Eksplosive funn

Risk-reward1
19.01.2019 kl 09:43 388

Og jeg prater ikke om dynamitt og fanatikere, eller vel jo kanskje det siste...............

"Funnene i en ny forskningsrapport fra Frischsenteret er politisk eksplosive", skriver Dagbladet. Dette er Dagbladet, ikke Document eller Resett. Her er et par av konklusjonene, slik avisen beskriver dem:

"Ifølge rapporten har den historisk høye innvandringen til Norge svekket jobbmulighetene for norskfødte som vokste opp i lavinntektsfamilier, sammenliknet med dem som kommer fra rike familier. På godt norsk: Innvandring fra Asia og Øst-Europa har gjort de rike rikere mens de fattige sakker akterut, både når det gjelder jobb og inntekt."

De skriver også dette: "Det er viktig at rapporten fra forskerne ved Frischsenteret tas på alvor, selv om det for mange politikere vil være mest bekvemt å arkivere den i en dyp kjeller."
*********************
Starten her har jeg lånt fra Espen Goffeng på FB. En godt rød sosialdemokrat som lenge har sett og forstått hva NESTEN høyresiden har vært alene om.

Jeg må gjengi;
"Ifølge rapporten har den historisk høye innvandringen til Norge svekket jobbmulighetene for norskfødte som vokste opp i lavinntektsfamilier, sammenliknet med dem som kommer fra rike familier."

Evner dere som ikke har våknet ennå, forstå setningen???

Arbeiderpartiet, i spissen for hele spekteret av partier fra Rødt til Høyre som halaheng, har utarbeidet, vedtatt og innført en politikk som har gitt ØKTE forskjeller mellom fattige og rike. Ikke bare pga nye landsmenn med lave inntektsmuligheter, men norskfødte i lavinntektsfamilier.
De fattige har blitt fattigere! De rike har blitt rikere!

De sterkeste stemmene for å late som de er partier for lavinntektsfamilier er AP, SV og Rødt.
Konklusjonen er derfor ett av to;
1. De juger så det renner av dem, og sauer lar seg lure som tror på dem, eller
2. De skjønner ikke konsekvensene av egen politikk.

Uansett svar, og deres velgere her inne må gjerne gi hvilket svar som er korrekt, så er de fullstendig uegnet til å lede landet!

RR
Slettet bruker
19.01.2019 kl 10:51 375

Jeg tror det er en grunn til at noen er "lavinntektsfamilier",det går på kapasiteten.
Men greit nok,noen må ta drittjobbene også.
De har latt seg forlede av fine ord og taler,mens landet oversvømmes med analfabeter,som etter en tid vil sloss om drittjobbene.
Lurer på hva de vil gjøre når de oppdager sviket de er utsatt for.
For oss andre betyr det ikke så mye,for skattene vil øke uansett hvem som styrer skuten.
Risk-reward1
22.01.2019 kl 09:16 327

"Evner dere som ikke har våknet ennå, forstå setningen???"

Og konklusjonen etter noen dager med total stillhet fra "sosialdemokratene" her inne, må bli, NEI!
Kan ikke, vil ikke og skal ikke skjønne, virker være deres guidelines

RR
Slettet bruker
22.01.2019 kl 09:57 309

RR.

Har du link til det du skriver i første innlegg. (Jeg bare MÅÅÅÅ sende den til sosialist-svin-svigerinna mi.)
Redigert 22.01.2019 kl 09:57 Du må logge inn for å svare
Risk-reward1
25.01.2019 kl 10:17 267

Her er DB-linken
https://www.dagbladet.no/kultur/dagbladet-mener-utenforskap-er-uverdig-urettferdig-og-odelegger-fellesskapet/70670185

Det jeg lånte finner du på FB-veggen til
Espen Goffeng
19. januar kl. 01:04 ·

RR
kokkohill
25.01.2019 kl 10:28 261

AP Støre er ikke arbeider og driter en lang marsj i dette . LO kommer til å fatte vedtak om ut av EØS og Støre vil sette nisselua på spill i den kampen .
børst
25.01.2019 kl 11:07 251

Dette har de rødgrønne bidratt med i like stor grad som de blå. Det er jo helst de venstreorienterte som vil ta imot flere fattige flyktninger- og asylsøkere. Satt på spissen setter de svake grupper opp mot hverandre, og foretrekker å hjelpe utlendinger på bekostninger av fattige etnisk norske.