ARCHER MED STERKESTE KVARTALSRESULTAT SIDEN 2015! RALLY I DAG!

Slettet bruker
ARCHER 23.01.2019 kl 08:22 32002

Archer med sterkeste kvartalsresultat siden 2015
Sammendrag laget av Mail redaktion Hans Henrik Torgersen, minE24
Publisert 23 jan. 2019, 07.17
KVARTALSRAPPORTER Oljeserviceselskapet Archer leverte sin kvartalsrapport for fjerde kvartal i 2018 onsdag morgen.
Tallene, som er foreløpige, viser at selskapet får et resultat (ebitda) på cirka 27 millioner dollar, før omstruktureringen av selskapet - opp fra 17 millioner dollar i fjerde kvartal av 2017.

Etter omstruktureringen endte resultatet på omtrent 24 millioner dollar skriver selskapet.

Det er ifølge meldingen det beste driftsresultatet siden 2015.

Selskapet melder om en omsetning på cirka 233 millioner dollar i 2018.

For 2019 tror selskapet på videre vekst, på bakgrunn av en solid ordrereserve. De tror på en moderat omsetningsvekst, på mellom 4 til 6 prosent i 2019. Ebitda-marginen kommer til å ligge mellom 10 til 12 prosent, skriver selskapet. Investeringene vil ligge på cirka 3 til 4 prosent av den totale omsetningen.

Ifølge rapporten har selskapet en ordrereserve på mer enn én milliard dollar.


https://newsweb.oslobors.no/message/467902
Redigert 21.01.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
rischioso
29.01.2019 kl 14:19 2714

Nei, og det er det som er hele cluet - når noen har interesse av å laste mest mulig billigst mulig så skjer det vi har sett den siste tiden. Legg merke til at det har vært nærmest stille fra analytikerne siden den finansielle outlooken kom og det er en grunn til det for de eller sine store kunder vil ha et ønske om å laste før det kommer nye analyser med forhøyede kursmål for de kommer jo ikke med analyser for moro skyld - det er alltid noen som skal tjene på disse og da må det lastes i forkant og motsatt når de skal komme med negative analyser som ikke er tilfellet her og nå.

Når lastingen er ferdig så kommer analysene med forhøyede kursmål og først da slippes den for alvor videre - ikke mer komplisert enn det...:)
Slettet bruker
29.01.2019 kl 14:23 2707

Så de som har kommet med nye kursmål har ingen kunder som synes dette er interessant. Alle disse kundene er kun hos de som ikke har omtalt dette? Tror du virkelig på dette selv?
rischioso
29.01.2019 kl 14:24 2705

De har ikke kommet med noe ennå - verken nye analyser eller kursmål - i alle fall ikke i markedet.

Kanskje lese innlegget før du svarer...:)
Slettet bruker
29.01.2019 kl 14:52 2671

Som skrevet tidligere, det er ikke en dag uten at man kommer opp med nye unnskyldinger og håpløse teorier for å lulle seg inn i en fiktiv virkelighet, Ledelsen er fullt ut ansvarlig for det som skjer og de regelrett pisser på aksjonærene.
sognoksen
29.01.2019 kl 15:04 2639

Det er mye rart som skjer på børsen nå om dagen ,denne aksjen er vel en av de som oppfører seg merkeligst ,skal bare ikke opp samme hva som skjer ser det ut til ,har no kjøpt litt i dag og klarer bare ikke og finne feilen med denne aksjen
Slettet bruker
29.01.2019 kl 15:05 2643

Hvorfor bryr du deg da Salah?

Kan du ikke bare heller følge NEL og slutte å bry deg om Archer?

Du bør heller være med selskaper der du mener ledelsen gjør en god jobb.

Jeg eier ikke aksjer i selskaper jeg mener ledelsen gjør en dårlig jobb, det bør heller ikke du gjøre.

Når du ikke er interessert i Archer ser jeg heller ingen grunn til at du skal syte slik.
Slettet bruker
29.01.2019 kl 15:10 2638

Spot on mini3!!!
Slettet bruker
29.01.2019 kl 15:13 2631

Jeg er stucked i denne sumpa og er i min fulle rett til å uttrykke akkurat det jeg ønsker. Ledelsen har ikke nødvendig komptanse og har ingen forståelse for å skape aksjonærverdier. Det vises måned på måned. Jeg har gjort en kardinalfeil ved å gå inn her og forbanner slike amatører som ikke klarer å levere til sin aksjonærer! Sitter godt i NEL med over en halv mill i pluss, så noen leverer slik de skal.
Slettet bruker
29.01.2019 kl 15:17 2619

Om du har en halv million pluss der og ikke er fornøyd her, ja så selg her da og kjøp mer NEL, da vil du jo tjene det lett inn igjen med den fantastiske ledelsen de har.

De klarer å snakke ett selskap som taper store penger til en verdi på 6,6 mrd.

Fantastisk.

Nevn gjerne 1 oljeservice selskap som har bedre kursutvikling enn Archer siden oktober.

Slettet bruker
29.01.2019 kl 15:22 2606

Du mener det er ledelsen sin feil at Trump rister litt i Kina?
Du mener det er ledelsen sin feil av usikkerhet skaper uro i verdensmarkedet?
Du mener det er ledelsen sin feil at olja har droppa fra 84-60?

Du mener det er ledelsen sin feil at alle venter på at du skal selge?
anderix
29.01.2019 kl 15:25 2596

oops, kom visst til å doble i denne nettopp. Ja, ja fikk jo ned snittet om ikke annet;-)
Vikusen
29.01.2019 kl 15:28 2589

Hva trur du Mini3 at aksjen faller 6% med oslo børs i rødt og så opp 0,5 % når oslo børs levere grønt. Jeg har en hel liste med olje aksjer og ingen gjør så stikk motsatt som archer. Er det Catella som selger så vil vi jo snart få rally når dem er ferdig. Vert artig å sett inside 20 listene og få dem oppdatert visst noen gidder dette. Lett å se ka som rører seg i denne dritten.
Slettet bruker
29.01.2019 kl 15:32 2579


Handelsmanipulatoren har nettopp montert en vegg på 4,70 Kr til tider når oljen øker og Oslo aksjemarkedet fortsetter å stige ... dette er gjort slik at markedet ikke vil gå i rally ..... Godt veiledende at Archer er i ferd med å skyte prisen .... Shoppingtid til markedspriser ...
danm
29.01.2019 kl 15:33 2571

Ja, det er trist at skulle høre på det igen og igen, at ledelsen er idioter, når skuden er vendt og meget ser lyst ud for 2019.
Slettet bruker
29.01.2019 kl 15:38 2556

Hei.
At catella går ut og selger seg ned stort på disse nivåer er ulogisk.
Det er kjøpere som presser, det er tydelig.
Om det er stor selger på banen tror jeg heller på Sdrl pga behov for cash.
Vanskelig å vite, men det er mange truseskvettere som selger. Just dont know.
Men det mest spennende her er situasjonen rundt Qes som jeg tror det kommer avklaring på snart.
Slettet bruker
29.01.2019 kl 15:40 2550

Jeg har økt antall posisjoner siden dette markedet er manipulert til ulemper! Jeg er sikker på at vi er i nærheten av å snu! Angst for at det skjer! Mange selger mens andre kjøper dette er forskjellen mellom tapere og vinnere ...
Slettet bruker
29.01.2019 kl 15:43 2537

Jeg tror ikke de selger QES! Det tjener mer penger enn noensinne ... De har bare satt sammen en annen coiltubing enhet med 27/8 "rør for å dekke mer horisontale brønnkontrakter ...
Slettet bruker
29.01.2019 kl 15:48 2522

Jo. Det gjør de.
Når det er gjort til rett pris vil Archer gå rett i taket.
Det er balansen som er problemet i Archer.
For å rette dette må Qes selges.
Når aksjekursen der er kjørt ned og oljeprisen er der den er har markedet kjørt Archer ned pga usikkerhet om det er mulig å selge Qes, det er det. Qes er i ett bull market og tar store markedsandeler.
Slettet bruker
29.01.2019 kl 15:48 2517


Herrer, vi er på terskelen til et rally! Den manipulerende tøffe hånden prøver å ikke gå! Men bare når vi observerer volumets nøyaktighet siden i fredags, indikerer det at nå hvis vi skal se toget forlater med alt ...
Slettet bruker
29.01.2019 kl 15:53 2495


Prisen representerer ikke tilstanden til selskapet fordi den er sterkt kontrollert av noen interesserte hånd for å holde det lavt! Den virkelige prisen er for 24 kr, når denne manipulerende hånden ikke får flere selgere, vil den frigi prisen! Archer, DOF og hele denne lille gruppen gjør alltid det samme ... vi er nær rallyet og kan ses i det positive kjøpet ...
Slettet bruker
29.01.2019 kl 15:53 2493

Der stakk iallfall olja og qes stiger videre i olja, kan fort gå godt dette....selv med ‘dårlig’ ledelse :)
rischioso
29.01.2019 kl 16:03 2467

Pisser de på aksjonærene når de har snudd skuta?

Det virker heller å være du som pisser på alle oss som setter pris på den kjempejobben selskapet har gjort...:)
danm
29.01.2019 kl 16:05 2459

Utroligt, at den har været holdt nede så længe, men trykket bliver vel for stort på et tidspunkt og proppen sprænger af.
Slettet bruker
29.01.2019 kl 16:17 2445


Vi er serca! Volumet øker og prisene er ekstremt lave! Det er en god indikasjon på at det brister snart ...
rischioso
29.01.2019 kl 16:19 2464

Jo lengre den blir holdt nede jo strammere blir strikken og jo mer vll den gå når det først tar av og vi behøver nok ikke å vente lenge...;)
Redigert 29.01.2019 kl 16:19 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
29.01.2019 kl 16:23 2443

Har kjøpt noen aksjer i denne. Regner med stiger om noen uker
rischioso
29.01.2019 kl 16:29 2426

Det kan nok vise seg å ha vært en lur investering om ikke lenge...:)
Anywhere
29.01.2019 kl 16:35 2408

Bunkrer også for tiden. Har endret mål og kan tenkes å laste 200K aksjer. Er godt over halvveis etter disse par dager. Tenker 2 års longsits med halvparten og trading med resten.
davan
29.01.2019 kl 16:54 2436

Tror vi er på rock bottom her nå. skal ikke under 3 denne gangen. Vi kommer til å bevege oss oppover nå. ettersom vi er inne i en syklus med stigende oljepris. Mye av offshore trenger et løft nå etter å ha vert nede i en bølgedal.
Redigert 29.01.2019 kl 16:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.01.2019 kl 17:02 2420

Prisingen på børs har ikke noe å si.
1,9 mill aksjer av 33mill er ledige på åpent marker og den er/var 100k short.
Hva investorer er interessert å betale for 26 mill aksjer er interessant. Det vil jeg tro er mellom 16-25 PR aksje.
Slettet bruker
29.01.2019 kl 17:05 2410

Hvor mange unnskydninger klarer man å komme med, uten at man vil ta realiteten innover seg? Ser at man i dag har klart å bruke Donald Trump som en unnskyldning, hvem blir de neste, Jens Stoltenberg, Gøran Persson......tøvet vil ingen ende ta. Hadde ledelsen kjøpt tungt på dagen med positiv PW, så hadde kursen vært på et helt annet nivå. Nå er det kun usikkerhet som gjelder og at man ikke klarer å innse at dette er skapt av ledelsen, vitner om en total mangel på forståelse av hvilke mekanismer som gjelder for selskaper som har vært vanstyrt i flere år. Hvis ikke ledelsens udugelighet er det samme som å pisse på aksjonærene, så bør man seriøst lese seg litt opp på hva som forventes/kreves av en ledelse og nødvendigheten av å skape stabilitet og fremtidstro.
Slettet bruker
29.01.2019 kl 17:14 2397

Ledelse sitter tungt lastet.
Hadde det vært en dugelig ledelse om de solgte på 10 for å kjøpe på 5?
Tror du skal gi deg.
Ledelsen eier aksjer for millioner, har opsjoner og RSUer.
Jeg tror ledelsen skal gjøre det de er god til, bygge ett solid selskap.
Du kan ikke mene at en ledelse er god fom den kjøper aksjer vell?
Bli nå flink gutt du og selg deg ut, sov bedre og kos deg i Nel
Slettet bruker
29.01.2019 kl 17:17 2383

Kler deg dårlig å til enhver tid rakke ned på NEL. Der er det mange som har tjent masse med cash, mens du beskytter en gjeng med overbetalte amatører, som hver uke rævknuller sine aksjonærer og ser til at deres verdier foringes.
Slettet bruker
29.01.2019 kl 17:33 2357

Jeg har også tjent penger på NEL
Men den er luft og har ingen fundamental substans.
Jeg skal gi deg ett godt ment råd.
Selg ut din gevinst. Som du sier er 500k
Last opp med archer og sitt rolig i 1-2 år.
Da blir du virkelig rik.
Så kan du klage på ledelsen etterpå.
Du har ingen forståelse for hvordan børs fungerer og fortjener egentlig ikke mitt råd, men uansett her har du det.
God ledelse bygger Stein på Stein for å bygge solid.
Hadde du sett Archer for 3 år siden ville du selv sett hvilken formidabel jobb ledelsen har gjort.
At kursen er lav er ikke ledelsen sin feil.
Det er en gullmulighet til å laste opp som man skjelden ser i dagens marked.

Nå lukter Qes på 5 tallet etter å ha vært i 3,25 med samme ledelse.
Tenker shortere svetter litt nå:)
Redigert 29.01.2019 kl 17:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.01.2019 kl 18:02 2312

Mini3, du skal ha for at du virker som en høyst oppegående person og du har helt klart en kompetanse ballast. Det jeg synes du mangler er evnene til å ha det kritiske blikket, når noe åpenbart er feil. Hadde du klart å nyansere deg, så hadde jeg antagelig holdt helt kjeft;-)
Slettet bruker
29.01.2019 kl 18:34 2260

Jeg har kritisk blikk som det holder, men plasserer kritikken der den hører hjemme.
Hadde jeg hatt noe å kritisere ledelsen for då hadde jeg gjort det.
Om jeg er fornøyd med kursen? På ingen måte, men det er ikke ledelsen sin feil at volumet og momentet er negativt.
Jeg kjøpte Archer pga ett solid selskap med solid ledelse har snudd skuta og vil skape enorme verdier for aksjonærene sine i fremtiden.
Hadde jeg vist at olja skulle ned i 50 hadde jeg selvfølgelig ventet med å laste, hadde jeg vist at usikkerheten i markedet skal skape børs uro hadde jeg ventet.
Jeg vet ikke om kursen i Archer skal ned i 3 eller 4.
Men jeg vet at om ikke for lenge 1-2 år vil verdier vise i aksjekurs.
Verdiene er ikke luft men solid kompetanse og store materielle verdier som genererer cash.
Om 2 år vil jeg være ekstremt glad for muligheten som dukket opp med archer på 4 tallet.
Er archer verdt 4 kr om 2 år er det ikke ledelsen sin feil men markedet. Det kan ingen råde over.
Slettet bruker
29.01.2019 kl 18:40 2261

Ja. Archer er totalt inkompetente som bruker 100 talla av millioner på utvikling av ny teknologi (C6) som gjør dette mulig.
De må jo forstå at AP og de rødgrønne grønnskollingene vil forby olje innen 10 år.
Det er å gamble med aksjonærene sine penger å satse så hodeløst.
Forbanna hestkuker av noen overbetalte ledere.
Send Mail til de og se om de har lært å lese...


Nyansert nok, Sir?