Selg KOM Kjøp NOFI sier megler

Slettet bruker
KOMP 17.01.2019 kl 09:09 3143

Så sier 2 meglere og 1 analytiker nå
Så da vet vi det
Her må det være mere negative opplysninger som ikke er avdekket
Trodde ikke det var så negativt at veksten bremset opp så lenge tapene var redusert
Men det mener altså ekspertene er helt feil
Ja nå har ikke jeg Komplett Bank , men ser jo at det har vert mye forskjellig derifra den siste tiden
Redigert 20.01.2021 kl 00:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2019 kl 09:19 3129

Har du en link, eller er det fantasimeglerene dine igjen?
Slettet bruker
17.01.2019 kl 09:37 3100

En av de her som jeg ikke har snakket med

https://www.trendbibelen.no/no/market.php?CompanyID=100800
Slettet bruker
17.01.2019 kl 09:55 3078

Ah, så det var bare fantasier som vanlig altså.

Takk.
Tm3P
17.01.2019 kl 14:36 2991

For min del gjorde jeg motsatt og hoppet over fra Nofi til Komplett nå.
Føler meg litt mer tryggere der da de har mesteparten av porteføljen i Norge, har en vesentlig lavere P/B og at det er litt usikkerhet med hva som skjer med NAS framover. Etter å ha tenkt meg om så var jeg heller ikke så fan av at Nofi skal etablere seg i Europa gjennom et samarbeid med et Kjos tilknyttet selskap.

Nofi har da fordeler de og selvfølgelig. Bla. mye bedre egenkapitalavkastning, er markedsleder og at de sannsynligvis skal betale utbytte snart. Så var ingen enkel avgjørelse.
Kaisovski
17.01.2019 kl 15:01 2977

Ville valgt komp 10/10 ganger på dagens prising, spesielt mtp NAS-situasjonen og det uendelige maset om ledelsen i NOFI.

Betydelig lavere P/E og fremdeles større planlagt vekst fra komp.
jacuzzi
17.01.2019 kl 15:13 2958

Det er hvertfall ikke mye matnyttig fra denne monsen..lite konkret og kildeløst svada.
Vi får forholde oss til fakta og det er at de hadde høyere eps i q4 enn q3 og da blir også eps 2018 høyere enn 1,8.
13.2 er jeg mest nysgjerrig på hvordan POS utvikler seg, hvor mye tapene er redusert og hva de sier om utlåns veksten sålangt i q1 + guiding.
Røsk
17.01.2019 kl 22:24 2780

Matmons faktisk litt skuffet over at du mener folk burde kjøpe nofi over komp basert på teknisk analyse.. for ordens skyld så er jeg relativt tungt vektet i begge aksjer.
Mange gode argumenter for å kjøpe komp mens jeg ser det er ferre med nofi. Nofi har nok den store fordelen ved at utbytte er nærliggende. Her er det mange år til vi kan se noe fra komp.. noen argumenter for hvorfor jeg ser komp som et bedre kjøp:
1. En utfordrerposisjon hvor de kan vokse med markedet og ta markedsandeler fra både etablerte banker og nofi
2. Komplett i ryggen som nordens desidert største bettbutikk
3. Ikke så utsatt som NOFI med NAS partnerskapet med ledelse som kan oppfattes som veldig risikovillige.. stikkord - Risiko..
4. De har en pos løsning som ikke nofi har
5. De er priset på lavere PE
6. De har falt mer enn nofi
7. Comtech.de i Tyskland gir mulighet til rask etablering i markedet om ønskelog
8. Lært av NOFI at Danmark er et land man ikke skal gå inn i
9. Klarte å snu/justere lønnsomhet i løpet av et kvartal. Usikker på om nofi klarer det.
10. Komp er fortsatt i etableringsfasen både geografisk og med nye produkter. Nofi er nok mer "mature" og de vil slite med fortsatt vekst i norden. De vil være lønnsomme som få, men de vil ikke vokse så mye inntil de utvider til europa.
Slettet bruker
18.01.2019 kl 10:11 2582

De er jo ikke i nærheten av å ha NOFI sin plattform for å finne nye kunder
Så har de liksom Komplett i ryggen som sin salgs kanal for å få nye kunder slik NOFI har NAS. Det er stor forskjell der og slett ikke noe svakhet slik du antyder .
Komplett kommer å bli rævkjørt av store aktører som Amazon
Videre har de stor uro i ledelsen for tiden
Tyskland satsingen det skrives om kjenner jeg ikke til, men det skal altså gjøres mens Pettersen på vei ut
Nei denne er for dårlig mener jeg og den har større nedside enn NOFI
Redigert 18.01.2019 kl 10:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2019 kl 10:23 2565

Matmons øser av sin kunnskap som vanlig.

Hold deg til krepsen i akvariumet du, Mons.

Det foreløpige toppunktet kom her om dagen når du ba om en forklaring på hva IFRS9 er for noe, og du skal være aksjonær i forbruksbank? Har du da ikke oversikt over den viktigeste regulatoriske endringen som har skjedd segmentet i nyere tid, da er det på tide å selge og finne seg noe annet å gjøre.
Slettet bruker
18.01.2019 kl 10:57 2520

Vel jeg fikk greit forklart på hva IFRS9 var for noe , som byggeleder i div prosjekter har man ikke alltid tid å styre med hva nye reguleringer banker blir pålagt
Din kunnskap ser ut til å være sjikane , mulig man kommer langt med det i aksjer
Anmoder andre å trykke på biolante og se all hans/hennes kunnskap , du får garantert en latter av postingene
Her er et og du har masse slike kloke innlegg
biolante

I går kl 11:42
19


Når je kjenner ferten av førkjer som har mensen så brenner je løs med en bodytackle, kliner dem øpptell en vegg og tegner kregsmaling over hele ansiktet mitt med blodet du.
Slettet bruker
18.01.2019 kl 11:06 2505

Hahahaha
Røsk
18.01.2019 kl 14:17 2363

Matmons tenkte for ordens skyld utdype da det kan virke som du ikke er helt innsatt i kva Komplett gruppen driver med. De har ca 1 mill kunder HVER DAG.. De er bunnsolide og viser til solid vekst både i innland og utland. ALLE som er litt innsatt i NAS vet at dette er et stort bet fra Kjos og co. Det kan gå utrolig bra, men det kan også gå utrolig dårlig. Om man liker skyhøy risiko så kjøper man NAS. Det tror jeg vi alle kan være enige om. NOFI er jo selvfølgelig påvirket av dette. Hadde Komplettgruppen tatt lik risiko så ville det også gått utover banken deres.
Du skriver at dt har vært mye tull i ledelsen.. Meg bekjent har det ikke vært noen endringer der siden oppstart for 5 år siden bortsett fra nye mennesker inn. At CEO gir seg for han er utbrent er en helt ok grunn for å gi roret til noen som har mer å gi. Som sagt så sitter jeg i begge, stor oppside i begge disse to selskapene, men slik jeg ser det større i komp. Respekterer at du ser større i nofi :)
Slettet bruker
18.01.2019 kl 14:36 2340

Hvordan kan det ha seg at Paretos analytikere beregner utbytte på 7,3% i 2019 og hele 14,6% i 2020. Har ikke hørt noen nyheter om utbytte hos KOMP, da de ville foretrekke vekst fremfor utbytte.

Kilde: http://www.paretosec.no/aktuelt?itemId=Aktuelt:784&gclid=Cj0KCQiAj4biBRC-ARIsAA4WaFgEkUFy05qH8DtIPv1jgH3YZDIoyvVk14XejPwetYhH70bs8n0q6TYaApwPEALw_wcB
SilverTailFox
18.01.2019 kl 15:27 2297

Og Elkem som sikker kommer til og ha nesten 10% ikke er med... LOL
Slettet bruker
18.01.2019 kl 15:47 2276

Mulig mulig , du har noen poeng
Men vi sitter jo uansett i feil bransje akkurat nå med vår plassering her
Laks og olje som gjelder og ikke forbruksbanker
Slettet bruker
18.01.2019 kl 18:09 2201

*prrrrrrrt*

je fes du
Slettet bruker
18.01.2019 kl 22:58 2067

Ja det håper jeg virkelig