SKATT ER TYVERI !!!

.777.
27.01.2019 kl 09:42 7045

Beklager utbruddet, men det var jaggu på tide at noen sa sannheten.

helt enig og hva i helvete får man igjen for å betale skatt??

glem pensjon, sykehjem etc pengene brukes til å fø samfunnsparasitter som offentlige ansatte, politikere og import av navere
Framtia
27.01.2019 kl 11:03 3797

Over gjennomsnittlig saklig tråd, med påfølgende kommentarer!?...
Hadde en kompis en gang som også hatet å betale skatt, driks, you name ut.. !...men han elsket å starte bedrifter, søke offentlig støtte, gå på dagpenger, bruke arbeidskraft ifm arbeidstreningstiltak fra NAV, var påpasselig med å aldri ta ut inntekt, etc. etc...
Du er absolutt inne på noe! Offentlige ansatte er "parasitter", bidrar ingenting!???...Se deg i speilet- kjenner du deg igjen din lille tufs!

Tror jeg vet hvem som er offentlig parasitt her Framtia haha
Mulla3
27.01.2019 kl 11:34 3735

Dersom dere ikke vet hvilken goder der få av innbetalt skatt så er dere ikke i stand til å lese. Dere burde fått oppnevnt verge.
Men at skatt kan virke urettferdig i blant er en annen diskusjon.

Problemet er at skattetyveriet og størrelsen på dette er vedtatt av partivalgte representanter som ikke
er folkevalgte, og dette basert på en valglov som aldri har vært folkegodkjent.
Forbrytelsen er komplett. Hele greia er kriminell selvtekt.
Framtia
27.01.2019 kl 13:21 3608

Hva mener du egentlig!? Det er uvesentlig om jeg er offentlig ansatt eller ikke! Du kan ikke påstå at offentlig ansatte er ubetydelig del av fellesskapet! Viss du mener det, mener du også at politi, skoler, offentlige etater, forsvar, redningstjeneste etc er uvesentlige funksjoner....!? Muligens greit å reflektere før man åpner kjeften! På den andre side er skatteinntekter fra private aktører helt nødvendig for at et samfunn skal finansieres...Dette er ikke noe enten eller...
Framtia
27.01.2019 kl 13:54 3562

Det er jo en gang slik at hadde alle betalt sin skatt med "glede", så hadde skattebyrden på hver enkelt bidragsyter blitt mindre! Jeg er mer betenkt til finansfyrster som kamuflerer sine inntekter og flytter sine formuer til såkalte skatte paradis...I hvor stor grad bidrar disse til fellesskapet? Det er ikke noen sammenheng mellom store formuer og hvorvidt dette bidrar til sysselsetting eller bare personlig gevinst...Risikokapital er nødvendig og skal verdsettes, men bidragene har i all hovedsak skapt store formuer. Hvor reell "risiko" er, når noen allerede er milliardærer, kan sikkert diskuteres...(Se bort fra Vollvik!)

Det oser egoisme og selvsentrering her. Jeg, jeg, meg og meg.
Skatt til fellesskapet er en god ide så lenge den er rettferdig og kommer alle til gode. Men ja, den må være rettferdig og komme alle, iallefall de fleste, til gode.
Slik det er i dag driver staten business på vår regning og ødsler på unødvendige ting og da blir skattesatsene deretter.
Redigert 27.01.2019 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
Framtia
27.01.2019 kl 14:06 3520

Der er jeg enig! Politikerne kan ikke se på skatt som en utømmelig pengekilde, som lett lar seg juster etter behov...De forvalter våre penger og da bør de brukes deretter!
.777.
27.01.2019 kl 14:48 3456

NEI.

Skatt ER tyveri. Legalisert tyveri. Dere TROR kanskje noe annet fordi dere ikke vet bedre, og det er forståelig når sosialist- indoktrineringen pågår 24/7 7 dager i uka.

Men sånn er det altså med den saken.
Gudrunyo
27.01.2019 kl 15:03 3419

Hvis du føler det så forlat landet da, taper.
kaktus
27.01.2019 kl 15:10 3406

Skal man bo i et samfunn med de tjenester man trenger må jo noen betale for det..777. kan jo ta med seg teltet sitt og flytte ut i villmarka og bo der gratis.No problem at all!!Stakkaren som tidligere gikk under nicket Ole Brum er bedriftseier og mangemillonær i følge seg selv og har opprettet flere avskjedstråder der har han takker for seg og flytter utenlands.Største og ynkeligste sytpeisen på HO ever!!
spaggio
27.01.2019 kl 15:17 3394

