SKATT ER TYVERI !!!

Slettet bruker
27.01.2019 kl 09:24 1001

Beklager utbruddet, men det var jaggu på tide at noen fortalte sannheten.
kokkohill
27.01.2019 kl 10:46 989

Bare om avgiftene er høye nok ,slipper du skatten ?

Skatten er ikke høy i Norge
Slettet bruker
27.01.2019 kl 10:56 980

Avgifter er også skatt. De kaller det bare noe annet for å lure oss.

Og jo totalbeskatningen i Norge er skyhøy.

Jeg tipper vi jobber ca 9 måneder av året for staten og kun de 3 siste månedslønningene får vi beholde selv.
Fjordgubben
27.01.2019 kl 11:01 977

Norge skulle hatt et statsbudsjett på ca 500 mrd kroner dersom vi skulle kopiert Sveriges forbruk, slik er det ikke da Norges statsbudsjett er på hele 1350 mrd kroner, klart Norges samlede skatter og avgifter da er skyhøye!

Slettet bruker
27.01.2019 kl 11:10 972

Det korrekte ordet er skatt. Avgifter i beste fall er en form for skatt men benyttes ofte om hverandre.

Idioter som mener skatte og avgiftsnivået i Norge ikke er høyt vet ikke bedre.
Det klassiske er å vise til andre land, gjerne England og Danmark, for så å finne statistikker om skattetrykket som viser at den generelle kjøpekraften har gått opp de seneste årene.
Selvsagt er det høyt. Bare sosialister kan prestere å si noe annet.

Blir som å si til en på krykker at han er i storform bare fordi naboen sitter i rullestol.

Redigert 27.01.2019 kl 11:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2019 kl 11:13 968

Og selv med Frp i regjering har vi fortsatt veldig høye skatter og avgifter. Siv Jensen Norges løgner nummer 1.
Slettet bruker
27.01.2019 kl 11:36 952

It, det har med forhandling og samarbeid å gjøre. Det bør voksne mennesker forstå.
Slettet bruker
27.01.2019 kl 11:53 946

Sånn er det,staten er den store tyven.
Det er nå èn ting,men når man ser på hva de bruker pengene til,blir man litt forbannet!
Personlig har jeg gitt opp for lenge siden,handler bare aksjer,og verdipapirer,fra en laptop,og gir f@n i hele sulamitten.
Ser egentlig ikke hvordan vi skal komme ut av denne suppen heller,befolkningen består for det meste av dimlinger som ikke fatter en dritt av hva som foregår,og er i ferd med å bli enda tettere i nøtten vha migrasjonsbølgen av stemmekveg som er om mulig enda tettere i nøtten enn de opprinnelige Nordmennene.
Politikere,uten abeidserfaring og bakkekontakt styrer skuten på grunn.
Man gremmes.
The Observer
27.01.2019 kl 12:08 944

For meg kan de ta 99 øre av hver krone i skatt/avgifter bare jeg har nok 1 øringer igjen til å leve godt for.
Det er det du har igjen til kjøpekraft som teller. Ingen kan vel bestride at kjøpekraften til det norske folk generelt er høy og har økt år for år.

Noen lavinntektsgrupper sliter nok, men gjengen her på forumet bør ikke klage.
Redigert 27.01.2019 kl 12:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2019 kl 12:15 940

Solidarisk svar fra the Observer, men samtidig også selvsentrert.
Nuka
27.01.2019 kl 12:42 927

Det er jævlig lett for bygdetullingpartiene å å rope å skrike om å kutte i bompenger , skatter og avgifter,når de ikke er i regjering. Men det blir straks vanskeligere når det går opp for dem at de også må kutte ut noen av statens utgifter. Det er nemlig ikke så populært å redusere trygder, og andre velferdsgoder som vi er blitt vant med. Husk at forsvarsbudsjettet skal opp med 30 mrd. de nærmeste årene.
Slettet bruker
27.01.2019 kl 13:06 916

Det har du fullstendig rett i Nuka.
Det første broilerne glemmer,er hvem som har stemt på dem,og hvorfor.
Staten bør etter min oppfatning,kun bruke pengene våre på infrastruktur,utdanning,og et troverdig forsvar(hvor utopisk det enn høres ut,kommer russerne,er det ikke en dritt å gjøre med det,vi får bank),samt et skikkelig helsevesen.
Ellers skal de holde labbene laaangt unna.
Som det er nå så sender vi jo flyvåpenet vårt gladelig til afrika for å bombe en fyr og befolkning,som akdri har gjort oss noe galt.Alt sammen for at en bilbulkeavstikker,skal hanke inn en feit jobb.
Jeg synes ikke noe om det der,gjør du?
Nuka
27.01.2019 kl 13:15 912

Når det gjelder bombene i Libya , så er jeg overbevist om at det ville ha skjedd med en Høyre / FRP regjering også. Er ikke du ?
kokkohill
27.01.2019 kl 15:42 894

Avgiftene må ned på Svensk nivå ,slik at vi får en lik totalbeskattning i landet . Når 60 % av landets befolkning stikker til Sverige og handler , har vi et skatte og miljøproblem som må løses.
Cortex
27.01.2019 kl 15:51 891

Inntektsskatten min er høy,men den føles rettferdig da den jo direkte avspeiler vår skatteevne.Høye inntekter betales det høyest inntektsskatt av.
Derfor har jeg høy aksept for å betale min inntektsskatt.
Verre er det med avgifter som ofte rammer svært vilkårlig og som jeg derfor føler rammer folk med lavere inntekter forholdsvis mye hardere enn
vi som har høye inntekter.Bompenger rammer vilkårlig og oppleves som sosialt urettferdig.Dette i motsetning til inntektsskatten som treffer
hardest de av oss som har høyeste inntekter.
Sverige har lavere avgifter,ja,men jeg tror deres inntektsskatt er høyere enn i Norge.
Dette opplever jeg som mer rettferdig.
Slettet bruker
27.01.2019 kl 16:26 879

Jo de hadde nok funnet en på høyresiden også.
Slettet bruker
27.01.2019 kl 18:22 862

"Jo de hadde nok funnet en på høyresiden også."

Det tryggeste for deg er å stemme Rødt om dette er en prioritert sak for deg.
kokkohill
27.01.2019 kl 20:18 845

Cortex Sverige hadde 20% lavere lønn og 10% høyere skatt enn Nordmenn.

Men Svenskene har svært lave avgifter , ergo en rettferdig totalbeskattning.

Norge har hele tiden økt avgiftene og tvinger nå 60% av befolkningen til Sverige for å undra Avgifter.

Oljen har vert en forbannelse for vestlendingene som betaler dette sirkuset med sine oljeressurser og får ikke delta på festen. (8 timer til sverige er for mye)
Redigert 27.01.2019 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2019 kl 20:19 843

SKATT ER INVESTERING i ISLAM osv
Slettet bruker
27.01.2019 kl 20:38 837

Snikreklame. Nå fikk jeg lyst på iskald cola med sitron.
Slettet bruker
27.01.2019 kl 20:41 836

HanSolo er fortært.

TYVERI LØNNER DEG!!!
Slettet bruker
27.01.2019 kl 20:55 827

Nå var det godt med iskald cola. Gett.
Slettet bruker
27.01.2019 kl 20:58 825

Ingen savner bh melken. Fett

BETAL DIN SKATT MED GLEDE SPIKERn i kista
Redigert 27.01.2019 kl 20:59 Du må logge inn for å svare
Fredrik Frikk
27.01.2019 kl 22:09 809

Eiendom er tyveri.
Slettet bruker
27.01.2019 kl 22:20 804

Den skjønte jeg ikke Fredrik.
Småbruker
28.01.2019 kl 03:12 781

Begynn med å stramme inn navlestrengen til det som holder liv i den store satan (Staten) : Lev et enkelt liv med lave utgifter, si opp Nrk, lev i et lite hus eller campingvogn/spikertelt ,fyre med ved, skift olje og bytt dekk på bilen selv. Lær å vær selvhjelpen uten å betale seg ut av alle problemer. Slik kan man la svikerne i Ap, Høyre, Krf, Frp, mdg, senterpartiet og venstrefolk holde liv i banker og stat uten å bidra stort selv.
Redigert 28.01.2019 kl 03:15 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
28.01.2019 kl 10:12 747

Skatt er tyveri? Det kommer vel helt an på hvordan myndighetene bruker skatten de tar inn. Men i Norge så eser sosiale utgifter ut og det er nesten blitt slik at det lønner seg å være sosialmisbruker istedet for å jobbe. Når politikere kan gå hen og sykemelde seg når de møter politisk motstand eller blir skjult ut av partilederen, da er det ikke vanskelig å se at mye av skatten som tas inn er et tyveri. For hvorfor skal jeg betale for at en politikere ikke tåler å bli skjøt ut, eller at en arbeidstaker finner det bedr å forbli hjemme en mandag istedet formå møte på jobben og gjøre det han er ansatt for? Skal vi godta den ansvarsfraskrivelse som norske arbeidstagerne synes å gjør hver eneste dag?
Jeg er tilhenger av innføring av karensdag, slikmat arbeidstagerne selv må betale for første dagen de er syke. Dette kunne staten spart enorme summer på. Jeg er også for arbeidsplikt for personer som går på sosialstønad. Om det ikke er mer enn møteplikt på sosialkontoret og aktiv innsats for å skaffe seg arbeid. Ingen har godt av å ligge hjemme og bli sydd puter under armene på. I dag er sosialstønaden så høy at det ikke er lønnsom å ta lavlønte jobber. Det gjør noe med motivasjonen til dem som jobber i disse yrkene.

Ja, skatt er tyveri når våre politikere sløser bort skattepengene på å sy puter under armene på landets befolkning. Sosiale ytelser er basert på tillit, dvs at de arbeidsføre jobber og at sosiale stønader tilkommer dem som har falt på utsiden pga sykdom eller andre grunner. Ikke fortell meg at alle dem som i dag får på sosialen tilhører denne gruppen, men de snylter på alle den som gjør sin plikt og bidrar til å bygge samfunnet. Slik bør vi ikke av det. Statens utgifter bør reduseres og det er mye å gå på hva angår sosiale utgifter.
Slettet bruker
28.01.2019 kl 10:31 741

Dette burde være en prioritert sak for alla partier,for ikke å snakke om hele befolkningen!
Hvorfor i alle dager skal vi sende våre jagerfly til Afrika,for å bombe en fyr som aldri har gjort oss noe som helst?
Jeg stemmer heller blankt enn rødt.
Ikke fordi at jeg synes de andre partiene er så knakende flinke,er mest forspiste broilere,uten magamål.
Slettet bruker
28.01.2019 kl 10:36 740

"en fyr som aldri har gjort oss noe som helst"

Gaddafi torturerte våre sjøfolk på Germa Lionel.

https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/Ka5wo/Norske-sjofolk-sliter-med-senskader-etter-Gaddafi-tortur

Ditt ekstremvenstre synspunkt er notert.

ladaen7,30
28.01.2019 kl 11:13 732

Jøss så søtt, at 13 norske sjøfolk fikk en dårlig behandling i Libya skulle altså rettferdiggjøre at Norge bombet Libya. Har sett mange tafatte forsøk men.....
Slettet bruker
28.01.2019 kl 12:22 728

Innehar du også ekstremvenstre synet eller er du en av de mange etterpåkloke?

Forøvrig kan vi ta denne tåplige kjeklingen på en annen topic. Londonmannen skrev et meget bra innlegg over her.
Redigert 28.01.2019 kl 13:04 Du må logge inn for å svare
Fredrik Frikk
28.01.2019 kl 13:19 718

Det er et gammelt slagord, .777., fra Pierre-Joseph Proudon, kjent anarkist på 1800-tallet. Han mente at Jorda tilhører alle, og at den som etablerer noe som sitt eget, egentlig stjeler fra fellesskapet.

Jeg synes tanken har noe for seg, men aksepterer selvsagt at den tilhører en annen verden. :)
Redigert 28.01.2019 kl 15:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2019 kl 17:46 693

Ok, takk for det Fredrik. Har ikke hørt om han. Da må jeg Google og lese litt :-)