HYARD Nyhetstråd 2019

_K2_
HYARD 17.01.2019 kl 12:57 14207

Siden sist:

- 27/12/18: Obligasjoneierne stemte for de forespurte endringene i HYARD01:
https://newsweb.oslobors.no/message/466661
- NES får jevnlig engelskspråklig omtale:
Tradewinds 9/1:
https://www.tradewindsnews.com/drycargo/1670796/kare-misje-sounds-out-yards-on-hybrids
Passenger Ship Technology 10/1:
https://www.passengership.info/news/view,battery-and-lng-ferries-make-strides-in-london-and-the-med_56401.htm
- Om NES, NCS og Havyard gruppen i Skipsrevyen 14/1:
https://www.skipsrevyen.no/article/fra-bro-til-propell-i-ett-selskap/
- Samme i The Motorship:
https://www.motorship.com/news101/industry-news/havyard-merges-controls-and-electrics
- MF Suløy dukket opp på AIS første gang for få dager siden
- MF Losna lå nylig på verftet 2-3 dager

Sist men ikke minst: Ronja Storm: ble sjøsatt i går!
Cemre shipyard postet film på FB, verd en titt :)

Og i Marmarahavet cruiser slepebåten Amber II, med registrert avgang Yalova
2019-01-14 13:26 og destinasjon "Lervik" Norge, ETA: 2019-02-10 13:00.

Riktignok har de plottet inn Leirvik i Sunnhordaland, LRI. Men med litt hjelp finner de kanskje LEA,
Leirvik'en i Sogn og Fjordane.

Edit:
Rettelse - sjøsettingen var 9/1!
https://ilaks.no/verdens-storste-bronnbat-sjosatt/
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
eplemost
20.11.2019 kl 10:23 2055

Vedrørende kvartalsrapportering for Q3 2019
Det vises til børsmelding fra selskapet av 18. november 2019 vedrørende den utfordrende finansiell situasjonen for datterselskapet Havyard Ship Technology AS.

I henhold til børsens løpende forpliktelser er det opp til selskapene selv å beslutte om kvartalsresultat skal rapporteres. Styre og administrasjon har besluttet å bruke all kapasitet og tilgjengelig ressurser til arbeidet med å løse den finansielle situasjonen. Styret har derfor også besluttet at Havyard Group ASA ikke avlegger regnskapsrapportering for Q3 2019.

Arbeidet med å løse de finansielle utfordringene blir videreført i samråd med eksterne rådgivere, og oppdatert informasjon om nødvendige tiltak vil bli gitt så snart som mulig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
oxion
20.11.2019 kl 07:37 2098

Ja,de Sitter på mye bra,som er fremtiden innen shipping.
Full panikk nå,kan vise seg å være drømmeinngang.
Når de nå finner ut av batterifergene, fisk og. Offshore kan de!!!
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Akkumulerer
18.11.2019 kl 09:57 2276

Havyard bør la datterselskapet Havyard Ship Technology (HST) gå konkurs (eller selge det), og bygge selskapet videre på Havyard Design & Solutions, Norwegian Electric Systems, Norwegian Greentech og Havyard Production. Da skulle man ha alle forutsetninger for en stabil og lønnsom drift videre.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
d12m
29.10.2019 kl 18:00 2482

Er vel ikke så rart at den faller når selskapet bortimot meldte at det kommer emisjon snart
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Janic
28.10.2019 kl 19:13 2570

Aksjen krakker. Dette er bare trist. Vil den fortsette å stupe like kraftig de neste dagene ???
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
_K2_
24.10.2019 kl 15:45 2712

Du kom meg i forkjøpet med den lenken :) En liten oppdatering herfra og:

Statsbudsjettet 2020 foreslår å øke bevilgningen til grønn skipsfart med 100 mill.:
https://www.nettavisen.no/okonomi/statsbudsjettet-2020---alt-fra-a-til-a/3423857618.html

14/10 - "Scombrus" på AIS'en i Leirvik: Tråleren for France Pélagique, Havyard bygg nr. 131. Arbeidsgleden er upåklagelig: Pr. 16/10 var Destination angitt som GOOD WORK.
17/10: LALALA
19/10: LEIRVIK

19/10 - Ronja Storm med Destination: SEA TRIAL de siste dagene. 11,5 knop observert.
Story på australsk nettside:
https://www.abc.net.au/news/2019-10-19/river-derwent-sailors-concern-over-new-salmon-wellboats/11617610

21/10 . Opal en snartur innom Leirvik, stakk retning Rotterdam 13:32. Leverte nok et fergeskrog fra Cemre.

