Latterlig prising

Mdg1
WEN 29.01.2019 kl 10:15 2201

Det vil ta ca 2 år før Wen har like mye penger på bok som selskapet prises til idag.
alph
29.01.2019 kl 12:20 2111

Litt interessant at det ble handlet en større post på 1,98/2, og i samme sekund ble det dumpet en litt mindre post på 1,96.

Åpenbart er det i noens interesse å presse prisen nedover. Så kan man bare spekulere i hva motivet er.
terningmanden
29.01.2019 kl 12:47 2064

Ser ud til nogen vil ud inden afnoteringen, men det kunne også se ud til der er nogen der prøver at "presse" eller "lokke" prisen på aktien nedad.

Ufatteligt at der bliver solgt ud til kurser under 2 N.kr i et selskab der viser de tjener godt med penge nu og langt ud i fremtiden. Nogle "frygter" måske der mangler en ny og bedre gasaftale, men glemmer måske at WEN har en ganske udemærket aftale i skuffen.

Personligt ser jeg frem til en afnotering, hvor WEN efterfølgende ikke vil lide af der er mange som vil ud af et godt selskab, med VILDT GOD INDTJENING I FREMTIDEN.
alph
29.01.2019 kl 12:51 2052

Jeg håper virkelig Jersing & Co. har en plan. Muligens de venter til 14.2. i frykt for at innsidekjøp/større handler fra institusjonelle kunder vil drukne i overtrette retailere som kaster ut aksjene dersom omsetningen øker.

For WEN er det ingen fordeler med en så lav aksjekurs ihvertfall, så noe må de komme opp med.
Redigert 29.01.2019 kl 12:52 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
29.01.2019 kl 13:12 2020

Mr. Jerking har snakket om planer og visjoner nå i nærme ett år.

Det han har fått til:
1. Terminert kursen, og ødelagt aksjonærverdier
2. Flyttet noen pulter
3. Meldt adresseendring
4. Snakket stort om "3. benet, Tembo", som plutselig ikke var liv laga
5. Holdt flere presentasjoner av selskapet, med null interesse
6. Flytte all handel til en børs, hvor interessen er null.

En stor strateg med andre ord........
Redigert 29.01.2019 kl 13:13 Du må logge inn for å svare
Mdg1
29.01.2019 kl 13:26 2000

Fortsatt sykt lavt priset Jim. Om fem år har sikkert selskapet nærmere 1mrd på bok om de bare utvikler Mnazi. Litt rart om det fortsatt er priset til 380mill.
40something
29.01.2019 kl 13:31 1982

Jeg tenker at det er kun likviditeten I handler som hindrer nye fra å gå inn. Vi ser jo utbombede aksjer som likevel fortsetter å handles uten at noe av det fundamentale skulle tilsi det. Vi trenger bjellesauer over tid for å trekke vedvarende intresse för å handle. Jeg er litt undrende over hvordan det skal skje i London siden man må gå via megler. På OSE så er det ens egne fingrer som kun trenger 1 sekund for å bestemme når man går inn eller ut. Høres veldig rart ut hvorfor ikke retailers kan handle via egen pc på trader.
Redigert 29.01.2019 kl 13:32 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
29.01.2019 kl 14:16 1918

Mdg1
Det jeg synes er verdt en tanke, er hva de akter å gjøre med de pengene, om det på noen som helst måte kommer aksjonærene til gode.
Personlig har jeg liten tiltro til akkurat det.

Dersom du ser selskapet i et historisk lys, så vil man kunne si at dagens produksjon, er mer flaks enn dyktighet. Majoriteten at det de har holdt på med, har vært inkompetanse, løgn og fantasi.

Vurderingene knyttet til Tembo er kanskje det mest grelle eksempelet. Vi kjenner alle historien, Anadarko koblet seg av, WEN stod på sitt, og fortsatte å male på milliarder av fat olje. De holdt det gående med historier helt frem til det ikke var flere bløffer å komme med. I ettertid har de sagt at de henvendte seg til 80 stykker, og bare en brøkdel "kikket på det med et halvt øye".

I dette spillet, så lanserte de historier som "avtale med Major nært forestående", "3. benet" o.s.v. Hele tiden har de vært klar over at interessen for Tembo var "null".

Videre kommer mr. Jerking på banen og har så langt ikke vist til noe konkret av strategisk interesse. For det meste bare bortkastet tid, for aksjonærene sin del.

I en slik sammenheng, så her jeg liten tillit til at "de samme folka" skal klare å bygge selskapet videre (ref. vurderinger rundt bl.a. Tembo)

Men for å presisere, isolert sett har du høyst sannsynlig rett Mdg1 - og jeg håper du får din fortjente avkastning (slik at det også er sagt :)



Slettet bruker
29.01.2019 kl 14:26 1903

JimJohnny

Og nå skal det samles til fest ser jeg 12 februar i Oslo med drinker for å feire at wen ligger så langt nede så dem aldri har gjort.
Jeg har aldri før sett lignende melding fra et selskap der de oppfordrer til drinker å nyte alkohol, dette børsmelder de altså.
Det er så en nesten ikke tror det en ser. En skulle virkelig tro at dette selskapet hadde andre ting å ta seg til en å invitere til drinker.

alph
29.01.2019 kl 14:34 1883

benreddik, som JJ's faste høyrehånd: Jeg foreslår at du tar en telefon til Juvente, så vi kan få stoppet dette uhyret. Alkohol bør ikke nytes av voksne mennesker, og ihvertfall ikke på hotell midt i uka.

Eventuelt avvente og se om "drinks" rett og slett også kan bety te&kaffe..
Redigert 29.01.2019 kl 14:41 Du må logge inn for å svare
terningmanden
29.01.2019 kl 14:55 1850

Måske de skal fejre den nye gaskontrakt :-)

Det er nu nok nærmere en farvel drinks til OSE og ikke meget andet...
Spar1
29.01.2019 kl 15:20 1827

Er det noen som greier å lese ut tidspunktet for møtet den 12? Eller er det gjettelek muligens?
alph
29.01.2019 kl 15:29 1815

1700-1930.

Kan ikke drikke i arbeidstida :-)