Hvilket land ville du bo i? (Løse tanker på morgenkvisten)

Fredrik Frikk
28.01.2019 kl 08:20 770

Jeg er norsk og vil bo i Norge. Likevel, - hvis jeg virkelig måtte bo i et annet land, er det noen land som står høyere på lista enn andre.

1. Island.
Island er et fint land. Folk er vennlige, samfunnet er ryddig (unntatt den forferdelige bankvesenet) og naturen spennende. Islandske damer er pene og intelligente (en vill generalisering, men det får stå seg). Jeg kunne tenke meg å bo i Island, gjerne i Reykjavik.

2. Polen.
Jeg liker polakkene. De er urbane, litt kyniske, litt morsomme og intelligente, - og stort sett vennlige. Samfunnet er naturligvis forferdelig og levestandarden lav, men med skandinavisk lønn er Polen et godt land å shoppe i. Polske damer er lett å like, men unngå de mange prostituerte. Jeg kunne ikke tenke meg å bo i Warszawa, men gjerne ha ei leilighet i Gdansk, Wroclaw eller Lublin.

3. Finland.
Sverige er ødelagt og dansk språk er uforståelig, men Finland er et land jeg kunne tenke meg å bo i. Samfunnet er ryddig, kulturen er ganske begripelig og finnene selv er seriøse og rare. Finske damer er litt tung materie, men når du først har fått deg en finsk kjæreste, er hun din for ever. Jeg skulle mer enn gjerne ha ei leilighet i sør-Finland.

Redigert 28.01.2019 kl 08:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2019 kl 08:25 766

Ungarn: ladies, lave priser og no negroes allowed
Tsjekkia: same as above
Kambodsja: fleksible ordninger for entrepenører som vil starte bordell
Slettet bruker
28.01.2019 kl 08:27 761

Kun Norge som gjelder da.
Her er vi med skuta til bånn gett.



Slettet bruker
28.01.2019 kl 10:09 741

Det er viktig å ha Norge som base.
Så kan man dra derfra i viking og utnytte komparative fordeler etter smak og behag.
Som storkæller alltid har gjort

Utlagt: Når je dræg i viking trævvler je alltid light:
Kun 1 paymaster og 1 trell i følget
Førkjer skaffer vi på stedet
Slettet bruker
28.01.2019 kl 10:10 738

Gøtt spørsmål, Frødrek Frøkk.

Je ville ha budd i den islamske stat sitt kalifat gett. I sammen med Telle Lulla. Der kunne vi levd i tråd med islams trivelige lære og humane tradisjoner gett.

Andrevalget mitt faller på Thailand, siden 70% av landet er utelukkende monkey business, prøstitusjon, slendrian-virksomhet og taskenspilleri.
Slettet bruker
28.01.2019 kl 10:13 737

Tredjevalget mitt faller på Mexico siden je liker å bli partert av narkokartell samtidig som je hører på sinnssyk mariachi-musikk og går med sombrero.
Fredrik Frikk
28.01.2019 kl 10:30 732

Ungarn og Tsjekkia er absolutt gode alternativer. Jeg var i begge landene før jul. Praha var riktignok ei turistfelle, men landet for øvrig flott. Skal dra til Brno neste gang. Budapest var et eventyr.
Zorin
28.01.2019 kl 10:44 725

1. Frankrike. Tenker da mer spesifikt i den sørlige delen av landet. Med vindistriker og nydelig temperatur.
2. Spania. En søvnig landsby på landet, med et glass vin i hånden og solen som varmer.
3. Hellas. Mange fine steder i Hellas, men muligens vil jeg favorisere Kreta, med sine Olivenlunder og appelsinlunder. God vin har de også! Nydelig klima, men må gjøre noe med sanitæranleggene sine.
4. USA. Her er det Hawaii som er valget! Kona kaffe og ellers hva øya har å tilby. Et godt stykke unna fastlandet og Donald slår positivt ut.
5. Italia. Her er det nok Sicilia som må være målet. En rolig fiskerlandsby, med vin og sardiner. Bort fra kaoset inne i landet, men med det beste landet ellers forøvrig har å tilby!
6. Portugal. = Portvin og vanlig vin. Nuff said.
Fredrik Frikk
28.01.2019 kl 12:41 712

Gode tips, men jeg vil minne om at de spanske landsbyene på landet er forferdelig varme om sommeren. Det samme gjelder Sicilia.
Ellers skjønner jeg deg godt.
Slettet bruker
28.01.2019 kl 12:49 709

Med Spania skal man også huske kriminaliteten og influxen av sotrør, noe som kun vil tilta fremover.
Slettet bruker
31.01.2019 kl 00:36 657

Canada, Tsjekkia, Nederland eller Sveits du.
Slettet bruker
31.01.2019 kl 00:57 651

1. Japan
2. Japan
3. Japan
Banzai!
Fredrik Frikk
31.01.2019 kl 12:48 638

Gode forslag. Siviliserte land der lite kan gå galt.
Redigert 31.01.2019 kl 13:02 Du må logge inn for å svare
Fredrik Frikk
31.01.2019 kl 12:48 636

Er det ikke veldig dyrt der?
Jeg har også hørt at japanske kvinner har en eneste preferanse: 1. Mennene må være japanske, 2. De må være yngre enn henne, 3) Hvis de ikke er yngre, må de være veldig rike.
Redigert 31.01.2019 kl 12:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.01.2019 kl 14:34 623

Ja Fredrik Frikk-san det er sant. Japan har ikke svartinger, hvitinger, muslimer og kulturimperialister som kristne i landet sitt. Altså et perfekt land HO'ere ønsker seg og vil ha. Japanske kvinner som ikke er vestlig orientert (99%) er vanskelige å bli venner med for utenlandske menn. Heller ikke de rosa distriktene er det enkelt å få seg noe for hvitinger. Hvitinger (les nordmenn) er under pari og ikke brukbare som kunder der heller. Japan har uhyggelig kompliserte sosiale regler. Kan man ikke de reglene eller forstår dem kan man glemme Japan utover 1 uke som turist innelukket på et hotell hele tiden.
Redigert 31.01.2019 kl 14:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.01.2019 kl 14:47 621

"kulturimperialister som kristne i landet sitt" Your behind du.

Japan har enorm statsgjeld og er blant de som har høyest selvmordssatistikk. De, som alle andre, trenger kristenmannsblod more than ever gett.
Men den største tabben de gjør er å utelukke den, akkurat som alle andre. Å de høster det de sår gett.

Fredrik Frikk
31.01.2019 kl 15:51 611

Ja, og (igjen noe jeg bare har lest/hørt) det er et sosialt fall for en japansk kvinne å bli kjæreste med en hvit mann. Aller verst: en svart mann.

Denne dyrkingen av unge kjærester (ung mann, ung kvinne) henger antakelig sammen med en aldrende befolkning. Unge mennesker er sjelden vare og derfor ettertraktet vare. På japanske filmer ser jeg at skuespillerne understreker et ungt image ved hjelp av barnslige klær, barnslig blikk osv.

Fredrik Frikk
31.01.2019 kl 15:52 611

Vel, japanerne har høyere levealder enn nordmenn. Bedre helse i snitt har de også.
Jeg har aldri vært i Japan, men venner som har vært der forteller at det når de kommer tilbake til Norge, er det som å gå tilbake i tid. (Omtrent som den gang nordmenn dro til kommunistlandene i Øst-Europa.)
Slettet bruker
31.01.2019 kl 17:01 600

Nei Fredrik, vi ser ned på hele verden. Finn en globus!
Slettet bruker
31.01.2019 kl 23:04 581

Å je tenker nøkk Magasaki ser på japansk anime og runker tell tegna pørno se.
Slettet bruker
01.02.2019 kl 00:30 573

Et økende problem i Japan er de såkalte eldrebandittene. Gamle litt fattige japanere som ikke får omsorg og oppmerksomhet fra sine slektninger begår regelrette butikktyverier og straffes hardt. Det kan være pakker med nudler de nasker med seg og får fengsel i ett år. Da får de alt oppholdet betalt og grei daglig oppmerksomhet. Langt bedre enn å bli neglisjert og når slektninger allerede skammer seg over de eldre er altså veien kort til en slik atferd. Myndighetene er oppmerksom på dette, men gjør lite. Det er et litt flaut tema i et av verdens rikeste land.
Slettet bruker
01.02.2019 kl 01:01 565

Å det tenker nøkk je øsså hainn gjør du.
Redigert 01.02.2019 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.02.2019 kl 10:22 538

Je vil itte tala om Japan se. Kjedelige, rasistiske og fordomsfulle mennesker.
Je e mye bære se
Zorin
01.02.2019 kl 10:25 535

Elsker Sushi, men bortsett fra det så er Japan et ganske dystopisk land.
Zorin
01.02.2019 kl 10:36 535

Sier bare Karōshi. Vi har mye å takke LO og de andre fagforbundene for!