22/10 - Ronja Storm en tur i tørrdokk hos Westcon Yards i Florø.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Akkumulerer
24.10.2019 kl 15:32 2719

Ser at Ronja Storm er forventet levert i løpet av november; https://www.abc.net.au/news/2019-10-19/river-derwent-sailors-concern-over-new-salmon-wellboats/11617610 . Med 20% forskuddsbetalt (ref.2Q rapport) gir det 400 mill inn i 4.kvartal. Det sammen med inntektsføring av salget av MMC FP i 3.kvartal, netto vederlag 205 mill, kan fort snu noen tall i riktig positiv retning. I tillegg ser det ut til at det kommer noen ekstra millioner i "earn out", ref.inngått avtale mellom Havyard og MMC FP, da sistnevnte går mot et solid overskudd i 2019.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
_K2_
10.10.2019 kl 18:28 2859

26/8 - Cemres skrog nummer 50 for Havyard siden 2005 ble sjøsatt 24/8.
Dette blir Havyards bygg nr. 144 og skal inn på sambandet Sandvika – Edøya i januar 2020.
https://maritimt.com/nb/maritimt-magasin/overtok-skrog-nummer-50-fra-cemre

5/9 - NES' Stein Ruben Larsen siteres om systemintegrasjon (engelsk)
https://www.rivieramm.com/news-content-hub/news-content-hub/systems-integrators-are-lsquoproblem-solversrsquo-in-developing-battery-hybrid-vessels-56088

25/9 - Ordreliste for norske verft nr. 9
http://maritimt.com/ordre/2019/ordre2019-09.pdf

27/9 - Nye MF Skopphorn dukket opp på AIS'en: 109m lang, 17m bred, med plass til 339 personer og 120 personbiler.
Fjord1 fergene har egen samleside på Wikipedia:
https://no.wikipedia.org/wiki/Kategori:Fjord1-ferger

30/8 - Vegvesenet avlyser planen om ferjefri E39 - Åpner opp for å beholde ferjer langs E39.
https://www.tu.no/artikler/vegvesenet-avlyser-planen-om-ferjefri-e39/475250

8/10 - Ronja Storm dukket opp på AIS'en, er nok ca. tre måneder forsinkelse der.

10/10 - Skopphorn, bygg 140, overlevert Fjord1, en drøy uke forsinket i.f.t. skjema fra ordrelistene).

Edit 12/10:
Rettet skrivefeil. Et par nye småsaker:

11/10 - "Haltbakk Bergen", tanker fra 1986, 8 timer ved verftet i Leirvik før den satte kurs for Måløy.
12/10 - "Skopphorn" forlot redet, destinasjon Magerholm.

Edit: Rett lenke til ordreliste 9 '19
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Kaksi
30.08.2019 kl 10:18 3078

Får håpe de har kontroll, selv om det ikke ser sånn ut
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Titleist
30.08.2019 kl 10:04 3088

Salget av MMC FP gir over 100 MNOK i gevinst og er bakgrunnen for at jeg mener aksjen er til halv pris her. Men, med så elendig drift som vi har sett siste kvartaler gir det mer mening. Aksjen er fortsatt billig, men det er ubegripelig at de ikke klarer å prise jobbene mer riktig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Titleist
22.08.2019 kl 23:16 3173

Har ikke markedet fått med seg hva som skjer her nå??

Aksjen selges til «halv pris» nå..
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
_K2_
22.08.2019 kl 22:23 6295

21/08 Skipsrevyen: NES med hybridkontrakt i Estland.
Rederiet bak bestillingen har tenkt å bygge om ytterligere fire ferger.

https://www.skipsrevyen.no/article/nes-med-hybridkontrakt-i-estland/
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
_K2_
16.08.2019 kl 21:33 6431

Relativ nyhetstørke, men full aktivitet.

"Akkumulerer" nevnte navnebytte på Green Technology i en annen tråd, til Norwegian Greentech.
Mer om det og fremtidsutsikter i https://forum.hegnar.no/thread/41579/view/763088/0

Engelsk versjon:
https://www.rivieramm.com/news-content-hub/news-content-hub/the-sale-of-majority-shares-results-in-name-change-for-bwms-manufacturer-55936

Ronja Storm fikk antagelig AIS'en montert for en drøy uke siden:
En satellittposisjon med et stort navnløst skips-ikon dukket opp "på land" ved verftet, og forsvant ikke lenge etter.

13/8 - Ny kontrakt NES/Esvagt, verdi 21 mill. Første leveranse (av 3) mars 2020.
https://www.skipsrevyen.no/article/norwegian-electric-systems-med-ytterligere-leveranser-til-esvagt/
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
_K2_
21.07.2019 kl 13:00 6800

27/6 - Børsmelding: Vedtak om overtredelsesgebyr (Forsinket årsrapport kostet småsure 195k.)
https://newsweb.oslobors.no/message/480433

1/7 - 130 millioner til FoU-samarbeid for grønnere skip (prosjekt over 3 år)
https://www.sintef.no/siste-nytt/130-millioner-til-fou-samarbeid-for-gronnere-skip/

5/7 - Børsmelding: Gjennomført salg av MMC First Process AS
https://newsweb.oslobors.no/message/480963

8/7 - Børsmelding: Mer insider-kjøp
https://newsweb.oslobors.no/message/481025

9/7 - M/F Rovdehorn overlevert Fjord1, bilder på Havyards FB-side 11/7.
11/7 - SMP (betalingsmur):
https://www.smp.no/nyheter/2019/07/11/Får-snart-ny-el-ferje-19472910.ece

17/7 - Børsmelding: Avholdt obligasjonseiermøte (alt vel)
https://newsweb.oslobors.no/message/481537

19/7 - Ordreliste for norske verft, juli
http://maritimt.com/ordre/2019/ordre2019-07.pdf

19/7 - "Amber II" til Leirvik med nytt skrog igjen.
M/F Losna lå ved verftet samtidig, begge stakk til sjøs 20/7.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
_K2_
02.07.2019 kl 14:37 7057

2/7: Fjord1 betjener i dag sambandet Halsa–Kanestraum med 3 dieselferjer:
M/F Rauma (1988), M/F Romsdal (1988), M/F Svanøy (1992).

Idag ble de innstilt som vinnere av driften for ny periode:

"Kontraktsperioden er fra 01.01.2021 til 31.12.2030, med opsjon om 18 måneder forlenging av kontrakt.
Kontrakten gjelder drift av tre helelektriske ferjer på sambandet."

https://www.skipsrevyen.no/article/fjord1-vant-halsakanestraum/
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Akkumulerer
27.06.2019 kl 10:19 7156

Flere stillinger lyst ut i MMC Green Technology, kan bli en særs spennende verditrigger og spin off.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
_K2_
26.06.2019 kl 20:27 7244

3/6 - Havyard har valgt kjøper til MMCFP, likviditetseffekt 225 mill.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/06/Havyard-har-valgt-kjoeper

4/6 - «Color Hybrid» ble kåret til Ship of the year. Tekfisk holder fokus med en artikkel om Ronja Storm.
God reklame å ha vært "på pallen" uansett.
https://fiskeribladet.no/tekfisk/nyheter/?artikkel=67352

6/6 - Børsmelding: Ny kontrakt på PSV'en som ble kansellert i 2017.
https://newsweb.oslobors.no/message/478836

7/6 - Børsmelding: Insider-kjøp
https://newsweb.oslobors.no/message/479030

14/6 - Børsmelding: Insider-kjøp
https://newsweb.oslobors.no/message/479432

19/6 - Ordreliste for norske verft, juni
http://maritimt.com/ordre/2019/ordre2019-06.pdf

19/6 - Mer om PSV'en "Atlantic Harrier" som leveres i april 2020
https://maritimt.com/nb/maritimt-magasin/atlantic-towing-kjoper-havyard-bygg

"Canadian owner buys battery-hybrid newbuild for 'bargain price'"
"..the deal is a win-win for both buyer and seller.."
https://www.osjonline.com/news/view,canadian-owner-buys-batteryhybrid-newbuild-for-bargain-price_58208.htm

26/6 - MF Rovdehorn dukket opp på AIS'en. Destination: SEA TRIALS.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Akkumulerer
04.06.2019 kl 16:44 7636

Ingen emisjon i Havyard: Etter salet av aksjane i MMC First Process er emisjon ikkje lenger eit tema for Havyard Group. Det stadfestar Havyard Group-sjef Geir Johan Bakke til NETT NO.

https://www.nett.no/Nettno/Overskriftene/Ingen-emisjon-i-Havyard
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Akkumulerer
03.06.2019 kl 13:09 7751

Prises nå til ca kr 198 mill, + 225 mill tilført ved salg av MMC FP.. Miuligheter for god avanse....I tillegg kan det være gull i MMC Green Technology.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
_K2_
01.06.2019 kl 11:39 7921

15/5 - Stadt Sløvåg til verftet 22:56, antagelig en mindre slepejobb.

24/5 - "Leif Gjelseth og nøkkelmedarbeidere i MMC First Process jobber med å kjøpe ut Havyards eierpost":
https://fiskeribladet.no/tekfisk/nyheter/?artikkel=67162

29/5 - "Ordreliste for norske verft" ved utgangen av mai '19
http://maritimt.com/ordre/2019/ordre2019-05.pdf

31/5 - Q1 ble postet på NewsWeb 23:45 sharp, resultat etter skatt 5,7 mill. Da er vi i pluss igjen.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/06/Havyard-naadde-maalet-oekte-inntektene-med-318-millioner

Mer perifert: Det går bedre i Cemre Shipyard's hjemland
https://aksjelive.e24.no/article/Jo7KMR
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
kjelleking
31.05.2019 kl 20:07 8003

ok
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Klimanytt
12.05.2019 kl 11:40 8353

Jeg har lenge lest og fulgt med på det du har lagt ut og du er veldig flink til å finne spennende nyheter. Jeg er bare en amatør investor, men jeg var litt glad for det regnskapsrotet som gjorde at jeg fikk kjøpe billige aksjer her. Med Sævik-familiens andre selskaper som Havila kystruten og Fjord 1, så kan det vel dryppe noen kontrakter på Hyard fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
_K2_
12.05.2019 kl 02:21 8414

Takk for takken :) Spennende selskap, artig å følge. Vet ikke om du kjenner til de arkiverte forumtrådene:

For noen år siden ble tanken om å skille ut FP/MMCFP luftet der. Nå blir dette virkelighet, og åpenbart til bedre pris enn først tenkt. Omstendighetene kunne vært bedre, men underprisingen av HYARD bør bli tydeligere med dette grepet.

Blir interessant å se hvem kjøper er, noen må ha hevet seg rundt fort.

Milliardkontrakten med NTS spenner over nesten alle ordrebøkene, og konseptet er utprøvd. Veldig bra.
Stemmer hoderegningen her, er samlet ordrebok selv med fradrag av MMCFP fortsatt rundt ATH.
Og nå er veksten i 1920/21.

