PHO- Photocure erobrer USA ?

focuss
PHO 19.01.2019 kl 14:20 24948

I all stillhet er Photocure i ferd med å erobrere et enormt amerikansk kreftmarked. Dette uten noe oppmerksomhet fra norsk media, finansmiljøer eller aksjemarked. Oppmerksomhet får de derimot fra amerikanske helsemyndigheter, internasjonal faglitteratur og amerikanske blærekreftpasienter. Photocure er i ferd med å få en suksess i USA som overgår alt hva norske biotech selskap noengang har opplevd. Markedet, som USA heier Photocure frem i, er det kreftmarkedet i USA som amerikanerne bruker mest penger på. Andelen som er relevant for Photocure er i størrelseorden 15 mrd kroner ++. per år. Amerikanske spesialister mener Photocure sin teknologi raskt vil bli ny standardbehandling i USA. Ikke lett å bli profet i eget land. Spiller liten rolle når man blir det i verdens viktigste biotech marked.

Les denne:

https://www.urotoday.com/video-lectures/bladder-cancer/video/mediaitem/1098-embedded-media2018-12-04-16-35-47.html?utm_source=newsletter_6167&utm_medium=email&utm_campaign=enhanced-techniques-and-integrating-technology-towards-improving-bladder-cancer-detection-and-improving-turbt-outcomes

og denne:

https://markets.businessinsider.com/news/stocks/georgia-urology-physicians-use-innovative-technology-to-hunt-down-and-treat-bladder-cancers-1027631577
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Computum
19.01.2019 kl 14:27 8249

Dersom PHO søker en PR-direktør så vil jeg anbefale deg, focuss.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2019 kl 14:31 8230

I all stillhet og full sneglefart......:)
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Sydney
19.01.2019 kl 15:47 8126

Blue Light Cystocopy with Cysview is a game changer," said Dr. Adam Mellis of Georgia Urology. "It is rapidly becoming the standard of care for patients with bladder tumors."

Må jo håpe han vet hva han snakker om??
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Sydney
19.01.2019 kl 15:50 8115

Cysview is not for repetitive use


Men dette stemmer jo ikke. De burde skrive en ny artikkel
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2019 kl 16:00 8088

focuss

Denne gangen overgår du til og med mine hausserinnlegg.

Foreløpig venter vi vel på et blått kvartal, og håper at det blir Q4 2018, men jeg er langt fra sikker på når det kommer et blått kvartal.

At det ser ut til å være et gjennombrudd på gang er sikkert, men de fleste innser nok at dette tar lengere tid enn tidligere antatt.

Så langt er det ikke meldt noe fra selskapet som gjør oss klokere, men vi har gode anbefalinger fra noen topp urologer, så får vi se om det er nok til å få opp farten på dette toget.
Interessant er det også med alle oppføringene på cc i Q4, men jeg tenker vi får være tålmodige en 5 ukers tid til for å se om det er nye scope det er snakk om og evt flere til, eller om det er klinikker som tidligere har hatt scope som melder seg på cc-lista i tillegg til noen nye.
Alt annet enn kvartalsrapporten blir bare spekulasjoner nå.

Når dette er sagt, er det grunn til å tro at vi har kommet mye lenger når 2019 går over i historien enn vi er pr i dag, det være seg anbefalinger fra urologer eller ikke.

Skal jeg være ærlig, så tror jeg 2019 vil vise om dette blir så stort som mange av oss drømmer om eller ikke.
Skulle vi mot formodning få flere kvartaler uten overskudd i 2019 tror jeg mange blir skuffet og faller av lasset.

Dette kan bli uendelig stort, og det kan bli en skuffelse i f t aksellererende vekst som det er sagt fra Egberts.

