Er det lenge igjen til det gamle forumet stenger?

Sotah
16.01.2018 kl 22:29 1395

Multinickerne går helt bananas i seksuelle grublerier der inne og diskuterer friskt med seg selv. Det blir nokså godt hvis folk har bare et nick på det nye. Det lengtes...
Slettet bruker
17.01.2018 kl 00:44 1380

Jula kommer nok i år også. Bare å glede seg. Skulle ønske de prøvestengte en dag, slik at de med skriverkløe MÅ over på nytt forum. At det nye forumet heller ikke LESES så mye, er frustrerende.

BTW: Hvorfor er det rød bakgrunn her?
Mortenxx
17.01.2018 kl 06:43 1365

Det gamle forumet er programteknisk foreldet, så det vil forsvinne før eller siden. Hvis du har temaer som som du ønsker å beholde så utgjør det gamle forumet en risiko for å miste poster. Ikke start noen maraton-tråder på det gamle forumet -- tråder som går over lang tid eller som har fortsettelse i tråd nummer 2, 3 og 4.

Forum-softwaren til det gamle forumet er basert på en Windows-utvidelse ("ASP") som ble produsert i 3 versjoner mellom 1997 og 2003. Det vil si at det må kjøres på en server med gammelt operativsystem eller må kjøres i en eller annen "kompabilitetsmodus". Det har teknisk sett kommet til veis ende. Det handler ikke om hva brukere foretrekker men om teknisk standard. Det hjelper lite om folk foretrekker de gamle gode løsningene som de er vant til og at de ikke liker forandringer. Det handler ikke om brukeropplevelse men om tekniske ting.

Rent sosialt så kan det være fordel å ta "eierskap" over det nye forumet på et tidlig tidspunkt -- slik at du kan hevde at "det var du som fulgte etter meg -- du kunne jo holdt deg på det gamle forumet da jeg flyttet til det nye!". Den kommentaren kan brukes hvis noen ergrer seg over postene dine på det nye forumet. Du kjenner sikkert en haug av folk som har en tendens til å ergre seg over andres poster.
Slettet bruker
17.01.2018 kl 10:51 1364

I følge headeren, kjører det gamle forumet på IIS8.

HTTP/1.1 200 OK =>
Cache-Control => private
Content-Length => 64954
Content-Type => text/html
Server => Microsoft-IIS/8.0
Set-Cookie => ASPSESSIONIDCCDCCSCT=NJPFDFGDIHLMLJFJEMJNMCLL; path=/

IIS 8 kjøres bare på Windows Server 2012 (Ikke R2) og Windows 8. Jeg går ut fra de kjører server.

Windows Server 2012 er innafor, men det er mye annet som ikke er ok. At det ikke er https synes jeg er veldig kritisk.
Redigert 17.01.2018 kl 10:54 Du må logge inn for å svare
SCK
17.01.2018 kl 11:27 1371

Er det så mye å se fram til å få en gjeng sladrekjerringer og nedrige å forholde seg til her, da?
Jeg syns de bør få ha sin pøl i fred.

Den sladderen mot Grande utgått fra hofforganet til Havfruen, Resett - syns jeg så til de grader avslører hva slags mennesker som i hovedsak befinner seg på DT, gamleforumet.
Jeg for min del trodde virkelig ikke det sto så dårlig til.
Man blir rett og slett uvel av folkene der.
Mortenxx
17.01.2018 kl 13:30 1355

Man kan si det samme om postene mine -- "uke på uke og måned på måned om temaer som få er interessert i" -- temaer som ikke ville ha passet inn på et normalt forum med normale brukere. Jeg bruker forumet som kladd og tørrtrening -- til å sørge for at jeg kjenner minst like godt til temaer som de mest garvede diskusjons-motstanderne jeg kommer til å møte. Jeg ville ha virket temmelig sær på et mer normalt forum.
Sotah
17.01.2018 kl 18:33 1342

Jeg er redd for at de fleste av mine fotfølgere får det litt vanskelig hvis de ikke kan multinicke. Og muligens blir noen av dem borte, uten at det skal oppstå noe savn. Vi får se når det gamle rigges ned.
Mortenxx
17.01.2018 kl 20:18 1328

Her er en oppdatert tråd fra admin om NÅR og HVORDAN overgangen skal skje.

https://nytt.forum.hegnar.no/post/16891/thread

Tråden er fra 8. januar. Tittel Oppdatering - nytt vs gammelt forum

For å spare tid for folk så siterer jeg admins post her:

Det jobbes med å ta vare på alt innholdet på det gamle forumet og gjøre det søkbart i det nye forumet. Når det er på plass vil det gamle bli stengt. Dato for dette kommer når vi vet mer om fremdriften på dette arbeidet.
Det nye forumet er nå så likt det gamle at det ikke bør by på noen brukermessige problemer å flytte.
Når overgangen er unnagjort vil fokus være på å forbedre og videreutvikle det nye forumet, og i det arbeidet vil vi lytte nøye til brukerne.

Adm.
SCK
17.01.2018 kl 20:56 1323

Nå skal det visstnok bli mulig for trådstarter å stenge ute den man vil på sin tråd. Hva det vil føre til av tullball når folk på barnehagenivå entrer manesjen her kan man bare tenke seg.
Men sikkert greit om man foretrekker å ta en debatt med seg selv slik trådstarter antyder det gjøres på gml. forum.
Andre fordeler er vanskeligere å se for almenn deltakelse.