NAS - Potensial total utvanning av dagens aksjonærer
Det står ingen tegnings kurs, DVs da kan shorterne kjøre kursen ned til kr 1 og dagens aksjonærer blir totalt utvannet. Dette er gjort med norske selskap før, så hvorfor setter ikke Kjus og Fredriksen en tegnings kurs??
"Terms of the rights issue, including the subscription price and the number of shares to be issued, will be proposed by
the Board of Directors and are expected to be announced on or about 18 February 2019"
Kurs i NAS (Norwegian Air Shuttle) på Oslo Børs
Kr 100
"Terms of the rights issue, including the subscription price and the number of shares to be issued, will be proposed by
the Board of Directors and are expected to be announced on or about 18 February 2019"
Kurs i NAS (Norwegian Air Shuttle) på Oslo Børs
Kr 100
Redigert 21.01.2021 kl 09:26
Du må logge inn for å svare
Tool
15.07.2019 kl 10:04
5714
Takk for mange lovord, min analyse av selskapet har truffet bra ja : )
Er ikke akkurat man vil selskapet skal feile, men når ting er så åpenbar som nå bør man advare litt. Det er så mange elementer som må klaffe og tilnærmet samtidig for at det skal være håp her.
Hvis man ser bort fra den generelle krisesituasjonen i selskapet og bare ser på Max saken er bare det et varsel i seg selv. Disse flyene kommer ikke i lufta dette året, og når de gjør vil kundene sky flytypen i lange tider, det er det gjort undersøkelser på. Folk er gjerrige, man gambler ikke med liv for å spare en hundrelapp.
Det er utopi å tro at flyene snart er tilbake og alt blir som før. Så er det noe med verdien på disse flyene i etterkant. Ser også mange fabler om supererstatning osv.. men da har dere glemt at NAS selv lager alt av avtaler med det formål å sikre seg selv, er det ikke litt naivt å tro at Boeing ikke har gjort det samme?
Er ikke akkurat man vil selskapet skal feile, men når ting er så åpenbar som nå bør man advare litt. Det er så mange elementer som må klaffe og tilnærmet samtidig for at det skal være håp her.
Hvis man ser bort fra den generelle krisesituasjonen i selskapet og bare ser på Max saken er bare det et varsel i seg selv. Disse flyene kommer ikke i lufta dette året, og når de gjør vil kundene sky flytypen i lange tider, det er det gjort undersøkelser på. Folk er gjerrige, man gambler ikke med liv for å spare en hundrelapp.
Det er utopi å tro at flyene snart er tilbake og alt blir som før. Så er det noe med verdien på disse flyene i etterkant. Ser også mange fabler om supererstatning osv.. men da har dere glemt at NAS selv lager alt av avtaler med det formål å sikre seg selv, er det ikke litt naivt å tro at Boeing ikke har gjort det samme?
Redigert 21.01.2021 kl 01:34
Du må logge inn for å svare
Frodon
15.07.2019 kl 09:02
5726
Neida, de vet at en emisjon sannsynligvis kommer, men de håper kursen skal stige på Q3 resultatene før den lange vinteren kommer 😉 Derfor kjemper de desperat for å sverte meg, enda de ser NAS går ned, ned og ned.
Hvor mye tror du kursen går ned i neste uke, hvis ikke JV blir lansert...?
Hvor mye tror du kursen går ned i neste uke, hvis ikke JV blir lansert...?
Redigert 21.01.2021 kl 01:34
Du må logge inn for å svare
må gjenta det flere ganger slik at flest mulig nasere får dette med seg vettu :-)
mange nasere er dessverre analfabeter når det gjelder børs noe vi var vitne til ved siste emisjon da det kom masse spm som enhver investor/trader burde hatt kunnskap om :P
good luck :-)
mange nasere er dessverre analfabeter når det gjelder børs noe vi var vitne til ved siste emisjon da det kom masse spm som enhver investor/trader burde hatt kunnskap om :P
good luck :-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:34
Du må logge inn for å svare
Restplassno
15.07.2019 kl 08:24
5780
Du har skrevet det samme i 40-50 innlegg siste uka 😂😂😂 har skjønt at du tenker nas-aksjonærene er udugelige, men vi har fått med oss at du tror det blir emisjon til jul. Vi får se hvem som får rett.
Redigert 21.01.2021 kl 01:34
Du må logge inn for å svare
dere nasere lovte jo JV deal innen en uke på jo. har dere fått kalde føtter? :P
tenker meg at NAS kommer med ny emisjon i Des og skylder på Boeing LOL
https://www.businessinsider.com/the-boeing-737-max-wont-relaunch-until-2020-report-2019-7?r=US&IR=T
tenker meg at NAS kommer med ny emisjon i Des og skylder på Boeing LOL
https://www.businessinsider.com/the-boeing-737-max-wont-relaunch-until-2020-report-2019-7?r=US&IR=T
Redigert 21.01.2021 kl 01:34
Du må logge inn for å svare
pedro1
15.07.2019 kl 08:19
5734
Brukte ikke Karlsen ordene ....uker ikke måneder.....tror ikke fredagen er ex dag på en JV....iløpet av Juli tipper jeg det kommer en avklaring. Idag eller om2 uker. 👍😁
Redigert 21.01.2021 kl 01:34
Du må logge inn for å svare
pedro1
15.07.2019 kl 08:13
5689
Frodon leter etter emisjons uttalelser fra Kjos. Finner sikkert noe han kan redigere eller vri helt rundt. Bare vent folkens.....
Redigert 21.01.2021 kl 01:34
Du må logge inn for å svare
seff er JV deal priset inn kanskje ikke 100% når den nye sjefen sier deal innen en uke
hvis ingen deal kommer innen fredag kommer NAS til å falle som en stein da troverdigheten til den nye sjefen er borte
hvis ingen deal kommer innen fredag kommer NAS til å falle som en stein da troverdigheten til den nye sjefen er borte
Redigert 21.01.2021 kl 01:34
Du må logge inn for å svare
Børsamatør
15.07.2019 kl 08:09
5678
Det er absolutt ikke priset inn en JV-avtale. Kommer det en god JV-avtale går aksjen fort 15-20% opp med en gang. Kommer det ikke en avtale vil aksjen falle noe tilbake.
Redigert 21.01.2021 kl 01:34
Du må logge inn for å svare
pedro1
15.07.2019 kl 08:07
5651
....og når har Bjørn Kjos sagt at det ikke blir emisjon, for så og meddele emisjon??
Redigert 21.01.2021 kl 01:34
Du må logge inn for å svare
for håpe at NAS ikke kommer til å lide samme skjebne :-(
https://e24.no/boers-og-finans/luftfart/fire-budgivere-kjemper-om-andel-av-alitalia/24658008
markedet har priset inn JV deal denne uken!
https://e24.no/boers-og-finans/luftfart/fire-budgivere-kjemper-om-andel-av-alitalia/24658008
markedet har priset inn JV deal denne uken!
Redigert 21.01.2021 kl 01:34
Du må logge inn for å svare
Frodon
15.07.2019 kl 07:42
5669
Kan du vise til når Bjørn Kjos har sagt at NAS må ut i ny emisjon, før de har børs meldt emisjonene...?
Hvorfor tror du NAS aksjen falt mer enn 12% på Q2 tallene?
Hvorfor tror du NAS aksjen falt mer enn 12% på Q2 tallene?
Redigert 21.01.2021 kl 01:34
Du må logge inn for å svare
Restplassno
15.07.2019 kl 00:12
5795
Godt skrevet, Bjørnar!
Redigert 21.01.2021 kl 01:34
Du må logge inn for å svare
Bjørnar_
15.07.2019 kl 00:07
5789
Tror bjørn kjos vet det bedre enn DNB og han sa at det kommer det ikke til å bli behov for. Det tror ikke jeg heller å ihvertfall ikke etter at de nå er såpass nært en JV avtale.
Personlig så tror jeg IAG vet hva som kommer til å skje og hvilken avtale som kommer, og at de da sist valgte den løsningen fremfor et rent kjøp. Jeg tror ikke nas og iag er ferdig med hverandre
Personlig så tror jeg IAG vet hva som kommer til å skje og hvilken avtale som kommer, og at de da sist valgte den løsningen fremfor et rent kjøp. Jeg tror ikke nas og iag er ferdig med hverandre
Redigert 21.01.2021 kl 01:34
Du må logge inn for å svare
Frodon
14.07.2019 kl 23:47
5829
Hva mener du med at tvilen rundt en emisjon ble borte? Dnb markets, som har vært en av de mest optimistiske meglerhusene til NAS, gikk ut med ny analyse etter Q2 presentasjonen og skrev NAS må sannsynligvis ha emisjon i Q1 2020 hvis de ikke signerer JV med gode nok betingelser fordi egenkapitalen er lav. Jeg trodde det var hva en eventuell JV partner plukket opp på, at nå MÅ NAS signere JV for å unngå emisjon...?
Redigert 20.01.2021 kl 22:23
Du må logge inn for å svare
Bjørnar_
14.07.2019 kl 23:35
5837
Bjørnar_ skrev Se under, glemte å lage link😊
Eventuelt over😆
Redigert 20.01.2021 kl 22:23
Du må logge inn for å svare
Bjørnar_
14.07.2019 kl 23:34
5832
Se under, glemte å lage link😊
Redigert 20.01.2021 kl 22:23
Du må logge inn for å svare
Bjørnar_
14.07.2019 kl 23:33
5805
Tallene var bedre enn forventet og de viser at de går med overskudd på tross av situasjonen med max.
De fikk også tvilen rundt en eventuell ny emisjon bort og sier det er uaktuelt. De vil også når som helst kunne selge aksjene sine i banken for å skape en bedre økonomisk situasjon for selskapet, eller er det penger som de kan gå inn i et samarbeid med?
Kanskje IAG skal bruke de flyene de har bestilt i et JV?
Det var BK som nevnte Jet Blue at det kunne være et selskap som var stort nok for et slikt samarbeid.
Kjos har uttalt lenge nå at de er nærmere enn noen gang og at det er snakk om uker før en slik avtale kan bli inngått. Det sa han før q2 presentasjonen og det ble gjentatt dagen etter at nå kunne det skje innen en uke. Jeg tror ikke ledelsen i nas er interessert i å lyve om dette eller å villede sine aksjonærer. Det har de heller ikke gjort tidligere om slike rykter. Alt rund dette med IAG viste seg å være høyst reelt men falt i siste liten. Det kan også dette gjøre men jeg har trua. Når reporteren fra tv2 la litt press på om han kunne si noe om hvem som kunne være aktuelle sa han at for eksempel Jet Blue var interessant.
De fikk også tvilen rundt en eventuell ny emisjon bort og sier det er uaktuelt. De vil også når som helst kunne selge aksjene sine i banken for å skape en bedre økonomisk situasjon for selskapet, eller er det penger som de kan gå inn i et samarbeid med?
Kanskje IAG skal bruke de flyene de har bestilt i et JV?
Det var BK som nevnte Jet Blue at det kunne være et selskap som var stort nok for et slikt samarbeid.
Kjos har uttalt lenge nå at de er nærmere enn noen gang og at det er snakk om uker før en slik avtale kan bli inngått. Det sa han før q2 presentasjonen og det ble gjentatt dagen etter at nå kunne det skje innen en uke. Jeg tror ikke ledelsen i nas er interessert i å lyve om dette eller å villede sine aksjonærer. Det har de heller ikke gjort tidligere om slike rykter. Alt rund dette med IAG viste seg å være høyst reelt men falt i siste liten. Det kan også dette gjøre men jeg har trua. Når reporteren fra tv2 la litt press på om han kunne si noe om hvem som kunne være aktuelle sa han at for eksempel Jet Blue var interessant.
Redigert 20.01.2021 kl 22:23
Du må logge inn for å svare
Frodon
14.07.2019 kl 23:13
5849
Jøss, endelig et innlegg med frisk pust og et godt forslag :) Godt å se det finnes noen oppegående personer her, det er evig laaaangt mellom verdt innlegg som er verdt å lese ;)
Får håpe du får rett, NAS trenger noen gode nyheter snart, som kanskje kan snu dette caset ;)
Hva tenker du at NAS presenterte på Q2 som de har lovet, som noen potensielle nye partnere kan ha plukket opp på?
IAG har solgt sine NAS aksjer, lagt inn egen ordre på fly og har ingen planer om å kjøpe opp NAS. Tror du de heller vil ha JV med NAS?
Hva slags synergier ser du mellom NAS og Blue Airways?
NAS sa de ikke skulle bli med i konsolideringen i fly bransjen nå, hva tenker du om det?
Får håpe du får rett, NAS trenger noen gode nyheter snart, som kanskje kan snu dette caset ;)
Hva tenker du at NAS presenterte på Q2 som de har lovet, som noen potensielle nye partnere kan ha plukket opp på?
IAG har solgt sine NAS aksjer, lagt inn egen ordre på fly og har ingen planer om å kjøpe opp NAS. Tror du de heller vil ha JV med NAS?
Hva slags synergier ser du mellom NAS og Blue Airways?
NAS sa de ikke skulle bli med i konsolideringen i fly bransjen nå, hva tenker du om det?
Redigert 20.01.2021 kl 22:23
Du må logge inn for å svare
Restplassno
14.07.2019 kl 23:06
5845
pedro1 skrev Var nok ikke meg......,😮
Nei Frodo haha 😄
Redigert 20.01.2021 kl 22:23
Du må logge inn for å svare
pedro1
14.07.2019 kl 22:51
5863
Var nok ikke meg......,😮
Redigert 20.01.2021 kl 22:23
Du må logge inn for å svare
Restplassno
14.07.2019 kl 22:35
5866
Håper også du fikk en kraftig reprimande for vitsingen din med barnemishandling i går og øvrige hånlige og nedlatende innlegg.
Redigert 20.01.2021 kl 22:23
Du må logge inn for å svare
Restplassno
14.07.2019 kl 22:34
5864
Han skal sikkert kritisere deg for manglende fakta innlegg 😂😂 Frodo, jeg går utifra at Max er ute hele 2019, så jeg er ikke overrasket over det. Norwegian vil og utsette dette fortløpende etterhvert som det blir forskjøvet. Håper det kommer en passende kompensasjon fra Boeing underveis eller kort tid etter. Regner selvsagt med at de ikke kommer til å dekke hele det beregnede tapet for Norwegian. Det hadde imidlertid vært en gledelig nyhet. Ellers, så er det bra at JV etter sigende er en avklaring nært forestående. Godt å få redegjort for den muligheten så man kan komme igang med JV eller jobbe med andre løsninger.
Redigert 20.01.2021 kl 22:23
Du må logge inn for å svare
pedro1
14.07.2019 kl 21:29
5928
Bjørnar_ skrev Jepp
Jet blue airways er vel et rent innenriksselsksp i USA...ingen direkte konkurrent til Norwegian.... høres logisk ut.
Redigert 20.01.2021 kl 22:23
Du må logge inn for å svare
pedro1
14.07.2019 kl 21:24
5764
Nettopp.
Veldig spennende de 10 neste børsdagene....da er nok katta ute av sekken.
Veldig spennende de 10 neste børsdagene....da er nok katta ute av sekken.
Redigert 20.01.2021 kl 22:23
Du må logge inn for å svare
Bjørnar_
14.07.2019 kl 21:12
5793
Kanskje de kom ytterligere nærmere et JV etter presentasjonen av q2 da noen så at det de har lovet holder vann. Det er blant annet dette IAG har ventet på. Bjørn Kjos nevnte for tv2 at jet blue Airways er svært interessant og et selskap som kan være aktuelt å samarbeide med.
Redigert 20.01.2021 kl 22:23
Du må logge inn for å svare
pedro1
14.07.2019 kl 20:59
4767
Gammelt nytt, som gjentas. Grunnen vet ikke du og ikke jeg. Hovedsaken er at dette er en svært god nyhet som du igjen prøver å snu negativt. Du gir deg ikke Frodon, selv om det etterhvert blir patetisk å lese dineinnlegg. Ja, da er det bare å vente på tiraden din om min udugelighet. Ha en fin kveld på gutte rommet. 🙋🏼♂️ 45 imorgen ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
14.07.2019 kl 20:35
4799
Hvorfor presenterte ikke NAS ledelsen at JV var en uke unna når de presenterte Q2 for aksjonærene sine? Er ikke dette nok et tillitsbrudd...?
https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/norwegian-aksjen-bykser-etter-gode-nyheter-de-maa-slutte-med-dette-tullet/24657095
https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/norwegian-aksjen-bykser-etter-gode-nyheter-de-maa-slutte-med-dette-tullet/24657095
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
14.07.2019 kl 10:35
4848
Bank of America tror 737 Max flyene blir stående på bakken i 3 til 6 måneder lenger enn ventet. Hva tenker dere om det?
https://www.bloomberg.com/news/videos/2019-07-11/-bloomberg-daybreak-americas-full-show-07-11-2019-video
https://www.bloomberg.com/news/videos/2019-07-11/-bloomberg-daybreak-americas-full-show-07-11-2019-video
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Restplassno
13.07.2019 kl 20:36
5298
Jeg merker imidlertid at du begynner å vri deg vekk fra emisjonspåstander og si "tja, det kan jo gå bra likevel dette her..." 😂😂😂 Det begynner å gå opp et lys for deg og omsider 😂😂
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Restplassno
13.07.2019 kl 20:22
5295
Å nevne at lavere rente er bra for et selskap som har mye gjeld. Men igjen, du gjør det på en fryktelig nedlatende måte. Du er faktisk ikke så genial, tror jeg. Ikke før vi ser analysene dine, hvor du spår max-problemer og RR-trøbbel.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
13.07.2019 kl 18:44
5326
Mye bra her ;)
Slik jeg ser det, er det den enorme gjelden og lave egenkapitalen som ødelegger. Får vi en krise i midtøsten og olje pris opp mot usd 100-150, er det svært negativt for egenkapitalen. Det skal altfor lite til å snuble lasset. Selv om det plutselig ser lysere ut, vil en emisjon ligge å ruge frem til egenkapitalen er friskmeldt
Men det har kommet noen positive nyheter også. Jeg har ikke sett et eneste innlegg på NAS trådene om dette(utrolig nok), men nå er det høy sannsynlighet for lave renter det neste 10 året. Når rentene var på vei oppover, var det også en stor negativ ting for NAS, nå har den snudd
Slik jeg ser det, er det den enorme gjelden og lave egenkapitalen som ødelegger. Får vi en krise i midtøsten og olje pris opp mot usd 100-150, er det svært negativt for egenkapitalen. Det skal altfor lite til å snuble lasset. Selv om det plutselig ser lysere ut, vil en emisjon ligge å ruge frem til egenkapitalen er friskmeldt
Men det har kommet noen positive nyheter også. Jeg har ikke sett et eneste innlegg på NAS trådene om dette(utrolig nok), men nå er det høy sannsynlighet for lave renter det neste 10 året. Når rentene var på vei oppover, var det også en stor negativ ting for NAS, nå har den snudd
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
mundus
13.07.2019 kl 17:09
5392
Fantastisk!!! Tool, du må avgjort være en av NORGES BESTE ANALYTIKERE. Søk jobben som sentralbanksjef når den blir ledig. Du er selvskreven.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Bearwizard
13.07.2019 kl 14:39
5471
Restplassno skrev Kan du utdype litt om at selskapsstrukturen er pill råtten?
Han bør vel utdype punkt 4 også Restplassno. Interessant synspunkt gitt at Norwegian har blitt kåret til beste lavprisselskap hvert år siden 2013, og av hvem...? Ja nettopp :-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Restplassno
13.07.2019 kl 13:36
5490
Kan du utdype litt om at selskapsstrukturen er pill råtten?
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Bearwizard
13.07.2019 kl 09:22
5580
Takk for analysen Tool. Jeg springer av gårde og selger aksjene mine med en gang..oopps det er lørdag i dag så jeg får dessverre ikke gjort det før mandag....
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Tool
13.07.2019 kl 07:31
5646
Nå er det blitt advart om dette selskapet i mange år uten noe særlig hell, nesten som det øker med interesserte jo verre det går. Tror aldri jeg har sett et så stort selskap det var lettere å spå skjebnen til.
Det er egentlig svært enkelt.
1. Selskapet har en enorm gjeld og har hatt ambisjoner så store uten finansiering at det minner om en viss byregjering..
2. Selskapet tjener ikke penger, de få gangene det skjer er det noe spekulasjon e.l som skaper det.
3. Selskapet har en struktur som et råttent fiskegarn, der hver knute er lagd for å unngå risiko og forpliktelser.
4. Selskapet behandler kunder som fiender og er vel eneste selskap i Europa som ikke er IATA godkjent fordi det koster penger
5. Ledelsen er plukk råtten med sjefer som låner ut til short av eget selskap samtidig som de skryter av makkverket sitt.
Men tydeligvis er det ikke mangel på folk som kaster gode penger etter dårlige om dagen...
Det er egentlig svært enkelt.
1. Selskapet har en enorm gjeld og har hatt ambisjoner så store uten finansiering at det minner om en viss byregjering..
2. Selskapet tjener ikke penger, de få gangene det skjer er det noe spekulasjon e.l som skaper det.
3. Selskapet har en struktur som et råttent fiskegarn, der hver knute er lagd for å unngå risiko og forpliktelser.
4. Selskapet behandler kunder som fiender og er vel eneste selskap i Europa som ikke er IATA godkjent fordi det koster penger
5. Ledelsen er plukk råtten med sjefer som låner ut til short av eget selskap samtidig som de skryter av makkverket sitt.
Men tydeligvis er det ikke mangel på folk som kaster gode penger etter dårlige om dagen...
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
13.07.2019 kl 07:16
5638
Jeg ser at det ikke er så mange av de «seriøse» NAS’erne som maser om at Max flyene til NAS skal tjene inn penger denne sommeren. Tok alle feil som vanlig?? Men de garanterte jo at Max flyene var tilbake i luften i mai, juni og juli...?
Frodon er blant de ekstremt få som traff perfekt på dette, igjen. Her er det mange som fortsatt har mye å lære 😂😂😂
«United Airlines vil ikke fly med Max-flyene før i november»
https://min.e24.no/united-airlines-vil-ikke-fly-med-max-flyene-f-r-i-november/a/b5j9vA
Frodon er blant de ekstremt få som traff perfekt på dette, igjen. Her er det mange som fortsatt har mye å lære 😂😂😂
«United Airlines vil ikke fly med Max-flyene før i november»
https://min.e24.no/united-airlines-vil-ikke-fly-med-max-flyene-f-r-i-november/a/b5j9vA
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
12.07.2019 kl 23:33
5696
tenk deg hvilken eksplosjon det ville bli i kursen om det ble en JV i NAS om 1 uke med gode betingelser 🤩
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
da er det bare å gratulere nasere med JV neste uke hvis ikke blir det "crash n burn" LOL
https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/norwegian-aksjen-bykser-etter-gode-nyheter-de-maa-slutte-med-dette-tullet/24657095
har ikke troa på at StoreUlv vil gå inn i NAS bare ren spekulasjon for å hausse kursen opp. hadde han vært interessert hadde han kjøpt seg inn ved siste emi
https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/norwegian-aksjen-bykser-etter-gode-nyheter-de-maa-slutte-med-dette-tullet/24657095
har ikke troa på at StoreUlv vil gå inn i NAS bare ren spekulasjon for å hausse kursen opp. hadde han vært interessert hadde han kjøpt seg inn ved siste emi
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
12.07.2019 kl 12:52
5815
Hyggelig at Roger Berntsen kopierer ideene mine ;)
"Hvem vet, kanskje kommer Karlsens tidligere arbeidsgiver, John Fredriksen (gjennom Hemen Holding), inn på eiersiden i flyselskapet, enten gjennom obligasjonsmarkedet (neste obligasjonsforfall er i desember) og/eller som aksjonær, skriver Berntsen på Nordnet-bloggen"
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/07/Vil-John-Fredriksen-ta-et-jafs-av-Norwegian
"Hvem vet, kanskje kommer Karlsens tidligere arbeidsgiver, John Fredriksen (gjennom Hemen Holding), inn på eiersiden i flyselskapet, enten gjennom obligasjonsmarkedet (neste obligasjonsforfall er i desember) og/eller som aksjonær, skriver Berntsen på Nordnet-bloggen"
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/07/Vil-John-Fredriksen-ta-et-jafs-av-Norwegian
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Restplassno
12.07.2019 kl 09:49
5864
https://www.nettavisen.no/okonomi/hinter-om-real-norwegian-gladmelding/3423813977.html
".... flere eksperter, analytikere og vanlige aksjeeiere frykter en ny kriseemisjon der Norwegian utsteder nye aksjer til langt under markedspris. En slik ny emisjon er katastrofalt for eksisterende aksjeeiere da Norwegians aksjeverdi vil synke til nye bunnivåer." ;);)
".... flere eksperter, analytikere og vanlige aksjeeiere frykter en ny kriseemisjon der Norwegian utsteder nye aksjer til langt under markedspris. En slik ny emisjon er katastrofalt for eksisterende aksjeeiere da Norwegians aksjeverdi vil synke til nye bunnivåer." ;);)
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Restplassno
12.07.2019 kl 09:28
5898
Kan du gi meg en kilde på at det er langt under forventningene?
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Restplassno
12.07.2019 kl 09:27
5898
Du sier til aksjonærene hver dag at det blir emisjon 😂😂😂
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
12.07.2019 kl 07:45
5989
11.7.2019 Dnb markets
«NORWEGIAN AIR SHUTTLE
JV to the rescue as liquidity
concerns resurface amid soft Q2«
«NORWEGIAN AIR SHUTTLE
JV to the rescue as liquidity
concerns resurface amid soft Q2«
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
12.07.2019 kl 07:36
6026
«Flere aktører i finansmiljøet E24 har snakket mener det kan bli krevende å få refinansiert lånet, som nå handles til priser som impliserer at kjøperne av obligasjonene får en effektiv rente på over 18 prosent«
https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/de-tar-over-skuten-etter-kjos-vi-er-for-langt-ute-paa-kanten/24656645
https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/de-tar-over-skuten-etter-kjos-vi-er-for-langt-ute-paa-kanten/24656645
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
11.07.2019 kl 22:55
6126
Investor 33 skrev Hvor mye har Norwegian i kontanter nå?
Cash balansen er på 1,7 milliarder. Ekstremt lav når de har over 60 milliarder i gjeld
Da har Dnb Markets også slengt seg på emisjons strategien og har lagt inn i sin analyse at de tror emisjonen kommer i Q1 2020.
Her er en oppdatert liste. Er det noen flere analyser dere har kommet over, som har satt tidspunkt for når de tror neste emisjon kommer?
- Sparebank 1 Markets tror neste emisjon kommer i Q4 2019 og har kursmål kr 35
- ABG Sundal Collier tror neste emisjon kommer i andre halvår 2019 og har kursmål kr 30
- HSBC tror neste emisjon kommer i Q1 2020 og har kursmål kr 15
- Dnb Markets tror emisjon kommer i Q1 2020 hvis ikke JV blir signert. De har kursmål kr 60 hvis JV blir signert med bra betingelser, NAS unngår emisjon osv. Dnb markets har også kuttet det langsiktige kursmålet med kr 6 pr aksje idag
Da har Dnb Markets også slengt seg på emisjons strategien og har lagt inn i sin analyse at de tror emisjonen kommer i Q1 2020.
Her er en oppdatert liste. Er det noen flere analyser dere har kommet over, som har satt tidspunkt for når de tror neste emisjon kommer?
- Sparebank 1 Markets tror neste emisjon kommer i Q4 2019 og har kursmål kr 35
- ABG Sundal Collier tror neste emisjon kommer i andre halvår 2019 og har kursmål kr 30
- HSBC tror neste emisjon kommer i Q1 2020 og har kursmål kr 15
- Dnb Markets tror emisjon kommer i Q1 2020 hvis ikke JV blir signert. De har kursmål kr 60 hvis JV blir signert med bra betingelser, NAS unngår emisjon osv. Dnb markets har også kuttet det langsiktige kursmålet med kr 6 pr aksje idag
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Investor 33
11.07.2019 kl 22:39
6151
Hvor mye har Norwegian i kontanter nå?
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare
Frodon
11.07.2019 kl 22:34
6163
Salg av fremtidige billetter var ned idag og langt under forventningene. Var det noen av dere som fikk med dere det? Her kommer effekten av å ha Max flyene i stallen, folk ønsker ikke å fly med denne flytypen på lang tid
Redigert 21.01.2021 kl 03:35
Du må logge inn for å svare