Debatt- tråd for Nel.

oppvigår
NEL 24.01.2019 kl 11:54 15156

Holder unna kursprat, og forholder oss til informasjon med debatt!
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Tradinator
28.01.2019 kl 07:36 6022

Fot en komplett løk. Hovedkonkurrent Nikola og ellers virker det som den forrige artikkelen om Hydrogen ble lest for ti år siden. Helt i tråd med jordas øvrige befolknings ønske om å satse på mer olje og midre fornybart.....Hjelp!
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
nordnes
28.01.2019 kl 07:49 5965

I Norge utgjør batteridrevne biler en stor del av bilparken, tar han utgangspunkt i norske forhold ? sitat;

Thorsen legger til:
«– Politikerne er litt unyanserte og har en tendens til å bli hellig overbevist om en retning. Hydrogen vil sikkert kunne være en del av drivstoffmiksen i fremtiden, spesielt for tungtransport og skipsfart. Derimot virker det som om politikerne for nå har bestemt seg for at elbiler er veien å gå.»
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2019 kl 08:13 5847

Norge er ikke verdens navle. Tar man turen til en europeisk storby skal man lete lenge før man finner en tesla.
Husk at personbil er bare en liten del av transportsektoren. Man har feks skipsfart og tungtransport også. Tror absolutt ikke fremtiden innen tungtransport er å kjøre rundt på flere tonn batterier, som dessuten får halvert rekkevidde ved svært tung last kombinert med kaldt vær. Hydrogenelektriske lastebiler får i langt mindre grad nedsatt rekkevidde pga klimatiske forhold.
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Tradinator
28.01.2019 kl 08:19 5804

Hadde en weekend i London og kan bekrefte at jeg så ca 5 elbiler på tre dager, det er et større bilmarked i indre byområde i London enn i Norge til sammen....
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
caffz2
28.01.2019 kl 08:28 5749

Alle kjører prius i London
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Collo
28.01.2019 kl 08:30 5730

5,84 er siste på Tradegate.

https://www.tradegate.de/orderbuch.php?isin=NO0010081235
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2019 kl 16:14 5406

TØI mener at det er langt fram til den klimavennlige lastebilen. Jeg tror det kommer til å gå fortere en TØI tror.
28.januar 2019
https://www.nationen.no/nyhet/langt-fram-for-den-klimavenlege-lastebilen/

Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2019 kl 17:22 5258

forklar? ??????
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2019 kl 17:23 5243

hvor gammeldags :-(
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
oppvigår
03.02.2019 kl 13:37 5029

Da fikk vi en uventet emisjon. Hvorfor måtte den komme nå, som de egentlig hadde bra med kapital? Vi kan alltids godta det Løkke kom med i meldingen. Men det er også lov og lese mellom linjene.
Den 20. skrev jeg at det beste hadde vært om Nel fikk en stor ordre fra et annet selskap enn Nikola. Dette ville gjøre Nel mindre avhengig av at Nikola lykkes.
Det er det som har skjedd. For at Nel skulle få denne ordren, har selskapet pålagt/krevd at Nel måtte forsterke sin egenkapital. Så hvem kan det være??
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
johnsen50
03.02.2019 kl 14:50 4903

Oppvigår. Enig med deg, føler at det ligger noe mere i den børsmeldte kontrakten en bare kontraktsverdien. At emisjonen blir børsmeldt samtidig, gjør at jeg trør Løkke og Nel vet at dette blir gull også for nye investorer som kom inn på 5,45,tenker også at denne kontrakten bare forsterker Nels innpass i tungtransporten i Usa. Kan også være at Nel ønsker å gjennomføre emisjonen i forkant av en kursdrivende stor Asia kontrakt, spennende blir det i allefall denne mnd mens vi venter på Nikola show i april.
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.02.2019 kl 15:04 4858

Enig. Bra.
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.02.2019 kl 15:49 4761

jo, men ville det ikke være mer fornuftig å kjøre emisjonen ETTER en kursdrivende nyhet ?

ps! jeg er long i NEL sånn at det er sagt :-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
optimist68
03.02.2019 kl 15:59 4728

Kursdrivende nyhet ? Før nyttår handla vi Nel til 4,6. Det bør være helt greit med 1,50 stigning på 1mnd med litt rabatt og nye investorer bør få grei avkastning dersom Nel ønsker å ha ett godt forhold til markedet
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.02.2019 kl 16:25 4649

Ja, du leste riktig

Glem nå ikke at målet er å hente inn så mye penger som mulig på en så høyest mulig kurs - ren kapitalisme.
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Keirax
03.02.2019 kl 16:38 4610

Ikke nødvendigvis. Det kan også være en måte å få inn strategiske aktører på eiersiden til en rimelig fastsatt pris, som de ikke kunne greid ved å handle i markedete uten å presse kursen ytterligere i været. Ikke at det skjedde med NEL nå, men det kunne vært et scenarie. NEL fikk penger på bok, og viktige aktører kom inn uten å presse kursen ytterligere.
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
oppvigår
03.02.2019 kl 16:51 4584

Men så er det troverdigheten til markedet. La oss si denne stor ordren hadde drevet kursen opp, og så kommet med emisjonen. Det ville ha gjort mange forbannet, og mistet tilliten til Nel. Nå var det fornuftig siden kursen var kommet vel høyt, og de fleste kunne akseptere denne emisjonen med det lille kursfallet vi fikk uten den store ergrelsen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Breikjeften
03.02.2019 kl 17:25 4523

Ikke la Dere skremme av "Lillegutt" Jr./Hammers. Legg Nel aksjene på "kistebunnen" og bli med på "reisen"!!!
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Framtia
03.02.2019 kl 18:47 4422

Synes dette var ryddig utført av Nel! Nyheten om ny stasjon til 6 mill$ kunne kommet tidligere på dagen og drevet kursen ytterligere...Jeg forutså ikke emisjon på nåværende tidspunkt, men kan ikke se negativt på at ting går raskere enn antatt...Enkelte vil sikkert hevde at Nel kun brenner cash i høyere tempo og at ingenting fundamentalt har forandret seg...Jeg med flere forventer sikkert at noe stort snart vil materialiserer seg, også ut over de første 448 ekektrolysører til Nikola, som ledelsen hevdet var ivaretatt av forrige emisjon...Tar de frem emisjonskortet en gang til uten at noe fundamentalt har skjer i mellomtiden, vil dette være et tillitsbrudd! Tror ikke dette scenarioet er svært sannsynlig...
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2019 kl 09:34 4153

Jo, det er forsåvidt riktig det også. Men syntes bare overtegning, samt å gi seg etter 30 min er litt for lett. Det er jo en grunn til at meglerne selv kaller denne jobben for "penger på gaten" - men men. nå ser vi fremover. jeg er som sagt long i NEL :-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
abroker
06.02.2019 kl 17:24 3989

Men når Sanyo, Matsushita,NEC etc. snart klarer å tredobble kapasiteten i batteriene med mindre størrelse/vekt, og med lynrask ladetid,- da
må vel dette også kalles en grønn revolusjon.
Senere blir det nok både 4 og 5 gangen etc.?
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
really
07.02.2019 kl 13:40 3826

Les her hva Harald A Møller skriver på sin hjemmeside:

Men hva så med faststoff-batteriene?
VW anslår at de fra 2030 utelukkende vil benytte faststoffbatterier i alle nyutviklede biler. Per i dag anslår de at disse vil ha en energitetthet på 1000 Wh per liter, eller 350 Wh per kg. For nerdene sier dette at et batteri som i dag veier rundt 600 kg da vil være et energilager på rundt 210 kWh, og hvert litervolum batteri vil veie 2,86 kg.

1000 Wh per liter er en dobling av kapasiteten mot 2017-nivået.


I mine øyne er dette utvikling, ikke revolusjon.
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
really
07.02.2019 kl 13:45 3797

De valgte å kombinere emisjonen med en positiv nyhet og fikk uttelling for det. Det var ingen stor nyhet, og det forteller at de har ikke noe større med det første.

Og pengene MÅ de ha. De hadde ikke nok til å fullføre fabrikken, bygge nok arbeidskapital og betale for tapene frem til fabrikken er i full produksjon. Jeg anslo for et par uker siden at de trengte 400 - 500 mill for å gjennomføre og det bekreftes av emisjonen. Den som gidder finner sikkert innleggene der jeg beskrev hvorfor.
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Suanto
07.02.2019 kl 14:01 3724

,,,alt handler om å få kursen på emisjons nivå, en gave til oss småsparere som ikke fikk delta
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
optimist68
07.02.2019 kl 14:05 3696

Helt enig. En gavepakke til nye eiere. Ingen problem med det
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Nikko
07.02.2019 kl 14:08 3669

Da er kursen under emikursen...
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 14:13 3627

Skulle tro de har hatt noen kort i ermet når de finansierte hele emien på en time....
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Nikko
07.02.2019 kl 14:14 3613

5,42
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 14:16 3598


Støtte linje på 5,4 Kr å skyte som alltid! Kjøpet er nå!
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Apop
07.02.2019 kl 14:19 3573

har luften begynnt å lekke ut?
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 14:21 3551

Da kom vi under siste emi-kurs. Ny inngang på 5.43. spennende å se om det er muligheter enda noen ører lenger ned. Så langt helt i tråd med bevegelsene etter forrige emisjon.
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Anywhere
07.02.2019 kl 14:21 3545

Nå er kursutviklingen mer forståelig og mer som forventet. Det betyr nå også at om man har tenkt å øke NEL i etterfølgende repemisjon, så gjør man selvsagt ikke det på 5,45. Da kjøper man nå til 5,40.
Eller venter og lar aksjen treffe støtte mellom 5 og 5,20:)
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 14:26 3489


Bare vent på at oslo-børsene vil vise nesen tilfeldig slik at de kan se hvordan dette skyter opp ... tålmodighet er vår beste allierte ....
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Nikko
07.02.2019 kl 14:34 3443

5,38 Fydda..
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 14:37 3408

Shorting?
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Nikko
07.02.2019 kl 14:43 3364

Det virker sykt at den skal 10 øre under emikursen

5,30 på Tradegate
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
Nikko
07.02.2019 kl 14:46 3337

Hva skjer?
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare
fastinvest
07.02.2019 kl 14:47 3331

Ingen rep. emisjon nå om vi holder oss litt her. Ville vært TOPPEN!!
Redigert 21.01.2021 kl 03:32 Du må logge inn for å svare