USA's myndigheter åpner opp for storskala hydrogen-utspill

Nanoq
NEL 18.01.2019 kl 16:26 5091

I går var det Syd-Korea's regjering som fortalte at landet ville satse på hydrogen som fremtidens energikilde, og nå melder USA's energiministerium ut om å legge til rette for attraktiv finansiering av storskala hydrogen infrastruktur og H2-produksjon.

Mye positivt på gang omkring hydrogen i disse dagene.


Energy Department Announces Notice of Intent to Issue a Funding Opportunity Announcement on H2@Scale

FuelCellsWorks, January 18, 2019

Today, the U.S. Department of Energy announced a Notice of Intent (NOI) to issue a Funding Opportunity Announcement (FOA) to advance the H2@Scale concept.

The focus of H2@Scale is to enable affordable and reliable large-scale hydrogen generation, transport, storage, and utilization in the United States across multiple sectors.


Mye mer her:

https://fuelcellsworks.com/news/energy-department-announces-notice-of-intent-to-issue-a-funding-opportunity-announcement-on-h2scale/


Redigert 20.01.2021 kl 11:40 Du må logge inn for å svare
Nelco
18.01.2019 kl 16:59 4961

Gode nyheter for Nel ,tror aksjen snart dobler seg.
Slettet bruker
18.01.2019 kl 17:15 4871

Helt klart-innen mai.
Slettet bruker
18.01.2019 kl 17:28 4810

Dobling innen mai. Den støtter jeg 100%. Ufattelig mange triggere nå. Hyggelig med et lite oppsving i dag. Opp +1.3% i dag er helt ok. Klatrer sakte opp, føre rykket kommer. Vi håper på solide nyheter og fete meldinger i neste uke :-) Nyd frihelgen.
Redigert 18.01.2019 kl 17:29 Du må logge inn for å svare
Nanoq
19.01.2019 kl 22:01 4367

Energy Department Announces Collaboration with Michigan to Advance Hydrogen and Fuel Cells

January 19, 2019

https://fuelcellsworks.com/news/energy-department-announces-collaboration-with-michigan-to-advance-hydrogen-and-fuel-cells/

Ikke noen tilfeldighet at dette skjer i staten Michigan, hvor den største byen heter Detroit, og hvor Ford, General Motors og Chrysler fremdeles har hovedkontor og bilproduksjon og har tusenvis av ansatte.

Vi kan være temmelig sikre på at i dette H2-samarbeidet med Washington DC. er det de store bilprodusentene i Michigan som har tatt initiativet, fordi de kan se hva som nå skjer innenfor H2 i Syd-Korea, Kina, Japan og Tyskland, og at disse US-bilselskapene nå også er begynt å ta hydrogen på alvor i bilindustrien. Og så har de nok også nå hørt om Nikola...og hva de har på gang...

Forøvrig har jeg meget stor tillit til Tevor Milton's businessplan med Nikola, hvor selskapet jo selv skal produsere og selge hydrogenet fra egne fyllestasjoner i et stort landsdekkende nett uten å være avhengig av eksterne gassprodusenter og leverandører og deres priser, og med NEL som rendyrket teknologi-leverandør.

Med H2-brennstoffets seiersgang i framtidens transport ligner dette en kommende gigantisk suksess-historie for Nikola - og også for NEL.

USA og dets bilindustri er åpenbart nå også på vei inn i hydrogenalderen. Meget gledelig - også på klimaets, USA's og NELs vegne.
Taylor
19.01.2019 kl 22:39 4270

Typisk Norsk. Sover i timen. Tenker da spesielt på Equinor. Toget går og vi forblir dette halvfabrikatlandet som vi alltid har vært. Våkne opp. Noen politikere burde da forstå det nye grønne regime.
North_Light
20.01.2019 kl 19:17 3735

Kina forbød salg av drivstoff kjøretøy
Fra 1. mars 2019 begynner Kinas Hainan-provins forbudt salg av drivstoffkjøretøy.
https://zhuanlan.zhihu.com/p/55217311
Villmarka
20.01.2019 kl 22:40 3516

Dere NELLERE lever i deres egen verden. H2 vil aldri ta av fordi du bruker 20% av energien på å omdanne strøm til H2. For ikke å snakke om en ekdtrem dyr infrastruktur. Da er det vesentlig mer rasjonelt å bruke strømmen direkte. Hydrogen er et sidespor som v
Villmarka
20.01.2019 kl 22:47 3477

Dere NELLERE lever i deres egen verden. H2 vil aldri ta av fordi du bruker 20% av energien på å omdanne strøm til H2. For ikke å snakke om en ekstrem dyr infrastruktur. Da er det vesentlig mer rasjonelt å bruke strømmen direkte. Hydrogen er et sidespor som vil dø ut av selv. Les artiklen fra Hainan nøyere - der står det konsekvent bare om elektrifisering. Les også fremtidsplanene til bilprodusentene. Limer in den til GM
"Zero Crashes, Zero Emissions and Zero Congestion
The company that 110 years ago began revolutionizing how people get around now sees another unique opportunity to change the world.in a relatively short period of time, we have invested in autonomous vehicles, electrification and vehicle connectivity. These technologies have the potential to save lives, help create a better planet and save people a precious commodity: time.
In 2016, GM began changing the conversation about how a century-old company could reinvent itself. In a matter of months, the company unveiled the Chevrolet Bolt EV, the industry’s first affordable, long-range electric vehicle; acquired a stake in rideshare provider Lyft; acquired San Francisco-based startup Cruise Automation to accelerate GM’s efforts to develop and test the best autonomous vehicles; and launched its own car-sharing startup — Maven — to capitalize on the sharing and gig economies.
By the fall of 2017, it was time for the company to think bigger about the impact it could have on the world. Chairman and CEO Mary Barra announced a new vision: a future with Zero Crashes, Zero Emissions, and Zero Congestion.
In the meantime, the company’s investment in AV continues to advance. Within 18 months of the Cruise transaction, we developed four generations of AVs, including the first production-ready car with no steering wheel, pedals or manual controls. Testing continues on the challenging streets of San Francisco, and at the current rate of development continues, we expect to commercially deploy safe, self-driving vehicles in a dense urban environment this year.
Our approach to AV development also received two major votes of confidence last year. SoftBank — the world’s largest tech investor — invested $2.25 billion in GM Cruise. Honda followed with a $750 million investment to jointly develop a new, purpose-built AV.
We believe these investments reflect third parties’ confidence in our autonomous vehicles, related technologies, leadership and capabilities. And the company’s momentum is not confined to autonomous vehicles.
In a market still dominated by engine-powered vehicles, General Motors is committed to an all-electric future. The Chevrolet Bolt EV is just a start, as the company prepares to launch a number of all-electric models in the next several years.
In the U.S., General Motors recently called for a National Zero Emission Vehicle program that could put more than seven million long-range EVs on the road by 2030 and help reduce carbon emissions by 375 million tons over existing ZEV programs.
General Motors has re-engineered itself and is entering 2019 as a stronger company, while acknowledging that transformation is a continuous process.
The team is repositioning a 110-year-old company from one of massive scale, industrial might and market coverage into a nimble, technology-driven mobility company intent on reinventing personal transportation as we know it. All with the vision of creating a world with Zero Crashes, Zero Emissions and Zero Congestion."
Volkswagen satser også utelukkende på elektriske biler.Hele H2 debatten minner meg om biogasutviklingen på 90 tallet - opp som en bjørn og ned som en fell.
davan
20.01.2019 kl 22:48 3462

Har jo sine åpenbare fordeler da, og de utelater du! Short??
JosefK
20.01.2019 kl 22:54 3423


Det kunne vært interessant om du kom med en KILDE til 20%. Og ikke bare gjør som du gjør her og kaster ut ord og tall uten forankring.

Tapet kan forøvrig gjenvinnes som fjernvarme med litt planlegging.
Nanoq
20.01.2019 kl 23:03 3373

Villmarka:

Du skriver til slutt: "Volkswagen satser også utelukkende på elektriske biler."

Det er løgn, eller også er du feilinformert.

Volkswagen Group partners Hyundai-Kia to develop hydrogen fuel cell tech

Two of the world's largest car makers are teaming up with the aim of making hydrogen-powered cars more prevalent and affordable...

Jim Holder
20 June 2018
Hyundai-Kia and the Volkswagen Group have announced that they are joining forces to share their know-how on hydrogen fuel cell cars.


...Audi has always led the VW Group’s development of hydrogen-powered cars and the brand says it is now working on a sixth-generation version of its technology. As part of the Hyundai-Kia partnership, Audi has committed to selling a hydrogen-powered SUV from the early 2020s.

https://www.whatcar.com/news/volkswagen-group-partners-hyundai-kia-to-develop-hydrogen-fuel-cell-tech/n17457

Redigert 20.01.2019 kl 23:05 Du må logge inn for å svare
Villmarka
20.01.2019 kl 23:42 3222

Gå inn på Nikola¨s hjemmesider under "press". Artikkel av The Economist. Forøvrig har jeg jobbet 35 år i Hydro/Yara.. For å lage H2 av naturgass forbruker du enda mer energi (borti 30%).
Fjernvarme kan du glemme. Det vil ikke være praktisk.
Villmarka
20.01.2019 kl 23:44 3208

Har ikke NEL aksjer. For mye risiko for meg. Fordelen du snakker om er vekt, kulde og rekkvidde. Alt knyttet opp mot batteriene. Jeg foreslår at du leser deg opp på neste generasjon batterier - en god del info i REC tråden. Der vil du se at det er kun snall om 2 - 3 år så er de fordelene borte. Da vil rekkevidden være på rundt 500 km, kan lades opp 75% på 15 minutter og vesentlig lavere vekt.
Villmarka
20.01.2019 kl 23:46 3201

foreslår at du leser moderselskapets visjoner, målsettinger og planer.
JosefK
21.01.2019 kl 00:14 3146


The economist, ja! Ja de kan hydrogen! Faktisk sa ikke den artikkelen noe til den effekt. Derimot diskuterer den bakdelen med å ha TO TONN i form av batteri som spiser av nyttelasten. Les den en gang til.


Villmarka
21.01.2019 kl 01:11 3063

Det er nok du som må finne fram brillene. Lier inn sitat fra atiklen
The cleaner way is to use zero-carbon electricity to run electrolysers that split water into hydrogen and oxygen. This is a power-hungry process. For every unit of energy used, only 0.8 units of hydrogen is produced.
Du burde også finne fram brillene og lese deg opp på utiklingen av batterier. Da vil du se at neste generasjon batterier, som kommer i produksjon lenge før Nikola's lastebiler (han har ikke engang begynt å bygge fabrikken) så vil du se at de nye batteriene er vesentlig lettere.
Rielig selektiv lesing på deg - oerser alt som sier imot H2 og fremhever DAGENS fordeler. Hørt om pro/con analyse?
JosefK
21.01.2019 kl 01:56 3013


Hahaha..... Din jævla klovn.

Villmarka
21.01.2019 kl 02:04 3008

Patetisk.
JosefK
21.01.2019 kl 02:13 2997


Lær deg brøkregning like godt først som sist.
Nanoq
21.01.2019 kl 12:13 2474

Litt mer lesestoff - på tysk:

21.01.2019 - 10:22 Uhr - MICHEL DOEPKE - Redakteur

Hyundai und Nel: Das Potenzial ist gigantisch

http://www.deraktionaer.de/aktie/hyundai--nel--ballard-power-und-co--das-potenzial-ist-gigantisch-432940.htm