En litt gammel nyhet fra Skipsrevyen, sist oppdatert 01.04:
Interesseorganisasjonen Norske Verft vil reforhandle deler av "Skip 2000", bransjestandard for nybygging av skip ved norske verft
https://www.skipsrevyen.no/article/taper-store-penger/
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Klimanytt
11.05.2019 kl 20:52 8490

Takk K2 for mye info! Ser ut som at aksjen er i ferd med å reprises. Selskapet er langt fremme på miljøvennlige fremdriftssystemer og kan bli fint å sitte med fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
_K2_
05.05.2019 kl 14:58 8775

De lander på beina, tenker jeg.

11/4
Maritimt Magasin: Peak Marine Tech leverer kraner til tre nye Service Operations Vessels (SOVs) for Esvagt
http://maritimt.com/nb/maritimt-magasin/peak-marine-tech-leverer-til-havyard

11/4
To lokale slepebåter, Stadt Sløvåg og Stadt Årdal, til Leirvik i 20-tida

12/4
Onyx til Leirvik 13:24, forrige havn Coruna, Spania. Stakk til sjøs igjen neste morgen. Ferjeskrog.

15/4
Børsmelding: Intensjonsavtale inngått for salg av MMC First Process,
"... betydelig effekt på Selskapets bokførte egenkapital ..."
https://newsweb.oslobors.no/message/474539

15/4
iLaks: Bakke om salget av MMC First Process
https://ilaks.no/havyard-salget-av-mmc-first-process-ble-nok-fremskyndet-pa-grunn-av-regnskapsavviket/

30/04
Ingen årsmelding, men plaster på såret: To brønnbåter + en opsjon. Lev. desember 2020 og juni 2021
https://newsweb.oslobors.no/message/475589

2/5
Melding om forsinket årsrapport
https://newsweb.oslobors.no/message/475784

3/5
Oppdatering om forsinket årsrapport
https://newsweb.oslobors.no/message/475978

5/5
Oppdatering vedrørende salg av MMC First Process AS
https://newsweb.oslobors.no/message/476005

"Det vises til børsmelding av 15. april 2019 vedrørende inngått intensjonsavtale for salg av selskapets aksjer i MMC First Process AS. Som følge av mottatt henvendelse fra annen interessent, har styret besluttet å terminere den nevnte intensjonsavtalen. Tidligere informasjon om forventede effekter for bokført egenkapital og likviditetstilførsel forblir uendret. Videre er det ikke forventet noen vesentlig endring i tidsplanen for gjennomføring av transaksjonen. Nærmere informasjon vil bli gitt i utvidet børsmelding."
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
StiKri
01.05.2019 kl 18:31 8958

Skulle det ikke komme en rapport i går ?
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Titleist
28.03.2019 kl 15:29 9502

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Godt at det finnes noen verdensmestre her som kan lære oss litt om hvordan dette fungerer. Takk for at du bidrar til at vi andre også kan tjene penger en gang.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Akkumulerer
28.03.2019 kl 13:21 9544

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Håper og tviler på at det blir kjørt en rettet emisjon i Havyard. Nå vil jo likviditeten komme seg kraftig i 2.kvartal og å kjøre en rettet emisjon som ikke ville vært nødvendig bare noen uker etterpå, ville etter mitt syn være å invitere til aksjonæropprør og dertil rettsak. Nå har de sviktet aksjonærene med en bommert av dimensjoner. Det ville vært dobbelsvik om aksjonærene i samme rennet skulle oppleve å bli totalt utvannet i en rettet emisjon.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.03.2019 kl 03:32 9884

Et selskap jeg nesten har tjent en million kroner på, tygg litt på den :) Til informasjon så solgte jeg meg mer eller mindre ut når selskapet fikk kontraktene med fergene, hvorfor lo de fleste som satt igjen når jeg gjorde det?? Fordi de ikke tenker. De tok imot fordi en tosk fra DNB (det var meg, jeg var blant de 20 største) solgte seg ut :) Vel jeg er ute for lenge siden, dere glemmer at å forelske seg i et selskap er det samme som å tape penger. Gap opp, ta imot....Aksjer handler ikke om noe annet enn å tjene penger. Nå er flere stuck i Havyard Group...Dere lærer fordi dere lever...Jeg har drevet med dette i snart 20 år, lær å ta gevinst. Svært mange tror de kan ta 200-500 % fortjeneste, et tips, det kan dere ikke gjøre. Svært få klarer det..
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
_K2_
23.03.2019 kl 23:11 9930

Ordreboka for 2019 er på 3,101 mrd.
Samlet ordrebok i Ship Design & Solutions alene er på 1,12 mrd.
Segmentet økte EBIT-marginen til 21,51 % i Q4 2018 - hvis tallene stemmer.

Muligvis der de har brent prototyputgifter, dog. Detaljer rundt dette blir interessant.
Har Sintef etterfakturert etter at Q4 ble publisert?
Noe de trodde skulle på Q1 '19 og ble mer enn forventet?

Den franske miseren har jeg forsåvidt sett komme, og den syntes i Q4.
Flaut, og greit å sette en stopper for.

Men den store pengestrømmen er jo så vidt i gang. Og det kommer Enova-støtte på 100 mill, midler fra Norges Forskningsråd, garantier og lån fra GIEK.. Det er mye prestisje og mange gode krefter i sving her.

MCAP er nå lik to ukers omsetning. Tygg på den.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Titleist
23.03.2019 kl 21:43 9972

Hvem kan mislike selskapet..?

-Alle som har vært aksjonær siden de gikk på børs..
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Akkumulerer
23.03.2019 kl 16:32 10049

Håper det siste K2.
Har sans for Havyard, hvem kan mislike et selskap i det grønne skiftet hvor både majoritetseier (Sævik) og CEO (Bakke) går "all in" både med aksjer og lån.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Fevang
23.03.2019 kl 16:16 10059

Liten vits i å tillegge deres guiding noe vekt slik som de har bommet tidligere..
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
_K2_
23.03.2019 kl 15:40 10079

Om en drøy uke starter Q2. Tror jeg bare avventer ny guiding.
Det kan jo tenkes at de pr. idag egentlig har større behov for tilgivelse enn faktisk penger.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Akkumulerer
23.03.2019 kl 13:02 10137

Optimal løsning hadde vært:
1. Sævikfamilien, eventuelt med flere, går inn med nødvendig egenkapitalslån til Havyard (selvfølgelig med rente som gir de god avkastning)
2. De ansvarlige for den grove beregningsfeilen blir omplassert til annen stilling hvor grove feil kan rettes opp av de selv i løpet av en dags arbeid.

Man unngår da utvanning av aksjene og dertil rasering av selskapsverdi. Familien Sævik vil tjene utlegget mangfoldig igjen i årene som kommer i form av å kunne tiltrekke seg kapital og goodwill hos aksjonærer i deres mange selskap.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Titleist
23.03.2019 kl 09:55 10232

Litt usaklig fra meg: ledelsen fortjener juling!
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Akkumulerer
23.03.2019 kl 09:19 10266

Det eneste riktige her, uansett hvor mye det haster med å få inn penger, er en fortrinnsrettsemisjon. En rettet emisjon i dette selskapet med aksjonærer som har vært med i tykt og tynt vil medføre spikeren i kisten for selskapet som et aksjonærvennlig selskap. Sistnevnte er vel det som var med å dra kursen opp ved forrige bølgedal.

Det er imidlertid helt utrolig at det er mulig å komme med en slik melding. Det vitner om total mangel på kontroll når man kan bomme med så mange millioner. Hvordan kan man nå stole på de andre beregningene selskapets kalkulatører har beregnet? Bommer de også på kostnadene på fergene? Har vært maaange meldinger fra selskapet om at "nå skal det gå bedre" og vi "guider overskudd i neste kvartal/år", men tålmodigheten er på bristepunktet. Får vi nå en rettet emisjon med en rasering av aksjekursen blir det umulig i fremtiden å ha tro på det grønne skiftets investeringsbarhet i Havyard.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2019 kl 08:43 10561

Single Malt skrev aiai. dette blir grisete.
Dritten er ikke verdt mer enn 2 kr nå
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Single Malt
22.03.2019 kl 08:41 10573

aiai. dette blir grisete.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare