Dax18 bortviser invitert minoritet fra studio.

Etter banning og div utbrudd ble komikeren med minoritetsbakgrunn vist ut av studio av programleder.

Ved slutten av innslaget hevder programleder at det var et forsøk på humor fra komikeren. Det så unektelig ut som noe helt annet, men NRK frykter kanskje rettslig etterspill og erstatningssak? Ikke særlig overbevisende at det dreide seg om humor fra NN (jeg lar vær å trekke inn navn).

Eller er det anklager om rasisme NRK frykter? Det er i så fall hva vi vanlige mennesker risikerer å bli møtt med i slike situasjoner!
Redigert 21.01.2019 kl 18:37 Du må logge inn for å svare

Han virket helt ansatt i Nrk.
Redigert 21.01.2019 kl 18:42 Du må logge inn for å svare
atnorhe
21.01.2019 kl 18:45 884

Det ble dobbelposting, men ok. Jeg tror Programlederen fikk kalde føtter med tanke på etterspill. Han er sikkert en hjertegod tilhenger av "forskjellige kulturer" utad og muligens dritlei innad, og det kan ha vært noe"innad" som kom ut på direkten i NRK.
Jeg hørte det bare, og så ikke hva som skjedde..

Fyren så ut til å være ruset og eller hallusinert. Er vel gøy å være gærn komiker

barnehageonkel skrev Han virket helt ansatt i Nrk.
Jeg tror kanskje han ødela sin egen karriere med dette og jeg tror det var hans siste "opptreden" i NRK. Det må ha tørna for fyren.

Greit at NRK prøver å redde situasjonen etterpå, men hvorfor servere oss slikt tull? Hverdagen er alvorlig for oss som risikerer å bli trukket for retten for rasisme hvis vi skulle anvise en fremmed for slik uakseptabel oppførsel. Vi kan ikke leve i samfunn med forskjellige regler for forskjellige kulturer. Det er noe annen enn et samfunn.

Jeg driter i hvilke verdier forskjellige mennesker har, men vi må ha de samme kjørereglene og lovene for å kunne leve sammen!
Redigert 21.01.2019 kl 18:53 Du må logge inn for å svare

Nrk har lagt lokk på saken og omtaler den ikke engang på egne sider selv om NrK var tilstede under **BREAKING DAX** sendingen.
Jeg tror msm har standard faste forklaringer som vi får med litt tålmodighet. Det kan ha vært et enkelttilfelle av kvotert nrk ansettelse, programmene har vært ganske vanskelig å forstå hvordan de kom på tv. Vi fortjener forklaring på ganske mange programmer, må de fly hele jorden rundt for å ta en selfie og stille et intetsigende spørsmål? DA er det grunn til URO for du betaler Jeg tviler på dette var et angrep på norsk debattkultur og demokrati men mer vanlig nrk ansatt
Redigert 21.01.2019 kl 19:00 Du må logge inn for å svare
brahman
21.01.2019 kl 19:02 859

Klippet /sekvensen vises på NRK.no.

Jeg måtte se det i reprise. Herregud! Det må ha tørna for fyren! Hadde han med en usynlig venn? Er det ingen av disse utlendingene som er riktig navla?

Vi snakker ikke bare schizofrene stemmer i hodet her - han så dem også - og prøvde å peke dem ut for oss.

Den han pekte på var Marie Simonsen som stod utenfor vinduet. Jeg kan ha en viss forståelse for han... ;-DDD
atnorhe
21.01.2019 kl 19:21 841

Jeg garanterer at her blir det ingen "fordømming" av oppførselen, men mulig han kommer tilbake til NRK, og tar en "dialog" på direkten, og alle blir hjertevenner. Ingen kritiserer en fremmedkulturell i st(asi)ts-kanalen, spesielt hvis hudfarven kan tyde på at han har en litt fremmed religion som ateistene i NRK er svak for.

NRK sitt" aktualitet" -program Dax18 har hatt så mange nedsnødde deltakere med uinteressante "problemer" de får legge frem, at dette går greit.
Redigert 21.01.2019 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Sotah
21.01.2019 kl 19:24 837

Enten forsøk på humor eller langtids misbruk av cannabis. Jeg har sett det siste flere ganger, og det arter seg gjerne sånn. To be continued...

De unnskylder det med at det var et stunt. Sannheten er vel, som han selv sier, at han er gæren i hue.
.777.
21.01.2019 kl 19:28 832

Han prøvde nok å være morsom.

Kanskje det morsomste jeg har sett på Nrk.
det kvalifiserer sikkert til Nrk sending senere.
Redigert 21.01.2019 kl 19:36 Du må logge inn for å svare

Fyren er gæær’n.

Ferdigsnakka!
atnorhe
21.01.2019 kl 19:38 824

Vær positiv Sotah, jeg tror det går bra. Ingen vil at dine favoritt-medmennesker skal lide noen overlast:)
Sotah
21.01.2019 kl 19:44 820

Medmenneske er fyren definitivt. Hvor du tar favoritt fra er litt uklart, jeg har aldri sett fyren før dette klippet i dax 18. Men jeg har sett paranoide før.

