DOF passerte 4 kr idag 17.01.19 , over 5 kr ila de neste uker !

Perdenlure
DOF 16.01.2019 kl 21:49 44108

Tar dette på forskudd, før børsen åpner! Er helt sikker på at vi er over 4 kr imorgen 17.01 :-)
Veien videre blir nå lettere og 5 kr kommer før vi aner det.

Lykke til med en av de beste investeringer på børsen pr dags dato.
Redigert 21.01.2021 kl 05:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.01.2019 kl 14:17 3439


Kjøp en annen vare til den utrolige prisen på 3,2 Kr utrolig ... Bare den konkrete verdien av selskapet er over 12 Kr
Slettet bruker
24.01.2019 kl 14:28 3417


Rallyet kan komme i morgen fremmet av de samme som har solgt ... Det viktigste er å beholde og fortsette å kjøpe
really
24.01.2019 kl 15:20 3359

Det virker som mange er flinke til å stå imot oppgangen. Den kommer neppe før selskapet har fått orden på finansene.
Slettet bruker
24.01.2019 kl 15:27 3345

Genererer tretthet og utmattelse, forventer at de store aksjonærene bestemmer seg for å frigjøre verdien av handlingen, dette har tatt lengre tid enn akseptabelt, men det er dumt å se noen som selger ved 20 cent av gullgruven. Tålmodighet med disse gutta har de mye penger å manipulere, men også ikke tjene noe i gjennomsnitt hvis de ikke kjører markedet for innsamling av fordeler ...
Slettet bruker
24.01.2019 kl 15:44 3329


Bored miljø ikke salg eller kjøp! De er normale symptomer på å observere blokkaden og mangelen på reaksjon på verdien av handlingen selv med gode nyheter! Jeg har fortalt deg at manipulasjonen ikke kan bli forlenget lenge siden det er skadelig for selskapet! Det er på tide å la investorene se resultatene av våre investeringer før interessen er helt tapt.
davan
24.01.2019 kl 17:05 3248

Tung i dag også doffen, må mer krutt til her enn en kontrakt eller 3. Det blir vel å avvente Q4 nå for å se korleis stoda er, mange er litt skremt av SOFF og ellers utsiktene i offshore. Dersom Q4 er bra, så kan oppturen begynne, tolmodigheten settes på prøve dag etter dag!!
Kontur
24.01.2019 kl 21:45 3084

Dof klarer seg, men dras ned av dårligere stilte rederier. I steden for å premiere den beste straffes alle.
Feil, ja
davan
24.01.2019 kl 22:27 3037

Vi får holde ut så lenge det tar kontur, har satset så mye på dof nå at salg er uaktuelt. Må likevel medgi at jeg er overrasket og skuffet over kursutviklingen i dof, men ting kan snu fort. Trodde emi på 60 øre var billig, men det var det jo ikke! Lykke til!!
kvirrevi
25.01.2019 kl 10:03 2816

For DOF er det summen av aktivitet som er viktig, slik det også har vært før. Med 10 kontrakter i havn siden 15. november har DOF levert bedre enn sine konkurrenter, slik det også har vært mange ganger før. Det er viktig nå å se de ti kontraktene i sammenheng med det en kan forvente skal skje framover. Det en forventer skal skje framover er høy aktivitet i Nordsjøen og høy aktivitet offshore mange andre steder i verden. DOF kaller dette "high tender activity". Og DOF har vist mange ganger før at de skaffer seg en overproposjonal andel av aktiviteten.

Jeg tror forresten at DOF har sikret seg ganske god lønnsomhet på PSV kontraktene de har sikret seg den siste tiden. Ratenivået for term kontrakter vises ikke noen steder, men det skal anslagsvis ligge ca. 2,5-3 ganger høyere enn spotratene i Nordsjøen.
Slettet bruker
25.01.2019 kl 10:07 2824

Honnør til dere som har vært med en stund. Jeg gikk inn før jul og ser potensialet.
Tror det nå vil snu opp og at vi vil oppleve en relativ bratt vekst. Det åpnes for mye mer aktivitet rundt om i verden og det trengs mer båt. Mye mer av aktiviteten vil foregå på dypere vann.
Holdt ut, DOF tror jeg vil bli en skikkelig vinner de neste par kvartalene.
DOF er det beste caset i sin bransje og ekstremt kraftig underpriset slik jeg ser det.
Last opp med DOF om du kan
marco83
25.01.2019 kl 10:09 2816

Du vet spotraten er NOK 40k sant? 2,5 gangen er NOK 100k som er under break even på en PSV. Ikje bra...
kvirrevi
25.01.2019 kl 10:40 2783

re marco,

jeg tror ratenivået ligger mellom 120 000 - 150 000 per dag og at DOF etter mye nedskrivinger og andre kostnadskutt har totalkostnader per dag et sted mellom 50 000 - 80 000 kroner.
marco83
25.01.2019 kl 11:07 2758

