PHO - Tipp ny guiding for omsetningen i 2020..

Slettet bruker
PHO 29.01.2019 kl 10:31 15908

Det er bare 20 børsdager igjen til Q4 presentasjonen og ny guiding for omsetning i 2020.
Den gamle guidingen fra 2017 på $20-25 mill står foreløpig fast, men det er lovet en ny guiding ved FY/Q4.

Det har blitt bevilget full refusjon ($1000 pr dose/kit) for Cysview i surveillance-markedet fra 01.01.2019, som senere ble oppjustert til $1.187.
Rett etter lansering av flexiscope for surveillance-markedet i Mai, har vi hittil sett (ved utgangen av Q3) at det bare er utplassert 1 stk rigid scope.
Dette betyr at alt overveiende utplassering av nye scope vil være Flexiscope, og som vi har sett av cc i Q4 er utplassering av scope sterkt økende igjen.
Det er ingen grunn til å tvile på at Flexiscopene vil bidra til å øke bruken av scopene betydelig.

Hvis vi tar et enkelt regnestykke og bare opererer med 300 scope ved utgangen av 2019, og økt gjenbruk til 5 g pr uke, så vil vi få følgende omsetning forutsatt et snitt på 500 scope gjennom 2020:
500 scope x 250/år x 8500 = 1,063 milliarder kroner = $125 mill for 2020.

Dette tallet kan virke for godt til å være sant, men det er faktisk ganske realistisk.
Jeg regner med at man for sikkerhet skyld slår av en del på bruken av scopene i f t mine estimater og lander på $80 mill på omsetningen for 2020.
På den annen side vil bruken av scopene høyst sannsynligøke hele tiden, så tallene kan bli enda høyere enn mine estimater....

Mitt tips er at ny guiding for 2020 kommer inn på $ 80 mill.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
SørenE
14.02.2019 kl 16:33 3579

Hej Norge

Oregon: 50mill total Q4 tror jeg ikke -- lidt over 48 mill. vil være ok for mig.
Rammer vi 48 - 50 mill går PHO i lille plus EBIDAT 0,5-2 mill -- mit gæt

Lidt skuffende Ipsen -- nu må vi se om det rammer PHO eller det er Ipsens egne produkter der dykker 5%

Dansken
Stadig optimist -- blev selv skuffet over Q3, men havde nok selv urealistiske forventninger.
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Oregon
14.02.2019 kl 16:50 3552

Hei Søren; vi hadde litt forskjellige forventninger til Q3 husker jeg; du er litt mer forsiktig nå.
Men jeg skriver over at jeg tror ikke omsetningen for Q4 kommer over 50 mill. Grunnen til at jeg har 50 mill som grense for Q4 er at jeg tror en omsetning > 50 mill vil kunne gi et positivt momentum for kursen og lettere gi indikasjoner for forventet guiding. Da jeg så Ibsen ( riktignok fellestallene) så ble jeg nok ikke overbevist om at dette går på skinner denne gangen heller. Så dine 48 mill. kan kanskje også være litt for høyt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
14.02.2019 kl 17:01 3537

Jeg har plottet tallene fra 2012. Q4 har vanligvis sterkest vekst. Q3 viser som oftest et fall. Q3-18 viste en økning. Det var sterkt.
Chartet peker mot 47-50 for Q4. Over 49 ser jeg som meget sterkt.
Husk at full refusjon startet etter Q4
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
NilsAB
14.02.2019 kl 17:14 3515

Blir litt lei meg når vi slutter på dagens laveste i dag rett og slett. Det lover ikke akkurat godt for ukeslutt i morgen...
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
14.02.2019 kl 17:19 3528

Bare tull.
Det ble omsatt bare 4 aksjer i after-trade
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
focuss
14.02.2019 kl 18:33 3462

