Fremtiden ser egentlig lys ut

Slettet bruker
PHIL 29.01.2019 kl 13:15 1034

-Although the Company faces many challenges and risks, Philly Shipyard believes it is well-positioned to capitalize on any newbuild opportunities that create value for its shareholders due to its strong cash position. As a testament to its belief in the future, Philly Shipyard is making an investment in preliminary design activities for both the product tanker and the NSMV projects. Philly Shipyard remains committed to building the most cost efficient and environmentally friendly vessels in the U.S. market and believes that it will be the supplier of choice when these vessels are ordered.
Redigert 20.01.2021 kl 19:56 Du må logge inn for å svare
Winter
29.01.2019 kl 23:07 967

Det ser kun lysere ut med kontrakt på enten tankbåtene eller skoleskipene, eller noe annet som de kan trekke opp fra hatten. Greit å være positiv hartvigsen1 men det hjelper ikke uansett i fravær av positive konkrete nyheter, og de bør komme fort.
Redigert 20.01.2021 kl 19:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2019 kl 08:45 904

Jeg tror nok de får kontrakter, det står vel mest på hvor gode de blir. Philly har nå trimmet arbeidsstokken , noe som senker kostnader og utgifter. Så det burde ligge bra til rette for effektiv drift av verftet
Redigert 20.01.2021 kl 19:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2019 kl 10:09 866

Hva tenkes om posisjon før kvartalsrapporten? q4 blir utvilsomt negativt, spørsmålet er bare hvor stort tapet blir. Jeg hadde håpet på i det minste en oppdatering fra selskapet før fremleggelse, men tiden er i ferd med å renne ut. Jeg tipper på stor overskrift på hegnar av typen "PENGENE RENNER UT AV RØKKES ARBEIDSLØSE VERFT!" når q4 blir fremlagt, Tryge's skribenter har jo en underfundig evne til å skrive mye når phly taper penger eller har tapt litt børsverdi, for så å ignorere når den tapte verdien er innhentet iløpet av neste dag. Kombineres q4 med at skoleskipet går til feks nassco og at tankskipene ikke blir bygget, da blir det sansynligvis blodrødt, uavhengig av den faktiske nettoverdien av PHLY.
Bare spekulering selvfølgelig.
Redigert 20.01.2021 kl 19:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.01.2019 kl 10:19 779

Jeg har ikke registrert noen bevegelse blant de større aksjonærene . Så de som trolig vet mer enn vi tror dette skal gå bra. All fornuft tilsier fornying av flåten som seiler under JA. I denne bransjen er ikke dagens situasjon uvanlig for skipsverft. Rederiene prøver å holde skipene gående helt til det åpenbart ikke er lønnsomt eller tilrådelig lenger.
Jeg vil tro at mange andre verft i US sliter mer , og vil falle fra lenge før Philly gjør det.
Redigert 20.01.2021 kl 19:56 Du må logge inn for å svare