Break even på en PSV ligger mellom 100 og 120k. Kanskje capex er litt mindre nå hvis de ikke betaler avdrag og renter, så muligens litt under det.
kvirrevi
25.01.2019 kl 12:09 2701

Min tanke, som jeg kanskje ikke har klart å formulere så godt er at de ti kontraktene DOF har fått i det siste gir et godt fundament å bygge videre på for DOF i månedene fremover for å klare å skape høy aktivitet, høy kapasitetsutnyttelse, høye inntekter og god lønnsomhet. Av den grunn mener jeg de ti kontraktene gir grunn til optimisme, og det gir også grunn til å gi ledelsen og salgsapparatet litt ros fordi de er flinke til å hanke inn kontrakter i et ikke altfor hett marked.

Hvis de klarer å hanke inn en god del større kontrakter til vil det gå riktig bra med selskapet. CEO og bakenforliggende eier har begge sterke eierinsentiver til å få dette til. De ti kontraktene viser nettopp at de jobber hardt for å få det til.
Redigert 25.01.2019 kl 12:10 Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
25.01.2019 kl 12:56 2650

Hva med Geosund som fremdeles oppsamler containere? Hvorfor meldes ikke dette?
Slettet bruker
25.01.2019 kl 13:02 2643

Dof betaler både avdrag og renter så det må ligge med i regnestykket

PS: Hvordan ser markedet ut i år kontra i fjor. Kan det sies noe fornuftig om det?
Kontur
25.01.2019 kl 13:30 2615

Fortsatt endel som ligger å gir bort aksjene sine nå på klovnekurser. Helt ufattelig frustrerende.
Kjøp og salgsbildet i går og i dag virker merkelig. Hopper og spretter fra minutt til minutt.
Håper noen større snart viser interesse og kjøper en posisjon så vi kommer oss bort ifra dette tullet.
Ikke mange dagene til siste nybygg er på rate nå
Håper der kommer 3-4 kontrakter til innen kort tid. Ser riggene er begynt å gå i kontrakt i Brasiliansk sokkel
I mellomtiden får de som ønsker billig inngang fortsette å kjøpe.
kvirrevi
25.01.2019 kl 13:51 2582

For ett år siden var kursen 7,3 kroner. Jeg opplever at selskapet har kommet et godt stykke videre sammenlignet med for ett år siden og markedsutsiktene i månedene fremover er gode.

Det er vel i tider etter mange kontraktstildelinger at kjøp fra innsidere kunne hatt en god effekt på aksjekursen.....

Jeg tror også 2019 blir et år der det nesten ikke kommer noen nye båter inn i PSV, ATHS eller Subsea, mens det trolig vil være en del båter som blir faset ut. Gjennom 2019 vil dermed overkapasiteten gradvis bli bygget ned.
Redigert 25.01.2019 kl 14:44 Du må logge inn for å svare
Jonny59
25.01.2019 kl 14:51 2521

No er jeg ferdig å laste Dof aksjer for denne gang. Det ble 200k aksjer til en snittkurs på 3,7kr. Jeg tror at Dof stå foran en kraftig reprising fremover. Mange nye kontrakter og et marked som gradvis blir bedre. Husk at før splitten er dagens aksjekurs ca 40øre.
Selskapet er priset til under en milliard! Etter min ringe vurdering er oppsiden formidabel, og når den først tar av (les: når noen med større lommer enn jeg begynner å laste) blir kursen en helt annen enn dagens konkursprising.
mastermind
25.01.2019 kl 14:55 2521

I fjor på denne tiden var mange optimistisk til fremtiden. Rederiene hadde kommet gjennom en restruktureringsprosess, som skulle sikre dem økonomi til markedet kom tilbake (2020-21). Man snakket om noen store kontrakter i Brasil, som aldri ble materialisert. Dof leverte et overraskende bra Q1. Kursen gikk fra ca 0.6 til 0.9 (før spleis). Kursstigning på 50%, før det gikk rett ned. Her på forumet snakket man om at kursen skulle opp til 1.5, 2.9 osv. Så kom spleisen, og man fikk ikke lengre de store svingningene på noen øre opp og ned. Når man kjøpte på ører, var det mange som tenkte det ikke var stor forskjell på å kjøpe på 0.76 eller 0.79. Kursen skulle likevel himmelhøyt.

Hva skjedde? Overoptimisme. Rederne fylte spot-markedet med skip. Samtidig som markedet før term tørket inn, operatørene trengte ikke å bekymre seg for mangel på skip. Kontraktene som ble inngått, var til lave rater. Fartøy som kom av kontrakt, ble sendt rett i spot-markedet. Å markedet kom ikke tilbake i et tempo man hadde sett for seg. Jeg syns marco83 har gitt mye info om hvordan markedet fungerer i sine poster, om noen gidder lese disse.