Som Nrk lisensbetaler så har du sett Svart humor fra din AP sofa men nekter som alle andre for det var kvotert, særdeles pinlig og teit, og må glemmes fort om du ikke skal bli irritert. Du husker det neppe, det er ingen favoritt bare det vanlige
Som du vil se hadde han rett, det var nrk mennesker utenfor glasset som spionerte på fyren. Nrk er gæærn.
https://www.vg.no/rampelys/i/gP2Vak/humor-stunt-skapte-kaos-i-dagsnytt-18?utm_content=row-2&utm_source=vgfront

Jeg er enig med Change her! (Par_noid Schi_ofren kunne passe godt.)

Stakkars humordama ble så satt ut at hun ikke klarte å svare for seg til slutt. Egentlig anstendig av NRK å tilby "sketsj-forklaring" for å redde situasjonen, men de burde ikke la innslaget bli liggende på nett. Fyren hadde neppe forlatt studio uten noen forklaring hvis dette var ment som et humor-stunt. Hva tar NRK oss for?

Det vi så var et av stadig flere eksempler på globalismegalskapen som snubler i sine egne føtter - her henger de ut en annen rase/religion fordi de først har beskyttet han mot seg selv ved å la han løpe linen ut i studio bare fordi han er minoritet hevet over kritikk. Trædal fikk tross alt tilbud om å forlate studio mye før i sitt møte med Rustad og Lurås, så han forsto å ta seg inn litt, selv om han skal ha tisset i buksa.

"– Bare drit i å mase så jævlig, er blant utfallene fra Hadaoui, som åpenbart skaper forvirring blant de andre i studio.
Ifølge NRK skal det hele være et stunt, og Hadaoui oppfordrer folk til å se på Satiriks neste uke for å skjønne sammenhengen. Redaktør Charlo Halvorsen i NRKs underholdningsavdeling opplyser at stuntet ikke var avklart med ham.
– Som ansvarlig for humor, tåler vi en del stunt, men dette var ikke morsomt. Det var dårlig oppførsel mot kolleger, sier han."
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/01/21/195494061/nrk-komiker-kastet-ut-av-dagsnytt-18-studio
shabi
21.01.2019 kl 22:57 734

After seeing this useless wanker, I’ve decided I'm in favor of abortion in cases of incest.
dirken
21.01.2019 kl 23:20 720

Jeg bryr meg ikke om noe av dette og jeg kommer ikke til å se programmet hans.

Ikke jeg heller, dirken!

Men jeg er veldig forundret over at Charlo, Kristin Halvorsens ektemann, kritiserer en fremmedkulturell på en slik rasistisk måte!
Det bringer assosiasjoner til da Erna fant opp ordet "religionsrasisme" for å sette på plass alle som reagerte på at samfunnsdebattanten Sumaya Hirde Ali elns skrek "Fuck politi" i en offentlig tale. Hva har vi denne gangen, "psykiatrirasisme"? Erna bør på banen etter at NRK har lagt slagsida så kraftig til...

Eller, NRK er visst "no vil æ ha kar"-Grande sitt bord! Men det blir jo også umulig; globalismen har rota det skikkelig til, altså!
Biggy
22.01.2019 kl 00:11 691

Nrk som betal-tv vil gjøre det mulig å eie tv,for å se på andre stasjoner med,
uten å bli tvunget til å være Nrks kunder!
KalleQ
22.01.2019 kl 14:29 623

Er dette seriøst en komiker?? aldri hørt om han og vil aldri mer høre om han heller. For en tragisk skapning. Du kan si det er ganske blåst oppe i topplokket på vedkommende, ingen overdrivelse. Finnes vel knapt dummere person i Norge. Håper ingen her til lands ler av en sånn tulling, da har de i såfall problemer og bør oppsøke hjelp

Her er satireprogrammet som komikern var med på da han ble kastet ut av dagsnytt 18 studio.
https://tv.nrk.no/serie/satiriks-paa-ekte/2019/MUHH33000119/avspiller

Nei, det var ikke morsomt, Jabbetufs!

Han viste forakt for situasjonen og temaet i Dax18 som mange følte var alvorlig, og han hånet folk med Tourette og Schizofreni og skremte vettet av alle som var i studio. Det er bare dumt og trist hele greia. Det finnes ingen unnskyldning - han er UT!

Nå sa jeg vel ikke at det var morsomt. Den biten av programmet var noe av det minst morsomme, men en forstår bedre oppførselen om man ser det.
Forøvrig kødda de med alt fra gule vester, vaksine motstandere, influensere til Ole Gunnar Solskjær hysteriet.

Satirix ER morsomt, men IKKE på Dax18.

Men de tar feil om de gule vestene, for det er IKKE ekstremister på begge sider, men vanlige folk som har fått nok.

Innslaget med tegneulven virker påfunnet i all hast i etterkant, som en litt fårete bortforklaring.

Bullseye, Pepper! ...Men ikke si det til noen!