FLNG DNB-kursmål 23,60

kodenavn
FLNG 29.01.2019 kl 08:58 14005

Dnb forventer kraftig rekyl i FLNG. FA i dag
Redigert 21.01.2021 kl 08:58 Du må logge inn for å svare
defekt
29.01.2019 kl 09:33 9912

Det forventet jeg og da jeg kjøpte tett på 16....
Varsom
29.01.2019 kl 09:49 9881

Er det noen som fortsatt har tillit til DnB da....
defekt
29.01.2019 kl 13:31 9735

Ja
FAR100
29.01.2019 kl 13:40 9720

Innlegget skulle stått under Shipping.

Nå er det krysset 128 tusen aksjer. innsidere som laster?
tapogvinn
29.01.2019 kl 16:03 9594

Denne megleren i dagens FA kom med en del merkelige uttalelser. Blant annet at aksjekursen til Flex ikke tok høyde for bykset i rater. Mulig det var et gammelt intervju?

Svært positiv var han også til Golden Ocean - uten at det ser ut som har fått med seg siste dagers hendelser i det markedet.

kodenavn
29.01.2019 kl 16:38 9549

Han henviser til siste 6 mndr rateoppgang, så det er helt korrekt.
Det tjenes gode penger på dagens rater, selv om ratene har falt mye fra topp.

"Vi forventer at det gode fjoråret bare var starten på en flerårig trend, med en estimert etterspørselsvekst på 30 % i perioden 2019-2020, og en tilbudsvekst på 15 % "
tapogvinn
29.01.2019 kl 17:09 9503

Ratene er ikke veldig mye høyere i dag enn de var for 6 måneder siden - og langt unna det de fleste hadde sett for seg for bare kort tid siden. Men forhåpentligvis snur de snart igjen.

https://www.spglobal.com/platts/en/market-insights/latest-news/natural-gas/010719-outlook-2019-growing-lng-marketplace-to-drive-spot-shipping-rates-in-2019
Empire
29.01.2019 kl 17:37 9458

Ratene er vel akkurat der de fleste mente de skulle være, når vi kom over jul og litt inn i 2019? Undertegnede hadde ihvertfall en del innlegg om dette når euforien var på topp i november/desember.

Om en stund skal det hele på ny løfte seg. Man bør ha respekt for syklusen hvis man kjøper og selger sykliske aksjer.

Kjøper (som alltid?) på undersiden av 12 kroner. Target 14.50 før sommeren og target 18 når euforien på ny setter inn.
tapogvinn
29.01.2019 kl 17:45 9440

Hvilken eufori er det du tenker på - dersom det var slik at de fleste mente at ratene skulle halvere seg? :-)

Redigert 29.01.2019 kl 17:45 Du må logge inn for å svare
Empire
29.01.2019 kl 18:14 9398

Nei, det var kanskje ikke sånn. De fleste burde vel forstått det, men lot seg blende. Derfor euforie?

Det er nok mange som kjøpte seg inn da, med megler standen på deres side jmf ulike rapporter om at akkurat dette treet skulle vokse inn i Guds rike. Så kan man spørre seg om det er meglerne som ikke vet bedre, eller de som hører på. Når oppgraderingene kommer, så har gjerne toget alt forlatt stasjonen. Noen betaler alltid for andres gevinst?
really
30.01.2019 kl 15:12 9105

Ratene har utviklet seg nesten som ventet og som du antydet,Empire. En topp rundt juletider og nedgang ut over våren. Den eneste lille overraskelsen er vel at nedgangen i år kom litt tidligere enn ventet på grunn av en mildere enn ventet vinter og et overforsynt marked.

Det kan jo også føre til oppgangen til sommeren utsettes litt fordi man har «lært». Det kan fort føre til fantasirater til høsten og vinteren.

Men det store bildet er intakt, det kommer store mengder ny LNG på markedet de nærmeste årene og tilgjengelige LNG skip er lavt i forhold til potensielt behov i 2019 og 20 og muligens lenger. Sannsynligheten for høye rater forsterkes også av økende gasslagre i US i vinter i forhold til normale sesongvariasjoner. Og med ytterligere økning i shale aktiviteten vil denne tendensen forsterkes og sikre lave gasspriser i US og dermed enda bedre grunnlag for både LNG og LPG transportratene.
FAR100
30.01.2019 kl 15:14 9087

dagens kurs kan være en grei inngang ift. innsidere som har høyere innganger
Redigert 30.01.2019 kl 15:15 Du må logge inn for å svare
Dividend
30.01.2019 kl 19:22 8930

Hva er galt med flex. Gaslog stiger og stiger i Usa.
delta
30.01.2019 kl 19:31 8917

GasLog stiger bra i dag muligens pga. sterk Q-rapport i dag fra GasLog Partners som stiger over 5%. GasLog er vel lite eksponert mot spotmarkedet mens FLNG omtrentlig bare er eksponert mot spotmarkedet. GasLog har for det meste svært lange kontrakter for det meste av sin flåte. Spotratene er som kjent veldig lave i forhold til forventet snittspotrate for i år.
d12m
30.01.2019 kl 23:32 8776

Flex sin strategi er å kjøre hovedparten mot spot og da blir det naturligvis vanskeligere å regne på caset vs de med lange kontrakter og fast inntjening. Det mener jeg gir muligheter nå som ratene er godt ned fra toppen dersom man har tro på lng på sikt.
Dividend
30.01.2019 kl 23:57 8730

Takk for innspill. Vanligvis er det vel en viss korrelasjon mlm. Gaslog og flex. Flex bør opp i morgen, hvis ikke skjønner jeg ingenting.
d12m
31.01.2019 kl 09:07 8550

Et annet spørsmål. Er det noen som har kikket på Avenir LNG?
Slettet bruker
05.02.2019 kl 10:31 8229

Lurt å investere i FLNG, er dagens kurs en bra inngang??
Slettet bruker
05.02.2019 kl 10:40 8206

Jeg ser på dagens kurs som røverkjøp. Q3 18 ble kanon og kursen gikk godt over 15. Vil tro at 2018 ble bra i sin helhet. Fantastisk å få kjøpe på 11-tallet.
Slettet bruker
05.02.2019 kl 10:49 8185

Jeg har selv handlet noen 10-talls tusen flex aksjer i går og i dag, For den tålmodige kan det bli veldig bra.
Slettet bruker
05.02.2019 kl 10:56 8168

Det er langt opp til DnB-kursmålet, selv om flere analytikere har hausset FLNG-aksjen lenge nå. Men markedet ser ut til å reagere i motsatt retning.
K
Slettet bruker
05.02.2019 kl 11:48 8104

Når er Q3 i FLNG?
Slettet bruker
05.02.2019 kl 11:51 8093

Kursen følger ratene pr i dag. Kursmålet er basert på fremtidig utvikling i markedet og hva snittratene blir da.
Slettet bruker
05.02.2019 kl 12:21 8045

Q3 var 27.11.18, men Q4 er vel mer interessant? Rapporten kommer 28.2.19. Se www.flexlng.com.
K
Slettet bruker
05.02.2019 kl 12:44 7998

De guidet vel Q4 til ca35musd på Q3 presentasjonen. Q4 17 kom vel inn rundt 10musd. Så YoY vekst er passelig grei får man si.
really
05.02.2019 kl 16:01 7867

Q4/17 var +1,2 MUSD. De burde ha god kontroll på guidingen i slutten av november, så de bommer neppe mye med det de sa da selv om ratene startet sesongmessig nedgang litt tidligere enn ventet.

Vi får nok en oppgang i kursen rundt presentasjonen.
Redigert 05.02.2019 kl 16:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.02.2019 kl 16:05 7853

Okey, sorry. 1,2 :-)
Ja, rart om de skulle bomme med mye. Da hadde vel Kalleklev sikkert unnlatt å kjøpe i forkant og tenker jeg.
Slettet bruker
06.02.2019 kl 10:27 7631

FLNG tar ikke av som forventet av DnB, men det ser ut til at investorene heller satser på ALNG som stiger med ca 4%.
K
Slettet bruker
06.02.2019 kl 10:43 7603

Investorene? Ta en titt på omsetningen kjære deg.
really
06.02.2019 kl 13:22 7493

Ta en kikk til på analysen fra DNB, de snakker om oppgang på sikt ut fra hva de forventer i løpet av 19 og 20+. Alle vet at Q1 og 2 ikke blir all verden, men går det som mange tror tar det av for alvor i Q3. Når en ser på på ratene som var i høst og vet at det kommer 30% økning i LNG produksjonen i 19-20 mens kapasiteten øker med ca 15% så ser en oppskriften på høye rater. Gjør ikke aktørene noe for å dempe utviklingen vil det bli helt spinnvilt, så noe må de gjøre. Et mulig utfall er at leverandørene ikke får solgt all LNG fordi fraktkostnaden blir for høy. Det blir noen spennende måneder.
Slettet bruker
06.02.2019 kl 18:26 7365

Takk til Really for flott kommentar. Vi får vel bare vente i spenning om hva som skjer de neste par årene.
K
Slettet bruker
07.02.2019 kl 09:56 7194

Ser vi 13 -14 kroner her snart?
defekt
07.02.2019 kl 10:14 7157

Og det fortsetter ned... Hælvete...
Slettet bruker
07.02.2019 kl 11:14 7106

Helt topp for de som ikke er lastet.
Aksjen har gitt antydning til utbunning, men fortsatt ubekreftet.
Stocktrader
07.02.2019 kl 11:58 7055

Alltid vanskelig å vite når en aksje bunner ut. Pendelen svinger ofte for langt begge veier er min erfaring. FLNG er rimelig nå og under underliggende verdier, men markedet er nok redd for fallet i fraktrater og (mangelen på) likviditet i chartermarkedet - kort fortalt mange skip ledige grunnet endring i fraktmønsteret ved at mye produksjon i Atlanterhavet blir levert inn i Europa istedenfor Asia som reduserer behovet for skip. Dette er igjen drevet av priser /arbitrasje som nå ikke støtter å frakte laster fra atlantic til pacific. Ratene faller raskt, og lite sannsynlig med bedring neste 1-3 mnd. (Men det trenger ikke bety at aksjemarkedet er av samme oppfatning - PG kan gjerne begynne å gå før ratene snur). Q4 for FLNG blir bra, verre med Q1. Tviler sterkt på at de oppnår TCE over 40-50k/d i Q1.
really
07.02.2019 kl 12:27 7010

Dette høres rimelig ut i lys av fulle lng lagre i China og handelskonflikten. Kanskje vi er så heldige å se 9 tallet før det snur?
Slettet bruker
07.02.2019 kl 12:37 6980

Kjære deg RSinvest, ta en titt på kursutviklingen siste måned du.
Slettet bruker
07.02.2019 kl 13:23 6942

Det jeg mente var at du kan ikke si at investorene rømmer til ALNG når den er opp på en omsetning på knappe 50k. Endte vel ned uansett vel?
Ellers er vel utviklingen i ALNG lik som i FLNG. I fallende trend begge to.
Ser ikke helt hva du sikter til..?
Varsom
07.02.2019 kl 13:30 6932

Her er det bare å avvente kjøp ser jeg. Her kommer det til å være trått ihvertfall ut våren. Er ikke lenge til vi ser 9 tallet.
DiggingNorway
07.02.2019 kl 20:12 6728

Vedr. Q1
Om Endeavour og Rainbow fortsetter på sine TCP og Ranger og Entreprise for ok spotturer så kan vel Q1 bli bedre enn Q3 eller?

Q4 må vel bli 2MUSD i resultat?
I Q3 klarte man 1.2 MUSD på 19 MUSD i salg og de har guidet 35MUSD for Q4.

Med alle fire i drift, to på spot og to på TC bør jo 2019 se bra ut.