Dof skulle klare seg til markedet kom tilbake. 1 år etter må de ut å hente inn 900 mill. Lenge før 2020-21. Det skyldes dårlig ledelse. Jo flere skip de har presset i arbeid, desto mer penger taper de. Samtidig som de er med på å ødelegge markedet for alle andre. I fjor var det ikke frykt for handelskrig og resesjon, som nå. Å steg den med ca 50% fra bunn til topp da, så kan man jo regne ut hvor det ender til sommeren om samme positivitet fyller markedet i år.

Har sagt det hele tiden, man vil se en positiv utvikling utover våren. Men tror nok folk venter på Q4, for det vil bli særdeles svakt. Å for hver dag som går kommer vi nærmere ny restrukturering og emisjon. Det er mye snakk om å se bort fra det som skjer i Solstad, for Dof er et bedre case. Uinteressant. Det som er interessant er at Solstad ikke har foretatt nedskrivning av flåten på 1 år. Flåten verd nesten 1 milliard mindre på 1 år. Å flere nedskrivninger kommer. Nedskrivningene kommer som følge av at markedet er mye svakere enn man så for seg for ett år siden. Jeg mener ikke være negativ, men forsøker å skape et realistisk bilde. Anbefaler folk å lytte til resurser som Marco83, som har innsikt i markedsforholdene.
Jonny59
25.01.2019 kl 14:59 4792

Hente 900 millioner er direkte feil. Det var vel 900 millioner til å restrukturere et obligasjonslån. Makan til sludder!
Slettet bruker
25.01.2019 kl 15:06 4779

Ja, og om vi hadde kikket inn i obligasjonslånet ville vi ha sett mange kjente navn. Møgster og Mohn
DOF er et mye mye bedre case og er mye bedre stilt enn SOFF, helt udiskutabelt.
Men de opererer i samme marked det er riktig.
Jeg tror vi går en fin vår i møte med oppgang i DOF kursen.
Slettet bruker
25.01.2019 kl 16:44 4708

Så klarte traderidiotene å trykke den såvidt i minus i dag også. Håper de er fornøyde med å sitte å flytte fram og tilbake på noen tusen aksjer dag etter dag.
Nei, beste er å legge dette til sides, ikke bruke tid på det før Q4 kommer.
God helg
Slettet bruker
28.01.2019 kl 09:23 4301

I dag som de ikke skal tillate oss å handle? Store vegger plassert på salgssiden for å holde prisen frossen! Det vil være at vi oppfordrer oss til å kjøpe et marked eller vi forblir slaver av manipulasjon ....?
Jeg har ikke en vente igjen for å se om noen selger for å beholde nye aksjer
Slettet bruker
28.01.2019 kl 09:33 4286

Det er som jeg har fortalt deg! Så snart du kjøper markedet, beveger befolkningen å forlate markedet uten hindringer ... Da er det muligheten til å kjøpe og flytte aksjene opp, men vi bør forvente at små investorer skal gjenvinne den tapte tilliten ...
Slettet bruker
28.01.2019 kl 09:46 4262

Dof kursen er på bunnen. Alle langsiktige tegn peker opp. Det beste råd er å kjøpe nå eller om en allerede er fornøyd med DOF portefølje vente til oppturen kommer.
For oppturen kommer, helt sikkert.
Slettet bruker
28.01.2019 kl 10:10 4236

Hvis noen har DOF-tvil, er det nok å observere det store antallet kontrakter som er anskaffet ... Bare i denne måneden i januar fikk han 2 nye kontrakter ... Gjelden er strukturert for å bli betalt komfortabelt uten behov for sterk aktivitet, selv om det er sikrere enn Vi har i så mange år uten undersjøisk investering .... Her føler jeg meg rolig og kjøper flere aksjer og venter på resultatene ...
https://splash247.com/?s=dof
kvirrevi
28.01.2019 kl 10:14 4225

Får prøve å stikke hodet frem

Det kan hende DOF fornyer noen lån. Dette gjorde de også i 3Q 2018.
Det kan hende de må forhandle med bankene om forlenging av lån.
Men DOF har gode kort på hånden.

Fra 1Q 2019, ikke noe nybyggprogram i det hele tatt.
Selskapet har en høy cashflow fra virksomheten og etter at renter er betalt. Fra 1Q 2019 kan alt gå til å redusere totalgjeld/netto rentebærende gjeld. Kvartal for kvartal vil netto rentebærende gjeld reduseres og forholdstallene bedres.

Og DOF har trolig markedet med seg, der 2Q 2019 og 3Q 2019, og også kvartalene deretter trolig blir klart bedre enn i 2018.
Dette er selvsagt noe bankene ser. De ser også at selskapet er flink til å skaffe seg kontrakter og oppnår høy aktivitet. Bare kontraktsdelen i DOF Subsea vil generere ca. 350 mill. i EBITDA kvartal for kvartal. I tillegg kommer resten av virksomheten i DOF Subsea og i DOF.
Det DOF gjør nå er altså helt riktig, de gjør det som er best for DOF.

Og DOF har kvittet seg med obligasjonsgjeld og obligasjonseiere, og kan dermed forholde seg til sine bankforbindelser.
Så jeg har riktig god tro på at dette kommer til å gå veldig bra for DOF.
Redigert 28.01.2019 kl 10:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2019 kl 10:26 4206

Det er sant !
davan
28.01.2019 kl 11:15 3972

Ser ikke ut som mange andre tror på DOF !!! kursen siger stadig nedover og er snart tilbake til 3, det hadde jeg ikke trodd da vi var på 4. Det hviler en klam hånd over dof, håper det snur snart og at ting faller på plass, da skal vi oppover!!
Slettet bruker
28.01.2019 kl 11:31 3949

Det er noen få små daytradere som styrer kursen.
Ser vi på Top 20 gjennom de siste par mnd så er der liten endring, Top 20 har styrket seg.
Ser vi på siste 2 uker har Nordnet økt med over 200 000 askjer Citibank har økt med 200 000
Av de store så er det STOKO som har redusert med minst 200 000 stk.
Selskapet SJÂVARSYN er nye på listen.
Vå må bare være tålmodige, oppturen kommer
Kontur
28.01.2019 kl 12:49 3845

Flere kontrakter i vente, ca 10 februar går nybygget i 8 års kontrakt.
Subsea alene genererer 1,5 mrd i EBIT på årsbasis.
Det ligger en enorm oppside i DOF aksjen når sektoren nå snart snur opp.
SOFF tynger oss alle nå. Burde heller premiere selskaper som DOF som er i en annen
Loddepuz
28.01.2019 kl 12:53 3837

Det e oljeprisen som holde Dof nere i dag . Ikkje Soff
Slettet bruker
28.01.2019 kl 12:56 3850

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/01/Loefter-riggsektoren-til-kjoep-dette-er-meglerhusets-favorittaksjer
Bedre tider i rigg
Bedre tider for Offshore.
Last opp i DOF

PS: Ja oljeprisen er ned i dag, men det er jammen SOFF også. Ligger en mørk sky over selskapet som smitter over på andre.
Slettet bruker
28.01.2019 kl 14:58 3735


Oljeprisen har også vært gjenstand for manipulasjon! For øyeblikket har vi en annen olje på 90 og $ 100 igjen! Det er et spørsmål om uker, de viktigste produsentene har vært veldig stille mens de lagrer råolje. Situasjonen med Iran er i stand til å riste verdensforsyningen, de store investorene samler verdier knyttet til olje for den store sutnamien som nærmer seg. ...
Kontur
28.01.2019 kl 18:07 3604

Huff for en dårlig dag, får håpe det kommer godt nytt snart, at kontraktene detter inn og at Q4 overrasker positivt
Noen som kan si noe om valutaen siste kvartal?
ctrlaltdel
28.01.2019 kl 19:14 3553

Kontur, hvor liten er din beholdning i DOF. Har du kommet opp på top 20?
Kontur
28.01.2019 kl 19:27 3533

Nei, jeg har ikke det.
Har pr i dag mellom 750 og 800 000 aksjer. Så liker ikke utviklingen, men sitter. Ikke aktuelt å selge noe i det hele tatt. Tror på et ok Q4 som for håpentligvis er som forventet. Et godt Q1 som går i pluss og et strålende Q2. Håper kontrakten med siste av 4 nybygg blir feiret med brask og bram og at DOF gjør et nummer utav denne gladmeldingen slik at markedet klarer å skille de gode og dårlige selskapene.
DOF er etter min mening uten tvil det beste selskapet i sin genre på OSE.
Har god tro på at vi skal opp igjen men må innrømme at dette bunnfisket det liker jeg dårlig.
Slettet bruker
29.01.2019 kl 08:38 3330

Det har vært et langt bunnfiske, men jeg tror det er tid for oss å begynne å aktivere handlingen som kjøper markedet fra å kjøpe i fossen ... De viktigste aksjonærene har vist seg ikke å bry seg og dermed deres holdning ... Verdien DOF har gått for langt! 5 ganger sin konkrete verdi hvis de i dag solgte alt, de ville betale hele gjelden og fortsatt forbli så for mye over verdien som vi kjøper i dag ... Så verdien av DOF-handlingen er ekstremt begavet ...
Slettet bruker
29.01.2019 kl 09:14 3272

Kommer Nyheter !!!!!