Nysjerrig på selskaper innenfor grønn energi

Nysjerrig
29.01.2019 kl 14:17 334

Hei alle sammen

Jeg er en småsparer som er interessert i å undersøke hvilke selskaper innenfor grønn energi som kan være verdt å investere i, i et relativt langt perspektiv. Hva tenker dere der ute er de mest interessante selskapene innenfor hydrogen, vind og andre fornybare energiressurser? Jeg har sett en del på mye omtalte NEL, og er nysjerrig på andre selskaper som også forventes å nyte godt av "det grønne skiftet".

Jeg er klar over at blind investering på bakgrunn av andres anbefalinger ikke er noen god forretningsstrategi, men jeg hadde satt pris på det dersom noen kan peke meg i en retning slik at jeg kan lese meg litt opp på selskaper som dere her inne anser som potensielle vekstselskaper fremover. Gjerne også med noen setninger om hvorfor dere velger å trekke frem akkurat det eller de selskapene. Har prøvd å gjøre litt undersøkelser selv på nettet, men synes det er vanskelig å få oversikt.

Eller, er det like greit å heller sette opp et fast trekk til et "grønt" fond eller spareprodukt, for eksempel Storebrands Bølge?

På forhånd tusen takk :)
Redigert 19.01.2021 kl 05:42 Du må logge inn for å svare