REACH - ser vi 1-tallet snart ?
Ja, det tror jeg. Og da skal jeg kjøpe en pen slump, men ha igjen nok til å doble om den faller helt til 1,7. For der er bunnen, i alle fall for en stund.
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100676
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100676
Redigert 21.01.2021 kl 05:04
Du må logge inn for å svare
svor
14.03.2019 kl 01:27
5536
De hadde vel bare 50% utnyttelse i q4. Allikevel hadde de 81 mill i ebitda.
macland
14.03.2019 kl 08:47
5470
Som jeg trodde så ble ikke explorer lenge ved kai. Tiamat er kanskje ferdig med testing og klar for jobb? ligger iallefall i Haugesund.
Odi.1
14.03.2019 kl 08:52
5466
Reach Har nok rikelig med cash for å ligge Stand Bye også , skal ikke se så veldig mye på hva som ligger ved kai til en hver tid...
macland
14.03.2019 kl 11:21
5422
Mulig det,men man tjener ikke penger ved kai. Uansett,noen mener det samme som meg ,siden den ikke stiger sammen med oljepris og indexer. La oss håpe at bunnen er her (men tviler på det),og på et q2 med mer acteion enn inneværende.
Jæims Bånn
15.03.2019 kl 16:32
5590
Berger seg litt med salg av offshore personell.
Ser ut til at de har tatt mye vedlikehold/oppgradering nå,da det var markant nedgang i dager tilgjengelig.
Ser ut til at de har tatt mye vedlikehold/oppgradering nå,da det var markant nedgang i dager tilgjengelig.
macland
15.03.2019 kl 17:05
5570
28 vessel days er kun 1 båt i arbeid.Trodde de hadde litt mer der. Hvordan de får til 931 personelldager skjønner jeg ikke helt. Det blir 30 personer utleid i døgnet ca? Noe skurrer her. Er det personelldager de har betalt? Virker mer naturlig. De 54 rov days er innenfor det jeg tenkte meg . Nå er det bare halve mars igjen og berge den på,så det bør skje noe snart. Det virker som rater er stigende om ikke annet ref Dof-tråden.
Jæims Bånn
16.03.2019 kl 08:59
5467
Kommer seg nå.
Offshore personell solgt mener jeg er antall som reach leier ut fra connect offshore.
Jeg har stusset veldig på at de hele tiden har lyst ut stillinger,lærlinger osv i en tid der skipene ligger til kai.
Reach var forrige vinter ombord på normand vision og utførte et stort oppdrag. Kan være noe sånt som er gjort nå også.
Offshore personell solgt mener jeg er antall som reach leier ut fra connect offshore.
Jeg har stusset veldig på at de hele tiden har lyst ut stillinger,lærlinger osv i en tid der skipene ligger til kai.
Reach var forrige vinter ombord på normand vision og utførte et stort oppdrag. Kan være noe sånt som er gjort nå også.
macland
16.03.2019 kl 09:09
5459
Det er sannsynligvis forklaringen Jæims. Og så er det jo noen personelldager på fartøyet som jobba og. Er det feks 10 mann ombord,så er jo det 300 dager i mnd.
Odi.1
17.03.2019 kl 13:44
5362
I følge oppdateringen fredag "kveld" , er det på rumpa etter januar-februar 19, kontra 2018. Hva er grunnen, stayle på at ratene må være gunstige, eller er det andre årsaker?
Ikke bra dette :(
dru1_3
17.03.2019 kl 14:45
5979
Hvordan funker dette, eier de skip selv eller er alle innleid? Eller, en miks?
Jæims Bånn
17.03.2019 kl 15:15
5971
Reach betaler leie på skipene når de er i bruk. Når de ligger til kai er det svært lav eller ingen kostnad.
Dette er en løsning som er veldig god for Reach og som holder skipene varme for rederne.
Dette gjør jo også at Reach kan si nei dersom ratene er for lave. Noe de som har andre skipsløsninger ikke kan gjøre. De må holde skuta igang eller ta tapet ved å legge dem i opplag.
Reach eier Connect offshore som leier ut personell til hele bransjen. Derfor er det ikke bare å se seg blind på marine traffic.
F.eks. utførte Reach et stort prosjekt med Normand Vision forrige vinter. Dette er et større skip enn Reach disponerer selv, men viljen til samhandling er stor i et marked som stadig leter etter lyspunkter.
Utfra tallene på fredag ser det ut til at Reach/rederne har benyttet vinteren med lav aktivitet til oppgradering/vedlikehold.
REACH må øke aktiviteten vesentlig for å generere overskudd, men de tåler en rolig tid mye bedre enn konkurrentene som må ta de store kostnadene til skip om de ligger til kai eller jobber.
Personlig tror jeg Reach er interessante som oppkjøpskandidat fordi kompetansen sitter i hode og fingre. Dersom en aktør med mange egnede skip ønsker å satse på subsea, koster det nå mellom 300-400 mnok + klistremerker til skipene.
Dette er en løsning som er veldig god for Reach og som holder skipene varme for rederne.
Dette gjør jo også at Reach kan si nei dersom ratene er for lave. Noe de som har andre skipsløsninger ikke kan gjøre. De må holde skuta igang eller ta tapet ved å legge dem i opplag.
Reach eier Connect offshore som leier ut personell til hele bransjen. Derfor er det ikke bare å se seg blind på marine traffic.
F.eks. utførte Reach et stort prosjekt med Normand Vision forrige vinter. Dette er et større skip enn Reach disponerer selv, men viljen til samhandling er stor i et marked som stadig leter etter lyspunkter.
Utfra tallene på fredag ser det ut til at Reach/rederne har benyttet vinteren med lav aktivitet til oppgradering/vedlikehold.
REACH må øke aktiviteten vesentlig for å generere overskudd, men de tåler en rolig tid mye bedre enn konkurrentene som må ta de store kostnadene til skip om de ligger til kai eller jobber.
Personlig tror jeg Reach er interessante som oppkjøpskandidat fordi kompetansen sitter i hode og fingre. Dersom en aktør med mange egnede skip ønsker å satse på subsea, koster det nå mellom 300-400 mnok + klistremerker til skipene.
marco83
17.03.2019 kl 18:21
5923
Hva er det som gjør de så attraktive som oppkjøpskandidat når de ikke eier en eneste båt selv? Hva er kun kompetansen verdt i seg selv? Kan Reach sine folk gjennomføre en subsea operasjon bedre, mer effektivt og rimeligere enn de tilsvarende folkene i DOF Subsea, Technip, Sunsea7 osv?
macland
17.03.2019 kl 22:40
5864
Ingen har hørt Odd.1,ikke du heller. Gjentar at det ser ut til å bli under halv aktivitet fra i fjor på q1. Det er 13 dager igjen av det. Reach har vært flinke til nå,men har vært trått siste mnder. Som før nevnt her så har de veldig mange offshore personells days,men vet ikke hva de tjener på dette.Selv om de betaler for fartøy når det er i bruk,så nekter jeg å tro at Sævik betaler for 3 mnd med Harmony uten jobb. Reach har kontor i Hudson Det hadde Harmony sysselsatt ut fjoråret.siden har det vært dødt. Jeg tror det koster (harmony/Hudson)
Redigert 17.03.2019 kl 23:01
Du må logge inn for å svare
macland
17.03.2019 kl 23:02
5845
Marco,siden du ikke sitter i aksjer, så er du den mest habile her inne for oss alle,så setter pris på innleggene dine..
Redigert 18.03.2019 kl 06:47
Du må logge inn for å svare
macland
18.03.2019 kl 06:56
5809
Men Marco. Vi må ikke glemme at Jostein Alendal var med å bygge opp DeepOcan,så den kompetansen de eventuellt ikke har nå,den kommer nok,
keane
22.03.2019 kl 12:18
5697
Har en følelse av at det kommer til å løsne litt i denne aksjen snart....godt marked i Nordsjøen nå blant annet....
macland
22.03.2019 kl 12:38
5688
Mulig det er godt marked keane,men hos reach er det vel kun challenger som jobber nå. Så vidt jeg vet er stril exploret i mmt regi,men reach leverer rovtjenestene ombord når det er behov for det. Har sagt det før,og sier det igjen. Inneværende q tror jeg blir elendig. Så spørs det om det er priset inn rundt nåværende kurs eller ikke?? Det tør jeg ikke uttale meg om,men har ingen planer om å kjøpe tilbake det solgte på pari kurs. Om ikke aktiviteten skulle endre seg betydelig, så tror jeg mer og mer på at vi får se krona etterhvert.
Godt spørsmål. Det er ikke vanskelig å sette opp et subsea selskap (ala Reach, snakker ikke om SURF), og kompetansen kan lett leies inn
Redigert 20.04.2019 kl 09:16
Du må logge inn for å svare
Odi.1
21.04.2019 kl 09:21
5406
Det er absolutt ikke noen "kvikk" fix å stable opp ett selskap som REACH.
Ratene betyr ALT, at ett nytt stabla konsept skulle inn å dele på de samme ratene, mener dere?
Når en ser over ASSET til REACH , så er potensialet enormt for selskapet. Siste melding var faktisk ikke så hakkende galen heller, bedre en jeg hadde forventet.
70 millioner er penger det også :)
Ratene betyr ALT, at ett nytt stabla konsept skulle inn å dele på de samme ratene, mener dere?
Når en ser over ASSET til REACH , så er potensialet enormt for selskapet. Siste melding var faktisk ikke så hakkende galen heller, bedre en jeg hadde forventet.
70 millioner er penger det også :)
macland
21.04.2019 kl 11:37
5356
Ja 70 mill er en del. 10 mill til så har reach betalt sine forpliktelser mht Tiamat i år. Den er nok prioritert til å gå natt og dag i år.
keane
26.04.2019 kl 10:31
5217
Da tipper jeg aksjekursen har bunnet og at vi skal nordover igjen...;-)
macland
26.04.2019 kl 11:06
5196
Dukker iallefall stadig opp kjøp på 2,2 så vi får se. 4 skip i aktivitet,men skulle gjerne sett Harmony forlate ankersplassen. Den og Hudsonkontoret er så langt i år en utgiftspost for selskapet .
Redigert 26.04.2019 kl 11:07
Du må logge inn for å svare
Hvilke asset er det du snakker om ? Gitt at finansiering er på plass vil jeg hevde at det ER enkelt å stable et likt konsept: 1. Leie inn onshore og offshore personell fra Omega/Omega Subsea/Dovre/IKM consulting eller lignende (eventuelt ta en telefon til M. Bårdsen og spør om han er lei av pumper og heller vil bli subsea sjef igjen) 2. Leie inn noen båter fra Solstad 3. Lei inn noen XLX/XLSer fra J. Fisher 3. Leie inn surveytjenester fra Andrews 4. Leie inn survey ustyr fra Ashtead 5. Leie kontor på grunderloftet 6. Leie inn søte sykepleiere fra Haugaland HMS
Redigert 28.07.2020 kl 20:13
Du må logge inn for å svare
macland
06.05.2019 kl 20:41
4993
lod.. angrer som en hund på at jeg ikke prøvde å kvitte meg med alt. Kontrakt og havner på lod. Ikke noe godt tegn. Dårlig børsdag kan ta noe av skylda,men tror krona kommer snart uansett, Nesten halve året er gått uten det det som var forventa /iallefall fra min side),
macland
06.05.2019 kl 21:43
4962
Jeg forventa ekspansjon Jæims. Flere skip og større aktivitet. Halve året er gått og flåten har vært 2 og 3 skip i jobb siden jul. Mulig det kommer seg igjen,men vi er langt inne i q2. I tillegg har ingen av dere vært villig til å kommentere de 80 mill på Tiamat,ikke reach heller. Mulig mistolket fra meg,men så lenge ingen svarer så går det ikke i reach kreditt.
Redigert 06.05.2019 kl 21:44
Du må logge inn for å svare
Ja jeg vet ikke. Må avslutte for dagen her, det er andre ting som skal gjøres.Bekager-
Jæims Bånn
06.05.2019 kl 22:03
4969
Jeg ser det samme som deg, men tror det tar seg opp nå.
Det er verdt å merke seg at de benytter skip i ny og ne som vi ikke vet om. (Årsrapport)
Havila harmony ser ikke bra ut, har jo nesten ikke gjort en dritt etter opprustning på granca.
Om de skal gjøre alvor av intensjonen sin om å bli en fullkommen subsealeverandør må det skje endel store ting.
Spørsmålet blir timing og muligheter.
Ekspansjon ikke bli billigere enn i dagens skipsmarked, men det spørs hvilken vei de velger. Litt vanskelig å forstå vinterens aktivitet og samtidig tenke på vekst.
Jeg tror tiden for å vekte seg ned i Reach er over for i år.
Det er verdt å merke seg at de benytter skip i ny og ne som vi ikke vet om. (Årsrapport)
Havila harmony ser ikke bra ut, har jo nesten ikke gjort en dritt etter opprustning på granca.
Om de skal gjøre alvor av intensjonen sin om å bli en fullkommen subsealeverandør må det skje endel store ting.
Spørsmålet blir timing og muligheter.
Ekspansjon ikke bli billigere enn i dagens skipsmarked, men det spørs hvilken vei de velger. Litt vanskelig å forstå vinterens aktivitet og samtidig tenke på vekst.
Jeg tror tiden for å vekte seg ned i Reach er over for i år.
Scott and Dan from the OceanGate Operations team are currently on a recon mission in Trinidad, inspecting the MPSV Havila Harmony in preparation for the 2019 Titanic Survey Expedition. The Vessel, which is operated by Reach Subsea will serve as the topside support vessel for crew, citizen explorers, researchers, and content experts during the first manned mission to the historic site since 2005.
Jæims Bånn
07.05.2019 kl 20:13
4838
Titanic ligger jo rett ved Trinidad der isfjell florerer?
Kan bli noen fine bilder om de matcher kvaliteten fra Svartehavet.
Kan bli noen fine bilder om de matcher kvaliteten fra Svartehavet.
macland
08.05.2019 kl 00:44
4799
Er sikker på at de matcher kvalitet på bilder og jobb,men gir det penger i kassa? Harmony må bare ut,,,tenker jeg,Iallefall ift å ligge på reia, Tenker derfor at den har prostituert seg for å få gjort noe..
Redigert 08.05.2019 kl 00:46
Du må logge inn for å svare
macland
08.05.2019 kl 08:36
4757
Er det krefter i gang for å hjelpe oss ned? 3000 til salgs på kr 0 er for dumt.
De kan ikke ha lest avisen: https://www.h-avis.no/aibel/haugesund/naringsliv/milliardkontrakt-for-aibel/s/5-62-806366
Noen som vet hvor mye Reach har håvet inn hittil på avtalen de har med Aibel ?
https://www.h-avis.no/haugesund/naringsliv/skipsverft/aibel-reach-sant/s/5-62-261948
Noen som vet hvor mye Reach har håvet inn hittil på avtalen de har med Aibel ?
https://www.h-avis.no/haugesund/naringsliv/skipsverft/aibel-reach-sant/s/5-62-261948
Redigert 08.05.2019 kl 13:02
Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
15.05.2019 kl 17:58
4617
Apriltallene tikket inn bedre enn 2018.
Kursen er 15%lavere nå.
Rekyl?
Kursen er 15%lavere nå.
Rekyl?
Har ikke kjennskap, men mulgheten er jo der.
Buy:)
Jæims Bånn
15.05.2019 kl 23:04
4524
Vi får se om de nå guider noe annet enn den plansjen med "trangt marked, men bedring i sikte" som de har brukt i 2 år nå.
Sålangt i mai er de i allefall på tå.
Til og med Harmony jobber utenfor T&T.
Sålangt i mai er de i allefall på tå.
Til og med Harmony jobber utenfor T&T.