Ingen vet hvordan salget av Cysview vil utvikle seg i månedene og årene fremover. Men vi vet at FDA, medicare og forsikringsselskap ønsker. Vi vet også veldig mye om hva pasienter ønsker. Så vet vi i tillegg at mange sykehus satser på teknologien noe som kan bli viktig for deres renome. Ingen ønsker at deres sykehus fremstår som umoderne og ikke satser på medisinske fremskritt. Eller ønsker selskapet fremstå som reaksjonært og et sykehus som ikke følger med i utviklingen. Å kjempe mot BLCC tror jeg blir som å kjempe mot vindmøller. Trykket blir for stort og det er noe alle vil forstå. Hva er da verdien av PHO i dag? Hva er sannsynligheten for atde vil lykkes? Dersom vi definerer "å lykkes" vil si å oppnå en beskjeden markedsandel på 20% og sier at sannsynligheten for å "lykkes" er 50%. Hva skulle da risikoveid kurs i dag være? kr 1900 x 0,5= 850 kroner. Hvorfor handles aksjen da til kr 45? Bare fordi at markedet ikke tror på 20% markedsandel og det tror selvfølgelig heller ikke på at det er 50% sannsynlighet for å komme dit. Markedet har ingen tro på Cysview i USA og selskapet prises deretter.
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2019 kl 18:36 3449

Recurring urine infections could mask the symptoms of bladder or kidney cancer, researchers have warned.

Doctors may assume a patient is suffering yet another urinary tract infection (UTI) rather than investigating for potential cancer, they said.

A study presented at Cancer Research UK’s early diagnosis conference in Birmingham examined data from 24 studies of more than 100,000 people in eight high-income countries.

It found that up to two thirds of people with blood in their urine – a UTI symptom and a possible sign of cancer – had no further examination in the six months after their first visit to a doctor.


Researchers found that repeated UTIs were associated with a “diagnostic delay” in detecting cancer, and women were more likely to experience this diagnostic delay than men.

Dr Yin Zhou, lead author from the University of Cambridge, said: “Detecting cancer early is vital for giving patients the best treatment options and improving survival.

“This research is an important step towards improving our understanding of why some people are diagnosed later than others.

“Although UTIs are the second most common condition that GPs are prescribing antibiotics for, in some people, symptoms of a UTI may be masking symptoms of bladder or kidney cancer.

“Only a small number of patients with persistent symptoms and recurring UTIs will go on to develop cancer, but it’s important that we don’t miss them.

“The next step will be to find a way to detect these patients earlier.”

The study suggests that patients with ongoing symptoms could be flagged up electronically on a GP system.

More than 10,500 people are diagnosed with kidney cancer each year in England, while about 8,500 people are diagnosed with bladder cancer.

Of these, about 3,400 are diagnosed with late-stage kidney cancer and 1,800 with late-stage bladder cancer, which lowers the chance of survival.

The NHS website says urinary infections, which affect more women than men, can often be treated with a long course of antibiotics if they keep coming back.

Sara Hiom, director of early diagnosis at Cancer Research UK, said: “Early stage cancers may not always display obvious symptoms, but this research highlights the importance of tracking persistent symptoms and ensuring ongoing problems are not ignored.

“We continue to use the latest evidence to find new ways to support GPs and practices to ensure all patients receive an accurate diagnosis as swiftly as possible – this can make all the difference to their experience and outcome.”

Dr Richard Roope, Cancer Research UK’s GP expert, said: “GPs see many patients with symptoms suggestive of a urinary infection – thankfully the vast majority will never go on to develop kidney or bladder cancer.

“But this research shines a light on the importance of taking a step back to consider what might be causing any recurrence of symptoms, rather than assuming the diagnosis is the same as it has been before.

“There’s no easy way to know which patients need to be referred or seen again.

“All GPs want the best for their patients so research like this, highlighting where improvements need to be made, such as arranging a review, is very useful.”

https://twitter.com/PhotocureASA/status/1096050728081199104?s=20&fbclid=IwAR1NMUL-1IQ8P6Rozxa6udO6Ua8J1th2gPrPoqO3q8Gvamlip8qpyZdq2mg

Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
NilsAB
14.02.2019 kl 18:38 3443

Jeg tror, men tviler på tidsrammen enkelte her har sånn tro på! Det betyr ikke at jeg er tvilende til ett brukbart Q4, men er redd for at markedet er storforlangende...
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2019 kl 18:47 3422

Hva kan komme fra Kamal i kveld?

https://twitter.com/UroDocAsh/status/1095866688308793344?s=20&fbclid=IwAR2KkWvsbJEC3xhnjYkPoFHh9zgjqCCQ8nxbWtFI3peGHBUh-a60z-M7Omk

Kamal:
Endowed Professor, Surgeon @MDAndersonNews | President, International Bladder Cancer Group | Assoc Editor @EurUrolOncol |
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
focuss
14.02.2019 kl 18:48 3416

Så er spørsmålet; Har Schneider tro på på suksess i USA? Han tenker i hvert fall 70% markedsandel som et mål. Hvor god er hans dømmekraft? Er han totalt på jordet? Vi trenger ikke 70% markedsandel for å bli fornøyde. Regner med at mange har solgt når vi passerer 2% markedsandel. Hvis vi tror at Schneider ikke er fullstendig på feil jordet så bør suksess og 20% markedsandel være realistisk. Når sant skal sies så virker jo 70% mer realistisk enn 20%.
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
14.02.2019 kl 19:30 3341

He he ja jeg kan ikke annet å støtte deg i den vurderingen.BLCC teknologien er tilgjengelig, er den beste og sikreste som finnes og at den da uke skal tas i bruk vil være fullstendig galematias.

For å si det slik; hvorfor skal amerikanske pasienter plutselig velge bort det beste og prioritere dagens SoC som beviselig ikke avdekker blærekreft like godt som BLCC? Vel er amerikanere spesielle men de er ikke idioter som bevisst gambler med livet.
Derfor er jeg sikker på at det blir suksess. Spørsmålet er når det skjer.
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2019 kl 20:05 3294

NilsAB - alle ønsker selvfølgelig at kursen skal være så høy som mulig, og det har vært veldig liten interesse for PHO etter nyttår (og kursen har vandret mellom kr 43-48). Vi får se om interesse øker noe frem mot presentasjon av Q4 (og ny guiding) - men det virker foreløpig ikke slik - og det i alle fall jeg venter på er hva Schneider forteller om fremtidsutsiktene (nye guidingen) og hvordan progresjonen ift økt markedsandel vil skje, særlig etter at PHO har fått 100 % refusjon for Surveillance. Jeg mener at denne refusjonsordningen, som Schneier selv karakteriserer som "the golden key" vil gjøre at PHO vil minst få tilsvarende markedsandel i det markedet (4 ganger større enn TURBT) som i TURBT. Det tilsier en omsetning i USA på ca 300 mill NOK....

Når det gjelder Q4 er det ikke stor spenning ift tallen - tipper omsetningen totalt vil ligge mellom kr 45 mill og 50 mill - med et driftsresultat mellom minus 3 mill og 0 mill. Det som er av interesse er å se utviklingen ift antall Scope og om vi allerede nå ser en økt bruksfrekvens.

Vi får smøre oss med tålmodighet NilsAB - hva kursen er i morgen er ikke av stor interesse, derimot hvordan kursen utvikler seg etter 27. februar blir spennende å følge med på!

Lykke til!
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2019 kl 21:05 3217

Omsetningen i Q4 2017 var på 39,4 mill, og av dette var omsetningen i USA på 10,2 mill.

I Q3 2018 hdde omsetningen i USA allerede økt til 16,5 mill, og det står helt klart for meg at omsetningen fra USA må ligge på rundt 20 mill eller mer.
Hvis ingen andre markeder enn USA har hatt noen utvikling i omsetningen fra Q4 2017, så kommer i hvertfall USA til å bidra med ca. 10 mill mer enn i 2017.
Da er vi allerede på 49,4 mill, og jeg har vanskeligheter med å avfinne meg meg med at det ikke har vært noen utvikling i andre markeder, og mitt tips blir derfor en omsetning på 51-52 mill i Q4 2018.
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
riskypick
14.02.2019 kl 21:23 3182

Jeg er langt fra så optimistisk. Hvorfor skulle q4 bli så mye bedre enn q3+2 i U.S.? Det er ikke så mange fler skop og heller ingen refusjonsendring. Tipper 17 mill i U.S. og litt tilbakegang fra Ipsen og Norden. Mitt tips er 44mill.

Har lest ipsen presentasjon og kunne ikke se hexvix nevnt et eneste sted. Tror ikke dette er særlig interessant for ipsen. Synd at pho gikk inn på en deal med disse. Har stor tro på at pho skal få til ganske mye mer selv i U.S. enn ipsen har greid i Europa.
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
fjellmann1
14.02.2019 kl 21:45 3148

Hva om Schneider sier på Q4 at de har fått en avtale med Medicare om å sende alle pasienter til oppfølging med flexiscope og cysview?
Flyr kursen 100kr opp bare på det?
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2019 kl 22:05 3516

risky,
Tror du ærlig og oppriktig at inntektene i USA kun stiger med 500k fra q3 til q4?
Isåfall blir jeg både forundret og skuffet. Selv om det er fra januar i år det beste slår inn ville det være meget svakt.
Enig i at Ipsen salget kan gå litt tilbake, men det er vi forberedt på i tilfelle. Tror ikke Ipsen hadde oppgitt dette uansett noe sted spesifisert siden pho legger fram tallene 27. Da måtte i tilfelle pho sendt ut melding om de salgsinntekter idag.
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2019 kl 22:23 3483

Q3 2018 endte på 16,5 mill med de 2 varmeste feriemånedene i moderne tid og slo Q2 for første gang i PHO sin historie.
Dette sier meg at det er betydelig oppsidepotensial fra USA i Q4 2018.

Og hvem vet, brukshyppigheten kan ha økt med opp til en halv gang i uken, og da vil vi kunne få en omsetning i USApå mer enn 25 mill.

Når dette er sagt, så blir det nok ingen fortgang i brukshyppigheten før flexiscopene kommer i drift i et aksellererende tempo i Q1 2019.
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
riskypick
14.02.2019 kl 22:26 3477

Dette går litt i bølgedaler. Jeg blir ikke skuffet med 17 mill fra USA. Se hvor svakt q4 var ifjor feks. Hvorfor var det det? Etter dagens ipsen rapport må vi regne med nedgang her. Norden overgår neppe q4-17. Jeg klarer ikke helt se at USA skal vokse veldig mye fra q3. Det ble ikke satt ut mange nye skop i q3.

Det mest sannsynlige scenarie slik jeg ser det er at forventningene er for høye til talla og da spørs det hvor høyt Schneider legger guiding lista.
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
NilsAB
14.02.2019 kl 22:28 3467

Tålmodighet er nok ikke min sterkeste side! Men skal holde meg til planen!
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2019 kl 22:55 3426

Schneider og PHO kommer til å legge frem Q4 på en overbevisende måte, det er ivertfall det jeg tror. CEO ser ut til å lære raskt hvordan han skal fremstå overfor aksjonærer og potensielle. Det er også mulig det vil legges inn et overskudd med 'vilje' for å vise at det er fullt mulig å tjene penger (i et kvartal) selv i et mellomår som 2018 er. Ganske sikker på at vi ser offensive amerikanere på presentasjonen, de vil ikke ha en kursutvikling slik vi så etter Q3. Denne presentasjonen innebærer slutten på 2018, vi er nå inne i 2019 med full refusjon, alt endres, alt av forutsetninger og muligheter endres. Jeg tror Schneider kommer til å legge mye vekt på det under presentasjonen, mye er åpnet for fremtiden og flere og flere investorer kommer til å forstå det i løpet av 2019. Jeg vil ha inn nye og betydelige investorer i tiden som kommer, få bort 'rasket', rett og slett.
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2019 kl 23:24 5153

gunlove

Titredes!!

-Jeg vil ha inn nye og betydelige investorer i tiden som kommer, få bort 'rasket', rett og slett-.

Ja, personlig skulle jeg gitt mye for å få bort alt smålig rask av aksjonærer i dette selskapet.
På grunn av disse er kursen alt for lav, og derfor er vi shortet over lang tid..

Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2019 kl 23:30 5145

Og derfor har tjuvradden risky brukt så mye tid på denne aksjen, nettopp p g a alle grinebiterne og smålige reddharer som har funnet veien til denne aksjen uten plan eller mening med investeringen.
Slike er lette å skremme ut, ellers hadde ikke slike typer som risky og andre i samme ærend operert og brukt så mye tid på PHO-trådene.
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Computum
14.02.2019 kl 23:36 5137

Så lettvindte konklusjoner er sjelden man ser. Selv på Hegnar.
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2019 kl 23:43 5128

comp

Jeg har vært med for lenge i dette gamet til å bite på de dårlige agnene du legger ut..

Hadde derimot dette forumet vært åpent med navn på alle skribentene så hadde det vært litt mer ærlig spill, og ting hadde sett totalt anderledes ut, og de verste provokatørene og småbandittene hadde vært som sunket i jorden.
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Computum
14.02.2019 kl 23:51 5117

Hvorfor er du her da? For det første finnes det alternativer. For det andre virker det ikke som du trenger andres meninger når du har bestemt deg for hvordan "verden" ser ut.

Du skryter av at investeringen i PHO ikke påvirker din økonomi. Likevel virker det som om det er nettopp det den gjør.
For min del betyr PHO mer enn en tredel av mine oppsparte. Jeg liker derfor dårlig at kursen går ned, men dersom jeg føler det går ut over humøret, gjør jeg heller noe annet enn å sitte foran skjermen og ergre meg. Vi er flere her med lenger fartstid i PHO enn du. Vi kan derfor ikke se tilbake på en slik rask verdiøkning du påstår at du har hatt. Du burde være tilfreds så langt. Så ha litt overbærenhet med de som føler de har sittet litt for lenge i "klisteret" og setter spørsmålstegn ved sin investering. Sålenge man blir sittende har man ikke mistet håpet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.02.2019 kl 00:03 5098

Det har jeg spurt meg selv om mange ganger.
Det er nok opp til 100 stk som leser innlegg her uten å skrive noe selv.

I fb-gruppen vår `Photocure Investors` har vi ikke slike tilstander hvor folk bevisst går inn for å ødelegge for andre.
Så vidt jeg vet er det bare 1 person som har blitt avvist eller slettet fra forumet.

Alle kan mene hva de vil, og takhøyden er høy, men av de som har skrevet på PHO-trådene vil jeg anta at minst 25% ville ha blitt slettet på fb-gruppen.

Det er høyt under taket, men det er ærlig spill, det er det ikke på HO.
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.02.2019 kl 00:26 5069

Q3 var 'dårlig' iflg flere. Jeg holdt på å pisse på meg da 100 % refusjon ble publisert. Vi skal få betalt computum, jeg har ikke tenkt å gå ut av denne aksjen med tap, jeg er overbevist om at dette selskapet skal føre til et betydelig overskudd for meg og ganske mange andre som velger å være tålmodig og vente på det som faktisk nesten garantert kommer. Tålmodighet har betalt seg for meg mange ganger, det er jeg sikker på kommer til å gjøre seg her også. En del aksjonærer her på forumet sitter sikkert med et antall aksjer på mellom 5.000 - 50.000. Det dere da må spørre dere om er hvor sannsynlig det er at kurs kan stige til kr 100,-, 200,-, 500,- eller mer? Hva vil det bety for økonomien deres? Er det mulig at vi kan få kurser over kr 100,-? Himmel, Norwegian har vært over kr 300,- og verdsatt himmelhøyt, hvor ofte har de gått i overskudd? Det er gode mulighet for mye høyere kurs i PHO. For n'te gang, de har ingen gjeld, ingen emisjoner...

'Legen antar jeg kan ha fått blærekreft, en meget farlig tilfellet av kreft. Jeg må dra videre til nye undersøkelser for å få bekreftet denne mistanken. Dum som jeg er valgte jeg hvit lys (siden det ble anbefalt av 'ekspertene', hva viste jeg). Der ble ingen blærekreft oppdaget. Jeg dro lykkelig hjem. 12 mnd senere var jeg så syk at selv hvit lys så at jeg hadde kreft i blæren, men nå var det for sent, vi kan kun lindre smerten sier urologen, vi kan ikke lenger redde livet ditt. Lev så godt du kan inntil det uunngåelige'. Her ender livet, men ved bruk av blålys kan alt endres. Tror noen her inne at Photocure ikke har en fremtid når vi faktisk vet dette? Dette er kjent blant de som følger selskapet, likevel er man i tvil om cysview har livets rett? Vel, jeg er sikker og jeg kommer til å vente. Pengene ligger der fremme, man må bare være villig til å vente.
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Computum
15.02.2019 kl 00:54 5051

Jo, vi må ihvertfall gi Schneider en sjanse. Bare litt over en uke til vi får vite litt mer. Men sammenligningen med Norwegian blir ikke riktig. Det er ikke bunnlinjen alene som gir grunnlag for å sammenligne selskapsverdier.
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.02.2019 kl 01:16 5036

Enig i det angående NAS, de får kjøre eget løp. Jeg legger mye i potten og stoler på at vi sitter på en vinner her :)) har truffet på det tidligere. At kurs går ned idag er irrelevant for meg, det er de lange linjers kursutvikling som er viktig. Vi kommer dit, jeg kan ikke garantere 7 rette i Lotto, men 6 rette + tillegg er det for gode sjanser til å overse :)) Sitt med noen lodd her, jeg tror ingen vil bli skuffet..
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
bravi
15.02.2019 kl 01:24 5030

OK, jeg har inntrykk av at du drev med uærlig spill før Q3 da du til stadighet skrev at det ville bli overskudd det kvartalet slik du hadde regnet deg frem til. Hva tror du de intetanende småaksjonærene som kjøpte aksjer basert på den haussingen du drev med tenkte når kursen halverte seg? Og du snakker om provokatører og småbanditter, du er jo den verste selv. Hvorfor er du her på forumet i hele tatt når du mener det er så mye bedre på fb forumet ditt?
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
riskypick
15.02.2019 kl 06:27 4967

Oppgang kommer
Er risky meg eller rischosio?
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
focuss
15.02.2019 kl 07:35 4910

Risypick
Det er neppe deg OK sikter til.
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
15.02.2019 kl 08:06 4862

Marketwatch
"Har ikke kursen i denne vært uendret opp mot 20 år?"

Jeg vet ikke hvor mange ganger det har vært fremholdt fra ulike skribenter at rammebetingelsene rundt PHO har endret seg dramatisk fra 2017 og frem til i dag. Selskapet har i løpet av denne perioden fått på plass gode refusjonsordninger for BLC, både i TURBT markedet såvel som i surveillance-markedet. Refusjonsordninger er som The Man Dan har påpekt; the "golden key" til det amerikanske helsemarkedet.
Altså, PHO sitter nå med en "golden key" som de ikke hadde frem til og med 2017, det vil si for kun 14 måneder siden. Og surveillance-markedet, som er fire ganger større enn TURBT markedet, ble reelt åpnet for PHO 1 jan 2019, samme dato som refusjonsordningen for surveillance-markedet trådte i kraft.

Det er også fremholdt av diverse skribenter at introduksjon av flexiscope vil gjøre BLCC teknologien langt mer tilgjengelig ettersom man ikke lenger trenger å benytte en operasjonsstue, med alt hva det innebærer av ressurser, for å gjennomføre en undersøkelse med BLCC teknologien. Flexiscope ble første gang utplassert i mai 2018, altså for mindre enn et år siden. Det er analyser som tilsier at det tar fire måneder fra scopet er levert, til det er i operativ drift. Det vil si at de første to scopene, som ble levert i mai 2018, ikke kom i operativ drift før i Q4 2018.

Vi skal heller ikke glemme at PHO i løpet av 2018 gjennomførte en betydelig omorganisering, der de to viktigste elementene var ekspansjon av salgsorganisasjonen i USA og ny amerikansk CEO, med en imponerende CV.

Selskapet hadde ved inngangen til 2019 således rammebetingelser for kommersiell suksess som det aldri tidligere har hatt. Det å sammenligne dagens PHO med det PHO som var før 2018, blir som å sammenligne en Ferrari med en Trabant. Man skal ikke ha store bil-interessen for å skjønne at det blir fullstendig galt. Og når du da på en meget lettvint måte konkluderer med at man ihvertfall ikke blir rik av å være langsiktig investert i PHO, så er det et utsagn som muligens hadde relevans frem til 2018, men som i dag vil være en grov skivebom, spesielt dersom du bruker samme holdning mht de kommende 20 årene. Det vil nok du og andre skeptikere tidsnok oppdage.

Jeg kan ikke annet enn å ønske deg lykke til med dine andre investeringer! Personlig skal jeg glede meg over veksten jeg skal oppleve i årene som kommer som PHO aksjonær.
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.02.2019 kl 23:17 4635

Det er bare å komme med flere tips for de som enda ikke har gjort det.

Vi stenger ikke butikken før etter børsslutt 26.02.2019.
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
fjellmann1
16.02.2019 kl 23:26 4624

Her er vi alt for pessimistiske.

Ny amerikansk CEO skal vise markedet at han har kompetanse og ambisjoner.
Strategi og ambisjoner skal løftes betydelig ellers er det ingen vits for han å drive på.
Mitt tips:
Guiding 2020 blir 150 musd.
Målsetning, 50% markedesandel innen 5 år. Dvs 700musd innen 2024.
Mitt tips til omsetning i USA:
18Q4: 2,5
19Q1:3
Q2: 4
Q3:6
Q4:10
Totalt 23 musd i 2019.
Videre
2020Q1:15
Q2:25
Q3:40
Q4:70
Totalt 150 i 2020
Videre
2021:300
2022:400
2023:500
2024:700
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.02.2019 kl 00:31 4516

Tippekampen fortsetter..
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Sydney
18.02.2019 kl 00:45 4508

Ja omsetter vi for mellom 75-150 Mill dollar i 2020 så kan vi vel tenke oss en ca 10x 15x på aksjekursen?
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
billionæren
18.02.2019 kl 09:29 4405

Dersom selskapet omsetter 1mrd nok i 2020 så tyder det på en bratt vekstkurve, sannsynligvis med utsikt om videre ekstrem vekst. Stabile selskaper med lite vekstpotensiale har gjerne en P/E på 10-15, noen høyere også. Så å prise PHO med P/E lavere enn 30 i et sånt tilfelle anser jeg som billig. Da ser vi kanskje kurser på 15-20 g dagens kurs.
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
focuss
18.02.2019 kl 10:02 4358

Billionæren
Helt enig i at det tyder på en bratt vekstkurve om de omsetter for 1 milliard i 2020. :-) Forøvrig så synes jeg det tyder på at de allerede er i en bratt vekstkurve ved Q2 og Q3. Ikke mange med tilsvarende vekst, om noen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Hallvar
24.02.2019 kl 23:28 4144

Det nærmer seg 4Q og det blir spennende å se hva som presenteres av ledelsen. Jeg var heldig på Q3 presentasjonen og fikk snakket endel med flere fra ledelsen. Det var tydelig at forventningene deres også var høye selvom de ikke klarte å få frem dette budskapet på en god måte under selve presentasjonen. Jeg synes opptredenen hos DNB var vesentlig bedre og jeg tror onsdag blir enda bedre.

Så hva blir guidingen for 2020. Jeg er ikke sikker på at de velger å bruke 2020 som året de vil snakke om. Mulig de ser lengre frem ig ser på 2022. Det som uansett er vanskelig er å estimere en utvikling som nok allerede er akselererende.

Hvis de ser til 2020 er jeg rimelig sikker på at de kommer til å guide over $40-$50 mill i USA i 2020, men at de også muligens antyder at «fart» ut av 2020 ( mao 4Q 2020) har en omsetning tilsvarende en årlig omsetning på ca $100 mill.
Mitt tips er akselererende vekst hvert kvartal de neste årene og samtidig veldig positiv guiding på antall lyskilder som vil bli solgt. Hva så med resultatet i 4Q. Det er lettere å estimere. Det vil bli ca 0. Hvis det kommer inn med flere mill i pluss så blir heg veldig overrasket. Omsetning i USA blir ca 20 mill NOK i 4 Q.

Bakgrunnen for omsetning i USA er 137 scope med bruksfrekvens på 0,25-0,3 PR dag. Ca 65 dager og en pris PR prøve på 8200 norske kroner.

Lykke til på onsdag
Redigert 21.01.2021 kl 03:51 Du må logge inn for å svare