Voldsomt til bitterhet.... Har du barn .777. ? Alt er stor sett gratis av offentlige tenester fra fødsel del de er ferdige med videregående ?
Vet du hva en kreftoperasjon koster på ett offentlig sykehus med års etterkontroll/oppfølging !
Jeg kan ta deg med til Caserta utenfor Napoli i neste uke så kan du få ett inntrykk av hva som er av sosiale goder der du f.eks har fått «kappet» av en fot !
Redigert 27.01.2019 kl 15:18 Du må logge inn for å svare
.777.
27.01.2019 kl 15:42 3357

Denne tråden handler ikke om meg. Den handler om at skatt er tyveri.
all4one
27.01.2019 kl 15:56 3329

Syt og klag.
Ofte er det dem som har minst i inntekt og dermed betaler minst som klager mest over skatt og avgifter.
Jeg tjener 600 000 i året, klager ikke pga en dag trenger jeg sikkerhetsnettet.
Eller velferdsgoder som gis om jeg får flere barn.

Det koster å drive funksjonene som gjøre Norge til velferdsnasjonen Norge.
Noe ikke alle forstår, dermed bruker de Hegner.no som klagemur.
Bare elendighet hele greien.

Så kan man diskutere velferdspolitikk, innvandring og offentlige budsjetter.
Helse- og velferd tar en ufordelaktig stor andel av statsbudsjettet.
For mange er avhengig av NAV.
Unge og gamle. Finnes det restarbeidsevne bør den utnyttes, men det er enklere sagt enn gjort.

For mange er på studieretninger samfunnet ikke har behov for. 300 000 studerer i Norge, ca. 30 000 utlendinger studerer gratis.
For lav andel sysselsetting i enkelte minoritetsmiljøer.
Man kan klage over at de ikke jobber, men hva skal de jobbe med?
Mange arbeidsinnvandrere fra Polen og Litauen. Somalske, irakiske og afganske menn kunne jobbet i bygg og anlegg.
Kvinner i helsesektoren, ikke svenske, danske og finske.
Tving folk til å flytte mot arbeidsplassene. Det gjør vi ikke i dag.
Ikke alle kan og/eller har ønske om å lære seg Norsk. Krav om norskkunnskaper stilles ikke til arbeidsinnvandrere.

Ikke alle vil jobbe heler. Det gjelder både etniske nordmenn og tidligere asylsøkere. Latskap.
Arbeidsinnvandrere er her for å jobbe og skape sin egen fremtid.
Mange som noe imorgen tror de har flere rettigheter enn plikter.
Det er et enormt problem. For mange snyltere i Norge.

Jeg er i mot innvandring. Ikke fordi jeg er rasist, men fordi jeg ikke vil dele på en oljeformue som jeg egentlig tror jeg aldri får min pensjon fra uansett.
Jeg er i mot levealdersjusteringen slik den er utformet i dag. Å la dagens 57-åringer få rettigheter til å gå av i offentlig sektor
Med dagens ordninger, mens deres barn må jobbe fem år ekstra for samme rettighet er i beste fall forskjellsbehandling mellom generasjoner.
Men det er en grunn tilhvorfor Stoltenberg og gjengen ordnet pensjonsreformen akkurat slik de gjorde.
Vi har en stadig aldre befolkning. Det vil si mange stemmer. Da tilpasser partiet seg det.
Slik FrP og andre politiske partier også gjør.
all4one
27.01.2019 kl 16:01 3313

Japan sliter med aldrende befolkning, men de tar ikke i mot asylsøkere heler:

https://www.theguardian.com/world/2018/feb/16/japan-asylum-applications-2017-accepted-20

Hadde vi klart å ta i mot høykompetent arbeidsinnvandring ville vi ikke stått i det problemet som vil oppstå om noen år. Da blir arbeidsinnvandrere pensjonister og vi har behov for enda flere arbeidsinnvandrere.

Sumasummarum: velferdsstaten står for fall. Den norske identiteten står for fall.
.777.
27.01.2019 kl 16:05 3310

Fint innlegg det All4one, men det endrer ikke det faktum at skatt er tyveri.

Hvorfor er det sånn at staten lovlig kan tillate seg å gjøre ting som er ulovlig og straffbart for innbyggerne å gjøre?
.777.
27.01.2019 kl 16:10 3297

Ellers må jeg si at det er mange spesielle kommentarer her med alt fra skjellsord til fokus på alt fra såkalte velferdsgoder til fokus på min person og min familie. Hva i all verden har det med saken å gjøre?

Jeg har fremmet ÉN påstand her og det er ikke noe jeg «føler». Jeg KONSTANTERER det faktum at skatt er tyveri.
Domus
27.01.2019 kl 16:22 3277

.777 - du fremmer en påstand som du samtidig skriver er et faktum...
En påstand er ikke nødvendigvis sann.
Skatt er tyveri, skriver du. Forklar!
Mulla3
27.01.2019 kl 16:30 3295

Det er ingen tvil om at vi lett kan få dårlig skattemoral av våre myndigheter som ikke klarer å fremskaffe en skatteløsning der den enkelte betaler etter evne. Kapitalistene har egne advokater for skattespørsmål,.Mannen i gata har lommeboken liggende i glasshus for fritt innsyn, og null i avskriving. Dette vekker harme.
Jo rikere du er desto flere smutthull. Dette kalles rettferdighet.
.777.
27.01.2019 kl 16:32 3287

Denne påstanden ER et faktum. Det er altså både en påstand og et faktum. På en gang. I tillegg er det sant.

Nå har jeg gjort mitt. Katta er ute av sekken.

Det er altså ikke min oppgave å forklare. Det er opp til den enkelte å søke kunnskapen selv.

Tenk selv.
Let og finn.
Les og lær.
.777.
27.01.2019 kl 16:41 3268

Men litt skryt skal du ha, Domus. Du klarte å holde deg til temaet, helt uten å blande inn hverken skjellsord, uvesentligheter, eller usakeligheter.

Du viser også nysgjerrighet og interesse for temaet, men du velger dessverre den lettvinte løsningen ved å etterspørre forklaringen, servert på et sølvfat.

Den som tørster etter kunnskap vet å finne den, selv.
kaktus
27.01.2019 kl 16:43 3261

Jeg vet jo at .777. er anarkist også og kan jo da spørre hva en anarkist ser på som alternativ til skatt?
Domus
27.01.2019 kl 16:49 3250

.777, alle kan hive ut en påstand og hevde den er et faktum.
Imidlertid blir det kun en tom påstand uten innhold så lenge du ikke klarer å begrunne.
Da blir det kun en ubetydelighet og mest et rop om oppmerksomhet.
Trist, men sant.
.777.
27.01.2019 kl 16:50 3247

Krenket ikke du meg ovenfor her, Kaktus?

Og nå lurer du på om ikke jeg kan bruke tid på å forklare deg noe som du selv kan finne svaret på med et enkelt Google søk?
Domus
27.01.2019 kl 16:56 3231

Trist, men sant er en påstand og den er også et faktum ref .777 sin argumentasjonsrekker.

Jeg gidder ikke Google dine tomme påstander. Har verken interesse eller behov av å gi deg mer oppmerksomhet.
.777.
27.01.2019 kl 17:00 3223

Nå skuffet du meg igjen, Domus. Jeg trodde du var interessert nok i temaet til å finne svaret selv.

Har dere ikke Internett, eller klarer dere ikke å bruke det, hva er problemet?

Dette tok meg ca 20 sekunder å finne på Internett. Jeg tror vi starter med noe helt enkelt som dere kan lese og gruble litt over:

As with all issues of identity, go to the core meaning then apply it without bias. Theft is the taking of the property of others involuntarily or without their consent.

Taxation is the taking of the property of others without consent.

Therefore taxation must be theft.

Now some will try in vain to argue that you consent by existing, or by filling out some tax form, or some other weak excuse, but these don’t work. You cannot consent as the situation is that of the mugger in an alley. You may hand over your wallet, but you do so because the mugger is coercing you. It is no different with taxation. Government is threatening to steal more from you, put you in a cage, or ultimately kill you if you do not hand over your property.
Domus
27.01.2019 kl 17:03 3209

Hehe, nå går det over fra oppmerksomhetsbehov til komedie.
Har .777 gått på skolen?
Yngvis
27.01.2019 kl 17:07 3195

Veldig mange treff på skatt hos han google. Ingen som definerte skatt som tyveri blant de 100 første i alle fall. Her på berget har vi hatt skatt siden Tor & Odins tid og det har nok til enhver tid vært de som har sett på dette som en form for tyveri. Back in the days var nok dette ofte tilfellet også da de innsamlede midler ikke ga så veldig mye tilbake utover det å få leve videre. Her i heimen betaler vi vel våre 35-40% i skatt sånn i snitt. For dette får tre barn, og vi foreldre,nesten 20 års skolegang, gratis tannlege t o m 18 år, sammenlapping på sykehus etter skader etc. Vårt fellesskap er ganske sikkert ikke optimalt effektivt drevet, men synes vi får såpass igjen at det blir nok litt drøyt å kalle det tyveri selv om jeg selvsagt kunne ønsket et litt lavere skattøre.
.777.
27.01.2019 kl 17:09 3193

Og der var fokuset tilbake på min person.

Klarer du ikke å holde deg til temaet?

Temaet er at skatt er tyveri. Så kommer det masse babbel om velferdsgoder, spekulasjoner om meg og min familie, og krenkelser av min person. Hva har det med temaet å gjøre?

ikke lett dette her når man har blitt hjernevasket fra barnehagen av :P

ikke rart offentlige ansatte er fornøyde. de bidrar ikke med mye i samfunnet bortsett fra økt kaffekonsum LOL

oxo har vi økonomiske lykkejegere som molbolandet importerer i hopetall

Japan er smarte nok til å ikke importere søppel og voldtektsmenn!
Domus
27.01.2019 kl 17:12 3174

Verken skjellsord eller usakligheter fra min side.
Hvis du har gått på skolen noe du nærmest garantert har gjort, er jo spørsmålet : betalte du for den tjenesten?
Hvis ikke, stjal du da ikke ? Eller gikk du noen gang til tannlegen før du fylte 18 år? Hva med legebesøk? Har du noen gang betalt noe utover egenandelen?
Neivel, stjeler du hver gang da?
Ja, dette var usakelig, men helt i tråd med din argumentasjon.
Ha en flott og skattefri kveld. Nå blir det håndball for min del.
Yngvis
27.01.2019 kl 17:13 3173

Og ja. Jeg, som de fleste i Norge, har godtatt å betale skatt. Dermed er det ikke tyveri heller etter "din" artige utledning av tyveribegrepet. Tyveri blir altså her et relativt og individuelt begrep.
.777.
27.01.2019 kl 17:21 3156

Se DER kom det endelig en som var interessert nok til å bruke litt energi på temaet.

Google tips: ikke søk på sosialdemokratisk, prøv heller på utenlandsk.

Det er egentlig ikke skattenivået tråden omhandler, det handler om selve beskatningen. Men siden du skriver et ordentlig innlegg skal du få et ordentlig svar tilbake. Du må ikke glemme at tjenestene/varene bedriften du jobber i mest sansynlig er momspliktige, at det betales 14,1% arbeidsgiveravgift av brutto lønn og feriepengene dine, eller alle de avgiftene du betaler på varer og tjenester du kjøper for netto lønnen din. Vi snakker om en totalbeskatning som nærmer seg 100%.
.777.
27.01.2019 kl 17:29 3146

Jo du har kommet med usakeligheter og uvesentligheter.

Det du prøver å si er altså at hvis raneren gir deg en kjærlighet på pinne, etter å ha tatt lommeboka di, så ble du egentlig ikke ranet?
Yngvis
27.01.2019 kl 17:30 3146

Nå tuller du fælt. Hadde beskatningen, direkte/indirekte, på krona jeg tjener vært 100% hadde vi ikke hatt noe å leve for. Men at den krona beskattes flere ganger er på sett og vis korrekt nok. Vi har jo en sirkulasjonsøkonomi der pengene ikke trekkes ut etter førstegangsbruk. Med dine briller på kan man da hevde at den krona etter for eksempel 20 år kan ha blitt beskattet med mange tusen %. På tross av dette så lever vi, i alle fall i mitt nabolag, rimelig greit. Mat på bordet, bil, MC, ferie osv.
Magasaki
27.01.2019 kl 17:39 3135

Avgiften på strøm kunne politikerne ha spart seg for i hvert fall dette året. God gammeldags vinter i år og høyeste strømpris noensinne. DET er bare helt vanvittig usosialt. Holder prisen seg høy tror jeg en del mennesker får problemer. Selv bedrifter vil få trøbbel. Dessverre er det grunn til å tro den totale regningen blir vedvarende høy. For mye grådighet og for dum regjering nå.
.777.
27.01.2019 kl 17:43 3129

Nei jeg tuller ikke, Yngvis, og nei det er ikke sånn brillene mine fungerer. Jeg skrev ikke 100%, jeg skrev nærmer seg 100%.

Du må sette opp regnestykket på verdiskapningen din, hvis du jobber med noe verdiskapende, og ta med skatten, og avgiftene firmaet betaler, som ikke fremgår av din lønnsslipp. Du må se på elvgiften og momsen på strømregningen din, bilavgiftene, eiendomsskatten og formueskatten hvis du betaler det. Du må se på momsen, sukkeravgiften, alkohol og tobakksavgiften, osv.

Du vil oppdage at totalbeskatningen ER ganske nærme 100%.

Men, igjen så er det ikke skatteNIVÅET tråden handler om, den handler om at hele konseptet med skatt er legalisert tyveri.
Redigert 27.01.2019 kl 17:44 Du må logge inn for å svare