Hva skjer i AVM.

Flaksmåmanha
AVM 30.01.2019 kl 11:33 5063

Hei , har fulgt med på AVM i en stund nå og har sett potensialet for å "trade" litt i dette selskapet.
For meg så dette selskapet ut til å være veldig opp og ned,, noe som jo vekker trader-lysten. Vurderte å kjøpe meg inn på rund 0,500 men ente opp i 2 andre selskap da jeg var usikker på soliditeten i AVM. Men hva skjer nå? Plutselig skyter selskapet fart.
Noen som har fulgt AVM i lengere tid å kan si noe om dette selskapet,, er det stort sett Gull-prisen som trigger kursen her?
Og hva tenker dere om fremtiden for AVM?
(Kjenner jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte meg opp på 0,500;)
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Plutokrat
30.01.2019 kl 12:31 5007

Hei! Det er enda ikke for sent å komme seg inn selvsagt; dette er bare den spede begynnelse, så her er det fortsatt mange penger å tjene for den som kommer seg inn. Gullprisen hjelper selvsagt, økt gullpris er aldri galt, for å si det slik, men hva som skjer er at etter at selskapet har ligget i dvale egentlig i flere år nå og det ikke har vært noen vits i å hatt penger i aksjen i denne tiden, så nærmer vi oss slutten på de nødvendige undersøkelser og forarbeider av det helt nye gullgruveområdet Tri-K som vil sette i gang utvinningen og produksjonen i løpet av 2019 - antageligvis ikke før i 4. kvartal. Det som skjer nå er at folk posisjonerer seg, for her kan vi om et års tid, dersom gullprisen holder seg god eller stiger, fort se en aksjepris på 12-20 kr i løpet av et år, mer om flere år. Det er spesielt dette "mer" vi som virkelig er inne i selskapet har ventet lenge og tålmodig på. Forskjellen på Avocet Mining og andre gullgruveselskaper er at potensialet i Avocet Mining er så utrolig mye høyere, rett og slett fordi det nå er priset i henhold til null inntekt, ingen gruve, gjeld og konkursstempel for dem som ikke helt har oversikten, mens tiden altså har vært benyttet til oppstart av Tri-K gullgruven; fra åpningsdatoen vil selskapet gå fra daglig tap til daglig høy og sikker inntekt og derfor ha mye å ta igjen i kursutvikling i forhold til dem som er priset i forhold til den utvinning de har i dag og også kommer til å ha i morgen - altså den samme - og på dem er det bare gullprisen som spiller inn på kursen, mens for Avocet Mining sitt vedkommende er det å få en gullgruve fra ikke å ha en i det hele tatt.

Men vil du vite mer om Avocet Mining og holde deg oppdatert, så registrer deg i forumet der vi som har sittet som aksjeeiere i flere år diskuterer selskapet og gullprisen:

https://www.NoNamed.Network
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
NaiveNormenn
30.01.2019 kl 12:42 4982

Sist jeg sjekket dette selskapet var det stor gjeld til en aksjonær og levde på hans nåde. Er det ryddet opp? Klarer selskapet å betale for sine forpliktelser eller ligger det en konvertering i luften da innmaten er neste aktiva?
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Plutokrat
30.01.2019 kl 13:25 4909

Det er riktig at selskapet har stått uten gullgruve og uten inntekt i lang stund, og at de har lån - dette er også nevnt i mitt innlegg ovenfor. Selskapet er også priset deretter og hatt konkursstempel av dem som ikke har satt seg godt nok inn i selskapet - hvilket jeg også har nevnt ovenfor. Selskapet har ligget i dvale mens den helt nye Tri-K gullgruven har blitt undersøkt og nå forberedes for utvinning og produksjon - dette har jeg også nevnt ovenfor. Ved åpningen vil gull tas ut, selges og inntektene komme, og med en gullpris som nå eller høyere vil fortjenesten være meget bra, gjelden nedbetales og alle aksjonærer gå med gevinst - noen av oss mer langsiktige med enorm gevinst. Noen har aldri hatt tro på selskapet og vil nok heller aldri få det, andre av oss har hatt det og investert langsiktig for fremtiden. Vi har investert med høy risiko før resultatet av de innledende undersøkelser av den nye gruven var ferdig, og får nå høste frukter av nettopp den risikoen vi tok. Selskapet våkner nå av dvalen, går fra null inntekt og gjeld mot å åpne en rykende fersk gullgruve og få gode inntekter fra utvinningen samtidig som at gullprisen er god. Ingenting er sikkert når det gjelder investeringer i aksjer, men enten må man ha tro og investere, eller heller la være om man ikke tør - gevinsten står som regel til risikoen man tar. De som nå etter hvert kjøper aksjer i Avocet Mining tar en stadig mindre risiko og må følgelig betale for det med en høyere inngang (aksjepris), det er slik aksjemarkedet over alt fungerer; å være tidlig ute betyr høyere risiko, men også som regel en skyhøy potensiell gevinst. Går man inn først når alt er sikkert og kjent og trygt og godt, ja da investerer man ikke i hva selskapet kan bli, men hva det har blitt - og da gjør man ikke lenger et kupp, men derimot nesten bare et bankinnskudd i forhold til hva man kan forvente i avkastning.

Aksjepris utvikling for Avocet Mining den/de siste
1 mnd.: 187,10% opp
3 mnd.: 227,21% opp

Undertegnede har alltid har troen på Tri-K og i likhet med en håndfull andre veteraner har jeg ventet på at denne gullgruven skal åpne - og det i sykt mange år nå; nå skal det endelig skje. Undertegnede var også med på oppturen fra 2010 opp mot 2012 og har virkelig i praksis sett hva selskapet er i stand til i en glanstid med en gullgruve i drift under høy gullpris og solgte dengang med en vanvittig gevinst. Hadde en ny inngang senere, ikke langt fra dagens aksjepris, og er igjen godt posisjonert for tilsvarende oppgang om finansmarkedet går ad undas, et børskrakk kommer eller gullprisen av annen grunn skyter i været. Første bud når man skal investere i et selskap er selv å sette seg inn i det, og å gjøre det skikkelig. Lese her på Hegnar er ikke å sette seg skikkelig inn i noe som helst. Man må lese seg opp, gjøre undersøkelser og så ta en egen vurdering basert på hvor mye man er villig til å risikere sett ut fra potensielt hvor mye man vil sitte igjen med dersom alt klaffer. Enten gjør man sin investering, eller man gjør den ikke. Sitte på gjerdet og vente for lenge og ergre seg over tapte muligheter er bare dumt og skaper vantrivsel i kropp og sjel. Ta et voksent valg og stå for det, snu deg aldri tilbake for å tenke "hva hvis atte dersom atte....". Ingen må heller ta større risiko enn man klarer å ha sjelfred med.

Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Honor
30.01.2019 kl 13:40 4868

Ikke bare har du skjønt det, men et knakende godt innlegg "Plutokrat"! Litt ros må vi ha rom for her på forumet når det er fortjent, det er nok dritt på enkelte tråder ?
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2019 kl 14:47 4680

Gratulerer så mye med stor himmelferd til de som var inne før den starta..:)-

Stor risiko og stor gevinst henger ofte sammen, og selv har jeg EAM-posten min, som også innebærer stor risiko. Jeg vil heller risikere å gå på en smell enn å (i praksis) unngå muligheten for å tjene så det virkelig monner. Når fasiten ligger på bordet, så er ofte mye av oppsiden tatt ut, om ikke hele. Mao. gjelder det å være tidlig inne om man virkelig er sulten, men alle kjøp er kun kjøperens eget fulle ansvar.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Nesodden1
30.01.2019 kl 14:57 4620

Hyggelig og se deg igjen Plutokrat :). Kjøpte nesten på top i 2016 og solgte meg ut når det var alt for mye minus på konto. Veldig risky denne men hvis de får alt på plass, hvor høyr tror du den kan gå?
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Black Tuesday
30.01.2019 kl 15:03 4587

Jeg har vært investor lenge i dette selskapet og er en av de som tror på sikt en gullpris på rundt 5000 usd. Er det noe som tror hva kursen ligger på da?
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Plutokrat
30.01.2019 kl 15:48 4474

Takk til samtlige; det er som påpekt av Honor alltid en del skitt å få for den som poster innlegg her på Hegnar, derfor også nødvendig med ros, selv om det er sjelden det gis - det er bestandig hyggelig å få tilbakemeldinger som ikke hugger hodet av en og det er de som holder lysten oppe til i bidra med poster.

Godt innlegg av Rockall ovenfor også; det oppsummerer akkurat de følelser jeg selv har rundt aksjeinvesteringer.

