NAS - Potensial total utvanning av dagens aksjonærer
Det står ingen tegnings kurs, DVs da kan shorterne kjøre kursen ned til kr 1 og dagens aksjonærer blir totalt utvannet. Dette er gjort med norske selskap før, så hvorfor setter ikke Kjus og Fredriksen en tegnings kurs??
"Terms of the rights issue, including the subscription price and the number of shares to be issued, will be proposed by
the Board of Directors and are expected to be announced on or about 18 February 2019"
Kurs i NAS (Norwegian Air Shuttle) på Oslo Børs
Kr 100
"Terms of the rights issue, including the subscription price and the number of shares to be issued, will be proposed by
the Board of Directors and are expected to be announced on or about 18 February 2019"
Kurs i NAS (Norwegian Air Shuttle) på Oslo Børs
Kr 100
Redigert 21.01.2021 kl 09:26
Du må logge inn for å svare
Restplassno
11.07.2019 kl 14:47
6509
Og for det fjerde kan du jo dokumentere hvor jeg har de 19 andre nickene mine.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Restplassno
11.07.2019 kl 14:50
6513
Og for det femte....neida😄
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
hehe jeg har jo bare nevnt emisjonsfaren i over 6 måneder?
menigheten bare avfeier emisjonsfaren som tull blablabla
tallene idag bekrefter at emisjonsfaren er større enn noen gang
igjen please diskuter hvordan NAS skal snu skuta og ikke "Frodon ditten og datten" "NAS skal over 50kr imorra" "oppkjøp forsatt reelt" etc etc LOL
menigheten bare avfeier emisjonsfaren som tull blablabla
tallene idag bekrefter at emisjonsfaren er større enn noen gang
igjen please diskuter hvordan NAS skal snu skuta og ikke "Frodon ditten og datten" "NAS skal over 50kr imorra" "oppkjøp forsatt reelt" etc etc LOL
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
11.07.2019 kl 14:56
6510
Hadde det gått bra med NAS, hadde de ikke nevnt meg med et ord ;););)
Men slik er det når noen få treffer perfekt på en aksje, mens hundrevis bommer. Det er da ikke første gang jeg går imot vinden på dette forumet, og garantert ikke siste gang. Det er DER gratis pengene ligger ;)
Men slik er det når noen få treffer perfekt på en aksje, mens hundrevis bommer. Det er da ikke første gang jeg går imot vinden på dette forumet, og garantert ikke siste gang. Det er DER gratis pengene ligger ;)
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Restplassno
11.07.2019 kl 14:57
6522
Det er trist at du tror at du har svaret allerede nå. Jeg utelukker ikke emisjon, konkurs eller at kursen ikke er over 50 kr i morgen. Å debattere med en-setnings unyanserte påstander om et komplekst og sammensatt case får stå for din regning. Tror ikke man kan få noe som helst nyansert resonnement ut av deg 😀 så god jul til deg og
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Restplassno
11.07.2019 kl 14:58
6509
Du hadde ikke hatt anledning til å håne, gjøre narr og hevde din storhet i like stor grad om det gikk bra med Nas, så det har du faktisk rett i.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Restplassno
11.07.2019 kl 15:00
6510
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/07/Tapte-43-millioner-paa-ni-dager-i-Norwegian-short
Flere klarsynte som har gjort det godt i det siste ser jeg
Flere klarsynte som har gjort det godt i det siste ser jeg
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Ypsilon 7
11.07.2019 kl 15:12
6472
Janteloven rår i NAS. Ingen er/var så høytflyvende som Kjos. Shorterne ønsker at alle NAS sine fly parkerer og at Norwegian går konkurs. Da får de fylt om lommebøkene sine, vettu ...
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
11.07.2019 kl 15:34
6435
Hvis det blir en totalt utvannende emisjon til vinteren, er jeg 100% sikker på at "alle" har solgt for lenge siden og sittet short hele veien ned fra kr 300 og Frodon bommer som alltid, loool.
Jeg hadde trodd tallene skulle vært bedre i dag, hva er det som skjer?? Det jeg lurer på, er om de kunne unngått emisjon selv om de ikke hadde uflaks med Max flyene? Det virker ikke slik pr dags dato, da måtte de sannsynligvis tatt levering på langt flere fly og vært avhengig av å få solgt de gamle flyene til en god pris
Jeg hadde trodd tallene skulle vært bedre i dag, hva er det som skjer?? Det jeg lurer på, er om de kunne unngått emisjon selv om de ikke hadde uflaks med Max flyene? Det virker ikke slik pr dags dato, da måtte de sannsynligvis tatt levering på langt flere fly og vært avhengig av å få solgt de gamle flyene til en god pris
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Restplassno
11.07.2019 kl 15:38
6437
Har du gjort noe matematisk for å vurdere denne påstanden, eller bare suger du det ut av tynn luft?
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Restplassno
11.07.2019 kl 15:39
6423
Og jeg tror ikke du skal tro så ille om andre, forstår at du tenker "hva ville jeg ha gjort" men ikke alle er like usympatiske og uærlige.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
11.07.2019 kl 16:12
6361
Kjos gjør som Hydro sjefen, forlater skuta synkende med elendige resultat. Ned 13% idag
i år - 60.96 %
1 år - 71.83 %
3 år - 77.43 %
5 år - 66.43 %
https://e24.no/naeringsliv/norwegian-air-shuttle/bjoern-kjos-takker-av-norwegian-har-liksom-vaert-livet-jeg-har-levd/24656588
i år - 60.96 %
1 år - 71.83 %
3 år - 77.43 %
5 år - 66.43 %
https://e24.no/naeringsliv/norwegian-air-shuttle/bjoern-kjos-takker-av-norwegian-har-liksom-vaert-livet-jeg-har-levd/24656588
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
pedro1
11.07.2019 kl 16:26
6341
Ut på 44,90 tirsdagen. Inn igjen Idag på 39,80. Da vet du det Frodon. Okay ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
ksandal
11.07.2019 kl 16:35
6308
Der kom hvertfall 30 tallet som spådd... kan nok falle mye mer, men m numyheter om ny sjef lit tak i, kan den faktisk styrke seg. Nas tror jeg iansett sliter m mye fremover, så blir spennende til vinter og se om de har kspital igjen. Over/underskudd. Denne er umulig og spå kortsiktig
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Marianne
11.07.2019 kl 16:38
6276
Det er ikke riktig fremstilling så lenge alle aksjonærene kunne kjøpe to aksjer til 33 for en aksje i Norwegian.
Det har satt av et tap på 700 millioner på Max. 400 millioner dette kvartalet og 300 millioner neste kvartalet. Hva da med 4 kvartal som vil også bli hardt rammet? Skulle flyene komme i gang igjen 1 oktober tar det lang tid før ting er på plass. De kan heller ikke selge billetter og det blir etterslep på tid. Så starter Max 1 oktober må selskapet regne med minst 200 millioner tap på MAX også 4 kvartal
Det har satt av et tap på 700 millioner på Max. 400 millioner dette kvartalet og 300 millioner neste kvartalet. Hva da med 4 kvartal som vil også bli hardt rammet? Skulle flyene komme i gang igjen 1 oktober tar det lang tid før ting er på plass. De kan heller ikke selge billetter og det blir etterslep på tid. Så starter Max 1 oktober må selskapet regne med minst 200 millioner tap på MAX også 4 kvartal
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Mr Fox
11.07.2019 kl 21:04
6228
Tallene der er allerede justert for emisjonen. Uten justering er nedgangen hittil i år på ca 77% og siste 12 måneder 84%
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
11.07.2019 kl 22:05
6195
Jeg følger ikke backtradere, det blir like dumt som å si til et par aviser at du skal kjøpe opp et selskap eller si til aksjonærene at det blir emisjon
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
11.07.2019 kl 22:34
6160
Salg av fremtidige billetter var ned idag og langt under forventningene. Var det noen av dere som fikk med dere det? Her kommer effekten av å ha Max flyene i stallen, folk ønsker ikke å fly med denne flytypen på lang tid
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Investor 33
11.07.2019 kl 22:39
6148
Hvor mye har Norwegian i kontanter nå?
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
11.07.2019 kl 22:55
6123
Cash balansen er på 1,7 milliarder. Ekstremt lav når de har over 60 milliarder i gjeld
Da har Dnb Markets også slengt seg på emisjons strategien og har lagt inn i sin analyse at de tror emisjonen kommer i Q1 2020.
Her er en oppdatert liste. Er det noen flere analyser dere har kommet over, som har satt tidspunkt for når de tror neste emisjon kommer?
- Sparebank 1 Markets tror neste emisjon kommer i Q4 2019 og har kursmål kr 35
- ABG Sundal Collier tror neste emisjon kommer i andre halvår 2019 og har kursmål kr 30
- HSBC tror neste emisjon kommer i Q1 2020 og har kursmål kr 15
- Dnb Markets tror emisjon kommer i Q1 2020 hvis ikke JV blir signert. De har kursmål kr 60 hvis JV blir signert med bra betingelser, NAS unngår emisjon osv. Dnb markets har også kuttet det langsiktige kursmålet med kr 6 pr aksje idag
Da har Dnb Markets også slengt seg på emisjons strategien og har lagt inn i sin analyse at de tror emisjonen kommer i Q1 2020.
Her er en oppdatert liste. Er det noen flere analyser dere har kommet over, som har satt tidspunkt for når de tror neste emisjon kommer?
- Sparebank 1 Markets tror neste emisjon kommer i Q4 2019 og har kursmål kr 35
- ABG Sundal Collier tror neste emisjon kommer i andre halvår 2019 og har kursmål kr 30
- HSBC tror neste emisjon kommer i Q1 2020 og har kursmål kr 15
- Dnb Markets tror emisjon kommer i Q1 2020 hvis ikke JV blir signert. De har kursmål kr 60 hvis JV blir signert med bra betingelser, NAS unngår emisjon osv. Dnb markets har også kuttet det langsiktige kursmålet med kr 6 pr aksje idag
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
12.07.2019 kl 07:36
6023
«Flere aktører i finansmiljøet E24 har snakket mener det kan bli krevende å få refinansiert lånet, som nå handles til priser som impliserer at kjøperne av obligasjonene får en effektiv rente på over 18 prosent«
https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/de-tar-over-skuten-etter-kjos-vi-er-for-langt-ute-paa-kanten/24656645
https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/de-tar-over-skuten-etter-kjos-vi-er-for-langt-ute-paa-kanten/24656645
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
12.07.2019 kl 07:45
5986
11.7.2019 Dnb markets
«NORWEGIAN AIR SHUTTLE
JV to the rescue as liquidity
concerns resurface amid soft Q2«
«NORWEGIAN AIR SHUTTLE
JV to the rescue as liquidity
concerns resurface amid soft Q2«
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Restplassno
12.07.2019 kl 09:27
5895
Du sier til aksjonærene hver dag at det blir emisjon 😂😂😂
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Restplassno
12.07.2019 kl 09:28
5895
Kan du gi meg en kilde på at det er langt under forventningene?
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Restplassno
12.07.2019 kl 09:49
5861
https://www.nettavisen.no/okonomi/hinter-om-real-norwegian-gladmelding/3423813977.html
".... flere eksperter, analytikere og vanlige aksjeeiere frykter en ny kriseemisjon der Norwegian utsteder nye aksjer til langt under markedspris. En slik ny emisjon er katastrofalt for eksisterende aksjeeiere da Norwegians aksjeverdi vil synke til nye bunnivåer." ;);)
".... flere eksperter, analytikere og vanlige aksjeeiere frykter en ny kriseemisjon der Norwegian utsteder nye aksjer til langt under markedspris. En slik ny emisjon er katastrofalt for eksisterende aksjeeiere da Norwegians aksjeverdi vil synke til nye bunnivåer." ;);)
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
12.07.2019 kl 12:52
5812
Hyggelig at Roger Berntsen kopierer ideene mine ;)
"Hvem vet, kanskje kommer Karlsens tidligere arbeidsgiver, John Fredriksen (gjennom Hemen Holding), inn på eiersiden i flyselskapet, enten gjennom obligasjonsmarkedet (neste obligasjonsforfall er i desember) og/eller som aksjonær, skriver Berntsen på Nordnet-bloggen"
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/07/Vil-John-Fredriksen-ta-et-jafs-av-Norwegian
"Hvem vet, kanskje kommer Karlsens tidligere arbeidsgiver, John Fredriksen (gjennom Hemen Holding), inn på eiersiden i flyselskapet, enten gjennom obligasjonsmarkedet (neste obligasjonsforfall er i desember) og/eller som aksjonær, skriver Berntsen på Nordnet-bloggen"
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/07/Vil-John-Fredriksen-ta-et-jafs-av-Norwegian
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
da er det bare å gratulere nasere med JV neste uke hvis ikke blir det "crash n burn" LOL
https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/norwegian-aksjen-bykser-etter-gode-nyheter-de-maa-slutte-med-dette-tullet/24657095
har ikke troa på at StoreUlv vil gå inn i NAS bare ren spekulasjon for å hausse kursen opp. hadde han vært interessert hadde han kjøpt seg inn ved siste emi
https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/norwegian-aksjen-bykser-etter-gode-nyheter-de-maa-slutte-med-dette-tullet/24657095
har ikke troa på at StoreUlv vil gå inn i NAS bare ren spekulasjon for å hausse kursen opp. hadde han vært interessert hadde han kjøpt seg inn ved siste emi
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
12.07.2019 kl 23:33
5693
tenk deg hvilken eksplosjon det ville bli i kursen om det ble en JV i NAS om 1 uke med gode betingelser 🤩
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
13.07.2019 kl 07:16
5635
Jeg ser at det ikke er så mange av de «seriøse» NAS’erne som maser om at Max flyene til NAS skal tjene inn penger denne sommeren. Tok alle feil som vanlig?? Men de garanterte jo at Max flyene var tilbake i luften i mai, juni og juli...?
Frodon er blant de ekstremt få som traff perfekt på dette, igjen. Her er det mange som fortsatt har mye å lære 😂😂😂
«United Airlines vil ikke fly med Max-flyene før i november»
https://min.e24.no/united-airlines-vil-ikke-fly-med-max-flyene-f-r-i-november/a/b5j9vA
Frodon er blant de ekstremt få som traff perfekt på dette, igjen. Her er det mange som fortsatt har mye å lære 😂😂😂
«United Airlines vil ikke fly med Max-flyene før i november»
https://min.e24.no/united-airlines-vil-ikke-fly-med-max-flyene-f-r-i-november/a/b5j9vA
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Tool
13.07.2019 kl 07:31
5643
Nå er det blitt advart om dette selskapet i mange år uten noe særlig hell, nesten som det øker med interesserte jo verre det går. Tror aldri jeg har sett et så stort selskap det var lettere å spå skjebnen til.
Det er egentlig svært enkelt.
1. Selskapet har en enorm gjeld og har hatt ambisjoner så store uten finansiering at det minner om en viss byregjering..
2. Selskapet tjener ikke penger, de få gangene det skjer er det noe spekulasjon e.l som skaper det.
3. Selskapet har en struktur som et råttent fiskegarn, der hver knute er lagd for å unngå risiko og forpliktelser.
4. Selskapet behandler kunder som fiender og er vel eneste selskap i Europa som ikke er IATA godkjent fordi det koster penger
5. Ledelsen er plukk råtten med sjefer som låner ut til short av eget selskap samtidig som de skryter av makkverket sitt.
Men tydeligvis er det ikke mangel på folk som kaster gode penger etter dårlige om dagen...
Det er egentlig svært enkelt.
1. Selskapet har en enorm gjeld og har hatt ambisjoner så store uten finansiering at det minner om en viss byregjering..
2. Selskapet tjener ikke penger, de få gangene det skjer er det noe spekulasjon e.l som skaper det.
3. Selskapet har en struktur som et råttent fiskegarn, der hver knute er lagd for å unngå risiko og forpliktelser.
4. Selskapet behandler kunder som fiender og er vel eneste selskap i Europa som ikke er IATA godkjent fordi det koster penger
5. Ledelsen er plukk råtten med sjefer som låner ut til short av eget selskap samtidig som de skryter av makkverket sitt.
Men tydeligvis er det ikke mangel på folk som kaster gode penger etter dårlige om dagen...
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Bearwizard
13.07.2019 kl 09:22
5577
Takk for analysen Tool. Jeg springer av gårde og selger aksjene mine med en gang..oopps det er lørdag i dag så jeg får dessverre ikke gjort det før mandag....
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Restplassno
13.07.2019 kl 13:36
5487
Kan du utdype litt om at selskapsstrukturen er pill råtten?
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Bearwizard
13.07.2019 kl 14:39
5468
Han bør vel utdype punkt 4 også Restplassno. Interessant synspunkt gitt at Norwegian har blitt kåret til beste lavprisselskap hvert år siden 2013, og av hvem...? Ja nettopp :-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
mundus
13.07.2019 kl 17:09
5389
Fantastisk!!! Tool, du må avgjort være en av NORGES BESTE ANALYTIKERE. Søk jobben som sentralbanksjef når den blir ledig. Du er selvskreven.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
13.07.2019 kl 18:44
5323
Mye bra her ;)
Slik jeg ser det, er det den enorme gjelden og lave egenkapitalen som ødelegger. Får vi en krise i midtøsten og olje pris opp mot usd 100-150, er det svært negativt for egenkapitalen. Det skal altfor lite til å snuble lasset. Selv om det plutselig ser lysere ut, vil en emisjon ligge å ruge frem til egenkapitalen er friskmeldt
Men det har kommet noen positive nyheter også. Jeg har ikke sett et eneste innlegg på NAS trådene om dette(utrolig nok), men nå er det høy sannsynlighet for lave renter det neste 10 året. Når rentene var på vei oppover, var det også en stor negativ ting for NAS, nå har den snudd
Slik jeg ser det, er det den enorme gjelden og lave egenkapitalen som ødelegger. Får vi en krise i midtøsten og olje pris opp mot usd 100-150, er det svært negativt for egenkapitalen. Det skal altfor lite til å snuble lasset. Selv om det plutselig ser lysere ut, vil en emisjon ligge å ruge frem til egenkapitalen er friskmeldt
Men det har kommet noen positive nyheter også. Jeg har ikke sett et eneste innlegg på NAS trådene om dette(utrolig nok), men nå er det høy sannsynlighet for lave renter det neste 10 året. Når rentene var på vei oppover, var det også en stor negativ ting for NAS, nå har den snudd
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Restplassno
13.07.2019 kl 20:22
5292
Å nevne at lavere rente er bra for et selskap som har mye gjeld. Men igjen, du gjør det på en fryktelig nedlatende måte. Du er faktisk ikke så genial, tror jeg. Ikke før vi ser analysene dine, hvor du spår max-problemer og RR-trøbbel.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Restplassno
13.07.2019 kl 20:36
5295
Jeg merker imidlertid at du begynner å vri deg vekk fra emisjonspåstander og si "tja, det kan jo gå bra likevel dette her..." 😂😂😂 Det begynner å gå opp et lys for deg og omsider 😂😂
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
14.07.2019 kl 10:35
4845
Bank of America tror 737 Max flyene blir stående på bakken i 3 til 6 måneder lenger enn ventet. Hva tenker dere om det?
https://www.bloomberg.com/news/videos/2019-07-11/-bloomberg-daybreak-americas-full-show-07-11-2019-video
https://www.bloomberg.com/news/videos/2019-07-11/-bloomberg-daybreak-americas-full-show-07-11-2019-video
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
14.07.2019 kl 20:35
4796
Hvorfor presenterte ikke NAS ledelsen at JV var en uke unna når de presenterte Q2 for aksjonærene sine? Er ikke dette nok et tillitsbrudd...?
https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/norwegian-aksjen-bykser-etter-gode-nyheter-de-maa-slutte-med-dette-tullet/24657095
https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/norwegian-aksjen-bykser-etter-gode-nyheter-de-maa-slutte-med-dette-tullet/24657095
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
pedro1
14.07.2019 kl 20:59
4764
Gammelt nytt, som gjentas. Grunnen vet ikke du og ikke jeg. Hovedsaken er at dette er en svært god nyhet som du igjen prøver å snu negativt. Du gir deg ikke Frodon, selv om det etterhvert blir patetisk å lese dineinnlegg. Ja, da er det bare å vente på tiraden din om min udugelighet. Ha en fin kveld på gutte rommet. 🙋🏼♂️ 45 imorgen ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Bjørnar_
14.07.2019 kl 21:12
5790
Kanskje de kom ytterligere nærmere et JV etter presentasjonen av q2 da noen så at det de har lovet holder vann. Det er blant annet dette IAG har ventet på. Bjørn Kjos nevnte for tv2 at jet blue Airways er svært interessant og et selskap som kan være aktuelt å samarbeide med.
Redigert 20.01.2021 kl 22:23
Du må logge inn for å svare
pedro1
14.07.2019 kl 21:24
5761
Nettopp.
Veldig spennende de 10 neste børsdagene....da er nok katta ute av sekken.
Veldig spennende de 10 neste børsdagene....da er nok katta ute av sekken.
Redigert 20.01.2021 kl 22:23
Du må logge inn for å svare
pedro1
14.07.2019 kl 21:29
5925
Jet blue airways er vel et rent innenriksselsksp i USA...ingen direkte konkurrent til Norwegian.... høres logisk ut.
Redigert 20.01.2021 kl 22:23
Du må logge inn for å svare
Restplassno
14.07.2019 kl 22:34
5861
Han skal sikkert kritisere deg for manglende fakta innlegg 😂😂 Frodo, jeg går utifra at Max er ute hele 2019, så jeg er ikke overrasket over det. Norwegian vil og utsette dette fortløpende etterhvert som det blir forskjøvet. Håper det kommer en passende kompensasjon fra Boeing underveis eller kort tid etter. Regner selvsagt med at de ikke kommer til å dekke hele det beregnede tapet for Norwegian. Det hadde imidlertid vært en gledelig nyhet. Ellers, så er det bra at JV etter sigende er en avklaring nært forestående. Godt å få redegjort for den muligheten så man kan komme igang med JV eller jobbe med andre løsninger.
Redigert 20.01.2021 kl 22:23
Du må logge inn for å svare
Restplassno
14.07.2019 kl 22:35
5863
Håper også du fikk en kraftig reprimande for vitsingen din med barnemishandling i går og øvrige hånlige og nedlatende innlegg.
Redigert 20.01.2021 kl 22:23
Du må logge inn for å svare
pedro1
14.07.2019 kl 22:51
5860
Var nok ikke meg......,😮
Redigert 20.01.2021 kl 22:23
Du må logge inn for å svare
Restplassno
14.07.2019 kl 23:06
5842
Nei Frodo haha 😄
Redigert 20.01.2021 kl 22:23
Du må logge inn for å svare
Frodon
14.07.2019 kl 23:13
5846
Jøss, endelig et innlegg med frisk pust og et godt forslag :) Godt å se det finnes noen oppegående personer her, det er evig laaaangt mellom verdt innlegg som er verdt å lese ;)
Får håpe du får rett, NAS trenger noen gode nyheter snart, som kanskje kan snu dette caset ;)
Hva tenker du at NAS presenterte på Q2 som de har lovet, som noen potensielle nye partnere kan ha plukket opp på?
IAG har solgt sine NAS aksjer, lagt inn egen ordre på fly og har ingen planer om å kjøpe opp NAS. Tror du de heller vil ha JV med NAS?
Hva slags synergier ser du mellom NAS og Blue Airways?
NAS sa de ikke skulle bli med i konsolideringen i fly bransjen nå, hva tenker du om det?
Får håpe du får rett, NAS trenger noen gode nyheter snart, som kanskje kan snu dette caset ;)
Hva tenker du at NAS presenterte på Q2 som de har lovet, som noen potensielle nye partnere kan ha plukket opp på?
IAG har solgt sine NAS aksjer, lagt inn egen ordre på fly og har ingen planer om å kjøpe opp NAS. Tror du de heller vil ha JV med NAS?
Hva slags synergier ser du mellom NAS og Blue Airways?
NAS sa de ikke skulle bli med i konsolideringen i fly bransjen nå, hva tenker du om det?
Redigert 20.01.2021 kl 22:23
Du må logge inn for å svare
Bjørnar_
14.07.2019 kl 23:33
5802
Tallene var bedre enn forventet og de viser at de går med overskudd på tross av situasjonen med max.
De fikk også tvilen rundt en eventuell ny emisjon bort og sier det er uaktuelt. De vil også når som helst kunne selge aksjene sine i banken for å skape en bedre økonomisk situasjon for selskapet, eller er det penger som de kan gå inn i et samarbeid med?
Kanskje IAG skal bruke de flyene de har bestilt i et JV?
Det var BK som nevnte Jet Blue at det kunne være et selskap som var stort nok for et slikt samarbeid.
Kjos har uttalt lenge nå at de er nærmere enn noen gang og at det er snakk om uker før en slik avtale kan bli inngått. Det sa han før q2 presentasjonen og det ble gjentatt dagen etter at nå kunne det skje innen en uke. Jeg tror ikke ledelsen i nas er interessert i å lyve om dette eller å villede sine aksjonærer. Det har de heller ikke gjort tidligere om slike rykter. Alt rund dette med IAG viste seg å være høyst reelt men falt i siste liten. Det kan også dette gjøre men jeg har trua. Når reporteren fra tv2 la litt press på om han kunne si noe om hvem som kunne være aktuelle sa han at for eksempel Jet Blue var interessant.
De fikk også tvilen rundt en eventuell ny emisjon bort og sier det er uaktuelt. De vil også når som helst kunne selge aksjene sine i banken for å skape en bedre økonomisk situasjon for selskapet, eller er det penger som de kan gå inn i et samarbeid med?
Kanskje IAG skal bruke de flyene de har bestilt i et JV?
Det var BK som nevnte Jet Blue at det kunne være et selskap som var stort nok for et slikt samarbeid.
Kjos har uttalt lenge nå at de er nærmere enn noen gang og at det er snakk om uker før en slik avtale kan bli inngått. Det sa han før q2 presentasjonen og det ble gjentatt dagen etter at nå kunne det skje innen en uke. Jeg tror ikke ledelsen i nas er interessert i å lyve om dette eller å villede sine aksjonærer. Det har de heller ikke gjort tidligere om slike rykter. Alt rund dette med IAG viste seg å være høyst reelt men falt i siste liten. Det kan også dette gjøre men jeg har trua. Når reporteren fra tv2 la litt press på om han kunne si noe om hvem som kunne være aktuelle sa han at for eksempel Jet Blue var interessant.
Redigert 20.01.2021 kl 22:23
Du må logge inn for å svare