NAS - Potensial total utvanning av dagens aksjonærer
Det står ingen tegnings kurs, DVs da kan shorterne kjøre kursen ned til kr 1 og dagens aksjonærer blir totalt utvannet. Dette er gjort med norske selskap før, så hvorfor setter ikke Kjus og Fredriksen en tegnings kurs??
"Terms of the rights issue, including the subscription price and the number of shares to be issued, will be proposed by
the Board of Directors and are expected to be announced on or about 18 February 2019"
Kurs i NAS (Norwegian Air Shuttle) på Oslo Børs
Kr 100
"Terms of the rights issue, including the subscription price and the number of shares to be issued, will be proposed by
the Board of Directors and are expected to be announced on or about 18 February 2019"
Kurs i NAS (Norwegian Air Shuttle) på Oslo Børs
Kr 100
Redigert 21.01.2021 kl 09:26
Du må logge inn for å svare
Frodon
16.04.2019 kl 10:08
7636
"NAS:MORGAN STANLEY KUTTER ESTIMATER FOR 2019 OG 2020 ETTER MAX-PROBLEMER
Oslo (TDN Direkt): Morgan Stanley nedjusterer sitt estimat på Norwegian Air Shuttles nettoresultat for 2019 med 1.050 millioner kroner som følge av at 737 Max-flåten midlertidig er satt på bakken. Estimatet for 2020 kuttes med 380 milliioner kroner.
Det fremkommer av en analyse fra meglerhuset tirsdag.
"For 2019 regner vi inn kostnader for wetleasing for muligens fem måneder med 737 Max-flåten på bakken", skriver Morgan Stanley, som også viser til andre effekter som høyere vedlikeholdskostnader og reduserte drivstoffkostnadsbesparelser.
For 2020 tror de at Max-flyene vil være tilbake i luften, men det vil fortsatt påvirke selskapet gjennom effekter som utsatt levering av flybestillinger.
Videre vil endringer i valutakurser, som en svakere dollar og en sterkere euro, kunne lette på noe av inntjeningspresset. Motsatt reaksjon i valutakryssene ha en negativ innvirkning. Ekspansjonen til nye markeder som Argentina kan forlenge risikoprofilen til selskapet, ifølge meglerhuset.
Morgan Stanley mener scenarioer som salg av eierandel i Bank Norwegian, fremtidig M&A, salg av lojalitetsprogrammet eller nye feederavtaler kan forandre utsiktene til det mer positive.
Morgan Stanley opererer ikke med kursmål på Norwegian Air Shuttle grunnet manglende visibilitet i inntjeningen, men ser en aksjekurs i et positiv scenario ved 115 kroner, mens deres mest negative scenario gir en aksjekurs tilsvarende 0 kroner"
Oslo (TDN Direkt): Morgan Stanley nedjusterer sitt estimat på Norwegian Air Shuttles nettoresultat for 2019 med 1.050 millioner kroner som følge av at 737 Max-flåten midlertidig er satt på bakken. Estimatet for 2020 kuttes med 380 milliioner kroner.
Det fremkommer av en analyse fra meglerhuset tirsdag.
"For 2019 regner vi inn kostnader for wetleasing for muligens fem måneder med 737 Max-flåten på bakken", skriver Morgan Stanley, som også viser til andre effekter som høyere vedlikeholdskostnader og reduserte drivstoffkostnadsbesparelser.
For 2020 tror de at Max-flyene vil være tilbake i luften, men det vil fortsatt påvirke selskapet gjennom effekter som utsatt levering av flybestillinger.
Videre vil endringer i valutakurser, som en svakere dollar og en sterkere euro, kunne lette på noe av inntjeningspresset. Motsatt reaksjon i valutakryssene ha en negativ innvirkning. Ekspansjonen til nye markeder som Argentina kan forlenge risikoprofilen til selskapet, ifølge meglerhuset.