Lykke til uten for mye haussing og forventninger før Q4, det er bedre å hausse på det kjøttet som evt kommer på beinet den 27. februar.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
focuss
19.01.2019 kl 16:42 8012

Oppgang Kommer
Du må lære deg forskjell på haussing og saklig informering om faktum.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2019 kl 17:02 7944

focuss

Les hovedinnlegget ditt sakte en gang til uten å være farvet av din posisjon, så ser du raskt at dette er haussing av den ekte sorten...

-I all stillhet er Photocure i ferd med å erobrere et enormt amerikansk kreftmarked. Dette uten noe oppmerksomhet fra norsk media, finansmiljøer eller aksjemarked. Oppmerksomhet får de derimot fra amerikanske helsemyndigheter, internasjonal faglitteratur og amerikanske blærekreftpasienter-.

>Hvotfor tror du det foregår i slik stillhet? Fordi PHO eller aksjonærene ønsker/vil det, eller fordi det er for tidlig å si noe om denne "stille" erobringen enda?

Og slik kan jeg fortsette med innlegget ditt hvis jeg gidder, men det har ingen hensikt.
Personlig avventer jeg Q4 2018 og ser om det fortsatt vil foregå i stillhet eller om det gir noen grunn til å "smøre" det ut for omverdenen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
focuss
19.01.2019 kl 17:17 7915

Ok
Du bør legge vekk dette tullete kvartalsfokuset ditt slik som ved Q3. Forsøk heller å konsentrer deg om hva det egentlig dreier seg om slik amerikanske helsemyndigheter og fagspesialister gjør. NB. Det du refererer fra mitt innlegg er ikke haussing. Det er en beskrivelse av virkeligheten som det forundrer meg at du ikke harfått med deg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Legoland
19.01.2019 kl 18:26 7769

Hovedsaken er at baade OK og focuss er faste i trua paa PHO. Diskusjon om nyanser er bare tidtröyte.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2019 kl 18:27 7762

fokuss

jeg vil ikke bruke ferien min til å diskutere dette med deg..

Mange av aksjonærene som har vært lenge med i PHO er rundt 70 eller godt over, så de kunne nok tenke seg å tjene penger de nærmeste årene, og da betyr sikkert kvartalsresultatene en hel del for denne gruppen.
Vet du hvor mye PHO tar av markedet hvis det ikke var for det vi får vite gjennom kvartalsresultatene.?

Når du nevner Q3, så håper jeg virkelig ikke at vi kommer i samme situasjon etter Q4 som etter Q3.
Jeg tror vi alle tjener på å bremse litt ned på forventninger i forkant av kvartalsresultater.
Det du driver med er ren spekulasjon.
Et så stort marked som det amerikanske lar seg neppe påvirke særlig av uttalelsene til en håndfull urologer, selv om et par av dem er topper innen sitt felt, så enkelt er det bare ikke.

Jeg vet ikke akkurat hvor lenge du har vært aksjonær i PHO, men jeg har enda ikke sett noe tidperspektiv fra din side, bare disse 20 prosentene som ingen vet om PHO får, eller om det tar en årrekke å komme dit.

Dette var faktisk det siste innlegget fra meg i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
focuss
19.01.2019 kl 18:54 7708

Oppgang Kommer.
Tror nok mange er tjent med at det var siste innlegg fra deg for i dag. Må si jeg stusser over din dømmekraft når du kaller mitt start innlegg spekulasjon. Du som starter en egne tråd som faktisk bare skal være en tråd med spekulasjon (gjette konkurranse) og hvor du åpner med å gjette kurs i 2019 på 215 kr. Stikk i strid med hva du mener på denne tråden. Myndigheter og resultater gir all verdens grunnlag for optimisme fremover.

