Debatt- tråd for Nel.

oppvigår
NEL 24.01.2019 kl 11:54 15125

Holder unna kursprat, og forholder oss til informasjon med debatt!
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
oophus
24.01.2019 kl 12:03 10140

Hvor lang tid tar det før vi kan skryte av at all elektrolyse kommer fra grønn kraft, og ikke importert kull-kraft fra f.eks tyskland? Der elektrolysen gjennom transport-sektoren koster 2-3x mer CO2 enn det gjør om man lader en hel-elektrisk bil?

Bare for å starte. ^^
Redigert 21.01.2021 kl 02:50 Du må logge inn for å svare
Nanoq
24.01.2019 kl 12:05 10145

Det som skjer i denne tida er at milliarder av USD/EUR/YEN/YUAN - penger som er skapt av verdens store sentralbanker som i flere år nå har vært i gang med et kjempestort pengetrykkeri i kjølvannet på finanskrisa- er på vei ut av bl.a sort energi og inn i nye vekst-aksjer, spesielt i klima-/grønn energi-aksjer.

Og fordi det ikke er så mange av den slags aksjer, så vil aksjekursene på disse fortsette med å stige i lang tid, nesten uansett hvordan bunnlinja ser ut. Bare de vokser og produserer. Håpet er jo lysegrønt. Og det er massevis av penger der ute, ikke minst i pensjonsfond og andre sparefond.

Kan vel sammenlignes litt med IT-aksjenes kraftige stigning på 1990-tallet, hvor dette ble den store megatrenden og pengene fløt i stride strømmer fra "old school"-aksjer til high tech sektoren og de digitale fremtids-byggere. Dengang var det potensialet som betød noe, ikke bunnlinja og P/E.

Noen ble giganter, andre fikk en rask død. Men stort sett alle hadde i flere år en himmelhøy P/E - eller den var ikke til å få øye på fordi de ingen penger tjente.
Kort sagt: Follow the money.

P.S. Det er ikke mer enn 3 år siden at Amazon hadde en P/E på 3-400. I dag er den visstnok omkring 90. Og selskapsverdien er ca. 800 mia. USD. Og aksjekursen tett på 2000 USD, for 10-15 år siden lå den mellom 30 og 40 USD = 6000 % verdistigning på få år.

I Norge hadde vi jo IT-selskapet Opticom, en aksjeboble som på et tidspunkt hadde en markedverdi på langt over 50 milliarder kr uten å ha noen inntekter i det hele tatt og noen ganske få ansatte...

Men la det bare være sagt helt tydelig: NEL kan ikke sammenlignes med IT-boblene. Dette er et selskap med en lang historie, med produksjon og vokseverk, store partnere og kunder i et hydrogenmarked som utvikler seg eksponentielt, og som mange kloke vitenskapsfolk og industri-byggere nå mener om noen år vil overta energimarkedet fra sort fossil energi.

Microsoft, Apple, Google og Amazon var også små engang. Og hadde underskudd på bunnlinja. Og det er faktisk ikke mange år siden.

Så igjen: Follow the money.
Redigert 21.01.2021 kl 02:50 Du må logge inn for å svare
Nanoq
24.01.2019 kl 12:19 10000

oophus: CO2-prisene er i full fart på vei oppover. 3-doblet i 2018. nå ca. 25 EUR pr. tonn CO2. Dette er avgjørende for den grønne omleggingen, EU har uttalt at CO2 skal koste så mye at den grønne omstillingen kan skje fort. Dette betyr høyere strømpriser, men er nødvendig for å få flere investeringspenger inn i sol-, vind-, og H2-energimarkedet. Derfor varer det ikke lenge før grønn strøm er (mye) billigere enn sort fosiil strøm. Godt for klimaet, også positivt for NEL.
Redigert 21.01.2021 kl 02:50 Du må logge inn for å svare
meocon
24.01.2019 kl 12:23 9942

Debatt om hva ? Hva betyr det mest for investorer, tradere eller sparingerne ? PROFIT I PROSENT. Gjerne 1000% over noen år.

Teknisk analyse trenger ""raske" info om KURS-bevegelser. Ellers nei takk til udokumentert skriv , side opp side ned.
Fundamental analyse bør du faktisk å være "ansatt" i firma, gjerne i styret , for å ha riktig mest korrekt info, i RIKTIG TID og. Hør på analyse-sjef eller løse kommentarer på fora er som å ta frykt fra markedet innover seg. JEG LESER IKKE
Redigert 21.01.2021 kl 02:50 Du må logge inn for å svare
Tradinator
24.01.2019 kl 12:24 10348

Tydelig at Nikola trengs på markedet. Her bruker de batterier på et vogntog og får usle 17 mil som rekkevidde, som gjør at det blir for spesielt interesserte.
https://www.tv2.no/a/10335913/
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
meocon
24.01.2019 kl 12:55 10185

EN SLAGS leketøy. "Modern el-lastebil".
"MODERN BATTERIE-LASTEBIL" bør det hete.

At det går an å legge ut slike hel bakmål produkt i det offentlige ....


Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
oophus
24.01.2019 kl 13:17 10079

Logisk nok, men det betyr jo også at for at NEL skal gå til "himmelsk" så er man avhengig av at sol, vind og vann-strømkraft får seg et realt spark bak også. Hvis ikke kommer vell aldri H2 prisent til å gå særlig nedover, og heller oppover hvis CO2 kostnadene går opp, mens behovet for strøm fremdeles er der når de grønne alternativene fremdeles er mange år bak i å kunne erstatte fossilt?
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
24.01.2019 kl 13:27 9984

17 mil, det blir som en oppladbar lekebil. På tide at Hydrogen viser vei med Nikola sin truck.
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
Nanoq
24.01.2019 kl 13:35 9924

oophus: Sol- og vind-kraft er i dag avhengig av statstilskudd for å være profitabel, men jo høyere strømprisene er, jo mindre statstilskudd/skattefordeler er nødvendig for å sende private investeringer inn i sol og vind. Dette sørger høyere CO2-kvotepriser for.

H2-produksjon via elektrolyse kan med rikelig vind- og solkraft-produksjon skje veldig billig p.g.a. mye tomgangstap i tider med mye sol og vind, og når strømforbruket er lavt, mest om natta. I Danmark som snart har 50% dekkning av strømproduksjonen fra vindkraft, er det i perioder med mye vind negativ pris på overskuddsstrømmen fordi markedet ikke kan avta denne strømmen og fordi den ikke kan lagres.

Så jo mer vindkraft og solkraft, jo billigere blir H2-produksjon via elektrolyse. Og så skal vi jo huske at denne H2-produksjonen er CO2-fri GRØNN energi.
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
oppvigår
24.01.2019 kl 14:38 9762

Her må det komme melding i løpet av februar, mars, som bekrefter den høye kursen. Helst bør det være en som ikke gjelder Nikola. Dette ville forsterke tilliten til Nel.

http://www.deraktionaer.de/aktie/nel--powercell--hexagon-composites--geballte-wasserstoff-power---die-naechsten-ziele--434180.htm
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
oophus
24.01.2019 kl 15:04 9652

Joda, jeg er klar over alt det. Det jeg egentlig leter etter, er prognoser på hvor kjapt grønn energi går frem her. Hvor mange nye solkraftverk/vindparker etc blir det bygget kontra gass og kull f.eks hver år - målt i snitt på tvers av alle på hele kloden?
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
Nanoq
24.01.2019 kl 15:22 9561

OK, så har jeg misforstått deg litt...

her er litt å starte på:

Vindmøller verden over

Vindkraftkapaciteten på verdensplan
er steget markant og hurtigere end
forventet. Og potentialet er stort. EUs
miljøagentur har beregnet, at vindmøller
i 2020 vil kunne dække EUs samlede
elforbrug hele tre gange.

http://www.dkvind.dk/fakta/M4.pdf

PS.: jeg har selv hatt aksjer i danske Vestas de siste 5-6 åra (har fremdeles noen), og har derfor fulgt dette markedet tett i mange år, men ikke så mye på det siste fordi jeg siden i vår/sommer har lagt stort sett hele min frie investeringskapital i NEL. Det skjer hele tiden en stor produktutvikling av vindmøllene, de største havmøllene produserer i dag ca. 10 MW, de største landmøllene 6-7 MW. Og produksjonen av strøm fra vindmøller stiger hele tiden i stort sett hele verden.
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
Nanoq
26.01.2019 kl 10:58 9019

Tror det er på tide å trekke fram RotoLyzer'en igjen når det i mange NEL-tråder skrives så mye om fremtidig verdi på NEL

denne RotoLyzer er uten tvil under videreutvikling og (kvalitets-/holdbarhets-/sikkerhets-) testing før lansering. Den dagen den er klar for masse-produksjon og salg - kanskje på lisens hos tyske industrigiganter som Siemens, Bosch eller Viessmann som så skal betale royalties til NEL av salg - så kan den revolusjonere bruken av hydrogen fordi den betyr billig og desentral/lokal hydrogenproduksjon i mindre volum, ikke bare energi/drivstoff til personbiler/transportsektoren, men også til f.eks. boliger. Og så er den meget velegnet til å fungere sammen med solceller og vindmøller.

Jeg håper og tror at NEL snart har overstått testperioden og lykkes med å markedsføre RotoLyzeren i nær framtid. Men før det skjer skal de være sikre på at den er langtidsholdbar, og at service og utskifting av slitdeler ikke vil koste en bondegård. Forhåpentlig får vi en oppdatering fra NEL-ledelsen på RotoLyzeren når den neste kvartalsrapporten kommer. Og til dette kan finansjournalistene på den dagen bidra med noen gode relevante spørsmål.


Oslo, 30 September 2015

About The RotoLyzer®

The RotoLyzer® is a pressurized, compact electrolyser, which utilizes a vertical, rotating cell pack, providing full operational flexibility while allowing for low production costs. This opens up new market segments for NEL, and provides an ideal solution for hydrogen refuelling stations where space is limited, or integration with renewable energy sources. The technology is patented and has been verified through extensive testing.


Link til historien bak denne oppfinnelsen, som NEL eier patentet til:

https://www.vestviken24.no/vv24naringsliv/snappet-opp-patent-for-a-redde-verden/s/5-83-16426
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.01.2019 kl 11:25 8960

Nanoq. Jeg vet at Nel har langtidstestet deres game changer patent Rotolyzer (R) i 3.5 år. Løkke bekreftet i fjor at de opitmaliserte patenten, slik at den skal fungere med en opital driftsikkerhet, med minimalt med vedlikehold. Det kan se som at verdenslanseringen kan næme seg. Mange aksjonærer ønsker å sitte i den beste posisjon ved en Rotolyzer børsmelding. For denne store revolusjon av en verdensnyhet vil smelle kursen godt over kr 7.00. Nel blir en game changer. Hold dere fast ?
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
Nanoq
26.01.2019 kl 11:40 8897

Takk for positiv info, Tigeren. Jeg venter i spent forventning på flere gode nyheter omkring denne revolusjonerende oppfinnelsen.
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
really
26.01.2019 kl 12:17 8806

Dette innlegget hør vel hjemme her også.

Det er et forsøk på å skape litt realisme rundt mulighetene i NEL og berører nok mer kursen enn tekniske muligheter.

Det blåser en H2 vind over verden som en del av den mer generelle bærekraft utviklingen, og der har NEL en viktig rolle. Mitt budskap er at de kan vokse seg store, men at det koster.

really
I dag kl 12:00
38
Årsaken til at Amazon og Apple ble så store som de er blitt ligge bl.a. I forretningsmodellene. Apple skapte et unikt produkt som de skapte en infrastruktur rundt som gjorde at kundene aksepterte å betale en pris som ga Apple superprofitt, med marginer NEL bare kan drømme om. I tilleg binder Apple lite kapital. De har en enorm markedsmakt over leverandørene og leveransene passerer meget raskt ut til et salgsnett der Apple bare har en liten del selv. Det betyr svært begrenset arbeidskapital i Apples bøker, i mange kvartaler er leverandørgjeld større enn varelager og kundefordringer til sammen. Som igjen betyr at de trengte ikke dra inn så mye kapital i forhold til fortjenesten de skapte. Det ble rett og slett veldig mye resultat pr aksje.

Amazon startet som en handelsplattform som binder lite kapital selv. Dette har jo endret seg litt etter hvert, men i Q3 2018 var leverandørgjelden 34 og summen av kundefordringer og varelager 30.

Dette illustrerer hvordan aksjekursen kan vokse fort, de trenger ikke stadig vekk å fylle opp med ny aksjekapital for å vokse.

NEL opererer på en tradisjonell forretningsmodell. De kjøper bygg og bygger fabrikker, kjøper varelager, betaler lønn til en arbeidsstokk, bygger produkter som genererer det en venter blir en normal profitt, levere varene og venter på at kundene til slutt betaler. Det betyr at de må finansiere 10, 20 eller kanskje over 30% av salget fordi det er tiden det tar fra de betaler for innsatsfaktorene. I Q3 var utestående pluss varelageret minus leverandørgjeld 28%. Skal de øke salget fra dagens 500 mill til 3 milliarder med samme arbeidskapitalprosent må de skaffe 600 mill kroner.

Så hvordan skal de løse dette problemet?

Det sannsynlige er at de gjør tiltak for å redusere behovet noe, låner noe penger, de er lovet noe til arbeidskapital fra Nikola og kanskje emisjon. Det er ikke det viktige, dette er sikkert løsbart.

Det viktige er hvilke forutsetninger det skaper for videre vekst. Om de må skaffe 200 - 300 mill til arbeidskapital i tillegg til investeringer for hver milliard de skal øke salget så legger det store begrensninger på vekstmulighetene og enda mer på mulighetene for kursøkning om den skal være basert på realiteter og ikke bare tro og håp.
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.01.2019 kl 12:50 8726

Nel vil levere en rekordomsetning den 28.feb. Løkke bekreftet at de har alltid en upfront betaling pr kontrakt. Nel opererer med 30% bruttomargin på alle kontrakter iflg Løkke. En vekst skal koste, men sålenge kursen stiger så smiler alle aksjonærer. Løkke leverer varene.
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
oppvigår
26.01.2019 kl 13:40 8621

Hadde de nå kjørt en rettet emisjon på noen og åtti millioner aksjer, og med en rabatt på 10%, så hadde de fått inn ca. 450 millioner. At de har ventet med å kjøre emisjon er på en måte taktisk. Om de hadde gjort det rundt 4,40 så ville man bare fått inn ca. 340 millioner. Tiden er kanskje inne for en rettet emisjon, eller venter man på høyere kurs? Neste uke?
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
terningmanden
26.01.2019 kl 13:45 8595

oppvigår. Jeg tror du har ret i der snart må komme en emission og NEL ser ud til de har styr på processen. Lige nu og her er jeg ikke inde i NEL, men det er helt sikkert et selskab jeg følger nøje i fremtiden og tror på casen, men konkurrencen vil blive stor i fremtiden og så må tiden vise hvem der vinder i denne branche.
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
Framtia
26.01.2019 kl 14:32 8492

Hvor sannsynlig er en emisjon på nåværende tidspunkt. De har ca 300mill på bok etter utbyggingen av Notodden og Herning er oppe og går...Jeg ser at de øker bemanning og oppskalerer, men de har samtidig sagt at de nå står rustet for økt etterspørsel, som er ventet de neste to årene fra kjente kunder...Samtidig med økt kapasitet oppnås bedre marginer, økt etterspørsel fra kunder gir igjen økte inntekter...Hvor mye skal til for å være selvgående( "brake even") og komme ut med positiv bunnlinje på tross av ekspansiv forretningsmodell...? Jeg så for meg at de ville gå med positiv bunnlinje om de økte inntektene med 2-300 mill i året fra dagens nivå..Mye av det de leverer betales sikkert up-front av kunden og jeg betrakter uansett ikke deres ekspansive modell som et pengesluk! De bygger verdier fortløpende, det være seg kompetanse, effektivisering/ automatisering, JV'er, ansatte osv...Jeg tror ikke på emisjon før vi ser noen virkelig gode nyheter...Mulig jeg tar feil, men langt fra bekymret, da jeg har sittet fra 5,6kr til 1,7kr og nå til ca 5,7kr...Ca 65 % avkastning nå og nærmer meg Nellionær med kun små justeringer fremover...Lykke til samtlige debattanter?
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
Framtia
26.01.2019 kl 16:24 8273

Les teksten om noen skulle være i tvil om Nel klarer å levere etter påkrevd standard;
"Oslo, May 31, 2018) Nel Deokyang Ltd. (“Nel-Deokyang”), a subsidiary of Nel ASA in South Korea, has received a purchase order for a H2Station® hydrogen fueling solution from Joong Do Gas, a retail company involved in sales of LPG fuel in South Korea. The EUR 2 million order marks the first installation in Korea, and the first compact fueling station solution to follow a new gas law and local standards."
God lesing for deg "XYZ"! ...
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
Nanoq
26.01.2019 kl 16:29 8254

Framtida:
Enig med deg, tror ikke på emisjon før etter STOR nyhet - og etter at kursen har passert 10 kr. Og etter at den nye Notoddenfabrikken er satt i produksjon.

Evt. kan det bli en rettet emisjon, f.eks. Equinor, som jo nå er inne i solindustrien med Scatec Solar og sikkert også nå begynner å fatte alvorlig interesse for en eksponentielt voksende H2-industri og H2-marked.

Et stort energiselskap som Equinor - også fordi det er norsk og delvis statseid - ligner en opplagt medeier av og partner til et førende norsk hydrogenselskap.

Også av nasjonaløkonomisk grunner.
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
really
26.01.2019 kl 16:55 8165

Jeg er temmelig sikker på at emisjonen må komme tidligere. De har ca 450 mill nå, brenner cash i en takt på rundt 35 mill i kvartalet på driften pluss at de skal investere 150 mill i den nye fabrikken. Det vil si at de har brukt rundt 325 mill ved utløpet av 19 om de fortsetter i samme takt. De går neppe inn i 2020 uten å sikre seg bedre likviditet. Husk at de må ha en del hundre millioner til arbeidskapital også. Det finnes neppe noen bank som vil bidra med noe særlig på dette stadiet av utvikling i selskapet.

Det beløpet Framtia antyder er sannsynligvis det laveste de kan sikte mot. Sannsynligvis blir det høyere. La oss bare håpe at de klarer seg med en emisjon for dette formålet.
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
terningmanden
26.01.2019 kl 17:01 8141

Du skal nu ikke være bekymret over en emission i NEL. Hvis en emission er lavet "rigtigt", så er det for at videreudvikle selskabet til næste fase og det vil være til gavn for alle parter. En mindre heldig emission kunne du se tidligere i fx THIN og mange andre nyere selskaber på børsen..
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
oppvigår
26.01.2019 kl 17:15 8093

En emisjon hvor man får inn noen hundre millioner i egenkapital, ville vel bety mye hvis man tenker på et større lån??
Tilliten til selskapet ville vel være mer forsterket med en sterk kapital.
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
really
26.01.2019 kl 22:51 7903

Sett deg i bankens sted. Et selskap som taper over 100 mill i året kommer og ber om penger. De skal bygge en fabrikk som har større kapasitet enn verdens samlede produksjon i dag. Den skal være helautomatisk og bygge et verdensledende produkt. Og noe lignende har aldri vært gjort før. Organisasjonen på Notodden har langsomt bygget opp en kapasitet som de har drift over år. Nå gjøres det en massiv oppskalering.

Ville du lånt dem penger med noen få % margin? Kanskje, siden du tror på NEL. Men hva sier kredittkomiteen?

De kan sikkert låne penger gjennom factoring og kanskje leasing og litt på bygget, men jeg tror ikke de får lånthundrevis av millioner nå. Når de er godt i gang og tjener penger kan de låne til ekspansjon, men det er et stykke frem dit.
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
Framtia
26.01.2019 kl 23:27 7791

Jeg er ikke bekymret for en emisjon, forstå meg rett! Det er derimot vanskelig å beregne cash burn fremover, da inntektene foreløpig er uoversiktlige...Når kan vi se at inntekter og utgifter utligner hverandre?...Kommer det et inntekts løft allerede i år?
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2019 kl 04:40 7557

Intressant att ni nämner rotolyzer. Är det det sista halmstrå nå når nels försök att få elektrolysrören prata med förnybar energi har havererat? Vet Nikola om det?

Intressant att dere pratar om rotolyzer!

Nel gör det ikke!

Gå tillbaka 3-4 år då var rapporterna stappfulla med bilder och diagram om rotolyzer revolutionerande framtid!

Numera intet!! Jag har sökt igenom de sista rapporterna i pdf-format och jag finner ingenting!

Men det är lätt att prata om produkter som är fantastiska!

Metall som kan sväva tex vore fantastiskt, vad med en diskbänk som du kan putta upp i taket när du inte brukar den? Fantastiskt! Kursen på den firman som lanserar svävande metall kommer bli all Time high (ath)!

Vad med ett roterande elektrolysrör som är mindre en allt vi någonsin sett men mångdubbelt så effektiv?? Fantastiskt!!

Behöver jag nämna att ett bolag som nel minner mig så mycket om redan 2009 lanserar ett patent där bladen på vindkraftverk ska rensa luften från CO2??

Av den fantastiska idéen blev det konkurs. Och det kommer det bli på nel også om de inte istället fokuserar på att få fram utstyr som klarar el från förnybara källor, sol vind osv!!

Ja problemet verkar kort vara att den elen är lite ojämn i leverans, blåser det inte så kommer det ingen el. Jag vet inte hur långt nel kommit , om de förstått problemet och letar en lösning men det verkar inte så.

Nel blev kastas ut ur miljardprojektet h2v av den grunn, jag har inga synpunkter på det!! Men rart att ledelsen negligerat problemet sedan dess och inte vill svara på frågor.

Ur miljösynpunkt gör det inget om nel går i konkurs. Jag tror heller inte att polisen eller politiker bryr sig. Vi får alltså ingen utredning!

För mig personligen som aksjonär är det förstås trist och det borde gälla er andra också, inte för att ni är mina vänner men man kan ändå bry sig ibland. Och där kommer vi in på en viktig sak, det är att jag kan inte driva den här kampen själv, jag trenger hjälp.
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
oppvigår
27.01.2019 kl 09:24 7335

Det er ikke godt å si lengre hva den enkelte bank ville gjort. Tidligere var de vel noe slipphente.
Nel :
Seriøst firma?
Egenkapital?
Sjansen til å ta en stor del av kaka?
Med på å redde klima?
Hvor mye miljø engasjert er " Kredittkomiteen"?
Hva mer kan Nel slå i bordet med?
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2019 kl 09:57 7237

Ja Framtia, Alstom kontrakten blir en gigant H2 elektrolyse og fyllestasjonsteknlogi for Nel fremover. Updates fra Løkke håper jeg kommer denne uken. Sentralt og viktig med denne Nel skalpen er at Alstom har kastet ut den tyske H2 Linde Group og tatt inn Nel og Nel sin ledende teknologi inn i H2 tog varmen. Kontrakten er signert. Vi venter på x eller xx milliarder sum? Nel produserer verdens største elektrolyserør. Nel er attraktiv. Løkke lykkes med sin storviltjakt. Løkke skyter ikke etter småspurv. Dette blir huge og banebrytende.
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
Framtia
27.01.2019 kl 10:21 7168

Vi får vel høre mer fra Alstrom ila første Q19, dersom jeg tolker artiklene rett...Flott Bayerne har bestilt 25 togsett av Alstrom Lint?
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
really
27.01.2019 kl 20:34 6736

Miljø? Tror nok kredittkomiteene er mer opptatt av compliance, at de ikke gir lån til noen som holder på med sakerbanken ikke vil finansiere. Banken er opptatt av å tjene penger. Seriøsitet er en selvfølge. Egenkapitalen er positivt, men har ingen verdi om de ikke tjenerpenger. Hva du mener med å ta en stor del av kaka vet ikke jeg, men mener du svært høy rente såtror jeg ikke det er relevant før de risikerer å tape penger, ikke før de låner ut.
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
oppvigår
27.01.2019 kl 21:23 6631

Med stor del av kaka , mente jeg at Nel tar en stor markedsandel.
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
27.01.2019 kl 22:30 6493


Hvorfor er NEL shortet som aldri før?
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
moneymachine
27.01.2019 kl 23:16 6338

Hehe...som aldri før ?
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2019 kl 23:41 6302

 
http://vxz.eu/2019-01-26__FA_52-53__Fondsfinans-Positiv-til-oljeservice_Negativ-til-NEL-og-annet-fornybart
Ikke rart at porteføljeforvalter Tor Henrik Thorsen i Fondsfinans tapte mye for kundene i fjor.
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
alph
28.01.2019 kl 00:04 6237

"Hovedkonkurrent Nikola Motors"..

Hovedkonkurrent til hvem, Thorsen? NEL?
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
Holo
28.01.2019 kl 00:31 6182

«Hovedkonkurrent Nikola Motors» står det, så enten har journalisten bommet, eller så har han satt seg veldig dårlig inn i NEL.
Redigert 21.01.2021 kl 00:31 Du må logge inn for å svare