TRVX - Extends IP protection of TG01 and TG02

aborum
TRVX 17.01.2019 kl 07:35 10133

Targovax granted European Patent for mutant-RAS neoantigen platform lead products

Extends IP protection of TG01 and TG02 until 06.05.2034

Oslo, 17 January 2019: Targovax ASA (“Targovax” or “the Company”; OSE: TRVX), a clinical stage company focused on developing immuno-oncology therapies to target solid tumors, announces that the European Patent Office has granted European Patent no 3040320. The patent protects Targovax' mutant-RAS specific neoantigen peptides, mutant RAS specific T cells and vaccines TG01 and TG02, for the treatment of cancer in combination with chemotherapies.

Jon Amund Eriksen, special advisor and Co-founder of Targovax, said: "We are delighted that this European patent has been granted, further strengthening Targovax' intellectual property portfolio covering the very important mutant-RAS neoantigen and mutant-RAS specific T cells. The oncology market is ever expanding, with the immuno-oncology segment expected to see the largest growth in the coming years. Securing this patent protects our innovative mutant-RAS specific cancer immunotherapy platform and strengthens our market position for treatment of RAS-mutated cancers."

Targovax’ proprietary mutant-RAS neoantigen vaccine platform is designed to treat patients with tumors harboring RAS mutations. Mutations in the RAS genes are a driving cause of cancer development and progression and is linked to poor prognosis. By inducing an anti-mutant-RAS specific immune response, TG01 and TG02 have the potential to delay disease progression and increase survival, with a favorable safety profile compared to chemotherapy and many other treatment options.

In the recently completed Phase I/II clinical trial TG01-01 in resected pancreatic cancer with TG01 treatment in combination with the chemotherapeutic agent gemcitabine, immune response was seen in 94% (30/32) of patients. The median survival was 33.4 months in the first cohort of 19 patients and median survival of the second cohort of 13 is not yet reached. The median disease-free survival was 13.9 months in the first cohort and 19.5 months in the second cohort, comparing favorably with historical controls of patients treated with gemcitabine alone.
Redigert 20.01.2021 kl 18:19 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
18.01.2019 kl 09:32 4414

Fine volumer nå på 8.60, så takker og bukker :)
protagoras
18.01.2019 kl 09:32 4410

Noen har interesse av å drepe et mulig kjøpssignal og fyrer opp robotene sine.
Det er ikke så vanskelig når omsetningen er relativt beskjeden.
Blir feil å skylde på småaksjonærene - vær heller glad for at topp 20 er stabilt med på laget.
Fra Sidelinjen
18.01.2019 kl 09:40 4387

Robotene pleier ikke å legge så store ordre Protagoras, de ligger og hitter på med noen hundre aksjer om gangen, så jeg mistenker at posten som nå selges er fra en aksjonær av kjøtt og blod, og ikke robot. Uansett, synes man nivået er attraktivt så bryr jeg meg strengt tatt ikke om hvem det er som selger, bare det er mulig å få tak i aksjer her.
Det er fortsatt ikke uten risiko å være eier, langt der i fra, men risk / reward er helt knall hvis man legger det til grunn for å gå inn nå.
SomSa
18.01.2019 kl 09:41 4382


quattro, takk for oppklaringen. Soug og Magnus hadde sagt noe annet etter min forståelse. Presentasjonen er fra 16. november og kanskje har de fått tillatelse fra pasientene nå.....Ikke alltid er lett å forstå hva de mener og hva de har planlagt! Jeg er 100% sikker på at 5 års overlevelse ikke skal komme, hør på Podcast nr. (?)
Whatsthat
18.01.2019 kl 09:45 4361

Joda, men de har hele tiden sagt at de skal følge de videre i alle deres presentasjoner muntlig. Nå er det vel snakk om max 14 pasienter i begge cohorter igjen, så det kan vel gå dør til dør for å få disse tillatelsene, noe de sannsynligvis har fått da det selv melder om publikasjon i mai 2019.
quattro
18.01.2019 kl 15:56 4087

nedgangstiden er nå over - fremover blir det ujevnt, men trenden kommer til å bli positiv
som delvis opplyst av SomSa har vi

1H: Oppdatering TG-01 cohort2 - avlesning mai 2019 - kan bringe TG mot SoC ! følg med på denne
1H: Sponsing av TG01 + Chemotheraphy
1H: Kliniske data fra TG02 (kombinasjonen TG02 + CPI)
2019: ONCOS-102 + Dendritic cell for behandling av prostatakreft
2019: ONCOS-102 + CPI for behandling av Ovarian cancer
2019: ONCOS-102 + CPI for behandling av Colorectal cancer

dagens kurser under kr 10 kan bli sett på som ellevilt kjøp om 12mnd
Redigert 18.01.2019 kl 16:00 Du må logge inn for å svare
aborum
19.01.2019 kl 11:18 3809

Norsk Bulls er friske med en klar købsanbefaling efter en periode med fornægtelse og anbefaling om at ligge kontant. I sig selv ikke noget ekstraordinært, da algoritmen har fejlet på 75% af signalerne i de seneste 6 måneder, hvilket er sjældent, men alligevel forudsigeligt, da biotek er en svært volatil sektor.

Realiteterne taler dog sit tydelige sprog og TRVX er brudt gennem MA 200 på baggrund af 4-6x avg. volumen, efterfulgt af endnu en stærk handelsdag (fredag) med 2x avg. volumen. Der antydes et bull flag fra ultimo dec. til 14. januar med fortsættelse til dd. Jeg er af den opfattelse, at usikkerheden omkring brud gennem MA 200 med høj volumen (stor salgsvilje) mere udtrykker aktiens historik frem for reel manipulation. MA 200 er et alment og svært anerkendt pejlemærke og markedet mente måske at aktien ville korrigere.

Listen af forventede meldinger kan læses i denne tråd og selskabet fortsætter arbejdet med de to platforme, hvor der forventes svært spændende opdateringer i H1, 2019. Læg dertil selskabets arbejde på konferencer og uventede meldinger. Selskabet konsoliderer IP omkring TG qua øget patentering og signalerer derned, at man fortsat ser TG som værende en vigtig del af porteføljen.

Revalidering af TG-01 qua fortsat klinisk samarbejde bør løfte kursen tilbage på minimum 15,00 NOK; en opside på 70% fra dagens niveau.

Signal Update
Our system’s recommendation today is to BUY. The pattern finally received a confirmation because the prices crossed above the Stop Loss level which was at 8.60, and our valid average buying price stands now at 8.95. The previous SELL signal was issued on 15.01.2019, 3 days ago, when the stock price was 8.40. Since then TRVX.OL has risen by +6.55%.

Market Outlook
A rally after a bear setup can occasionally turn into an explosive long trade. We may be on the verge of catching one of them. There is now a strong positive sentiment in the market despite the absence of a bullish pattern. The bullish stop loss is finally confirmed and a BUY signal is generated. Market wants to reward the bulls. It may be now the right time to be part of this boost
Redigert 19.01.2019 kl 11:27 Du må logge inn for å svare
protagoras
19.01.2019 kl 20:30 3582

aborum,
MA200, mener du moving average?
Isåfall, på min graf er MA200 ca 11.50, mens volumvektet ligger på ca 10. Tror sistnevnte brytes neste uke og utløser en langvarig oppgang som indikert av referansen din.
Whatsthat
19.01.2019 kl 23:43 3453

Det som er underlig, er at de flere ganger har bekreftet muntlig at TG01 skal få en eller annen form for avtale. På healthcare presentasjonen sist virket Soug skråsikker og sa til å med at "de andre" skulle betale for alt!. For meg så virker det som om dette ikke er priset inn i dagens kurs.. det er egentlig helt absurd å tenke på. Vi vet det kommer en knallsterk melding på TG01 innen april, som nærmest vil gjenopplive plattformen og sannsynligvis sende kursen langt nordover igjen slik som aborum nevner over. 15,- burde bare være starten. :)
frs2904
20.01.2019 kl 07:52 3172

Om potensialet til TG-plattformen er å behandle 30% av alle kreftpasienter, bør vel aksjekursen påvirkes mer enn med noen få kroner......
Slettet bruker
20.01.2019 kl 11:27 3051

I podcast 61 bruker Soug uttrykket "i løpet av de neste månedene" når det gjelder valg av veien videre og mulige avtaler. I min verden så har det nå gått "noen måneder" siden oktober 2018. Og om vi forholder oss til at tingenes rekkefølge heller ikke er tilfeldige; opsjoner, patenter, whats next ?
Whatsthat
20.01.2019 kl 12:00 3015

Åja.. steg for steg. Gjerne eksplosive steg... ser ikke på dette som bull..

Heller red bull med vinger. :)
Whatsthat
20.01.2019 kl 12:22 2991

H1 2019 er "deadline" tenker jeg. Soug sier måneder, Magnus sier det tar tid å definere protokoller. Magnus > Soug...

Uansett hva som skjer nå med mFolfirinox, standard of care og TG, så virker det ganske sannsynlig at CPI + vaksine, feks Keytruda + TG01 vil være fremtidens behandling.. Gud vet hva som skjer hvis man hiver inn litt ONCOS inni bildet også.. Som Soug har sagt i flere år, verktøy i verktøykassa og cocktail av behandlinger er fremtiden.

Ikke så dumt at de nå også er i startfasen med utvikling CPI+TG01.. :) TRVX gjør alt riktig i mine øyne. Utvikler vaksiner med kombinasjoner, patenterer, musedata og preklinisk data. Alt som kreves for å bli kjøpt opp. :)
RGTBJØRN
20.01.2019 kl 14:03 2914

Targo begynner å bli spennede igjen. Teknisk flott med "dobbelbunn". Kan være rett tid til ny inngang i denne nå.
tilly1
20.01.2019 kl 15:12 2828

Endelig litt liv i Trvx gjengen:-) Har satset temmelig friskt, så går dette veien ja så kan jeg nok kalle meg holden og vel så det??
Redigert 20.01.2019 kl 15:18 Du må logge inn for å svare
Whatsthat
20.01.2019 kl 16:15 2767

Idag: 52.50 for TG og 80,- for ONCOS ved salg :) 80 pga cavatak som ble solgt for 4 mrd. 52.5 for TG pga 94% immun respons og historiske darta. Men verdien av disse 2 ved fremtidig utvikling og kombinasjoner tørr jeg ikke kommentere en gang... tenker TG + CPI kan bli verdt mer enn ONCOS...

Ville likt å se 30 pasienter med Keytruda og TG01 combinert slik som cohort2 sitt doserings regimet med like syke (T3) pasienter.. Drømmescenarioet om noe slikt blir meldt og betalt for i H1 2019...
frs2904
20.01.2019 kl 21:01 2583

Dagens kursmål ligger vel mellom 18 (DnB) og 24 (Edison). Da er ikke TG-plattformen priset inn. Får vi i tillegg positive data fra Oncos, bør vi gå en fin vår i møte. Satser på at vi ser 30-tallet sommerferien :-)