På ditt spørsmål, Nesodden1, om hvor høyt jeg tror aksjen kan gå, så er vel svaret at den kan gå mange titalls kroner, alt etter hvor høy gullprisen blir. For hver prosent gullprisen stiger, stiger Avocet Mining det mangedoblede i prosentpoeng - dette er historiske fakta, det er bare å gå tilbake i statistikker og tall og etterkontrollere påstanden min. La meg løst anslå at i første omgang og med en gullpris på mellom $1360 og $1400 vil aksjen gå for mellom 10 og 20 kroner i takt med gullprisen og for mer etter som oppstarten av Tri-K gullgruven nærmer seg (meldt å skulle skje mot slutten av 2019).

På ditt spørsmål, Black Tuesday, vil jeg i første omgang se på hva kursen gikk til da Avocet Mining sist gikk til værs fra 2010-2012, da får du en viss pekepinn om hva som kan forventes så langt i følge med gullprisen, utover det er ukjent terreng og jeg tør ikke spekulere. Jeg er overvettes strålende fornøyd med alt gullprisen kan komme opp i over $1400 og får vi finanskrisetilstander vil vi alle som har satt store penger i selskapet bli søkkrike og aldri mer behøve å jobbe eller tenke på hva vi bruker av penger.

Til alle dem som mener selskapet er for risikofylt til å sette mye penger i, så tør jeg likevel anbefale å skyte inn hva de mener de har råd til å miste: f.eks. i størrelseorden 5000 kr til 50.000 kr alt ettersom. Laveste beløpet tilsvarer mindre enn en håndfull besøk på restaurant eller tilsvarende byturer, og ganger man kortsiktig den investerte summen med alt fra 2 til 5, så ser man potensialet selv om man har lite å gamble med og heller ikke ønsker å låse pengene over voldsomt lang tid - det blir altså fort betydelig mange penger å tjene selv om man gjør selv en forsiktig investering.

Når jeg sier kortsiktig tenker jeg fra noen uker til ut året. Straks Tri-K gullgruven er i drift (som før nevnt sannsynligvis i 4. kvartal i år) vil vi se en helt annen eksplosiv prisstigning av aksjen enn det vi har sett de siste ukene, for da er alt så mye sikrere og håndfast og tryggere. Det er imidlertid bestandig EN ting som vi er totalt avhengig av: En gullpris i hvert fall over $1200-$1250, og det har vi nå, og alt over nevnte gullprisnivå er et fantastisk overskudd i forhold til driftskostnader.

Lykke til alle sammen og kryss fingrene for at alle nødvendige biter i dette puslespiller sammenfaller så vi får lønn for risikoen vi tar.

Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Flaksmåmanha
30.01.2019 kl 16:58 4336

Tusen takk for utfyllende og gode svar Plutokrat :) Så får jeg se og kjenne på om jeg omsider(og litt seint) kjøpe meg inn :)
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Nesodden1
30.01.2019 kl 18:42 4231

Takk for svar og god info. Alltid satt pris på deg og hadde nok varit kvar i den hvis det ikke ved den tidspunktet var så blodrødt. Men bedre tider nå og blir nok en inngang ganske så snart :)
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
moneymachine
31.01.2019 kl 08:46 3944

Kjøpte 1,5 lyttepost igår. Kan bli spennende å følge fremover når Tri-K kommer i gang.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.01.2019 kl 09:31 3836

Men man kan forstå at kursen har vært langt nede. Nyheten i fjor høst om at selskapet kanskje måtte "brytes opp" og at det kunne bli lite eller ingen ting igjen til aksjonærene, gjorde nok sitt, men jeg kan ikke finne noen oppløftende børsmelding sånn i etterkant av det. Nok om det. Dette var uansett gull å plukke så lenge den lå under radaren, men med konkursspøkelset over seg så hadde man vel ikke planta det riktig store frøet uansett. Nå ser kanskje ting annerledes ut, ikke vet jeg, men AVM ser ut til å overleve det meste...

:)-
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.01.2019 kl 09:39 3799

Med RSI på over 90 så er det "trolig" på tide med gevinstsikring..:)-
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Black Tuesday
31.01.2019 kl 09:40 3788

3 mnd + 420% .
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.01.2019 kl 09:42 3770

US$29.9 million i gjeld og 30 prosent av Tri-K, som eneste eierandel(reserve of at least 1 million ounces). Med 20,905,471 aksjer utestående og kurs 3 må dette være håpløst høyt priset.

Men gleder meg over alle som tjener penger.