Synes du kler dårlig den belærende tonen du ikler deg.Det har du faktisk ingen grunn til.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2019 kl 19:05 7645

Nei, nå begynner til og med to av de største PHO haussere å småkrangle.
Ok har tydeligvis lært seg noe av kvartal 3, nemlig og ikke har (for) høye forventninger til selskapet. Det normale er nemlig at så og si alle forventninger blir skuffet.
Focus satser derimot fortsatt på at noen positive urolog uttalelser og uendelig mange egne innlegg om selskapet skal drive PHO til ukjente høyder. Dette selvsagt helt uavhengig om selskapet endelig presenterer, eller ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
JosefK
19.01.2019 kl 19:18 7610


heheh.. Merkelig at akkurat nå er kvartalsfokus "tullete". For oss med minnet i behold var det Q3 som gjaldt. Da skulle det etter Foccuss' krystallkule lukte blåsvidd på børsen og Dan vifte med milliarder.

Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
focuss
19.01.2019 kl 19:20 7598

Onuk
Det er ikke mine innlegg som skal drive Photocure til nye høyder. Det er det resultatene BLCC har dokumentert og hvordan FDA, Medicare, AUA. ledende urologer og pasienter ser på teknologien. Og også selvfølgelig hvordan spesialistene i markedet og sykehusene ser på teknologien. Det er ikke lett å ikke være pessimist til en teknologi som viser at uten den teknologien så blir 20-40% av pasienters kreftceller bli oversett og forbli ubehandlet. Dette med p<0,0001 At færre får tilbakefall og at av de som får det så tar det lengre tid til tilbakefall er selvfølgelig viktig. Det er derfor myndighetene gir Cysview de privilegiene de har gjort.

Det er nå 101 klinikker på Cysview.Com som har installert BLC Cysview teknologi. Av erfaring vet vi da at det er langt flere og at godt kan være opp mot 150. Det betyr at en veldig betydelig andel av sykehusene i MSA allerede har installert teknologien. Det til tross for ar refusjonsordningen for det store surveillance markedet foreløpig bare har gjeldt et par uker.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
focuss
19.01.2019 kl 19:25 7580

Josefk
Det du skriver er bare tull. Jeg var vel av de få som ikke ga noe estimat for Q3 nettopp fordi Photocure hadde meldt at de ville ha negativt EBITDA for året På samme måte når det gjelder Q4 hvor jeg sier at min forventning er omtrent som Q3, men holder en liten mullighet opp for at surveillance allerede kan ha gitt ett lite bidrag.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
19.01.2019 kl 19:42 7530

Enig med focuss i dette; våre skriblerier her på HO bidrar verken til at kursen går opp eller ned. Det er helt andre krefter som driver kursen.
Hva angår Q3 mistolket markedet ledelsen og forventet at en akselererende vekst innebar et høyere antall utplasserte scope gjennom Q3 enn der var blitt gjort gjennom Q2 (17 totalt). Når da selskapet rappoerterer om kun 7 utplasserte scope går markedet i svart. Men hadde markedet, inkludert meg selv tenkt seg en smule om, så burde vi skjønt at varsel om ekspansjon av salgsorganisasjonen måtte resultere i en periode med redusert salg og med fokus rettet på opplæring av nytt personell. Det burde også vært logisk at en slik dipp i salget ble lagt til det kvartalet som ellers er det stilleste pga ferieavvikling.

I tillegg ble guidingen fra 2017 gjentatt på en måte som gjør at det fortsatt hersker usikkerhet i enkelte kretser om denne kun omfattet TURBT markedet eller om den også omfattet surveillancemarkedet. Slikt skaper usikkerhet og usikkerhet er gift for kursen.

Men jeg tror at man ikke skal legge for mye vekt på hva som kom på Q3 og heller fokusere på hva som egentlig skjer rundt BLCC teknologien i USA. I tillegg bør man spole tilbake til det Bellete presenterte på Q2, blant annet den strategien selskapet har lagt opp for å penetrere det amerikanske markedet. Nå hører vi fra flere og flere hold at BLCC er rapidly becoming the new SoC innen blærekreftdiagnostisering. Så får vi vente til Daniel bekrefter, eventuelt avkrefter at det bildet flere urologer nå gir av utviklingen i det amerikanske markedet.

Hvor stor markedsandel BLCC vil oppnå på sikt og hvor raskt man vil ta de første 5% er kanskje noe vi vil få mer informasjon om når selskapet presenterer ny guiding. Men jeg tror det bare er å glede seg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2019 kl 19:42 7513

Det at EBITDA for hele 2018 skulle være negativ har selskapet kommunisert tydelig og tidlig ja. De er derfor slettes ikke forpliktet å levere negativ EBITDA i hvert enkelt kvartal. De gjorde det dessverre igjen i tredje kvartal og aksjonærene ble skuffet. Kommer de med negativ EBITDA igjen ved fjerde kvartals presentasjon, så er faren stor for samme kursutviklingen etter resultat framlegging som ved Q3.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
focuss
19.01.2019 kl 20:03 7481

Onuk
Det er klart Photocure må begynne å levere positive kvartalsresultater snart. Jeg ønsker selvfølgelig at det skal skje snarest mulig. Skjer det ikke i 2019 så er det noe fundamentalt feil, de ligger jo nesten på break even allerede.

Det som er av avgjørende betydning for meg er hvorvidt det er realistisk med betydelige markedsandeler i USA. Jeg synes det ville være logisk og som forventet om BLCC blir ny standard og care i USA og gleder meg over at jeg synes det er ditt vi er på veg. I så tilfelle vil Photocure bli en investering for historiebøkene.

Synes det er mye viktigere at vi ved Q4 får sterke bekreftelser på at vi vil oppnå høye markedsandeler, eller at vi blir ny standard of Care i USA, enn at Q4 i seg selv blir positivt. Vil klart helst ha begge deler og synes ikke det er helt urealistisk.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2019 kl 20:20 7432

OK. Siste innlegget ditt kan jeg være enig i.
Neste spørsmål. Ville det ikke være skuffende om PHO ikke klarer å levere mellom 50 til 100 nye fleksible scope innen første kvartal 2019 som minimum, til de sykehus som allerede er Cysview kunder. De kjenner produktet og dets fortreffelighet, har vist at de er de første som satser på teknologien. Men, så langt kun med regide scope. Hvorfor skal ikke de sykehus brennkvikk gå for de nye fleksible, når nå til og med refusjonen er på plass?
Og ja, jeg vet at det ikke er PHO som leverer scopes....... Men lell da.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
19.01.2019 kl 20:20 7422

Ut fra hva vi får av signaler ut fra USA så tror jeg dem som forventer at Q4 blir en reprise av Q3, kommer til å få seg en gedigen overraskelse. Men ut fra kursutviklingen synes det å være en utbredt dyp skepsis til hva ledelsen vil levere i Q4. Men jeg forventer at vi vil få tydelige signaler på at dette går rett vei. Og i den grad markedet forventer en reprise på Q3 så tror jeg det kan ligge an til at markedet blir positivt overrasket og at bi vil få motsatt reaksjon enn hva vi fikk etter Q3. Noe som er logisk. Positive forventinger og negative leveranser vil gi negativ reaksjon, mens negative forventninger og positive leveranser vil gi positiv reaksjon.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2019 kl 20:23 7401



Dette blir vel helt feil. Med et volum på 50k er det vel rimelig å anta at en stor del av småaksjonærene i PHO leser HF. Dette ble bekreftet i går med umiddelbar negativ kursutvikling rett etter rischioso kom med dagens første innlegg.

