DNO: Resultat fra Baeshiqa like rundt hjørnet. Nytt gigantfelt?

PetterX
DNO 18.01.2019 kl 11:48 4586

Fra Pareto: At Baeshiqa, extensive rainfall has caused the delay in recent weeks but the well has reached the targeted reservoirs. The company expects to announce results “within weeks”

Slettet bruker
21.01.2019 kl 08:58 4187

Vi venter med den største tålmodighet når vi ser at DNO-kursen øker.
K

PS: kursen økte igjen i dag og nå ser vi 16,51kr. Da gjenstår bare melding om nye suksesshistorier før kursen når 20kr.//K
Redigert 21.01.2019 kl 16:42 Du må logge inn for å svare
abroker
21.01.2019 kl 11:27 3814

D ryktes om et et nytt TAWKE?
eller
Frispark
21.01.2019 kl 13:20 3524

Er snarlig utbytte fortsatt på agendaen?
Slettet bruker
21.01.2019 kl 13:28 3488

Med den aktiviteten og charm offensive Mossavar kjører nå om dagen, rundt DNO og rakp, vil nok utbytte bli på agendaen 7 februar. Han har gjort det samme tidligere.
Anywhere
21.01.2019 kl 13:31 3459

Selskapet har startet forsiktig med utbytter. Det kom 20 øre i høst, og er vedtatt 20 øre første halvår i år. Sikkert rundt april. Så kan det bli nye vurderinger til neste GF. Selskapet har trolig gode muligheter for bedringer i den langsiktige finansiering nå, og begrensninger på den frie kapitalen blir langt mindre da sikkerheten øker.

Et bekreftet funn på Baeshiqa vil fort gi 25-30% boost i aksjen, alt etter hva funnet antyder. Men antyder det noe i retning av hva som er spekulert i hos enkelte, så blir det rocket. Så er det ofte slik at det bygges forvetning i en aksje, slik at en del av oppsiden tas ut på forhånd, og derav blir kursutslaget mindre ved facts. Jeg har fortsatt trading-salg på 19-tallet og erkjenner at det nærmer seg raskere enn jeg trodde for en god uke siden...
Redigert 21.01.2019 kl 13:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2019 kl 13:57 3337

Det er etter hvert mye som IKKE er tatt ut i kurs for DNO:
- Baeshiqa bør vi i nøytralitetens navn bare avvente, slik markedet foreløpig har gjort - blir det bra kommer kursen tidsnok :-)
- Oppkjøpet av Faroe har i stor grad foregått på de lave kursene før jul - med stigende oljepris nå ser det ut til å være optimal timing
- politisk risiko ser ut til å være på relativt lavt nivå, og myndighetene har jo siste året vist godvilje overfor DNO flere ganger ifm. nye lisenser, opsjoner, osv.
- likviditeten i selskapet er historisk bra (jfr. at de har penger til å kjøpe seg inn i bl.a, norsk sektor for å nivellere risiko)
- utbytte ventes i økende grad hvis det fortsetter med bra priser og pene marginer som nå

Så DNO er et spennende kort nå.
Redigert 21.01.2019 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
Anywhere
21.01.2019 kl 15:21 3073

Det som gjør aksjen ekstra spennende akkurat i disse dag er at grunner som du lister opp her, Korsar, er status as we speak og god grunn for å se aksjekurs til 25. Det ekstra spennende er at innen bare et par uker vet man om det skal begynnes å prise inn det som ikke vil være en ubetydelig opsjon på Baeshiqa. Nå er det også slik at selv om første brønn ikke viser de store sakene, så er ikke feltet avfeiet...intet er priset der enda, ei heller forventninger. Inngang av den opsjonen er artig å ha litt ekstra kapital fokusert for og heller ta ut den andelen om det viser seg oljetreff.
Tross uvær og mye nedbør, så har man nå hatt en del tid til logging av brønnen, og jeg tror tiden taler for at her har man å gjøre med førende oljelag.
Redigert 21.01.2019 kl 15:39 Du må logge inn for å svare
canarias
21.01.2019 kl 17:46 2763

Pengene renner i strie strømmer inn i kassen og Faroe oppkjøpet særdeles bra timet. Her er det bare å la tiden gjøre jobben,vi går en særdeles spennende og lukrativ fremtid i møte.
Slettet bruker
21.01.2019 kl 20:06 2429

25 er bare idioti, pareto har vist tidligere hvor gode de er til å tippe...25kr vil aldri skje, da er sjansen mye større for et komma imellom, 2,5
Hr Dust
21.01.2019 kl 20:48 2286

Jeg tror RAK har en anelse om hva som kommer. De kjøper egne aksjer. Jeg tror vi kan få en gigantisk overraskelse fra dette feltet.
kaedureddfor
21.01.2019 kl 20:56 2248

SP no må du ikkje skremme kursen videre opp! Det har ikkje sett så bra ut for Dno som no på lenge. At kursen datt i kjelleren da det blei finansieringsteøbbel, is herja i midtøsten, olja datt i dass, ja da kan ein forstå at Dno-kursen kollapsrt. Men kven kunne visst det? Sikkert du, men da håper eg du hoppet på toget da kurs var 4-5. No renner pengene inn, Faroe gir rask tyngde i Norssjøen. Så får vi sjå om det blie funn og om olkeprisen held seg oppe. Dno skal videre opp!
Anywhere
21.01.2019 kl 21:43 2054

Det var 10 som skulle komme like etter jul i følge SP. For noen dager siden skulle DNO aldri til 16 igjen, mens jeg hadde større odds for at det heller var 15 som fort kunne bli et tilbakelagt stadium...foreløpig bommer SP, og jeg treffer i den konkurransen. Men jeg er strengt tatt ikke opptatt av en slik konkurranse.
SP har aldri, ever, never, begrunnet noenting av sine kursfokus, alt er bare et oppgulp av noe som virker veldig forsmådd.
Begrunnelse for 25 kroner er det ikke vanskelig nå å finne, det er strengt tatt bare å sammenligne med peers.Og gjør man det skal DNO over 25 allerede as we speak. Jeg mener at markedet trenger litt tid for å fordøye en sterkt endret risiko for selskapet, men det skjer i den tiden vi nå er i. Så følg med!

At RAKP, hvis eiendom hovedsakelig er DNO-aksjer, nå kjøper egne aksjer, er det tydeligste signal man kan fortelle markedet at DNO skal nok opp fremover. RAKP sier det rett ut i melding i dag; "Company believes its shares are undervalued relative to their intrinsic value". RAKP har en tilbudsperiode på sin omvendte bookbuilding til 31. januar slik at markedet har tiden fremover til å se hva som skjer med DNO før man tilbyr aksjer til salgs. Det betyr at det kan komme DNO-info under denne perioden, som igjen gjør RAKP-aksjen mer attraktiv. Det er en fair sak overfor markedet. Klart, ledelsen i RAKP har langt mer info om DNO enn folk flest, og det betyr nok at DNO må informere om evnt positive saker før 31. januar slik at markedet er informert om prisingsgrunnlaget for RAKPs hovedeiendel. Så de neste 10 dager kan by på saker og ting. Temmelig sikkert er det at på resultatpresentasjon 7. feb så vil DNO si noe om Baeshiqa, og det er grunn til å tro at RAKP MÅ vite noe om dette før den tid, trolig også før 31. januar, og dermed må markedet meldes. Utstrakt testing er det ikke sikkert DNO får tid til, men noe av omfanget som evnt erfares på Baeshiqa må antydes.
Slettet bruker
21.01.2019 kl 21:56 2011

Nå flyr oljeprisen snart opp i 70 igjen også. Kos dere.. De som har snakket DNO ned -- Lang nese til dere!