ELE, åpner rundt 0,90 i morgen
NaiveNormenn
26.01.2019 kl 08:20
4363
Det er nok noen aksjonærer her som er født inn i dataverden og er litt nærmere forståelsen av crytovaluta og blockchain teknologi. Jeg har selv smilt litt av alt gnålet om revisor, men det er de unge som er fremtiden akkurat som produktene som Element sysler med.
Hoppende glad for ny revisor.
Hoppende glad for ny revisor.
Bolighaien91
26.01.2019 kl 09:16
4318
Hva er det egentlig som er planen til Element fremover nå? Noen som vet det?
Takk for seriøse svar
Takk for seriøse svar
Lille
26.01.2019 kl 17:14
4214
Det kan jo være tilfeldigheter som gjorde at kursen falt på fredag. Kan hende det var en stor aktør som måtte omrokkere feks i next :)
Bankmanden
28.01.2019 kl 15:14
4052
Da er revisoreffekten over og det vil etter hvert bli det fundamentale som bestemmer kursen.
ELE har 0 i inntekter og er avhengig av penger fra BO, penger som vil bli konvertert på lavere og lavere kurser. Eiendelene til ELE har høyst tvilsom verdi. Token-sporet er verdiløst, Marokkosporet har 0 verdi. Dersom en kjøper en aksjepost må denne betales med tilsvarende verdi i kontanter. ELE blir ikke rikere av dette. ELE kan riktignok bli rikere eller fattigere av fremtidig kursutvikling. Men det negative er at Marokkoposten skal betales med BO-penger som blir emittert til ELE aksjer til lavere og lavere kurser.
Kom dere ut. STRONG SELL.
ELE har 0 i inntekter og er avhengig av penger fra BO, penger som vil bli konvertert på lavere og lavere kurser. Eiendelene til ELE har høyst tvilsom verdi. Token-sporet er verdiløst, Marokkosporet har 0 verdi. Dersom en kjøper en aksjepost må denne betales med tilsvarende verdi i kontanter. ELE blir ikke rikere av dette. ELE kan riktignok bli rikere eller fattigere av fremtidig kursutvikling. Men det negative er at Marokkoposten skal betales med BO-penger som blir emittert til ELE aksjer til lavere og lavere kurser.
Kom dere ut. STRONG SELL.
Ikke mange dagene til det rykker i transjefoten...
rischioso
28.01.2019 kl 16:44
3933
RE - ELE, åpner rundt 0,90 i morgen
* TS,
en evigvarende heading siden det alltid kommer en dag "i morgen" og det hver dag....;)
* TS,
en evigvarende heading siden det alltid kommer en dag "i morgen" og det hver dag....;)
Møyfrid
28.01.2019 kl 18:30
3834
Og Kina? Skulle det ikke fraktes et lass hummus dit fra Mindoro, etter "Nalunaq metoden"?
oddivar
28.01.2019 kl 18:38
3823
Møre75 skrev Må no snart komme noe nytt fra Canada vel
Ambershaw/Legacy kom med en liten "salgsbrosjyre" for noen dager siden:
http://legacyhillresources.com/wp-content/uploads/2019/01/190117-Iron-Ore-Grades.pdf
http://legacyhillresources.com/wp-content/uploads/2019/01/190117-Iron-Ore-Grades.pdf
badkrukan
28.01.2019 kl 18:40
3816
det kommer en del aksjer snart? Noen som har kontroll på hvor mye? er det 90 mill /55 øre?
Møre75
28.01.2019 kl 18:42
3837
Da burde licensen være i orden vil e tro .. ellers har dem ville ikke annonsert noen
Møyfrid
28.01.2019 kl 18:44
3831
Bra! Takker for den!
Her er folk mest opptatt med at revisor har for få ansatte, så slikt som dette blir ofte sekundært.
Her er folk mest opptatt med at revisor har for få ansatte, så slikt som dette blir ofte sekundært.
oddivar
28.01.2019 kl 19:01
3800
Lisensen er nok meldepliktig, men Legacy Hill virker rimelig sikker på at den faller på plass.
Fantastisk! Reprisingen er nok nært forestående.?
Møre75
28.01.2019 kl 22:35
3636
Spørs om en ikke får sende ho fr grue en e post å høre om dem ikke vil kommentere det her ..
oddivar
28.01.2019 kl 22:54
3605
Ift 3. transje, så er min forståelse følgende:
Fom. 1. februar har ABO rett til å be/kreve at ELE skal trekke 50 MNOK. Så vidt jeg kan forstå har ABO anledning til å vente med å komme med denne anmodningen/kravet. Dvs. kravet kan også komme 10. februar, 1. april eller i prinsippet aldri, skulle jeg mene. For ELE sitt vedkommende mener jeg at selskapet har tilstrekkelig kontantbeholdning til å holde aktivitetsnivået oppe til ut på våren.
Dvs. det er ikke gitt at det kommer noen melding 1. februar. Samtidig vil det være naturlig å avklare hvilke interesser ABO og ELE har rundt trekk av 3. transje. Det kan trekke mot at det vil komme en melding. Jeg mener utfallsrommet ift. hva som skjer rundt og evt. kjølvannet av et "tvungen trekk" av 3. transje er relativt bredt. Som Lille har kommentert, så har det tidligere vært viktig for ABO å ha låneaksjer til disposisjon ifm. konvertering (pga. forsinkelser knytter til å stille nye aksjer til disposisjon). Etter tilbakeleveringen av aksjene til Paaschii er antall låneaksjer betydelig redusert. Hva dette betyr, kan man spekulere på. Jeg våger meg ikke på noen klare teorier pt.
Fom. 1. februar har ABO rett til å be/kreve at ELE skal trekke 50 MNOK. Så vidt jeg kan forstå har ABO anledning til å vente med å komme med denne anmodningen/kravet. Dvs. kravet kan også komme 10. februar, 1. april eller i prinsippet aldri, skulle jeg mene. For ELE sitt vedkommende mener jeg at selskapet har tilstrekkelig kontantbeholdning til å holde aktivitetsnivået oppe til ut på våren.
Dvs. det er ikke gitt at det kommer noen melding 1. februar. Samtidig vil det være naturlig å avklare hvilke interesser ABO og ELE har rundt trekk av 3. transje. Det kan trekke mot at det vil komme en melding. Jeg mener utfallsrommet ift. hva som skjer rundt og evt. kjølvannet av et "tvungen trekk" av 3. transje er relativt bredt. Som Lille har kommentert, så har det tidligere vært viktig for ABO å ha låneaksjer til disposisjon ifm. konvertering (pga. forsinkelser knytter til å stille nye aksjer til disposisjon). Etter tilbakeleveringen av aksjene til Paaschii er antall låneaksjer betydelig redusert. Hva dette betyr, kan man spekulere på. Jeg våger meg ikke på noen klare teorier pt.
Redigert 29.01.2019 kl 00:01
Du må logge inn for å svare
Verdt å merke seg at Paschi International har redusert sin beholdning med 1 mill. aksjer i løpet av Januar. Har de solgt, eller lånt bort på ny?
nopetter
29.01.2019 kl 08:59
3403
jeg tror det er storvestre som moser ut aksjer for transje 3, han bøttet ut ved forrige opptur
rischioso
29.01.2019 kl 09:27
3348
Da skal nok kursen ned til 63 øre eller lavere kanskje allerede i dag.
Du kom aldri tilbake på om du var inne/ute helt eller delvis...??…;)
Du kom aldri tilbake på om du var inne/ute helt eller delvis...??…;)
rischioso
29.01.2019 kl 09:31
3333
Godt spørsmål - jeg tror nok at ABO vil ha interesse av å beholde låneaksjer i forkant av konverteringen for det er jo de som alltid er blitt brukt til å presse kursen i forkant. Trekkes ikke transjen nå i månedskiftet så er de ikke fornøyd med en konverteringskurs på lav 60øre....
hva har lavo med ele å gjøre? ting ser unektelig bra ut i ele!
badkrukan skrev gutta, ikke gå inn med for mye nå... se lavo
Det er ikke snakk om å gå inn med mer før ABO er ute av bildet da det er helt åpent hva som skjer i nærmeste fremtid. En skal være stø på rattet for å trade i denne nå.
rischioso
29.01.2019 kl 10:22
3229
oddivar,
det at en obligatorisk transje aldri skal komme er jo ikke riktig og av samme grunn er den oblligatorisk…:)
Når det kommer til når den blir trukket - om det er opp til ELE så er det ikke nødvendig ennå for som kjent så skal ikke ELE betale for eierandeler i CMT før midten av året men vi snakker om et betydelig beløp og hele 15m/euro for gjør de ikke det så mister de det meste av de 3m/euro som allerede er innbetalt....
LES - Avtalen gir Element rett til å kjøpe alle eller deler av Fondsandelene i en eller flere transjer fra Manco i en periode som varer frem til og med 30. juni 2019, men opsjonsperioden kan forlenges til 31. desember 2019 dersom Element har utøvd en transje (den "Første Transjen") på minimum EUR 15.000.000 før 1. juli 2019 ("Opsjonsperioden").
https://newsweb.oslobors.no/message/457309
Men for ABO sin del så er det nødvendig nettopp fordi det er akkurat det dette handler om for ABO da det er dette de lever av - det å trekke transjer, men om de trekker den nå i månedsskiftet så betyr det at de ser seg fornøyd med lav 60 øre og gjør de ikke det så vil de vente for å presse kursen under 60 øre.
Som vi kjenner til så går moderasjonsavtalen ut 28 februar så bestemmer de seg for å vente så vil det nok bli til rundt den datoen for da er det fritt frem for å dumpe...
det at en obligatorisk transje aldri skal komme er jo ikke riktig og av samme grunn er den oblligatorisk…:)
Når det kommer til når den blir trukket - om det er opp til ELE så er det ikke nødvendig ennå for som kjent så skal ikke ELE betale for eierandeler i CMT før midten av året men vi snakker om et betydelig beløp og hele 15m/euro for gjør de ikke det så mister de det meste av de 3m/euro som allerede er innbetalt....
LES - Avtalen gir Element rett til å kjøpe alle eller deler av Fondsandelene i en eller flere transjer fra Manco i en periode som varer frem til og med 30. juni 2019, men opsjonsperioden kan forlenges til 31. desember 2019 dersom Element har utøvd en transje (den "Første Transjen") på minimum EUR 15.000.000 før 1. juli 2019 ("Opsjonsperioden").
https://newsweb.oslobors.no/message/457309
Men for ABO sin del så er det nødvendig nettopp fordi det er akkurat det dette handler om for ABO da det er dette de lever av - det å trekke transjer, men om de trekker den nå i månedsskiftet så betyr det at de ser seg fornøyd med lav 60 øre og gjør de ikke det så vil de vente for å presse kursen under 60 øre.
Som vi kjenner til så går moderasjonsavtalen ut 28 februar så bestemmer de seg for å vente så vil det nok bli til rundt den datoen for da er det fritt frem for å dumpe...
Redigert 29.01.2019 kl 10:40
oddivar
29.01.2019 kl 10:42
3187
Riski.
Vi kan vel fort være enig om at transje 2 har vært en disaster for ABO også. Hva om ABO gjør en analyse av hvilke transjer/situasjoner hvor de faktisk har tjent penger på. De vil raskt kunne komme til at da de faktisk tjente penger så steg kursen (og ikke falt og falt), ref. det første konvertible lånet på 50 MNOK. Videre - de sitter på en mengde av verdiløse warrants. Hva om de spekulerer på hvordan de skal tjene penger på dem? Her er det mange muligheter - ikke alle peker på at ABO skal kreve et trekk av transje 3 på dette kursnivået.
Vi kan vel fort være enig om at transje 2 har vært en disaster for ABO også. Hva om ABO gjør en analyse av hvilke transjer/situasjoner hvor de faktisk har tjent penger på. De vil raskt kunne komme til at da de faktisk tjente penger så steg kursen (og ikke falt og falt), ref. det første konvertible lånet på 50 MNOK. Videre - de sitter på en mengde av verdiløse warrants. Hva om de spekulerer på hvordan de skal tjene penger på dem? Her er det mange muligheter - ikke alle peker på at ABO skal kreve et trekk av transje 3 på dette kursnivået.
Redigert 29.01.2019 kl 10:47
Stiger som bare det idag. noe på gang?
oddivar
29.01.2019 kl 10:50
3166
Hvor sannsynlig tror du det er at ELE vil kjøpe CMT på dette kursnivået?
Redigert 29.01.2019 kl 10:50
rischioso
29.01.2019 kl 10:53
3152
oddivar,
enig i det men uansett hva som vil skje videre så er de i ABO sin interesse å konvertere nå slik at de får fleste mulig aksjer - om de skal brukes til å presse kursen eller løfte blir jo situasjonsbetinget avhengig av hva som faktisk skjer i caset fremover.
Men at de skal drøye med det for å risikere at konverteringskursen blir høyere er det jo ingen logikk i.
enig i det men uansett hva som vil skje videre så er de i ABO sin interesse å konvertere nå slik at de får fleste mulig aksjer - om de skal brukes til å presse kursen eller løfte blir jo situasjonsbetinget avhengig av hva som faktisk skjer i caset fremover.
Men at de skal drøye med det for å risikere at konverteringskursen blir høyere er det jo ingen logikk i.
Lille
29.01.2019 kl 10:54
3157
At de mister meste parten 3 mill euro er direkte feil. Du må sette deg inn i avtalene og slutte å informerer feil på feil.
Redigert 20.01.2021 kl 19:32
rischioso
29.01.2019 kl 10:56
2875
Dette nivået er relativt og midlertidig. Nivået kan bli både lavere og høyere frem til 31.07 og blir den lavere så vil nok hele CMT bli kansellert og blir den høyere så vil muligheten være til stede med forbehold om status på AMI/Token i perioden frem til 31.07.
Redigert 20.01.2021 kl 19:44
oddivar
29.01.2019 kl 10:57
2870
Jo, man skulle tro det, Riski. Men hva er best av å sitte med mange aksjer som man må bruke lang tid på å selge og hvor man risikerer å tape penger på salget (ref. transje 2) enn å sitte med få/færre aksjer som man kan bruke kort/kortere tid på å selge og samtidig tjene penger på salget (ref. det første lånet).
En klok medaksjonær lanserte teorien om å konvertere transje 3 på 6 NOK - vips så er Auplata fornøyd og alle warrants "in the money" ;)
En klok medaksjonær lanserte teorien om å konvertere transje 3 på 6 NOK - vips så er Auplata fornøyd og alle warrants "in the money" ;)
rischioso
29.01.2019 kl 10:59
2862
Du har en så negativ tilnærming at jeg er flau på dine vegne - meste parten eller store deler who cares - det som er saken er at de da har hivd penger ut av vinduet om de må kansellere og som vi kjenner til så har de ikke noe annet verken når det kommer til token eller AMI som vil generere cash på veldig lenge.
Vær forsiktig i ELE. Snart kommer nok transje 3 og da er det nye 50 millioner som BO skal konvertere til aksjer for en lavest mulig kurs. Dette har BO gjort med stor suksess i ELE 2 ganger tidligere. Bare trist hele denne avtalen med BO.
nopetter
29.01.2019 kl 11:03
2848
hvis den med aksjonæren skulle bli hørt noe jeg mener er svært usannsynlig så bør han få nobel prisen i økonomi :)
det som er å se er hva det nye styret klarer å hoste opp til sommeren om de får restartet token da har jeg tro på at CMT kjøpet blir gjennomført. det er iallfall galskap å følge linjen til beitnes og co
det som er å se er hva det nye styret klarer å hoste opp til sommeren om de får restartet token da har jeg tro på at CMT kjøpet blir gjennomført. det er iallfall galskap å følge linjen til beitnes og co
rischioso
29.01.2019 kl 11:04
2845
oddivar,
om de går rundt i den troen at kursen skal stige så mye at de kan plukke warrantsene så vil det da uansett være i deres interesse å få med seg flest mulig aksjer med opp og ikke vente med å konvertere noe som vil gi betydelig færre aksjer - de bestemmer jo selv hvor mange de velger å selge her nede og de risikerer jo ikke noe mer ved å konvertere nå siden transje 3 allikevel er obigatorisk...:)
om de går rundt i den troen at kursen skal stige så mye at de kan plukke warrantsene så vil det da uansett være i deres interesse å få med seg flest mulig aksjer med opp og ikke vente med å konvertere noe som vil gi betydelig færre aksjer - de bestemmer jo selv hvor mange de velger å selge her nede og de risikerer jo ikke noe mer ved å konvertere nå siden transje 3 allikevel er obigatorisk...:)
oddivar
29.01.2019 kl 11:05
2839
Riski.
Slik er avtalens exit-vilkår:
"I tilfelle Kjøpsopsjonen ikke utøves av Element i løpet av Opsjonsperioden, skal Manco beholde EUR 500 000 av Opsjonsprisen som et "break fee" og EUR 2.500.000 av Opsjonsprisen skal beholders av Manco mot levering av 396 Fondsandeler til Element."
Slik er avtalens exit-vilkår:
"I tilfelle Kjøpsopsjonen ikke utøves av Element i løpet av Opsjonsperioden, skal Manco beholde EUR 500 000 av Opsjonsprisen som et "break fee" og EUR 2.500.000 av Opsjonsprisen skal beholders av Manco mot levering av 396 Fondsandeler til Element."
rischioso
29.01.2019 kl 11:09
2826
Ja, og da er 500k/euro ut av vinduet noe som betyr at hele 16,66% av investeringen er tapt noe som er å anse som betydelig hvor i tillegg 2,5m/euro er låst og det er en anselig sum selv om de vil bli forrentet gjennom et eventuelt utbytte så er det mange penger for ELE slik situasjonen er pr i dag....
oddivar
29.01.2019 kl 11:09
2827
Transje 3 er en rett, men ingen plikt fra ABOs ståsted. Dersom ELE benytter seg av transje 3 faller ABOs rett bort.
"...The first Tranche shall be drawn at the time of the EGM approving the
Convertible Note Facility and the second within 30 days thereafter. Alpha Blue
Ocean has the right to request the issuance of a maximum of 1 tranche during the
life of the financing program. If Element chooses to draw the third Tranche,
Alpha Blue Ocean has no right to request the issuance of further Tranches. The
remaining Tranches may only be drawn at Element's discretion following a
cool-down period as defined in the agreement."
"...The first Tranche shall be drawn at the time of the EGM approving the
Convertible Note Facility and the second within 30 days thereafter. Alpha Blue
Ocean has the right to request the issuance of a maximum of 1 tranche during the
life of the financing program. If Element chooses to draw the third Tranche,
Alpha Blue Ocean has no right to request the issuance of further Tranches. The
remaining Tranches may only be drawn at Element's discretion following a
cool-down period as defined in the agreement."
rischioso
29.01.2019 kl 11:12
2819
Jeg har vel ikke sagt noe annet - det jeg sier er at transje 3 er obligatorisk så om ELE skulle ha kommet i en situasjon hvor de ikke skulle trenge transje 3 så vil ABO trekke den og da spiller det jo ingen rolle hvem som trekker.
At vi skal spekulere i om ABO ikke vil trekke faller på sin egen urimelighet da de med 100% sikkerhet vil trekke så lenge ELE ikke går konkurs, blir avviklet eller på annen måte forsvinner ut av børs.
At vi skal spekulere i om ABO ikke vil trekke faller på sin egen urimelighet da de med 100% sikkerhet vil trekke så lenge ELE ikke går konkurs, blir avviklet eller på annen måte forsvinner ut av børs.
helloween
29.01.2019 kl 11:15
2807
Oddivar
Nå følger eg ELE med kun ett halvt øye.
Men denne Transje 3, er det ELE eller ABO som tar avgjørelsen om denne transjen skal gjennomføres?
Nå følger eg ELE med kun ett halvt øye.
Men denne Transje 3, er det ELE eller ABO som tar avgjørelsen om denne transjen skal gjennomføres?
oddivar
29.01.2019 kl 11:17
2799
Vel....med obligatorisk tror jeg de fleste forstår at den vil inntreffe.
Hvis ABO IKKE velger å benytte seg av retten til å kreve trekk OG ELE ikke anmoder trekk, så vil nødvendvis transje 3 IKKE inntreffe.
Hvis ABO IKKE velger å benytte seg av retten til å kreve trekk OG ELE ikke anmoder trekk, så vil nødvendvis transje 3 IKKE inntreffe.
oddivar
29.01.2019 kl 11:18
2796
Slik jeg leser avtalen, så har begge rett til å anmode/kreve om at denne gjennomføres. Ingen har plikt til det.
rischioso
29.01.2019 kl 11:19
2787
Det en delt mulighet da ABO har en rett til å trekke 1 av 3 obligatoriske transjer - 2 er trukket og begge av ELE og hvis ELE trekker den siste så faller retten til ABO bort og om ikke ELE trekker den tredje så vil ABO trekke den.
rischioso
29.01.2019 kl 11:22
2783
Det scenarioet vil jo aldri skje for om kursen går opp eller ned noe som den alltid vil gjøre så vil ABO ha interesse av å ha rabatterte aksjer og for å få det så må jo transje 3 trekkes...
Hele caset ABO er jo bygd på at de skal trekke transjer så at de plutselig skulle slutte med det de lever av er jo å håpe på mer enn det som er mulig...:)
Hele caset ABO er jo bygd på at de skal trekke transjer så at de plutselig skulle slutte med det de lever av er jo å håpe på mer enn det som er mulig...:)
det var godt de fikk revisor og ny styreleder på plass så vi kan bruke alle krefter på å diskutere finansieringsløsningen.
helloween
29.01.2019 kl 11:25
2772
ok, takker:)
bamsemums
29.01.2019 kl 11:50
2729
Vinglioso -
Dette er hva du skrev til meg for bare 14 dager siden.
Du møter deg selv i døren - gang på gang.
"""Ingen kan vite når 10 dagers perioden begynner nettopp fordi akkurat det får man vite når den er ferdig og det først når transjen trekkes også det vet man ikke før det faktisk skjer så ikke helt lett og skjønne hvordan du vet det....)
Med rundt 15m/usd på bok så trenger i alle fall ikke selskapet ELE å trekke transjen og det på en god stund og ikke før de skal gjøre opp for CMT andeler som ligger frem i tid."""
At transje 2 har vært en disaster for ABO er ikke så innlysende etter min mening. Hvis vi rekner med at ELE har betalt gebyret på 25 millioner til ABO så kan en jo også rekne på den måten at ABO har fått aksjer tilsvarende 50 millioner, men betalt 25 millioner. Da kan også salgskursen rase nedover uten at man risikerer en disaster. Samtidig sitter ABO i en svært fordelaktig posisjon nå når trekket av transje tre står for tur. Hvis det blir et trekk da. Hva ABO tenker å gjøre blir bare spekulasjoner.Om de velger å gjøre en ny avtale med ELE, eller å kjøre solo vil vise seg. Alt er åpent slik jeg ser det, men når situasjonen er som den er akkurat nå så virker det for meg som om det er ABO som er i best posisjon til å regissere fortsettelsen.