markedsandel må vi ha i USA for at BLCC kan sies å være SoC (Standard of Care)?
Vi må vel opp i Schneiders 70% da? Og selge Cysview i USA for 10 milliarder i året? Det er jo ikke vanskelig å skjønne at det er vanskelig å tro på slikt. Utfordringen ligger i å finne argumentene for at det ikke skal bli slik. Kan jo ikke si at det er mye meningsfull hjelp å få av Rischioso, JB 10000, eller Josefk
JosefK
15.01.2019 kl 21:32 4800


Jeg har vært kjent med det siden 2010. Effektstørrelsene har vært omtrent i det samme skiktet hele veien.
focuss
15.01.2019 kl 21:38 4785

JosefK
Imponerende da fase 3 studiet ikke engang var påbegynt på det tidspunktet (2010)
Bullinvestor
15.01.2019 kl 21:39 4762

Enig Focuss :-)
Mange driver regning med kuleramme hvor mye selskapene kan øke i verdi eksempel : Orkla, Storebrand, Equinor ja listen er lang. Poenget disse selskapene er heller ikke uten risiko.
Man trenger jo bare smuler hvis man går inn i Pho og potensialet slår til med 5%
Viktig som investor å hele tiden se på muligheter som kan finnes!
Hayen
15.01.2019 kl 21:44 4740

Focuss,

Spørsmålet er også:
Når passerer veksten et vippepunkt?
At veksttakten øker dramatisk fordi 'alle skal ha' blcc/cysview?

JosefK
15.01.2019 kl 21:46 4730


Pølsevev. Du kan lese omtrent det samme ut av de gamle studiene. Like bra den gang som i dag:

https://en.wikipedia.org/wiki/Hexvix

Det Focuss og drosjesjåførene prøver å få til her er FOMO og intet annet. Det gjenstår en rekke åpne spørsmål, bl a guiding. Så får vi se hvor det går.
rischioso
15.01.2019 kl 21:48 4733

* For å få vekk personifiseringen som virker å tatt alt for mye plass her også på andre tråder dessverre så glimter det til innimellom med saklige innlegg - i alle fall fremstår de å være det inntil man går dypere inn i materien og dessverre så viser det seg igjen at variablene bak påstandene ikke er riktige og av samme grunn har jeg tatt meg tid til nok en reality input:

RE - Vi vet at CIS er en form for blærekreft som er flat og vanskelig å oppdage. Derfor er CIS farligere enn annen blærekreft da den kan forbli uoppdaget og spre seg i muskulaturen rundt blæren. Det er dette man for enhver pris vil unngå.

* NEI, det vet vi ikke og det stemmer heller ikke - At det er form for blærekreft - JA, MEN ikke at alle er flate eller små for den saks skyd men også at de kan være posisjonert på en sllik måte i blæren at de kan være vanskelige og oppdage - kan fordi det ikke er alltid og heller sjelden, men de kan være det (noe jeg kommer tilbake på nedenfor) og det er i de tilfellene det er viktig å kunne bruke BLCC med cysview - for å redusere risken med å overse både små og flate tumorer.

RE - Hvis man tenker seg 100 pasienter med CIS blir undersøkt med hvitt lys (dagens SoC) så vil 41 av dem ikke bli oppdaget - Hvis man tenker seg 100 pasienter med CIS blir undersøkt med BLCC så vil 1 av dem ikke bli oppdaget.

* Her bruker du 2 tenkte tall (100/41%) og da blir jo svaret ikke annet enn også tenkt og man kan jo ikke basere en investering på "finger i luften metoden", MEN facts.
.
WLC er som kjent standarden og har vært det i meget lang tid - hvorfor? Jo fordi gjennom WLC så er funnraten nær opptil 70% og ikke 41% som det blir påstått over ved hjelp av et tenkt tall som ikke er mer verdt enn at det skulle bidra til å fremheve skribents ønske om BLC cysview's muligheter....

LES - Non-muscle invasive bladder cancer (NMIBC): About 70 percent of all bladder cancers fall into this category, in which a tumor (also called a lesion) is still in the inner layer of cells of the bladder’s inside wall. Subtypes include Ta, carcinoma in situ (CIS) and T1 lesions.

* Mao - det er ikke 41% MEN nærmere 70% av NMIBC + MIBC tumorenesom blir avdekket med WLC.

Drar vi denne enda lengre så kan vi jo ta en titt på Musckle Invasive Bladder Cancer hvor BLC cysview rett og slett er ubrukellig og hvor KUN WLC brukes.

LES - Muscle invasive bladder cancer (MIBC): This disease, which is less common than non-muscle invasive, occurs when the cancer has grown into deeper layers of the bladder wall. This disease is more likely to spread to other organs and is more difficult to treat. These cancers include the subtypes T2, T3, and T4.

BLCC readily detects the first type, NMIBC, which may be hard to distinguish from healthy tissue. Due to their more advanced nature, MIBC tumors are detected through white light cystoscopy, biopsies, a manual exam, imaging and other diagnostic tests.

* Mao, det er riktig flere tilfeller av NMIBC kontra MIBC, men som vi ser så dekker WLC hele 70% av NMIBC + MIBC hvor 100% av MIBC og da sitter man igjen med skarve 30% av NMIBC som kan være vanskelige å oppdage med WLC som da er behovet for BLC cysview.

Så da må det jo være 70% av det gjenværende markedet av NMIBC Schneider sikter mot og ikke 100% av det totale markedet (som visse skribenter feilaktig repeterer til det kjedsommelige) noe som utgjør knappe 30% av det totale markedet for NMIBC som da tilsvarer maksimalt 20% og ingenting av MIBC - ikke akkurat imponerende ei heller realistisk.

Hvilke insentiver utover det å muligens oppdage de få tilfellene som WLC muligens ikke klarer? - Ingen og i tillegg må klinikker og sykehus investere i PHO sitt utstyr og på toppen av det så må personell læres opp som også er en extra kost.

LES - Yes, surgeons require special training to use Cysview and the cystoscope that has both white and blue light. The cystoscope equipment and Cysview medication are made by Photocure and have been FDA approved.

KILDE

https://www.foxchase.org/blog/2018-02-15-blue-light-cystoscopy-versus-white-light-cystoscopy

RE - Hvor vanskelig kan det være å bli positiv til BLCC?

* Fortsatt er det absolutt ingenting som tilsier at det vil bli noe bedre i det amerikanske markedet enn det har vært frem til nå i andre store markeder hvor WLC også har vært og fortsatt er den svært dominerende standarden og årsaken til det er forklart ovenfor.

Jo, PHO vil helt sikkert få innpass, men uten betydning og langt under ambisjonsnivå som i alle de andre markeder - både store og små de har prøvd seg i noe som igjen og svært sannynlig IKKE vil trigge game-changeren noen håper på noe som til syvende og sist heller IKKE vil føre til noe overskudd av betydning og legger vi til kursutviklingen til grunn så virker markedet å være av den samme oppfatningen - lave forventninger og det med en plausibel grunn.
Redigert 15.01.2019 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2019 kl 21:55 4687

Jeg foreslår et aksjonærtreff når kursen passerer 500. Så får vi heller ordne et spleiselag slik at Rischioso også kan være med, siden han desverre nektet å kjøpe seg inn før toget gikk. Forutsett at de slipper ham ut da.
focuss
15.01.2019 kl 21:56 4691

JosefK
Situasjonen i Europa har ikke vært dårlig fordi Hexvix ikke viste sterke resultater, men Ipsens manglene kommersielle intensiver. Til tross for det så har de jo oppnådd bra markedsandel der de har satset og det er jo nettopp på grunn av gode resultater også den gang.

Vet du noe om hvordan BLCC benyttes i surveillance i Europa? Dette med surveillance i outpatient setting er jo noe som kom med de nylig lanserte flexscopene.
Slettet bruker
15.01.2019 kl 22:03 4679

Jeg spekulerer faktisk i om det kan være straffbart å fremlegge gamle fakta og opptre som dette er siste nytt, i stedet for fakta fra nyere forskning.
focuss
15.01.2019 kl 22:09 4663

Rishioso
Tror jeg må fatte meg i korthet og bare be deg høre på hva Prof Konetey har å fortelle fra "Real World" studiet. Kan ikke se det er noe i det du skriver som skulle gi Prof Koteney grunn til å mene at BLCC rapidly kan bli ny SoC. Derfor så må jeg vel bare slå meg til ro med at du ikke er enig med ham.
focuss
15.01.2019 kl 22:27 4591

Det er åpenbart mange frustrerte personer som synes å ha lagt Photocure for hat grunnet dårlige resultater i mange år. Det Ipsen har levert fra Europa har jo aldri svart til Photocures forventninger. Som Josefk påpeker så viste Hexvix gode resultater også på det tidspunkt det ble lansert i Europa.

Problemet i Europa har ikke vært dårlige medisinske resultater for teknologien men alt for dårlige økonomiske incentiver for å gjøre en helhjertet satsing. Når prisen er ca halvparten av det som gjelder i USA og av den lille prisen skal Ipsen betale royalty til Pho. ( var det 35%). Som PHO sier så ligger det et stort untapped potential i Europa. Det er jo noe jeg for min del har sett helt bort fra i vurderingen av Photocure i dag.






rischioso
15.01.2019 kl 22:32 4555

Foreslår at vi prates den 27.02 når q4 presentasjonen blir gjort tilgjengelig og hvor vi får se talla så vil vi med største sannsynlighet se at det ikke finnes antydninger til noen gamechanger - ikke en gang i nærheten....

Jeg skriver jo ikke dette for at det er noe jeg håper på - jeg skriver dette for jeg har ennå til gode å se noe av betydning som gir en plausibel grunn til å tro noe annet....
Redigert 15.01.2019 kl 22:36 Du må logge inn for å svare
focuss
15.01.2019 kl 22:38 4551

Hayen
Den dagen mange nok deler Prof Koteney sitt syn så tror jeg Cysview blir en "må ha" ting. Dokumentasjonen er bunnsolid, anbefalingene er klare nok, refusjon er på plass og pasienter etterspør produktet. Skulle ikke tro det er så fryktelig langt frem.

Synes det er vanskelig å tro at det er noe faglig uenighet i forhold til dette, men som Photocure sier, mer ett spørsmål om awareness. Å bli oppmerksom, bevisst på produktet.
focuss
15.01.2019 kl 22:43 4530

Rishioso
Når det gjelder Q4 så har jeg ikke all verdens forventning. Omtrent som Q2 og Q3 om ikke surveillance har tyvstartet stort før refusjon. Ser imidlertid ikke bort fra at vi kan få en god kursutvikling i etterkant, men da mest basert på forventninger mot Q1.
rischioso
15.01.2019 kl 22:47 4509

RE - refusjon er på plass og pasienter etterspør produktet.

* Det er riktignok kommet noe refusjon på plass, men langt i fra 100% noe som er av betydning også at den er så uklar at selv selskapet ikke kan forklare den på en forståelig måte.

Når det kommer til pasienter som etterspør så for det første har vi ikke noen tall og forholde oss til og for det andre og det som er av betydning så er det helsesektoren og ikke pasientene som bestemmer noe alle de andre markedene PHO allerede har vært i over veldig lang tid er et godt bevis på.
rischioso
15.01.2019 kl 22:49 4498

Så pipa har fått en litt annenlåt enn i desember allerede...??...;)

Da var det q4 som ville gi overskudd og kursen skulle ta av allerede i januar pga forventninger om akkurat det....

Godt å se at virkeligheten omsider og endelig virker å sige inn også hos de extremt positive - jeg tror heller ikke q1 som vil bli presentert i mai vil være noe å rope hurra for og av samme grunn ser jeg kursen nede på 30-tallet før det eventuelt snur....
Redigert 15.01.2019 kl 22:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2019 kl 22:54 4472

Tjolahopp folkens, imorgen skal vi videre opp.
Flott å være aksjonær i Photocure. Nå er det snart q4 og oppdatert guiding, blir spennende.
focuss
15.01.2019 kl 22:54 4462

Rishioso
Har jeg noen gang uttrykt store forventninger til Q4?? Det har jeg ikke noe minne om. Kan du vise meg hvor jeg har skrevet noe slikt som du skriver?
Slettet bruker
15.01.2019 kl 23:01 4440

Kjekk sluttauksjon idag, mulig det var HS som kjøper seg opp ytterligere, et forsøk på å holde kursen over 30-tallet tenker jeg.
Spennende å se om de holder fram i morgen.
focuss
15.01.2019 kl 23:03 4430

Rishioso
Når du skriver om refusjon så må du nesten presisere l hvilken refusjon du snakker om. Det photocure sier er 50% i Turbt og 100% i outpatient setting. Mulig det er mer komplisert for deg enn hva det er for Photocure. De resterende 50 % i Turbt dekkes av private forsikringer.
focuss
15.01.2019 kl 23:05 4410

Elvoquest
Det kan jo være at Schneider har fått noen amerikanere på kroken.
Slettet bruker
15.01.2019 kl 23:09 4378

Ikke umulig,
Mitt siste innlegg var nå mest ironisk ment. Vi er nå nærmere 50 tallet enn vi er 30 tallet, helt ihht plan og logikk.
Slettet bruker
16.01.2019 kl 00:08 4287

No need to carried away. You keep telling me that the day to day means nothing ? 80,000 shares traded in a day. We need 10 times that to start putting some serious traction on the table. 80,000 shares is smånisser territory.

Volume is what we want and plenty of it.
Bullinvestor
16.01.2019 kl 00:22 4263

Vi kan jo bare spekulere når kursen nermer seg det dobbelte med en omsetning fra 100 mill.. med kun 21mill aksjer så bør vel dette antallet splittes.
Det kan bli en aksje alle vill ha/ alle skal få?