Morgan Stanley mener scenarioer som salg av eierandel i Bank Norwegian, fremtidig M&A, salg av lojalitetsprogrammet eller nye feederavtaler kan forandre utsiktene til det mer positive.
Morgan Stanley opererer ikke med kursmål på Norwegian Air Shuttle grunnet manglende visibilitet i inntjeningen, men ser en aksjekurs i et positiv scenario ved 115 kroner, mens deres mest negative scenario gir en aksjekurs tilsvarende 0 kroner"
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
TomW
16.04.2019 kl 10:15
7473
I en kort oppstilling av forventede resultater ser man at Morgan Stanley venter et underskudd på driften på 979 millioner kroner i år. Men, deretter venter banken at Norwegian vil levere et overskudd på driften på henholdsvis 1,7 og 2,9 milliarder kroner i 2020 og 2021.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
TomW
16.04.2019 kl 10:54
7438
Mulig det, men hva har det med MS sin analyse å gjøre ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Ilusion
16.04.2019 kl 11:03
7436
Jeje..Atleast Rupert is positive ..all the way down to zero??
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
sluttkurs 38,50 i dag, 36 på onsdag.. Mulig lysning i 2020 er i seg selv komisk..
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Marianne
16.04.2019 kl 11:45
7394
Du skriver skit dagen lang og kan neppe være noen lektor.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
16.04.2019 kl 19:06
7300
Det er moro å se tankegangen til en som tjener penger på emisjons aksjene sine i NAS og en som taper penger på investeringen. Hvem på HO har tjent penger på sine emisjons aksjer i NAS?
"Jeg ville ha lykkes med veddemålet dersom emisjonen var bedre plassert og ikke kun havnet hos cowboyer"
(Jan Petter Sissener, forvalter)
"Jeg solgte fordi jeg er så redd for global oppvarming og vil sove godt i påsken"
(Øystein Stray Spetalen, investor)
"Men det var ikke akkurat langsiktige investorer som fikk fatt i de lukrative rettighetene som HBK solgte med over 30 prosent rabatt. De profilerte investorene Øystein Stray Spetalen og Arne Blystad og deres selskaper kjøpte store aksjeposter i emisjonen men har allerede solgt seg kraftig ned og er ikke lenger blant selskapets største aksjonærer"
https://www.dn.no/marked/jan-petter-sissener/norwegian/bjorn-kjos/sissener-gar-pa-millionsmell-i-norwegian-skylder-pa-boeing-krise-og-investorcowboyer/2-1-588524
"Jeg ville ha lykkes med veddemålet dersom emisjonen var bedre plassert og ikke kun havnet hos cowboyer"
(Jan Petter Sissener, forvalter)
"Jeg solgte fordi jeg er så redd for global oppvarming og vil sove godt i påsken"
(Øystein Stray Spetalen, investor)
"Men det var ikke akkurat langsiktige investorer som fikk fatt i de lukrative rettighetene som HBK solgte med over 30 prosent rabatt. De profilerte investorene Øystein Stray Spetalen og Arne Blystad og deres selskaper kjøpte store aksjeposter i emisjonen men har allerede solgt seg kraftig ned og er ikke lenger blant selskapets største aksjonærer"
https://www.dn.no/marked/jan-petter-sissener/norwegian/bjorn-kjos/sissener-gar-pa-millionsmell-i-norwegian-skylder-pa-boeing-krise-og-investorcowboyer/2-1-588524
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Det der var gratis penger til Spetalen og dårlig smak fra HBK. Rett og slett stygt. De billige rettene skulle gått til noen som hadde langsiktig interesse.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
16.04.2019 kl 19:55
7246
Det virker som mange ikke skjønte at dette var en krise emisjon? Kjus gjorde det han måtte for å få inn nok penger for å ikke være i brudd med lånebetingelsene. John Fredriksen, Spetalen, Blystad osv sa de kunne hjelpe til hvis de fikk bra betalt for å redde selskapet. Det virker som mange ikke skjønner at det fortsatt er krise i Norwegian, dessverre. Med dyrere drivstoff, overkapasitet i flybransjen og lavere billettpriser, er det ikke mye å rope hurra for hvis du er langsiktig investor. Det store spørsmålet er om Norwegian må ut i en ny emisjon eller om de klarer alle forpliktelsene sine. Er det ca 13 milliarder til som Norwegian skal ut med i 2019 hvis de ikke får utsatt leveringen av enda flere av de nye flyene eller signert JV avtale med kineserne?
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Jeg skal ut å fly med familien i høst til Spania. Pleier å booke Kjoser`n, men driten kan ligge i skifteretten før den tid. Så jeg gjør som mange andre, velger SAS, så blir det spania sol uansett på oss.
SS
SS
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
16.04.2019 kl 20:17
7241
Hvis du ikke vet hvor mye de skal ut med er vel det hele litt tynt å dra frem? Om du ikke vet kan det for din del være både 3, 13 eller 23 mrd.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
16.04.2019 kl 21:19
7216
Jeg har selvfølgelig også sluttet å bruke Norwegian, de satt ikke MAX flyene på bakken før de ble tvunget til det :(
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
16.04.2019 kl 21:21
7223
Gbkvinlog, det var 19 milliarder NAS skulle ut med til nye investeringer i 2019, så har de utsatt ordre på ca 5,7 milliarder. Så da tok jeg enkel hode regning at det gjenstår ca 13 milliarder hvis det ikke er noe annet jeg ikke har fått med meg.
Er du mer happy nå? Du finner tallene i prospektet for emisjonen, regner med du har lest det før du kjøpte aksjer i selskapet...?
I tillegg skal NAS betjene en gjeld på ca 31 milliarder og det koster mye når mange av flyene står til pynt på parkeringsplassen ;);)
Er du mer happy nå? Du finner tallene i prospektet for emisjonen, regner med du har lest det før du kjøpte aksjer i selskapet...?
I tillegg skal NAS betjene en gjeld på ca 31 milliarder og det koster mye når mange av flyene står til pynt på parkeringsplassen ;);)
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
lillele0n
16.04.2019 kl 21:48
7193
Om de skulle gått konkurs så er det jo ikke før neste vinter.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
16.04.2019 kl 21:57
7172
Da er jeg happy, hehe :)
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Dow gets a lift from report that Boeing 737 Max software upgrade found 'operationally suitable'
Published: Apr 16, 2019 2:48 p.m. ET
1
Author photo
By
MARK
DECAMBRE
The Dow Jones Industrial Average gained some altitude Tuesday afternoon after a Reuters report said the Federal Aviation Administration's review board found an upgrade to software on the embattled 737 Max aircrafts "operationally suitable." Reuters cited a draft report from the FAA. Shares of Boeing a key Dow component, at last check, was rising 2.1%, or $7.69, delivering a jolt to the price-weighted blue-chip index. The gains for Boeing's stock equate to a rise of more than 50 points for the Dow industrials DJIA, +0.26% which were currently up 0.3% at 26,456. A $1 move in any Dow component translates to a 6.8-point swing. Boeing's 737 MAX jets have been in focus after a pair of those jets suffered fatal crashes within six months of one each other, raising questions about anti-stall technology featured on those 2017-era aircraft.
Have breaking news sent to your inbox. Subscribe to MarketWatch's free Bulletin emails. Sign up here.
Published: Apr 16, 2019 2:48 p.m. ET
1
Author photo
By
MARK
DECAMBRE
The Dow Jones Industrial Average gained some altitude Tuesday afternoon after a Reuters report said the Federal Aviation Administration's review board found an upgrade to software on the embattled 737 Max aircrafts "operationally suitable." Reuters cited a draft report from the FAA. Shares of Boeing a key Dow component, at last check, was rising 2.1%, or $7.69, delivering a jolt to the price-weighted blue-chip index. The gains for Boeing's stock equate to a rise of more than 50 points for the Dow industrials DJIA, +0.26% which were currently up 0.3% at 26,456. A $1 move in any Dow component translates to a 6.8-point swing. Boeing's 737 MAX jets have been in focus after a pair of those jets suffered fatal crashes within six months of one each other, raising questions about anti-stall technology featured on those 2017-era aircraft.
Have breaking news sent to your inbox. Subscribe to MarketWatch's free Bulletin emails. Sign up here.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
ksandal
16.04.2019 kl 23:35
7120
Jeg kan ikke se hvordan NAS skal kunne drifte videre uten en Emisjon til som nevt var den nylige Emisjon en krise løsning for og unngå konkurs/ insolvent, så selv med de pengene som nå kom inn, og sparte penger på og droppe nykjøp, vil de likevel mangle minst 3 millirader til gjeld allerede over nyttår så vidt jeg kan forstå. Hvor de skal få de 13 milliarder til nye fly i år, må jo bli langsiktige lån, de blir nok dyr pga lavere sikkerhet.
33kr er kortsiktig kursmål, men med ny emisjon , kan det like gjerne bli 10kr.
God påske.
PS jeg er ute av NAS av alle mine shorter. mulig jeg MÅ inn igjen over påske.
33kr er kortsiktig kursmål, men med ny emisjon , kan det like gjerne bli 10kr.
God påske.
PS jeg er ute av NAS av alle mine shorter. mulig jeg MÅ inn igjen over påske.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
17.04.2019 kl 08:04
7006
Tja, en JV partner hvor de fleste flyene blir samlet, kan løse deler av problemet. Men det ser ikke ut som mange kaster seg over dette når det er snakk om svakere vekst
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
17.04.2019 kl 08:44
7182
Men dere tenker altså ikke at de har tenkt langt nok, og kun kort tid etter må de hente mer? Hva ser dere som ikke de og de som bistod dem ikke ser, minus den biten med Boeing (som må være forbigående, tross alt).
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
17.04.2019 kl 08:46
7182
For min del bryr meg strengt tatt ikke om nas slik sett, jeg trader bare aksjen, og er inn og ut flere ganger. Men tror på selskapet på lengre sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
hm.. skal ikke forundre meg om det blir rally i dag
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Nærmer seg påsketid - opp eller ned før 16.30?? Tro på nyheter eller ei etter påske. Flyene står, det vet vi. Hvordan har NAS løst dette får vi svar på snart. Hvordan blir ny styreleder? Blir det oppkjøp? Lykke til uansett. Dette er vanskelig!
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
17.04.2019 kl 12:23
7034
Planen til NAS er at emisjons pengene skulle holde, men det står om risiko i prospektet. Det er mye uforesett som kan skje, eks tap på drivstoff, fly som må settes på bakken, at de ikke får solgt nok fly, ikke får lønnsomheten nok opp til å betjene gjelden osv. Om NAS klarer å snu skuta eller ei, er det ingen som vet enda
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
17.04.2019 kl 12:32
7029
Nei, det er klart. Alt kan skje, åpenbart. Men tror ikke de ber om penger rundt neste sving.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
17.04.2019 kl 12:32
7026
Stenger 13:)
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
17.04.2019 kl 12:42
7010
Jeg regner med at de må ut i ny emisjon om under 1 år hvis de ikke får JV partner, solgt mange fly eller utsatt levering på enda flere fly.
NAS er høyt giret med mye gjeld og har lite egenkapital å gå på hvis noe skjer. Det er synd at ikke NAS informerer markedet om hvor mye de taper på 737 Max flyene nå, istedenfor å bare avfeie problemene og si at Boieng skal dekke alle kostnadene. Slikt er vanskelig å forholde seg til som investor
NAS er høyt giret med mye gjeld og har lite egenkapital å gå på hvis noe skjer. Det er synd at ikke NAS informerer markedet om hvor mye de taper på 737 Max flyene nå, istedenfor å bare avfeie problemene og si at Boieng skal dekke alle kostnadene. Slikt er vanskelig å forholde seg til som investor
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Hugoil
17.04.2019 kl 12:59
6994
ksandal: "så vidt jeg kan forstå. " Kan du sette opp begrunnelse/kilder for de tallene du bruker, så kan vi hjelpe deg?
Ta også med den milliarden fra kostnadsbesparelser som også frodon glemmer.
Ta også med den milliarden fra kostnadsbesparelser som også frodon glemmer.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
17.04.2019 kl 13:12
6978
Kan ikke du sette opp regnestykke om hvordan NAS skal klare dette økonomisk...?
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Hvordan skal de informere om det dersom det ikke er avklart?
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
17.04.2019 kl 14:12
6912
Hvor mye ek bør de ha Frodon?
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Frodon
17.04.2019 kl 14:12
6932
Hvis ikke NAS vet hvor mye de taper på dette nå, burde de bytte ut hele styret og aksjonærene burde selge alle aksjene sine så raskt som mulig. Om de får dekket tapene sine eller ei, er noe helt annet. Men de burde i det minste opplyse eierne sine (aksjonærene) om hvor mye tapene på dette er
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
alle skjønner at kjosern & co. ikke har noe annet valg enn å fortsette å bløffe markedet. de smarte investorene/traderne har rømt aksjen for lenge siden da de skjønner at en ny emisjon vil komme iløpet av året
kjosern og de andre håpefulle investorene som f.eks kakepus sissener håper at de noen snille mennesker kommer med et bud hehe.
synes det er morsomt at sissener nå sitter kjosfast i et NAS max fly etter å ha snakket dritt om selskapet og ledelsen i lang lang tid LOL. får se om norges største backtrader vil hoppe av flyet i fallskjerm før ny emisjon kommer når alle idiotene som har investert i kakepus fondet hans endelig trekker pengene ut :D
https://e24.no/pluss/kommentarer/boerskommentar/boerskommentar-bjoern-kjos-har-699-millioner-grunner-til-aa-faa-norwegian-kursen-opp/24605153
kjosern og de andre håpefulle investorene som f.eks kakepus sissener håper at de noen snille mennesker kommer med et bud hehe.
synes det er morsomt at sissener nå sitter kjosfast i et NAS max fly etter å ha snakket dritt om selskapet og ledelsen i lang lang tid LOL. får se om norges største backtrader vil hoppe av flyet i fallskjerm før ny emisjon kommer når alle idiotene som har investert i kakepus fondet hans endelig trekker pengene ut :D
https://e24.no/pluss/kommentarer/boerskommentar/boerskommentar-bjoern-kjos-har-699-millioner-grunner-til-aa-faa-norwegian-kursen-opp/24605153
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Frodon
17.04.2019 kl 14:30
6913
Åfy, dette er mye verre enn selv jeg trodde. Jeg fatter ikke at noen vil sitte som aksjonærer her. Har dere et lidenskapelig ønske om å tape alle pengene deres, eller har dere rett og slett ikke forstått alvoret og bare kjøpt aksjer uten å regne på dette?
Før 737 Max ulykken estimerte Sparebank 1 markets at NAS ville ha 2,5 milliarder igjen 31.12.2019 og at NAS kommer i brudd med lånebetingelsene i 2020 og at de må ut i ny emisjon. Det var FØR tapene med 737 Max flyene. Og ja, de har regnet inn hedging av drivstoff, salg av fly, nedstenging av ulønnsomme ruter osv
Før 737 Max ulykken estimerte Sparebank 1 markets at NAS ville ha 2,5 milliarder igjen 31.12.2019 og at NAS kommer i brudd med lånebetingelsene i 2020 og at de må ut i ny emisjon. Det var FØR tapene med 737 Max flyene. Og ja, de har regnet inn hedging av drivstoff, salg av fly, nedstenging av ulønnsomme ruter osv
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
17.04.2019 kl 15:00
6881
Er du short Frodon?
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
17.04.2019 kl 15:14
6866
Og hvor mye ek trenger de, mtp du mener dagens nivå er lite?
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
minsin
17.04.2019 kl 15:15
6868
Nei har ikke skjønt alvoret i denne casen. ikke i det hele tatt.
Faktisk så elsker jeg å tape penger .
Dessverre har jeg fått aksjemarkedet midt i trynet i år og fått ca 120 pst avkastning.
Det jeg mest av alt ikke skjønner er hvorfor folk som er negative til aksjen , har så store iver etter å bruke energi på å skrive om en aksje de ikke finner interessant.
Det virker slik at de heller ikke kan elementær matematikk , å kun fokusere på gjeld er bare halvveien...
Det er flere meglerhus som har forskjellige mål for NAS , sparebanken 1 skriver at de vil tydeligvis komme i brudd med låne betingelsene i år. Noe ledelsen i NAS er bestemt på at de ikke kommer overholdet til det. Flere andre større meglerhus ser en betydelig kortsiktig opp side i aksjen i intervallet 65-115 kr.
Kursmål ,- Indikasjon :
Morgan Stanley 115 Nok
Pareto 100 NOk
DNB 65 NOK
Sparebank 1 har kursmål 35 kr i NAS , men samtidig tror de at NAS verdier i Bank Norwegian skal dobles . altså fra 2.1 mrd til ca 4 mrd.
Tror nok Sparebanken 1 , kommer til å revurdere sitt syn . mulig de har vært litt tidlig ute og smakt på påske spriten
.
Faktisk så elsker jeg å tape penger .
Dessverre har jeg fått aksjemarkedet midt i trynet i år og fått ca 120 pst avkastning.
Det jeg mest av alt ikke skjønner er hvorfor folk som er negative til aksjen , har så store iver etter å bruke energi på å skrive om en aksje de ikke finner interessant.
Det virker slik at de heller ikke kan elementær matematikk , å kun fokusere på gjeld er bare halvveien...
Det er flere meglerhus som har forskjellige mål for NAS , sparebanken 1 skriver at de vil tydeligvis komme i brudd med låne betingelsene i år. Noe ledelsen i NAS er bestemt på at de ikke kommer overholdet til det. Flere andre større meglerhus ser en betydelig kortsiktig opp side i aksjen i intervallet 65-115 kr.
Kursmål ,- Indikasjon :
Morgan Stanley 115 Nok
Pareto 100 NOk
DNB 65 NOK
Sparebank 1 har kursmål 35 kr i NAS , men samtidig tror de at NAS verdier i Bank Norwegian skal dobles . altså fra 2.1 mrd til ca 4 mrd.
Tror nok Sparebanken 1 , kommer til å revurdere sitt syn . mulig de har vært litt tidlig ute og smakt på påske spriten
.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
17.04.2019 kl 15:27
6847
Enig her, men vi må huske at de fleste også kan regne den ganske greit til 0. Jeg tror ikke det skjer. Tror forsåvidt også ledelsen er rimelig bestemt på å snu selskapet. Lufthansa leverte dårlig, United bra. Survival of the fittest i flybransjen.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
minsin
17.04.2019 kl 16:03
6914
hvem er de fleste , tørr spørre .
Isåffall kan vel de fleste selskap på børsn regnes til null.
Verdiene i NAS , Gjenspeiler ikke dagens aksjekurs i det hele tatt.
Stor konkurranse i Europa , greit nok . det alene vil være med på å presse frem en konsolidering.
Norwegian er godt posisjonert i forhold til flere markeder , og er en av de aller beste selskapene i forhold til å bli oppkjøpt..
tipper når max problemene er utav verden er aksjekursen rundt 50 , når oppkjøps spøkelset kommer er det 80-100 kr.
Isåffall kan vel de fleste selskap på børsn regnes til null.
Verdiene i NAS , Gjenspeiler ikke dagens aksjekurs i det hele tatt.
Stor konkurranse i Europa , greit nok . det alene vil være med på å presse frem en konsolidering.
Norwegian er godt posisjonert i forhold til flere markeder , og er en av de aller beste selskapene i forhold til å bli oppkjøpt..
tipper når max problemene er utav verden er aksjekursen rundt 50 , når oppkjøps spøkelset kommer er det 80-100 kr.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
17.04.2019 kl 16:07
6916
De kan gå konk rett og slett. Jeg tror ikke det, men de har jo hatt vansker de akkurat kom seg i land med. Så er spørsmålet om det var nok. Jeg tror det går bra med nas.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Frodon
17.04.2019 kl 18:39
6839
Enda et fly selskap må gi tapt for overkapasiteten i fly bransjen, høyere drivstoff utgifter og lavere billett priser
"Jet Airways setter alle flyene på bakken
Kriserammede Jet Airways har besluttet å midlertidig stanse alle flyvninger både innenlands og utenlands, ifølge en uttalelse onsdag, gjengitt av Reuters.
Det etter at det indiske flyselskapets lånegivere nektet å komme med en redningspakke på 58 millioner dollar, skriver Reuters.
Jet Airways var i 2017 det nest største flyselskapet i India. Nå står selskapet på randen av konkurs, og ifølge Reuters har det rundt 1,2 milliarder dollar i gjeld.
Det fremgår at Jet Airways vil fortsette å jobbe sammen med de finansielle kreditorene, som nå forsøker å finne en investor som er villig til å kjøpe en større andel av flyselskapet og snu den vanskelige situasjonen"
https://aksjelive.e24.no/article/b58k2v
"Jet Airways setter alle flyene på bakken
Kriserammede Jet Airways har besluttet å midlertidig stanse alle flyvninger både innenlands og utenlands, ifølge en uttalelse onsdag, gjengitt av Reuters.
Det etter at det indiske flyselskapets lånegivere nektet å komme med en redningspakke på 58 millioner dollar, skriver Reuters.
Jet Airways var i 2017 det nest største flyselskapet i India. Nå står selskapet på randen av konkurs, og ifølge Reuters har det rundt 1,2 milliarder dollar i gjeld.
Det fremgår at Jet Airways vil fortsette å jobbe sammen med de finansielle kreditorene, som nå forsøker å finne en investor som er villig til å kjøpe en større andel av flyselskapet og snu den vanskelige situasjonen"
https://aksjelive.e24.no/article/b58k2v
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
anbefaler NAS aksjonærer å begynne å sette av penger til neste emisjon som kommer ved juletider :-)
kjosern lover at NAS vil være lønnsomt i 2020 igjen LOL
kjosern lover at NAS vil være lønnsomt i 2020 igjen LOL
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Frodon
18.04.2019 kl 10:50
6655
Har aksjonærene i NAS tenkt på hvilke ringvirkninger IMO 2020 har på Norwegian?
«For luftfarten er historien en annen.
- Drives prisen på marint diesel i været, vil det trekke med seg flydrivstoff ettersom disse to produktene har liknende egenskaper. IMO 2020 kan følgelig gi et kostnadssjokk for en bransje som fra før sliter med overkapasitet og svak lønnsomhet, forklarer Myrseth.
- Summa summarum kan IMO-reglene gjøre oljenæringen til en børsvinner. Det samme gjelder Vistin om selskapet beholder veddemålene sine i oljemarkedet. På tapersiden utmerker flyselskapene seg, avslutter han»
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/01/Myrseth-om-Kjus-veddemaal
«For luftfarten er historien en annen.
- Drives prisen på marint diesel i været, vil det trekke med seg flydrivstoff ettersom disse to produktene har liknende egenskaper. IMO 2020 kan følgelig gi et kostnadssjokk for en bransje som fra før sliter med overkapasitet og svak lønnsomhet, forklarer Myrseth.
- Summa summarum kan IMO-reglene gjøre oljenæringen til en børsvinner. Det samme gjelder Vistin om selskapet beholder veddemålene sine i oljemarkedet. På tapersiden utmerker flyselskapene seg, avslutter han»
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/01/Myrseth-om-Kjus-veddemaal
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Så da legger alle flyselskapene ned da?? :)))))) Bra ressonert. Tror NAS kun bør komme seg på beina så får vi se..
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Kantarell
18.04.2019 kl 19:00
6457
JO mer lavprisselskaper går konkurs - Jo mer konkurranse blir det mot de overlevende selskaper og jo større inntekter. Norwegian har 8 milliarder ekstra i kassa. I tillegg vil Kjos få erstatning fra boeing 737 max feil. Bjørn Kjos har i forrige uka sagt at møtet med Boing gikk strålende!
Derfor vil det være rart om aksjen går ned neste uka. Man vet aldri, men logikken sier KJØP!
Derfor vil det være rart om aksjen går ned neste uka. Man vet aldri, men logikken sier KJØP!
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
undrende
18.04.2019 kl 19:37
6435
Kakepus Sissner har gått på en smell, er allerede godt i minus, tapte et veddemål å må innløse flere NAS aksjer på 60 nok. Han skal naturligvis hoppe av før det blir enda verre.
I det NAS annonserte at de hadde inngått avtaler om utsettelse av flyleveranser fra Airbus, så mener jeg det var åpenbart at de ikke er i nærheten av å få på plass en JV avtale. Snart 1 år siden Kjos startet spekulasjoner rundt dette, i Januar håpet han å få på plass dette i slutten av Q1, elr rett etterpå (skal vi si April)
Kan ikke tenke meg at de hadde utsatt Airbus leveranser om det var en konkret JV avtale under oppseiling.
I øst og vest konker flyselskaper, noe av flyparken her går vel til slaktepriser og vanskeligjør NAS sine håp om å selge deler av den eldre flåten, iaff til beste pris.
Når er 737 Max operativ igjen, på sensommeren? da hovedsesong er over. De sliter allerede med kanselleringer, hvilket de ikke skulle ifl Kjos tidlig Mars måned.
Dette vanskeligjør naturligvis flysalg av eldre flåte innen Max er operativ, og trygg i kundemassens øyne.
Og emisjon før 2019 er omme ligger som et enormt spøkelse over hele selskapet. Under 30 NOK blir dyrt lenge før den tid.
I det NAS annonserte at de hadde inngått avtaler om utsettelse av flyleveranser fra Airbus, så mener jeg det var åpenbart at de ikke er i nærheten av å få på plass en JV avtale. Snart 1 år siden Kjos startet spekulasjoner rundt dette, i Januar håpet han å få på plass dette i slutten av Q1, elr rett etterpå (skal vi si April)
Kan ikke tenke meg at de hadde utsatt Airbus leveranser om det var en konkret JV avtale under oppseiling.
I øst og vest konker flyselskaper, noe av flyparken her går vel til slaktepriser og vanskeligjør NAS sine håp om å selge deler av den eldre flåten, iaff til beste pris.
Når er 737 Max operativ igjen, på sensommeren? da hovedsesong er over. De sliter allerede med kanselleringer, hvilket de ikke skulle ifl Kjos tidlig Mars måned.
Dette vanskeligjør naturligvis flysalg av eldre flåte innen Max er operativ, og trygg i kundemassens øyne.
Og emisjon før 2019 er omme ligger som et enormt spøkelse over hele selskapet. Under 30 NOK blir dyrt lenge før den tid.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Frodon
18.04.2019 kl 19:39
6435
Her var det mye å ta tak i. Hvordan kom du frem til at NAS har 8 milliarder ekstra i kassa? Hva var det som gikk bra med møtet til Kjos i forrige uke med Boeing? Har NAS fått godkjent fra Boeing at de får dekket tapene med 737 Max flyene...?
Redigert 20.01.2021 kl 21:59
Du må logge inn for å svare