Det fundamentale grunnlaget

Arthur123
HIDDN 13.01.2018 kl 21:44 1540

Jeg fikk en tips fra en bekjent om å ta en kikk på HIDDN da han var veldig BULL på denne aksjen.
Aksjen er ikke særlig omdiskutert på forumet, og om den er så handler trådene utelukkende om hvor mange ganger aksjekursen kommer til å gå ved nyheter.

Personlig ser jeg et stort potensiale i eksisterende produkt, selskapets kommuniserte strategi og markedet det opererer i.
Men det tror jeg de fleste kan være enig i, så jeg hadde håpet noen har innspill på det fundamentale i selskapet.

Jeg tok en rask kikk på Q3-presentasjonen og jeg ble ikke umiddelbart imponert. Les rask, så jeg håper på innspill så jeg kan kikke videre.
En rask kikk:

Balansen:
Cash per Q3 er 9,4 MNOK.
Selskapet har i perioden rett etter Q3 innhentet 15 MNOK.
Jeg får inntrykk av at forumets medlemmer mener at selskapet er gjeldsfritt, men i Q3-rapporten er det oppført med 22 MNOK i gjeld?

Resultatet:
Selskapet taper penger - utelukkende.
Dersom vi tar intervallet av tap for de to siste årene er det fra 4 - 15 MNOK per kvartal.
Jeg leste av noen andre på forumet at ledelsen skulle ha uttalt (ikke bekreftet kilde) at de har 2 år med drift igjen i kassa p.t - dette var vel i mars i år.

Med den kjappe halvtimen jeg har lagt i dette så ser jeg ikke helt at selskapet skal klare seg uten videre emisjoner samt i alle fall ikke i 1,5 år til.
Noe håper jeg å ha oversett, for å belage seg på at store kontrakter skal redde en innen 2 år er nok noe naivt.

Er det noen som kan sende meg på rett vei videre?