AVANCE, ser vi 20 kr til uka allerede??

SMR52
AVANCE 19.01.2019 kl 10:22 16269

Kursmål 40!!!, så her kan det ta av
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
19.01.2019 kl 10:42 9792

Kanskje optimismen din kjølner litt dersom du sjekker ukens rater på hjemmesiden til selskapet. Snart på tidenes laveste nivå.

Vi får håpe det snart snur. I motsatt fall vil den økonomiske situasjonen til Avance utvilsomt bli veldig vanskelig.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
Plutokrat
19.01.2019 kl 11:18 9717

Klart det kan ta av, men det er i så fall på grunnlag av rater og ikke av meglerhusenes humørsvingninger.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
SMR52
19.01.2019 kl 11:40 9688

På mandag selges REC i bøtter og spann. Mange medd store tap!
Hopper på AVANCE-toget for å ta igjen tapet tipper jeg.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
undrende
19.01.2019 kl 23:06 9403

Gi meg en eneste vektig grunn til at Avance skal ta av.
Ratene denne uken er nesten nede på 1/3 av hva de var for rundt 1 måned siden. Selskapet tjente ikke engang tilstrekkelig med penger på ratene da heller.
m.m dette snues på hodet eller andre store fundamentale endringer inntreffer, så er jo dette bare å holde seg langt unna.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
Titleist
19.01.2019 kl 23:18 9379

Ratene vil stige senere i år og vesentlig i år 2020.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
undrende
19.01.2019 kl 23:29 9376

Det kan hende, men det er ikke betryggende at Avance ratene akkurat nå er lavere enn på samme tid i fjor, eller at de har kollapset fullstendig siste 3-4 uker. Det til tross for at LPG overskuddet er på sitt høyeste noen gang i US
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
really
20.01.2019 kl 00:00 9351

Skal ikke se bort fra at stigningen denne uka var et skikkelig suckers rally.
De store gasskipene får sin oppgang etter hvert, men Avance har lite cash og må kanskje ha en emisjon først.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
p8
20.01.2019 kl 00:13 9330

Det ser meget dårlig ut for Avance, og de må nok snart hente penger i en emisjon. Ratene er elendige og det samme er balansen, selskapet snakker om investering i forhold til IMO 2020. Hvor skal de få penger til dette uten en emisjon? Det er altfor høy risk i Avance. Det er eventuelt mye bedre å kjøpe BW lpg som har en mye mer solid balanse.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
davan
20.01.2019 kl 02:45 9267

Hvordan regner husa?? som antyder en kurs på 40??? Er dette ren svindel? De må jo ha et belegg før
de går ut med slike kursmål. De har vel dyktige folk som kan regne? Jeg forstår ikke noe av dette, og alle negative innlegene her. Ok rate er rate, det lyver ikke, men synsing om fremtiden kan jo alle gjøre. Vi får se neste uke, skulle vert fornøyd med 25 jeg.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
mastermind
20.01.2019 kl 08:39 9162

Helt klart suckers rally. Man må aldri stole på meglerhusene, de har ofte egeninteresse av å hause eller baise aksjer. Enten eier de aksjer, ønsker å eie aksjer, forsøker å daytrade i selskap /vanskelig om kursen bare går en vei), eller har kunder som har ønsker knyttet til utviklingen i et selskap. Det er også viktig å holde oppe aktiviteten, særlig når alt peker motsatt vei. Gjør egne vurderinger og analyser. Gjør man som tapogvinn sier, ser man ratene er lave. Går man inn på Fearnleys ser man det samme, og at det ikke er mangel på skip. Jeg er helt enig med undrende. Ratene er lavere enn på samme tid i fjor. De har falt mye siste ukene. Å overskuddet i USA er på all time high. Ingenting tyder på en snarlig endring. Å som p8 sier, store utgiftsposter vil presse balansen fremover. I tillegg er krangelen mellom USA og EU interessant. De prover å stoppe EU fra å få gassrør fra Russland, for å få solgt sin gass i fremtiden. Mange skjær i sjøen fremover. Mulig man vil se en bedring om USA og Kina blir enig, og Kina faktisk kommer med en lovnad om å bedre handelsbalansen med USA, og ikke minst overholder en slik lovnad. Noe som er høyst usikkert. Ikke minst tidsperspektivet på en utflating. En lengre tid vil gi flat utvikling, og hittil er mye fokus på landbruksartikler ikke olje og gass. Kina ser også ut til å gjøre avtale med Iran. Foreløpig holder jeg meg borte fra gass. Syns også BW virker som et bedre alternativ. Men ikke før fundamentale forhold viser en bedring.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
aktivfinans
20.01.2019 kl 14:30 8955

Teknisk kan det se ut som db. Pris bok er 0,5
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
really
20.01.2019 kl 17:51 9044

Slike anbefalinger kommer ofte i forkant av emisjoner. I tillegg til alle de andre grunnene nevnt lenger opp.

Det er sjelden noen grunn til å invester annet enn hyperkortsiktig basert på anbefalinger.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
SMR52
20.01.2019 kl 18:27 8987

Masteming og Really

Det er klart at dere både har mere peiling og mere troverdighethet enn de som har laget kursanalysen. kommer til å lytte mer på dere i fremtiden.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
oxion
20.01.2019 kl 18:32 8976

PB er veldig lav. Så ser vi utelukkende på dette så er aksjen billig.
Men hvordan kan de la være å se på at Avance taper store summer daglig...
Kommer ikke ratene opp over 25k er ikke Avance liv laga!!!
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
specc
20.01.2019 kl 19:00 8929

Den skal i alle fall ikke opp til 20kr til uken nei. Lei av folk med enorme forventninger.

Jeg er langsiktig så jeg bryr meg ikke hva som skjer om 1 måned eller 3. Har kommet meg veldig billig inn.


Lykke til
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
specc
20.01.2019 kl 19:05 8919

Og uansett; det er ikke bare kepler anbefalinger som fikk bw lpg og avance til å stige fredag, kom ferske nyheter om etterpørselsiden i US angående frakt. Flere operatører er svært positive til etterspørsel fremover, noe som kommer til å slå bra ut på inntjening til gassrederiene.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.01.2019 kl 22:24 8731

Jeg har selv mye mere tro på LNG og spesielt FLEX.
Snart kommer nye skip i fart også og det i seg selv er en trigger på samme måte som kvartalstallene som ikke er priset i kursen blir helt knall.
Ratene for LPG er en katastrofe i motsetning til LNG
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
specc
21.01.2019 kl 23:58 8403

Jeg tror ikke du helt forstår det å investere. Ratene er lave nå, men de er ikke på dette nivået dypere inn i 2019. Jeg forstår heller ikke folk som bruker tid på tråder når de ikke er investert i selskapet selv.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
mastermind
22.01.2019 kl 17:43 8124

Usikker på hvordan du investerer specc. Handlet fordi det virket som en billig inngang?

Anbefaler som tidligere nevnt alle som ønsker å investere i et selskap å sette seg godt inn i selskapet før de investerer. Da kan man bruke forum som dette for å hente innspill, og folk må kunne få delta selv om de ikke har kjøpt seg inn enda. Å det er viktig å få med seg både positive og negative poeng, Men viktigst av alt er å bruke tid selv på å sette seg inn i selskap og marked. Mange av "rådene" er misvisende og for egen vinning.

Jeg har selv brukt forumet her i mange år, uten å delta aktivt. De som har vært her lengst har nok nytt gått av generell høy avkastning siden finanskrisen. Man har ikke trengt å studere selskapene like nøye, for man har nesten uansett fått god avkastning. Når det nå butter i mot, er det viktig å velge riktig. Eller holde seg borte fra børs. Når maten er borte, kjemper rottene om smuler. Et viktig råd: Whether I am buying socks or Stocks, I like to buy quality at discounted price.

Jeg har vært inne I Avance ved flere anledninger, og vil kjøpe meg inn igjen når bunnen er nådd. Det er ikke nå. Fearnleys weekly for denne uken viser et stort fall for VLGC i uke 3. Fra 600.000 til 450.000. Ned fra 660.000 ved årsskifte. Lite tyder på en snarlig oppblomstring i ratenivået, og derfor trenger man ikke ha hastverk med å kjøpe aksjer heller.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
specc
22.01.2019 kl 18:13 8094

Jeg setter mye tid i research før jeg kjøper noe. Men inngang synes jeg er viktig, og den tar også tid. Informasjon er nøkkelen.

Og; Går man inn når det er gode tider, kan man ha gått glipp av mye av oppgangen. Folk er så redde for å kjøpe "nede". Skal man vente til topp, vær så god. Det er ingen fasit på hvordan man skal investere for alle har ulike strategier.

Man skal gå imot konsensus og kunne ta egne avgjørelse, og ikke på bakgrunn av andre sine meninger. Når man bli selvstendig og kan legge opp en ustrakt analyse selv, da kommer man langt.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
specc
22.01.2019 kl 18:15 8083

Men du kommer med mye bra innspill mastermind, jeg er enig.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
mastermind
22.01.2019 kl 19:37 8013

Helt enig specc. Informasjon er nøkkelen til enhver fornuftig investering.

Jeg er selv ikke redd for å ta sjanser, om rett sjanse dukker opp. Så til å fange en fallende kniv. Har prøvd meg på det utallige ganger. Lærte tidlig å dele opp mine kjøp. Aldri gå inn tungt med en gang. Gå inn med 1/3 av tenkt beløp, slik at man kan snitte ned om den faller ytterligere. Fungerte greit nok for meg i gode tider. Farlig når vi har usikre tider. Har hatt noen store tap. Man lærer av våre tabber. Men surt å tape penger, når man egentlig ikke hadde råd til det. Erfaringsmessig tjener man mer på å vente til bunnen er nådd, selv om man kanskje mister de første 5-10% av en oppgang. Som jeg nevnte i en tråd om Dof, Dette blir småpenger om man ser for seg en oppgang på 100%. Å man slipper å bekymre seg daglig om å se røde tall i porteføljen.

Minst like viktig som å sette seg inn i selskaper, er å utvikle en egen strategi. Som f.eks å ikke gå inn med alt med en gang, men del opp tiltenkt beløp i flere poster. Bestemme seg for hvor langt ned den skal falle, før man legger inn nytt kjøp. En annen ting, ikke vær redd for å bruke stopp loss. Bare ferske sparere og folk med store formuer som ikke benytter dette. Å ikke minst, ikke vær redd for å ta mindre tap. Selg om man tror man kan få kjøpt aksjen billigere senere. Å sats aldri mer enn du har råd i tape. Slike strategier kommer med erfaring.

I usikre tider som dette, velger jeg å satse på selskap som kan vise til lav P/E, og høy avkastning gjennom utbytte. Så selv om kursen faller, får man litt tilbake i lommeboka. Unngå selskap som ikke har evne til å betale utbytte, samt store lån. Kan bli lenge til slike gir avkastning tilbake. Jeg tror ikke de som kjøper aksjer i Avance på dagens kurs, vil tape penger. Gass bruker å ha en formkurve fra mars. Men som sagt, tror den vil falle noe mer. Personlig kjøpte jeg en liten post i Hlng rett etter bunnen i slutten av desember. Kjøpte med stopp loss på -5% siden markedsutsiktene er usikre. Husk aksjene forsvinner ikke, man kan alltids kjøpe dem tilbake.

Et siste tips, sjekk alltid short-sale registret. Når det gjelder Avance er total short på ca. 840.000 aksjer. 1.3%. Lånt 4 og 11 desember. 2 aktører. Når man ser aktører gå inn i short, er sjansen stor for nedgang. Når de går ut er man ofte i startgropen av en oppgang. Men ofte blir de levert tilbake, for så å bli lånt på nytt. Så lett å la seg lure. Her må man stole på egne analyser av markedet. Et eksempel er PGS. Kursen har gått fra 10 til 19-tallet. Samtidig er short-posisjonen stor (3.6%). Noen har til og med shortet mens kursen har eksplodert. De har ikke tenkt å tape penger. Når folk har fått kjøpt og posisjonert seg, vil kursen bli trykket ned igjen.



Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
specc
22.01.2019 kl 23:00 7879

Takk for innspill, meget kloke ord om risk/reward
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
p8
25.01.2019 kl 12:47 7551

Ser mer ut som 10 i løpet av uken? Ratene er meget svake nå men det er også lavsesong for LPG frakt. Kan være denne blir reddet av en økning i ratene frem mot sommeren, men jeg frykter en emisjon snart siden balansen er svak.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
26.01.2019 kl 11:28 7251

Ratene ned 50% siste uke.

https://www.avancegas.com/

Nå brennes det cash. Fortsetter det slik er det ingen vei utenom emisjon.

Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.01.2019 kl 13:46 7169

Folkens! Ikke glem at 4.kvartal(okt.nov.des)var relativt gode måneder med et snitt på pluss siden for Avancegas.Ratene har krakket litt nå i januar,men det er historisk helt normalt.Så får vi håpe at februar og mars tar igjen det tapte,slik at vi får et godt 1.kvartal også.2.kvartal blir nok det store vendepunktet,og 2020 er det året aksjen virkelig tar av.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.01.2019 kl 18:50 7040

https://e24.no/energi/olje/oljeanalytiker-snart-er-olje-usa-stoerre-enn-russland-og-saudi-arabia-samlet/24547864

Hvordan skal alt dette fraktes fra USA???
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
specc
27.01.2019 kl 21:53 6711

Baltic Dry 905.00 34.00 -3.62% -18.62% -29.41% -25.76% Jan/25

Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
undrende
27.01.2019 kl 22:32 6664

Avance gas spot index på fredag 3561 usd/day
en halvering på 1 uke
og en ufattelig nedgang fra 18363 usd/day for omtrent 1 mnd siden.
På samme tid i fjor var den på 11221 usd/day

disse ratene er en katastrofe for LPG fraktere
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
kodenavn
27.01.2019 kl 22:45 6639

Husk at Avance spot index er ETTER reisespesifikke kostnader som bunkers,havneavgifter etc,
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
undrende
27.01.2019 kl 22:50 6624

Riktig det, men man må også huske på at i 2018 var break eaven for frakt i selskapet avance gas spot rater på mellom 17-18 000 usd/day
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
27.01.2019 kl 22:51 6624

Dagens rater er priset inn i aksjekursene. Spørsmålet er hva ratene er om 6 og 12 måneder.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
undrende
27.01.2019 kl 22:59 6608

Det gjenstår å se. Rart om denne ikke skal videre ned til uka. Tjente ikke alt for mye penger i fjor når ratene var i overkant av break eaven. Emisjon er vel neppe til å unngå. En halvering av rater bare siste uke er brutalt.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
27.01.2019 kl 23:04 6596

tja, en ratenedgang på $3' i løpet av en uke er vel ikke så veldig spesielt?

Ratene kan fort både doble og flerdoble seg i løpet av kort tid med dagens utgangspunkt.

Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
specc
28.01.2019 kl 00:06 6527

Personlig mener jeg ratene skal kjappt opp igjen da etterspørselen øker. De ratene ligger ikke lenge der nede.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
Plutokrat
28.01.2019 kl 14:17 6277

Sier bare to ord, jeg: "Asiatisk nyttårsfeiring"
Etter det skal vi opp igjen.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
28.01.2019 kl 16:28 6188

Personlig mener jeg at med denne Trumpverden ++++galskapen går mot noe de fleste av både oss, og også andre i verden, ikke håper på eller ønsker seg. Og hvem rammes først? Er det ikke de som transporterer varer og annen gods. Fast eller flytende? Hold deg fast, tragedien har akkurat begynt.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2019 kl 17:28 6131

Quote: Dagens rater er priset inn i aksjekursene. Spørsmålet er hva ratene er om 6 og 12 måneder.

Nei. Dagens rater innebærer rask konkurs. Det er åpenbart at nåværende kurs priser inn en betydelig rateøkning.
Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
Titleist
28.01.2019 kl 17:53 6098

Morsom du Joni.

Vet du egentlig hva slakteverdien på selskapet er?
Regn med 70 MUSD pr skip, som er antatt rimelig omsetningsverdi i dagens marked..

Redigert 20.01.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare