Kan man tjene på trading ?

Scoopfinder
PHO 22.01.2019 kl 21:30 6469

Her er et gammelt kinesisk eventyr som gir svaret :

Et kinesisk eventyr forteller om en gammel mann som bare elsket sine hester og sin eneste sønn. En gang rømte hans beste hest, og alle syntes synd på ham. Den gamle tok imidlertid tapet med ro, og mente det var for tidlig å si om hendelsen var positiv eller negativ. Utrolig nok kom hesten senere tilbake. Nå var alle rundt ham glade. Igjen var eierens holdning stoisk. Det er umulig å si om tilbakekomsten var flaks eller uflaks, mente han.
Noen dager senere ble den gamles sønn kastet av hesten og skadet benet. Uff da, det var uflaks, hevdet hans venner. De mente det nå var på tide å selge eller skyte hingsten. Ikke overraskende var eieren uenig og argumenterte at «skjer det, så skjer det». En del tid senere fikk folk andre ting å tenke på. Landet ble invadert av fiender, de unge mennene ble sendt ut i krig, og nesten alle ble drept. Hesteeierens sønn overlevde imidlertid. På grunn av handikappet ble han ikke vervet. Uhellet med hesten hadde gitt et uventet positivt resultat.
Slik er det også i markedet. Ofte løfter tilsynelatende negative nyheter børsene og råoljeprisene, mens gladmeldingene har motsatt effekt.

På lang sikt derimot er det lurt å være investert. For hvor skapes verdiene om det ikke er i selskapene ?
Det er bare sosialister og andre idioter som tror verdiene vedtas av politikere.
Redigert 21.01.2021 kl 02:38 Du må logge inn for å svare
Computum
23.01.2019 kl 12:31 1131

Heldige deg. Likevel kaster du bort din tid på Hegnar? Det ville ikke jeg gjort etter "eventyrlig avkastning" :-)
Scoopfinder
23.01.2019 kl 12:35 1122

Jeg synes ikke jeg kaster bort tiden her. Det er Focuss sine skriblerier som har æren for at jeg oppdaget PHO. Det er jeg særdeles takknemlig for. I fjor ble det vel ca 75% og hvem vet, kanskje det blir mye mer :-)
Så timelønna her på HO har vært særdeles bra :-)