PHO- Hvorfor blir BLCC en gamechanger i USA?

focuss
23.01.2019 kl 13:23 4571

Hvorfor blir Photocures produkt Cysview en game changer i USA

- Fordi det redder liv
- Fordi det gir blærekreft rammede et bedre liv
- Fordi FDA ønsker det
- Fordi Medicare ønsker det
- Fordi forsikringsselskapene ønsker det
- Fordi ingen ønsker betale mer for dårligere behandling

Ser vi tegn til at denne endringen er i gang? Ja.
-Photocure ligger allerede på en årsvekst i USA på 50%. Dette før det fire ganger større markedet i USA starter fra Jan 1
- Amerikanske nestorer i bransjen forventer at PHO sitt produkt vil bli ny standard behandling i USA. Ikke bare det, de forventer at endringen vil skje fort

Er markedet til Photocure så stort at det er av interesse? Ja det er på 15 milliarder++
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
23.01.2019 kl 13:30 3088

Nå kommer snart Comp og anklager deg for haussing.
Hvis du spør ham om motargumenter vil han svare at det er feil å kalle det "behandling".

Og slik går nu dagan...... :-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:50 Du må logge inn for å svare
Daniel
23.01.2019 kl 13:30 3077

Hvorfor er det ingen som poster noe nytt? Hvilken nytte har ørten tråder med akkurat det samme innholdet?
Redigert 21.01.2021 kl 03:50 Du må logge inn for å svare
focuss
23.01.2019 kl 13:36 3058

Daniel
Har du noen nye tanker så er det bare å poste dem. Bedre det enn å sutre over at ingen andre gjør det. Det jeg gjør er å samle noen tråder. Virker som det noen ganger kan være nødvendig.
Redigert 21.01.2021 kl 03:50 Du må logge inn for å svare
CanonBoy
23.01.2019 kl 13:37 3037

Focuss,
Med status slik du skriver over.
Kan det tenkes at Medicare og forsikringsselskapene med tiden vil "kreve" at sykehusene skal bruke BLCC?

Jeg vet ikke hvordan det fungerer i USA, men med tanke på kostnadsbesparelser som samfunnet oppnår ved å bruke BLCC, så er det vel ikke usannsynlig at de som plukker opp regningen også kan tenkes å legge press på hvilken behandling som skal tilbys pasientene.
Redigert 21.01.2021 kl 03:50 Du må logge inn for å svare
Daniel
23.01.2019 kl 13:38 3031

Samle noen tråder? Det er jo bare de samme argumentene (som er gode og positive argument) som repeteres igjen og igjen i evigheten i alle tråder med "PHO" i tickerfeltet. Det er ingen her som ikke har lest det hundre ganger.
Redigert 21.01.2021 kl 03:50 Du må logge inn for å svare
focuss
23.01.2019 kl 13:43 3025

CanonBoy
Jeg har for lite kunnskap til å svare med stor sikkerhet på ditt spørsmål. Men etter det inntrykket jeg har fra ulike hold så mener jeg de faktisk kan det. Når en pasient kan få ordnet det han skal på en snartur på en poliklinikk på en bedre måte enn ved noen dagers sykehus innleggelse så tror jeg Medicare og forsikringsselskap vil ha klare meninger om dette.
Redigert 21.01.2021 kl 03:50 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
23.01.2019 kl 13:43 3017

Jeg vil legge til:
- Fordi det gir sykehusene med BLCC tilbud et konkurransefortrinn

Redigert 21.01.2021 kl 03:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2019 kl 13:46 3008

Enig, Daniel. Noen ganger lurer jeg på om focuss egentlig er Eivind Trædal IRL.
Redigert 21.01.2021 kl 03:50 Du må logge inn for å svare
focuss
23.01.2019 kl 13:47 3012

Daniel
Kan Medicare og forsikringsselskap kreve at BLCC benyttes? Antar du har lest om det også 100 ganger.
Redigert 21.01.2021 kl 03:50 Du må logge inn for å svare
focuss
23.01.2019 kl 13:49 3005

Til dere som ikke har forstått det så er denne tråden ett svar på Rischioso sin tråd som forteller det motsatte. Synes ikke den overskriften hans fortjener å trone øverst på lista.
Redigert 21.01.2021 kl 03:50 Du må logge inn for å svare
focuss
23.01.2019 kl 13:53 2984

Det er forøvrig ikke uten verdi og også henvende seg til nye som ikke er kjent med Photocure. Om nye skal bli møtt med Rishiosos feil informasjon så trigger det neppe interessen til å finne ut mer.
Redigert 21.01.2021 kl 03:50 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
23.01.2019 kl 13:56 2977

Vi vet fra andre områder at den som betaler gildet også har sterk innflytelse på hvordan et oppdrag skal løses. Da sier det seg selv at når Medicare og forsikringsselskapene kan spare store summer på at pasienter blir undersøkt med BLCC teknologi, så vil disse to aktørene også medvirke til at flest mulig pasienter får det tilbudet. Noe annet ville vært merkelig i et samfunn som det amerikanske der det meste dreier seg om penger. Og da begynner vi å se konturene av at sykehus som gfår til anskaffelse og tar i bruk BLCC teknologien vil få et konkurransefortrinn fremfor dem som velger å spare seg for investeringen. Joda, nok en gang kan det fort vise seg at det er dyrt å være fattig.

Det er nok heller ikke uten grunn at strategien til Bellete og hans folk er å gå målrettet mot de største og mest prestisjetunge sykehusene innen hvert MSA, og vi har allerede hørt Bellete fortelle hvordan denne strategien slo ut i MAS Washington og Baltimore der John Hopkins sykehuset tok i bruk BLCC teknologien, noe som resulterte i at 11 andre sykehus i samme MSA så seg nødt til å investere i samme teknologi for ikke å miste pasienter.

Jeg tenker vi får oppdatert info, med flere tilsvarende historier når Q4 skal presenteres.

Men kjære vene, det er fullt lovlig å tro at helsesektoren i USA preges av at man ikke anskaffer ny teknologi/nye medisiner på sykehus for å holde pasientene sengeliggende så lenge som mulig, og at pårørende, advokater og forsikringsselskaper og Medicare står stilletiende og godtar en slik praksis. Ja, er det ikke slik at amerikansk helsevesen ligger bak mange afrikanske land mhp hvor langt de er kommet teknologisk og medisinsk. Tror jammen santen at forskerne på amerikanske sykehus underslår resultater for å hindre pasienter ny medisin som kan gjøre dem friske. For da kan de jo holdes lenger sengeliggende, som gir sykehusene dollar på konto. Jada, her på HO finnes det mange smarte skribenter som skjønner seg på det amerikanske sykehusmarkedet, skjønner jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 03:50 Du må logge inn for å svare
rischioso
23.01.2019 kl 14:00 2965

RE - Ser vi tegn til at denne endringen er i gang? Ja.
-Photocure ligger allerede på en årsvekst i USA på 50%. Dette før det fire ganger større markedet i USA starter fra Jan 1
- Amerikanske nestorer i bransjen forventer at PHO sitt produkt vil bli ny standard behandling i USA. Ikke bare det, de forventer at endringen vil skje fort.

* Fort og fort fru Blom - det vil nok ikke gå noe særlig raskere ei heller bli noen større suksess av betydning enn det de allerede har under prestert i andre markeder.
Selskapet har et produkt som verken forsikringsselskapene, pasientene eller andre IKKE-beslutningstakere rår over - det er legene og sykehusene som bestemmer hva de ønsker å ta inn og som ikke må komme i konflikt med helse modellen noe dessverre BLCC gjør noe jeg har utbrodert her:

https://forum.hegnar.no/thread/20209/view

* Og vil du ha flere klikk på denne tråden så kan det være lurt å påføre "ticker"…;)
Redigert 21.01.2021 kl 03:50 Du må logge inn for å svare
CanonBoy
23.01.2019 kl 14:05 2950

Fint om det er noen med kjennskap til US markedet som har noen svar.
Min antagelse er at Medicare gjennom refusjonsordningen anbefaler BLCC både ut fra et kostnads- og pasientbetraktning.
Dersom forsikringsselskapene nå også begynner å regne seg frem til at BLCC også gir en kostnadsbesparelse sett mot helse "sykdomsforløpet", vil jeg tro at det på en eller annen måte også vil kunne legges press på å velge BLCC.
Kanskje jeg tar feil, men dersom forsikringsselskapene begynner å legge føringer vil penetrasjonen kunne få en ekstra boost
Redigert 21.01.2021 kl 03:50 Du må logge inn for å svare
rischioso
23.01.2019 kl 14:07 2939

RE - Vi vet fra andre områder at den som betaler gildet også har sterk innflytelse på hvordan et oppdrag skal løses. Da sier det seg selv at når Medicare og forsikringsselskapene kan spare store summer på at pasienter blir undersøkt med BLCC teknologi, så vil disse to aktørene også medvirke til at flest mulig pasienter får det tilbudet. Noe annet ville vært merkelig i et samfunn som det amerikanske der det meste dreier seg om penger. Og da begynner vi å se konturene av at sykehus som gfår til anskaffelse og tar i bruk BLCC teknologien vil få et konkurransefortrinn fremfor dem som velger å spare seg for investeringen. Joda, nok en gang kan det fort vise seg at det er dyrt å være fattig.

* Det vet vi ikke - ikke du heller...:)

Det vi vet er at de som sitter med makten er de som bestemmer og det er legene og sykehusene - uten dem så får man ikke satt ut noe som helst for om man er en trussel mot deres inntekt så stopper det der noe vi har sett i andre markeder - hit men ikke lengre og av samme grunn ender de opp med en beskjeden markedsandel så gjenstår det og se om de denne gangen kan få til en liten pluss til en forandring fra alle årene med minus for som vi kjenner til så koster penetreringen og får man ikke solgt x-antall Scope alternativt er bruksfrekvensen blir for lav slik at det ikke balanserer ut operasjonskost med tilhørende økte kostnader ifb.m penetreringsforsøket som vil vedvare i uoverskuelig fremtid så vil det ende i minus også i dette markedet....

Så får vi bare være så uenige som vi bare kan i mindre enn 4 uker til for da kommer en indikerende fasit for fremtiden...;)
Redigert 21.01.2021 kl 03:50 Du må logge inn for å svare
focuss
23.01.2019 kl 14:09 2932

Rischioso
Du kommer stadig tilbake til dette ny oppdagede ordet ditt, den amerikanske helsemodellen. Får inntrykk av at du mener at i USA så er helsemodellen din å gi pasientene dårligst mulig behandling til høyest mulig pris. Ofte blir en slik model for stupid til at det er gjennomførbart. Det forstår også helsevesenet i USA.
Redigert 21.01.2021 kl 03:50 Du må logge inn for å svare
focuss
23.01.2019 kl 14:11 2923

CanonBoy
Jeg tar det for gitt at det er på agendaen til Schneider å sørge for at forsikringsselskapene er informert.
Redigert 21.01.2021 kl 03:50 Du må logge inn for å svare
rischioso
23.01.2019 kl 14:12 2914

Ikke noe nytt uttrykk - men fakta.

Det blir alltid dyrt å ignorere fakta og fakta er at betalingsmodellen premierer høyt volum og høy kost og alt som sparer tid og volum vil spare kost og er derfor å anse som en trussel mot legenes og sykehusenes inntektsgrunnlag så lenge helsefinansieringsmodellen er slik den er pr i dag.

En slik modell går på bekostning av kvalitet noe som igjen går ut over pasientene som det dessverre så ofte gjør...
Redigert 21.01.2021 kl 03:50 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
23.01.2019 kl 14:15 3036

BLCC teknologien er i seg selv overbevisende og vil over tid erobre større og større markedsandeler. Men ettersom dette er et lukrativt marked og patenerettighetene går ut til neste år, så kan man ikke utelukke at andre aktører vil forsøke å få sin del av markedet. Men dersom det nå viser seg at forsikringsselskaper og Medicare pusher på for å få fleste mulig pasienter til å benytte BLCC teknologien, så kan overgangen til at BLCC teknologien blir ny SoC kunne gå langt raskere enn noen av oss i dag fatter og markedsandelene kan også bli langt større enn noen av oss tør drømme om.

Vi kan heller ikke utelukke at en slik holdning fra tunge, viktige aktører i dette markedet kan medvirke positivt til at PHO får utvidet patentiden eller sågar oppnår nye patenter innen BLCC teknologien.

En slik utvikling vil da gjøre det betydelig vanskeligere og mer risikabelt for andre aktører å forsøke å utkonkurrere PHO. Joda, vi går spennende tider i møte, men jeg tror nok at det er mange vinder som blåser riktig vei for PHO i disse dager.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
CanonBoy
23.01.2019 kl 14:16 3032

Jeg må si det hadde vært spennende om Daniel hadde fått frem en presentasjon som viste "helse effekten" og "kostnads effekten" ved bruk av BLCC gjennom hele "sykdomsforløpet" til en pasient.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
focuss
23.01.2019 kl 14:17 3031

Rischioso
Ja det er dyrt å ignorere fakta. Fakta er at BLC medfører færre tilbakefall og lengre tid til tilbakefall. Makta sitter hos de som sitter på pengesekken. Det er forsikringsselskap og Medicare og pasientene selv.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
rischioso
23.01.2019 kl 14:21 3023

Ikke et øyeblikk it tvil om det er store besparelser og hente gjennom hyppig bruk av BLCC og ikke minst høyere kvalitet for pasientene når flere krefttilfeller vil kunne bli oppdaget på et tidligere stadiet, men det er jo akkurat det som er det paradokset her at når det står mellom pasient og profit så vil dessverre alltid pasienten være den tapende part noe som også betyr PHO som da blir avskrevet med ikke annet enn smuler noe de som har fulgt caset over tid burde være kjent med...
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
CanonBoy
23.01.2019 kl 14:22 3016

Helt enig. Tror også at Pho jobber aktivt med utvidelse av patenten. Kanskje den nye flexiscope løsningen vil bidra i denne sammenhengen. Dette har vel også blitt diskutert på en av Podcasten til Radforsk i 2018.
Uansett vil større markedsandeler gjøre det vanskeligere å "kopiere" cysview. De må uansett gjennom x faser og det er ikke gitt at de får refusjon sånn uten videre.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
CanonBoy
23.01.2019 kl 14:25 3011

Riskoker,
Du trenger ikke å svare meg. Jeg har ikke fått opp noen av dine innlegg siden nyttår. Din feilinformasjon og løgner interesserer ikke meg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
rischioso
23.01.2019 kl 14:26 3012

Ja, det er jo ikke her vi er uenige...

Det betyr mindre jobb for legene/mindre jobb og redusert liggetid for sykehusene som de kan kreve betaling for noe som betyr at inntektene blir betydelig redusert med dagens helsefinansiering modell og da skulle vel valget være enkelt....

Det er både synd, trist og skam at systemet legger opp til slikt, men det er nå engang systemet som bestemmer og det er akkurat det som vil bestemme og ikke minst begrense PHO sin suksessrate....
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
23.01.2019 kl 14:28 3003

Ja, det er et sjansespill for enhver aktør som ønsker å forsøke seg. Og dess sterkere og sterkere fotfeste BLC teknologien med Cysview får i markeder, dess større blir risikoen og dess trangere blir nåløyet inn i markedet. Så dersom PHo utvidet patenten, eventuelt ny patent, og utbredelsen av BLCC teknologien i markeder akselererer, dess vanskeligere blir det for andre aktører å finne fotfeste.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2019 kl 14:32 2994

Som eg førstår kan de ikke kreve att de skall behandles med en spesiell behandling. Pasienten bestemmer Men derimot kan de
kreve att alle pasienter med NMIBC blir tilbydd BLCC behandling. Og det er i prinsipp samme sak, det er ikke vanskelig att
velge om du vet resultaten av de olike behandlingerne.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
rischioso
23.01.2019 kl 14:33 2991

Det er jo akkurat det PHO erfarer nå gjennom at WLC er standarden og har majoriteten av markedet hvor det er etablerte prosesser ved bruk av nettopp WLC som igjen genererer gode inntekter for leger og sykehus.

Utstrakt bruk av BLCC vil være en trussel mot volumet og det er volumet og liggetid som genererer inntekter og ikke alt annet som gjør personell og sykehussenger overflødige.

Av samme grunn vil BLCC få et fotfeste, men et svært begrenset ett - mer som en reserveløsning ved behov hvis og når man har indikasjoner på kreft hvor man ikke alltid klarer å lokalisere svulsten med WLC..
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2019 kl 14:37 2982

Har ikke så mye spennende å bidra med , men der er noe nytt :
21.01.19

38 SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 0.34% 75 055 INN

40 VERDIPAPIRFONDET STOREBRAND 0.32% 69 907 INN

så noen er enig i det er billig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
rischioso
23.01.2019 kl 14:40 2975

Ja, og det på syltynt volum så der forsvant overbevisningen. Vi må heller ikke glemme at de som solgte også er overbevist....

De fleste blir nok overbevist angående realitetene når q4 blir presentert - i mellomtiden kan vi la drømmer og forhåpninger få fritt spillerom - så lenge det varer...;)
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
23.01.2019 kl 14:40 2974

Rish : "når det står mellom pasient og profit så vil dessverre alltid pasienten være den tapende part "

Jeg tror du har misforstått. Det er ikke Sovjet, Venezuela eller Uganda vi snakker om. Det er USA.
Der står profitt i sentrum. Da må man drive kundepleie og kunden, det er pasienten.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
CanonBoy
23.01.2019 kl 14:41 2967

Ja, det vil bli nesten den samme effekten.
Hadde vært spennende om det var mulig å få frem noe informasjon om hvordan forsikringsselskapene, som er aktive i dette markedet, stiller seg til BLCC behandlingen.
Dette kan bli spennende fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
rischioso
23.01.2019 kl 14:43 2962

Jeg viste til diverse linker til norsk presse på den andre tråden (Hvorfor BLCC ikke blir noen game-changer) at det du mener kun skjer i U-land nylig skjedde i Norge og meg bekjent så er vel Norge et I-land.......
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
rischioso
23.01.2019 kl 14:47 2951

I mangel av hierarki forståelse så blir det nok spennende...:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2019 kl 15:12 2915

Ja vi er lite usikker på om de tar 69,5 % til av US markedet i år. Eller om vi må vente til neste år. Men spennende blir det.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
EmmieSi
23.01.2019 kl 15:20 2909

Igjen mener du at q4 vil indikere fasiten for fremtiden... Det at du drar dette opp gang på gang beviser egentlig bare at du har en agenda her, det er det ingen tvil om! Det vil IKKE være noe eksplosiv vekst i q4... Kan ha blitt utplassert endel nye scopes, men tviler på at det vil være en gedigen økning i bruksfrekvens. Det vil vi se utover i 2019 hvor den nye refusjonen har trådt i kraft og vi vil begynne å høste frukter av det.

Dette vet du jo men henger deg fremdeles opp i q4....

du håper på å kunne begynne å laste etter q4, det håper jeg både nye og gamle investorer har forstått.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
focuss
23.01.2019 kl 15:23 2908

Medisinmannen var veldig klar på at PHO trengte en amerikaner som CEO, en amerikaner som arbeidet fra USA. Jeg var mer tvilende og tenkte vi mistet noe viktig med å ha CEO plassert fjernt fra det norske børsmiljøet. Når alt kommer til alt så tror jeg at jeg må gi Medisinmannen rett. Denne gangen også.

Men fortsatt uenig i hans slakting av Hestdal, det fortjener ikke Hestdal. Kanskje lett for meg å si som bare har vært aksjonær fra fase 3 studiet ble offentlig gjort.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
23.01.2019 kl 15:23 2902

I USA er det et nært samspill mellom forsikringstaker og forsikringsselskapet. Pasienten kan ikke velge fra øverste hylle når han blir syk. I enkelte tilfeller er det nedlagt i forsikringspapirene hvilke type leger som kan oppsøkes. Dersom pasienten oppsøker en spesialist uten å ha blitt henvist av sin lege, så må pasienten betal regningen selv.

Det er helt tydelig at i et samfunn der ikke der offentlige langt fra dekker utgiftene så er det forsikringsselskapene som er en viktig maktfaktor når det kommer til helsetjenester.
Ved en konsultasjon vil man ved mottak også måtte gå gjennom hva som forsikringen dekker og hva som pasienten må være foreberdt å dekke.

Men nettopp derfor står det klart for meg at når Medicare, som i realiteten er en statlig forsikringsordning for eldre pasienter, og forsikringsselskapene har såpass mye makt og innflytelse på pasientene sine valg, så vil de også kunne styre blærekreftpasienter til de sykehus/klinikker som tilbyr BLCC behandling ettersom dess flere pasienter som behandles/ undersøkes med BLCC teknologi, dess mer penger sparer Medicare/forsikringsselskapene.

Det er egentlig ikke så veldig komplisert dersom man ønsker å se det.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
focuss
23.01.2019 kl 15:32 2888

Daniel
Poenget med det du ser som unødvendige tråd starter er å trigge noen nye tanker i en retning som jeg tror er konstruktivt. Slik som LM sitt innlegg rett over. Det fordrer jo at man har noen tanker.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
rischioso
23.01.2019 kl 16:04 2838

RE - Fordi det redder liv
- Fordi det gir blærekreft rammede et bedre liv
- Fordi FDA ønsker det
- Fordi Medicare ønsker det
- Fordi forsikringsselskapene ønsker det
- Fordi ingen ønsker betale mer for dårligere behandling

* Det største tullet er jo FDA - er det noen som overhodet ikke har noe med hva som skal kjøpes inn så er det de - de gir eller avslår markedstilgang thats it...:)

Verken pasienter, forsikringsselskap eller MediCare er beslutningstagere - det er også feil, men de kan i likhet med menigheten her på trådene ønske uten at det hjelper for dem heller da de er verken beslutningstagere ei heller opinionsledere - mao, basisen for denne tråden er feil da de må bare godta hva de enkelte sykehus velger å kjøpe inn - mer om dette kan dere lese her:

Kort oppsummert:

Det er hovedsakelig legene som er beslutningstagerne og deretter ledelsen. Det er også legene som troner øverst som opinionsledere deretter etterfulgt av ledelsen - mao, ingen pasienter, ingen forsdikringsselskaper og ingen MediCare….

http://think.storage.googleapis.com/docs/how-hospital-administrators-make-purchase-decisions_research-studies.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare