NAS - Potensial total utvanning av dagens aksjonærer

Frodon
NAS 29.01.2019 kl 09:01 135438

Det står ingen tegnings kurs, DVs da kan shorterne kjøre kursen ned til kr 1 og dagens aksjonærer blir totalt utvannet. Dette er gjort med norske selskap før, så hvorfor setter ikke Kjus og Fredriksen en tegnings kurs??

"Terms of the rights issue, including the subscription price and the number of shares to be issued, will be proposed by
the Board of Directors and are expected to be announced on or about 18 February 2019"

Kurs i NAS (Norwegian Air Shuttle) på Oslo Børs
Kr 100
Redigert 29.01.2019 kl 12:46 Du må logge inn for å svare
Frodon
24.09.2019 kl 21:55 886

Innlegget er slettet av administrator
Frodon
24.09.2019 kl 22:09 1379

Den 11.06.2019 hadde Tigeren bommet på så mye i NAS, som det var mulig å bomme på. Tapene var enorme og han var så irritert på denne Frodon. Tigeren opprettet et av de nye nickene sine "Restplassno" den 11.6.2019 som skulle "ta" Frodon. Uansett når på døgnet jeg la inn et innlegg om NAS, så kommenterte Tigeren på innlegget mitt kort tid etterpå....og gud for en fyr han Frodon var. Nicket Tigeren fikk "pause" fra 11.6.2019 til 2.7.2019. Den datoen (2.7.2019) fikk merkelig nok nicket "Restplassno" pause....MERKELIG. Ser dere i loggene til begge de 2 nickene, bytter de på å ta pause....om hverandre. So there you go ;) Noen av oss har visst dette hele tiden og ja, jeg vet også hvilke andre nick han skriver med. Det nytter ikke å bytte nick, når samme person sitter bak å skriver ;);)

https://finansavisen.no/forum/user/187106/view?page=13

Restplassno
14.06.2019 kl 22:59
Er vel bare å låne e-postadressen til en fjern tante e.l.
Hilsen restplass....som har maaange kontoer...

https://finansavisen.no/forum/user/185485/view?page=12
Redigert 24.09.2019 kl 22:12 Du må logge inn for å svare

Hmm, ganske dårlig respons her for tiden. Er vel bare jeg som skriver her i tillegg til deg, og jeg kan ikke lese hva du skriver engang... Angrer du på at du ikke hørte på meg når jeg sa at du ville hatt mer respekt dersom du hadde klart å oppføre deg litt? ;) Ser ut som nesten hele forumet har blokket deg - det sier vel sitt.
Redigert 25.09.2019 kl 00:49 Du må logge inn for å svare
Frodon
25.09.2019 kl 18:24 1167

Høre på deg Tigeren? Da hadde jeg jo tapt det meste av pengene mine 😂😂😂

Hvis noen har blokkert de ytterst få som har truffet perfekt i NAS, sier vell det mer om dem enn meg? Er det noen som helst som tror det er mitt tap og ikke dems? 😉

Ja, jeg vet du leser innleggene mine, dokumentert det like over her 😂😂😂😂
Frodon
26.09.2019 kl 22:36 1038

NAS er ned 85% siste året nå. Det er vanligvis de første store tapene i en aksje som er vanskeligst å fordøye, men de er absolutt lærerrike. Det store spørsmålet er hvordan NAS aksjonærene vil takle den neste nedgangen på 60-70-80% i aksjen?

Aksjen har utløst et nytt sterkt salgssignal ved bruddet ned igjennom kr 38. Nå kommer den lange kalde vinteren, hvor NAS går med underskudd. Det er ingen som tror på JV mer og bare noen få slite aksjonærer med store urealiserte tap sitter fortsatt å nevner oppkjøp.

Emisjonen kommer, uansett om dere vil eller ei.... spørsmålet er bare hvilken kurs den kommer på
SR99
26.09.2019 kl 23:04 1003

Det høres ut som du har en personlig agenda med å svartmale all info om NAS. Det kommer gjerne fra en som har tapt mye penger på aksjen.

Frodon!
Kan du si noe om dine tanker rundt september tallene og Q 3?Det var vel litt større prisfall en forventet for flyreiser i august enn vanlig. Hva med september? Når begynner den svake kronekursen å påvirke reisemønsteret vårt, I tillegg har jo rentene steget igjen.
Redigert 27.09.2019 kl 07:54 Du må logge inn for å svare
mundus
27.09.2019 kl 08:02 944

Frodon
Antall innlegg: 8340 (5137)
Tallet i parentes angir innlegg i gammelt forum.

De fleste innleggene er om NAS.
Frodon
27.09.2019 kl 11:49 891

Fleste innlegg om NAS? Jeg har skrevet på forumet i mer enn 15 år og skrev om NAS for første gang i januar 2019, siden selskapet annonserte emisjon uten kursmål og de «seriøse» skribentene på forumet mente emisjonskursen skulle bli satt over aksjekursen. Tigeren tippet emisjonskurs på over kr 150, men den ble satt på kr 33

Frodon har ikke noe særlig fokus på driften, har jeg inntrykk av... Men det er absolutt gode spørsmål du stiller :)

Ja er litt overassket over det Frodon har du ingen tanker om det ?
Epona
27.09.2019 kl 16:47 804

Litt Donald i denne tråden. Donald vet alt og bestemmer alt. Tror han selv.

Ja dette var jammen en stusselig tråd. Ikke bry deg med å svare, for jeg blir ikke å gå inn på den igjen.
Frodon
27.09.2019 kl 18:06 728

Det er vell ingen overraskelse at jeg ikke tror NAS klarer seg uten en emisjon for å fylle opp egenkapitalen? 😉 NAS trengte å tjene mer penger i sommer, enn det som var ventet. Det klarte de ikke og pr dags dato har de ikke nok cash til å klare seg igjennom en lang kald vinter med lavere inntekter. Det kan jo hende NAS har flaks å får ut mer penger fra forhåndsbetalte reiser, men det tviler jeg meget sterkt på da den økonomiske risikoen er altfor høy i NAS pr dags dato. En potensiell JV vil ikke inneholde Max 737 fly slik det ser ut pr dags dato, så nok en gang må kanskje NAS akseptere en avtale med dårlige betingelser, enn hva de kunne fått til hvis økonomien var bra. En emisjon ville løst de problemene. Eventuell erstatning fra Boieng ser ut til å bli langt lavere enn noen av estimatene vi har sett fra NAS aksjonærene på dette forumet, hvis vi ser på erstatningen som blir betalt ut nå. Jeg tror fortsatt en del av erstatningen til NAS, var å få utsatt levering av mange fly NAS ikke hadde råd til nå uansett. NAS har også bestilt mye fly i 100 milliarder klassen totalt. Hvordan skal alt dette finansieres, når NAS ikke engang har egenkapital? Del opp selskapet og selg ut det andre vil kjøpe, så blir NAS kanskje reddet på lengre sikt 😉

Svarte han greit om september, Q3-tallene og så videre eller?

Ja men det er de store linjene savner innspill fra flinke på september tallene , Hva med CO2 avgiften som kom i dag?

Tror det er vanskelig å gi et estimat på september-tallene med så mange variabler i sving. Men de fleste jeg har lest spår vel flat passasjer-utvikling, noe økt rpk/ask og RASK mellom 0.34-0.36. Jeg støtter meg også til 0.35-0.36. Men om disse er flinke eller ikke vet jeg ikke. Jeg tenker egentlig at man får se tallene og vurdere situasjonen derfra.
Flaxx
27.09.2019 kl 18:44 653

Frodo skrev bl.a.:
"Eventuell erstatning fra Boieng ser ut til å bli langt lavere enn noen av estimatene vi har sett fra NAS aksjonærene på dette forumet, hvis vi ser på erstatningen som blir betalt ut nå."
.....................................
Boeing har satt av 45 milliarder NOK i regnskapet for Q2 2019 til foreløpig dekning av krav fra kunder.
Erstatningene som Boeing er begynt å betale ut nå ... de er til ETTERLATTE.
Du har følgelig ikke noe grunnlag for ditt utsagn om erstatning til kjøpere av Max8 ... slik situasjonen er for NAS.

Riktignok har Icelandair fått en akonto-betaling.
Det viser at prosessen er igang og at erstatningsbeløp blir utbetalt raskt.
Da vil akonto bare være begynnelsen på utbetalingsprosessen.
Redigert 27.09.2019 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
Frodon
27.09.2019 kl 23:02 575

Hehe, det har jeg vell gjort helt klart, at mine NAS analyser kommer jeg ikke til å dele på forumet ;) Dette er den enkleste aksjen å tjene enkle gode penger i, da kompetansen til investorene her er under par ;);) De kan like lite om Frodon, som de kan om NAS og det sier mye siden de har skrevet snart 20.000 innlegg i 2019 om selskapet ;);)

En rød tråd du sikkert ser selv, NAS skribentene legger alltid forventningene for høyt, dvs markedet blir skuffet absolutt hver gang det kommer en nyhet ;)
Frodon
27.09.2019 kl 23:04 573

Bra du la frem fakta for meg, så slapp jeg å bruke tid på det ;)

Leser du bakover, er jeg den eneste som skrev at de etterlatte vil få betalinger lenge før NAS, det fikk jeg også mye pes for...men som alltid....er det noen få av oss som traff best