Sist utsendt avm;
A possible outcome of these discussions could be that the Avocet Group is broken up further in an orderly manner and eventually wound up. If this occurs, it is expected that, given the amount of debt owed by Avocet, there will be very minimal or no returns to Avocet’s shareholders.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Black Tuesday
31.01.2019 kl 10:32 3636

Kursen kommer til å følge prisen på gull - opp eller ned..
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Black Tuesday
31.01.2019 kl 10:34 3619

De 3 siste mnd har prisen på gull steget med 8% -.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Plutokrat
31.01.2019 kl 10:52 3563

Som jeg skrev ovenfor: "For hver prosent gullprisen stiger, stiger Avocet Mining det mangedoblede i prosentpoeng."

Her har vi det konkrete eksempelet: Gullprisen siste 3 måneder har steget med 8 prosent sier du, Black Tuesday, (jeg stoler på deg, sjekker ikke opp opplysningen) og Avocet Mining har i øyeblikket på samme tiden steget med 427,27%, da er forholdstallet altså slik at for hvert prosentpoeng gullprisen stiger, så stiger Avocet Mining med hele 53.41 prosentpoeng som en direkte følge av det.

Nå er ikke de tallene over en direkte fasit, men må til enhver tid ta med noe slingringsmonn; likevel gir det en god pekepinn på hvorfor jeg har aksjer i Avocet Mining og ikke direkte i gull eller i andre gullgruveselskaper slik som mange andre: Ingen, absolutt ingen eller ingenting, fyker i været slik som Avocet Mining alltid gjør.

Det er riktig som Rockall skriver ovenfor: "AVM ser ut til å overleve det meste..." - det har de gjort gang på gang tidligere, skåret ned til benet og reist seg fra asken og skutt i været igjen som fuglen Føniks.

Og det er riktig som Black Tuesday sier: Avocet Minings kursutvikling følger, og har til alle tider fulgt, gullprisens svingninger, uansett forholdene ellers i selskapet: Selv uten gullgruve og inntekter kan dette selskapet gå mange hundre eller tusen prosent, og det sier litt om gullets overbevisende effekt på folk.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.01.2019 kl 11:37 3444

Gull gruver er kjent for å være potente på gull pris.

Av juniorer jeg kjenner til, f.eks Equinox Gold(da Luna Gold) med Ross Beaty gikk 1000 prosent fra jan 2016 - aug 2016. Goldmining(da Brazil resourses) med Amir Adnani gikk nesten like mye.

Hvis man ser tilbake på 2008 - 2011 gikk alt til himmels. Multippel 50-100(?).

Men AVM er tidlig på og langt foran det meste notert i Canada, så langt.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Helten
31.01.2019 kl 12:37 3345

Litt usikker på mattekunnskapen som utvises her.
53,41% av dagens kurs er ikke det samme som 53,41% av kursen når AVM var på bunn.
Det samme gjelder gull.

Men. Alltid moro å lese litt hodeløs haussing.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
annette
31.01.2019 kl 13:02 3281

Anbefaler nå salg av AVM og inn i NOM etter dagens melding, for den er virkelig BULL !!
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Plutokrat
31.01.2019 kl 13:22 3237

hehe... ikke alle tips jeg følger her på Hegnar; tror jeg blir værende i Avocet Mining, gitt :-)
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Falkland
31.01.2019 kl 13:34 3199

Gullet fyker opp!!!
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
31.01.2019 kl 13:39 3176

Jeg også var inne i AVM, overraskende at den går så mye nå. Hadde trua på denne men skjøv den vekk, nå lurer jeg på å inn da når det sikkert kommer en gevinstsikring. Følger med. Pluto veldig bra beskrivelse av selskapet.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
annette
31.01.2019 kl 14:03 3133

Plutokrat ! selvfølgelig skal man ikke høre på alt her inne. Dette var bare et velment råd. Vi får jo bare se hvem som får rett.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Plutokrat
31.01.2019 kl 14:35 3073

Mye avhenger av om gullprisen klarer å bryte opp gjennom $1325 nå eller om det lar vente på seg; det vil gjenspeiles i handelen på Oslo Børs.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Fuhrmeister
31.01.2019 kl 15:20 2994

Gull er Bull

https://min.e24.no/a/XwXdkn
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
HP17
31.01.2019 kl 15:32 2967

Vurder en inngang på 2.10. Høyt volum og snittkurs 2.70.
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
HP17
31.01.2019 kl 15:32 2965

Ser ut som den ikke kommer ned på 2.10, På vei opp igjen. Hva er dette for noe?
Redigert 20.01.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare