Hvor i Norge er menneskene mest intelligente?

Fredrik Frikk
26.01.2019 kl 16:27 494

IQ formes gjennom generasjonene ved utvelgelse, dvs. at høy IQ er et fortrinn for å få kjæreste og barn. Det er én faktor som gjennom generasjoner har ført til høyere IQ: bydannelse, dvs. at det er yrker i byene, f. eks. handel og akademia, som mest tilgodeser høy IQ. (Dette er grunnen til at askenasiske jøder er den menneskegruppen som er mest intelligente på verdensbasis.)

I så fall er det mulig at mennesker i Bergen, landets eldste storby, er de mest intelligente.

Jeg er selv nordlending så jeg har lite å tjene på denne konklusjonen.
Slettet bruker
26.01.2019 kl 16:42 492

bydannelse, handel og yngling?
Isåfall skal kebabdealerne og muhammedanere være gode kandidater du.
Noe jeg faktisk har vondt for å tro, til tross for at de er aldri så mye jødenes brødre se.
Redigert 26.01.2019 kl 16:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.01.2019 kl 17:33 483

Det er døm som er i slekt med meg som er mest intelligente se
Døm som gifter seg inn i slekta mi framstår derfor raskt som stup dumme gett
Slettet bruker
26.01.2019 kl 17:43 479

Å du har nok en bror i Kristiansand som heter Julius se
Slettet bruker
26.01.2019 kl 19:34 464

Nei, men je har et syskjenbarn på Gjøvik se
Fredrik Frikk
26.01.2019 kl 19:34 461

En som driver med handel må kjøpe billig og selge dyrt. Han må kunne regne. De som lykkes har relativt høy IQ, blir rike, og de får råd til å få mange barn. Annerledes med f. eks. bønder eller dem som driver med kvegdrift. De kan i teorien være skikkelig dumme. Barn får de likevel. IQ er altså geografisk fordelt. Dette er én av årsakene til at noen nasjoner har høyere IQ enn andre. (Nordmenn er omtrent på midten internasjonalt.)

Til innvendingen din: De som selger kebab, er antakelig i en gråsone. Det krever ikke høy IQ. Kanskje krever det middels IQ?

Det betyr at det blir en opphopning av høy IQ i handelsområder. Det blir en opphopning av lav IQ i jordbruks- og kvegdriftområder. Dersom disse områdene i tillegg er preget av innavl (stabile jordbruksområder med lite tilflytting), øker risikoen for lav IQ.

Redigert 26.01.2019 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.01.2019 kl 19:36 460

Østsiden av Bergen. East side for life yo!