Selv er jeg tungt inne i PHO (til meg å være)
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
rischioso
19.01.2019 kl 21:13 7337

Det er fristende å gjøre en plausibel realitetssammenligning som en motvekt til denne evindelige haussingen som virker å ha gått ut av proposjoner - det for en god stund siden og i alle fall siden focuss ble aksjonær...:)

De som kjenner til Biotec Pharmacon og deres gode sårhelende produkt Woulgan Biogel:

https://www.youtube.com/results?search_query=woulgan+biogel

som i teorien har hatt og fortsatt har et potensielt enormt marked som overgår PHO sitt dusinvis av ganger hvor det også der i tide og utide ble snakket om alt i fra Game-Changer til kursmål på 1000 og mer - MEN det hjelper jo lite om man ender opp med ikke annet enn smuler nettopp fordi Big Pharma ikke hadde noe ønske om at de skulle få noen markedsandel av betydning. Ikke fordi produktet ikke fungerte, men fordi det var for billig slik at det ville ødelegge for deres dyre produkter og etablerte behandlingsprosesser med disse dyre produktene.

Som vi kjenner til hos både Biotec Pharmacon og Photocure så har det heller aldri vært verken bud eller forsøk på oppkjøp noe som gjerne glimrer med sitt fravær når de som kontrollerer standarden har kontroll på det nye som kommer noe som er bevist at de har siden de kun kommer hit men ikke lengre....

Biotec Pharmacon har holdt på i mange år i likhet med Photocure hvor de også fikk delvis refusjon som PHO og det er endt med ikke annet enn smuler markdsmessig med tilhørende og repeterende kvartalsvise underskudd også det som PHO....

Det samme gjelder BLCC mot den etablerte standarden WLC - cysview vil få noe og det har vist seg i alle markeder PHO har prøvd seg i det siste 10-året og av samme grunn er sannsynligheten høy for at denne trenden vil fortsette på samme måte også i det amerikanske markedet...

Dette til ettertanke...

Fortsatt God Helg!
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2019 kl 21:22 7312

Tja, klarer Cysview det samme som Hexvix i de eneste to markeder det virkelig er representert, nemlig Norden og Tyskland, så blir det vel ikke noe krise akkurat. Det at Ibsen driter i resten av verden og den gamle PHO ledelsen ga avkall på den viser selvsagt hvilke amatører som styrte showet den gangen.

Det at du ikke klarer å regne deg fram til forskjellen mellom 8000 kroner per solgt cysview kit sammenlignet med ca 1500 via Ibsen er ja heller ditt problem riskoker. Kanskje noe matte hjemme læretimer kunne hjelpe?
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2019 kl 21:23 7304

Du har sagt mye rart i PHO trådene, samt mye irrelevant. Men mye fornuft i denne posten. Håper selvsagt du tar feil..

God helg til deg også
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
19.01.2019 kl 21:44 7258

Er det virkelig noen som tror at fremtidig salg av Cysview avhenger av om de går overskudd i Q4 ??????
Skjerpings !
Det spiller absolutt ingen rolle om de går overskudd eller underskudd i Q4.
Det som teller er hvor mange scop som utplasseres.
Helst vil jeg se mange flexiscop
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
19.01.2019 kl 21:47 7247

Londonmannen, jeg eier i dag et stort antall aksjer i PHO. Disse har jeg kjøpt etter å ha lest innlegg fra Focuss. (og deretter regnet på det selv)
Mener du i fullt alvor at det ikke har innvirkning på kursen ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Hayen
19.01.2019 kl 21:47 7232

Når focuss skriver "Det som er av avgjørende betydning for meg er hvorvidt det er realistisk med betydelige markedsandeler i USA", så er igjen mitt åpne spørsmål uten adressat dette:
Hvorfor skulle cysview få dårligere markedsandel (dvs under 40%) i USA enn i andre land det er gjort et faktisk forsøk på å oppnå salgsvolum?
Utenfra får man inntrykk av at photocures innsats nå i USA er mye større enn hva Ipsen har gjort i Tyskland og Danmark.
Kanskje er Schneiders mål om 70% om fem år mye mer sannsynlig enn 20 eller 40%
Og hvis markedet får tro på f. Eks 40% (eller mer) i år eller tidlig neste år, så blir mildt sagt interessant å være aksjonær I photocure.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
19.01.2019 kl 21:55 7212

""Blue Light Cystocopy with Cysview is a game changer," said Dr. Adam Mellis of Georgia Urology. "It is rapidly becoming the standard of care for patients with bladder tumors."
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
focuss
19.01.2019 kl 22:02 7194

Rishioso
Liten grunn til å diskutere om PHO vil bli en suksess i USA. Det har allerede skjedd.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2019 kl 22:07 7153

Focuss,

Ja, men er målsetningene oppnåelige? Mye som kan stikke kjepper i hjulene. Skitne spill har ingen grenser..
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2019 kl 22:13 7132

Det spiller ingen rolle om de går med over/underskudd i Q4? Javel, deg om det Scoopfinder.

Det spiller vel heller ingen rolle hvor mange scopes som blir utplassert, så lenge de som allerede er i markedet nesten ikke blir brukt. Skjer det samme med fleksiscopene også, da blir det god natt. Hvorfor det muligens skjer vet jeg ikke, men vi vet alle at det er tilfelle med de rigide scopes pr i dag. Det store spørsmål er hvorfor er brukshyppigheten så altfor lav??
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
rischioso
19.01.2019 kl 22:20 7121

Suksess er relativt, men for en investor så er det ikke hva visse kilder synes om caset som fremmer suksess, ei heller antall utplasserte scope, MEN om selskapet klarer å tjene penger og det gjør de kun om brukerfrekvensen er høy nok.

I dette caset så har de ikke klart å tjene penger frem til i dag og det etter hele 18 år på børsen (2000), siden 2002 i det Nordiske markedet, siden 2006 i det Europeiske markedet siden 2010 i det Amerikanske Markedet, siden 2015 i det Canadiske markedet og siden 2016 i det Australske markedet.

Nå er det vel snart bare det Asiatiske markedet som de ikke har prøvd seg så man skal ikke se bort i fra at det også kommer men på tross av disse fakta så har de altså aldri greid å gå med overskudd og allikevel er det noen som ikke bare håper på suksess men påstår at de allerede er en suksess....

Man skal visst høre mye før øra detter av....
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
focuss
19.01.2019 kl 22:34 7077

Rischioso
Når du lirer av deg all denne missledende informasjonen så er det vel fordi du antar at ingen gidder forklare deg hvorfor det er villedende flere ganger. Når det har blitt gjort 20-30 ganger så får de holde. Regner med de fleste leserne her skjønner det.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
focuss
19.01.2019 kl 22:40 7048

Rischioso
Det er absolutt ingen sammenheng mellom Photocure og Biotec Pharmacon. Dette til orientering.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2019 kl 22:42 7022

Bortsett med det angående brukshyppighet så skriver han bare tull, enig i det.
Men hvordan forklarer du selv den veldig lave brukshyppighet av de scope som allerede er i markedet focuss? Jeg har ingen forklaring på det, men lurer fælt på hvorfor er den så skremmende lav?
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
19.01.2019 kl 23:00 7079

Du er ikke alene om å ha lest Focuss sine innlegg, men jeg tror ikke at verken dine eller mine kjøp bidro til å løftet kursen i PHo. Så, ja, jeg mener at våre innlegg på HO ikke beveger kursen. Dersom det var tilfelle burde jo riskokere og andre negative skribenter evnet å presse kursen nedover, men dette skulle da skje samtidig som focuss, meg selv og andre positive skribenter skulle presse kursen oppover.

At kursen gikk sommeren 2018 skyldes ikke innlegg fra focuss, meg eller andre, men at styret informerte om at selskapet nå gikk inn i en ny fase og at pga akselrerende vekst så ville man ha en annen type leder for selskapet. I august fulgte så Bellete opp med et meget fremoverlent innlegg på Q2 som bidro til å løfte kursen betydelig frem mot september. Et generelt dårlig børsklima påvirket ogsåfarmasisegmentet og dro kursen en del ned frem mot Q3 presentasjonen. Rett nok fikk vi et løft på et par tre kroner inn mot selge presentasjonen, men etter at det ble klart at der kun var utplassert 7 scope gjennom Q3 reagerte markedet med skuffelse og sendte kursen kraftig ned. Dette ble godt hjulpet av shorting. Nedturen skyldes ikke negative skriblerier på HO like lite som oppturen i august september heller ikke skyldes positive innlegg på HO.

Man må slutte å tro at vi med innlegg på HO tror at vi evner å bevege kursen. For her skrives både negative og positive innlegg som selskapene på OSE. Men jeg skjønner at flere går i den villfarelsen å tro at man kan skrive negativt om et selskap og derigjennom evne å styre kursen nedover. Det er vel dette blant annet riskokere håper på med sine innlegg. ( jeg har blokkert ham og slipper heldigvis å lese alt tøvet fra den kroppen).

Den eneste gangen at innlegg kan komme til å påvirke kursbildet er dersom en skribent har opparbeidet seg stor grad av tillit gjennom sine innlegg og vedkommende brått skifter holdning til et selskap. Den eneste gangen jeg kan tidfeste at noe slikt har skjedd er på etterjulsvinteren 2017 da Merlin hadde fremstått som en særdeles seriøs og innsiktsfull debattant gjennom 2016 i NANO. Da han i Jan/feb skiftet holdning skjedde der noe med kursbildet. Men dette er mer unntaket som bekrefter regelen.

Og bare for å ha sagt det, jeg skriver ikke på HO for å påvirke kursutviklingen. Jeg kan bli euforisk til tider, men det skyldes ikke at jeg får rundt og tror at jeg med det skal påvirke kursutviklingen. Etter snart 30 år i aksjemarkedet har jeg ingen slike illusjoner. Men for all del, tro hva dere vil. Det er jo tydelig flere som tror at de er med på å styre kursutviklingen til flere selskaper. Og har de glede av det, så la de leve i den troen. Men man kan jo merke seg at det hele tiden er både negative og positive innlegg om et selskap. Er det ikke da underlig at kursen kun følger enten de som skriver positivt når det går opp, eller bare de som er negative når kursen går ned? Og såvidt jeg vet har focuss vært positiv til PHO i godt over et år, men likevel har kursen beveget seg både opp og ned. Nope, det er nok helt andre krefter enn focuss og riskokeren som styrer kursutviklingen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
focuss
19.01.2019 kl 23:10 7067

Onuk
Jeg har ikke noen forklaring og heller ikke noe informasjon om hvorfor det er slik. Nå er det kun stive scope som vi har slik erfaring fra. Vi har heller ingen informasjon om at det er det samme som gjelder for alle sykehus med stive scope. Lav brukerfrekvens men tross alt oppe i 5-6 % markedsandel i TURBT ved MSA. Dette er noe jeg forstår PHO vil adressere så får håpe de kan gi oss info om dette.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
clanz
19.01.2019 kl 23:45 6980

Jeg har en hypotese om at lav brukshyppighet skyldes at BLCC scopene støtter BÅDE blått lys og hvitt lys.... dermed i en travel hverdag der man må prioritere og strekke tiden på alle måter.... gjør man undersøkelser kun med hvitt lys i mange tilfeller. Kan det være så enkelt?
På papiret støtter de BLCC - men i praksis får altså ikke alle pasientene nyte godt av det.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.01.2019 kl 00:11 6931

Du kan absolutt være inne på noe der clanz. Avregningen skjer i så tilfelle helt sikkert i forhold til det litt bedre betalte BLCC allikevel. Blir spennende hva slags tiltak PHO har å stille opp med den slags lureri som garantert forekommer i det internasjonale helsevesenet. Money counts........
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.01.2019 kl 00:13 6923

Med fare for å bli saksøkt til langt over pipa? Med millioner i erstatning for "for varm" kaffe, kan vi vel se for oss hvor dette ville endt..

Blir litt for innlysende. Ellers ville vel dette være med på å sverte BLCC
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare