NEL - Emisjon + en liten Kontrakt med en ikke navngitt kunde....

rischioso
NEL 30.01.2019 kl 18:14 7674

30.01.2019, 16:31:12

In the Private Placement, the Company is offering up to 84,906,560 new shares, representing up to approximately 7.6% of the outstanding capital of the Company. The price in the Private Placement will be determined through an accelerated bookbuilding process. The minimum application and allocation amount has been set to the NOK equivalent of EUR 100,000. The Company may however, at its sole discretion, allocate an amount below EUR 100,000 to the extent applicable exemptions from the prospectus requirement pursuant to the Norwegian Securities Trading Act and ancillary regulations are available.

https://newsweb.oslobors.no/message/468338

30.01.2019, 16:30:10

The H2Station® order has a total value of more than $6 million. The H2Station® equipment will be deployed in the U.S. and will be capable of fueling both heavy duty trucks as well as light duty vehicles. The work related to the contract will start soon and exact delivery time to be agreed. The customer has requested to remain unnamed, and further details will be released at a later point in time.

https://newsweb.oslobors.no/message/468337

* Om ikke annet så lukter det av timingen for emisjon og en liten ikke navngitt kunde. NEL har det med akkurat det - ikke bindende milliardkontrakter ifb.m emisjoner og som ikke overraskende aldri ble noe av og nå en liten kontrakt med en ikke navngitt kunde som ikke tilsvarer mer enn knappe 5 små fyllestasjoner a 1m/euro i det Nordiske markedet for å sette det i perspektiv....

Ser man så på de enorme emisjonene som har vært de siste årene hvor de brenner penger som fulle sjømenn og aldri blir det annet enn STORE ord og noen SMÅ drypp her og noen der som ikke resulterer i annet enn underskudd etter underskudd og nye emisjoner i en evigvarende runddans...

Det finnes absolutt ingen hydrogenselskaper som har tjent penger gjennom hele historien og NEL hverken har vært, er eller blir noe unntak....

Nå kommer det en utvanning (igjen) med 85m nye aksjer som vil gi nærmere 1,2 milliarder aksjer totalt og en MCap på hele 7,1 milliarder (legger vi dagens sluttkurs til grunn) og det for et selskap som aldri noen gang har levert et eneste overskudd siden det ble etablert i 1927 for 92 år siden....

Legger man så sammen 2 + 2 så skjønner man den bakenforliggende årsaken til den siste tids oppgang - spesielt fra 5 - 6....:)

Allikevel er det noen som fortsatt har troen - fantastisk....
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
anderix
30.01.2019 kl 22:23 2313

Tja, hvem vet, men Spotify er verdt 19 mrd dollar og har vel fortsatt ikke tjent en krone. Har holdt på en stund de også under mottoet «vekst foran inntjening»
Tror NEL kan bli riktig så bra, selv med minusresultater noen år til?
meocon
30.01.2019 kl 22:36 2212

"NEL vurderer emisjon"
Hint til ALL-IN ?
Slettet bruker
30.01.2019 kl 22:42 2165

Har ikke like mye tid til overs som deg rischioso, men emisjonen er en kjøpsmulighet mer enn en salgsmulighet. Skjønner godt at du tar deg tid til å stresse rundt her inne rundt "dårlige" nyheter, hadde det ikke vært for kjøpsmulighet hadde du aldri vært her. Men lykke til med å overbevise folk om noe annet med det tydelige baissemønsteret du følger, haha!
Slettet bruker
30.01.2019 kl 23:14 1996

Risc har en 'fasit', gjør det motsatte av hva klovnen skriver. Har solgt meg ut av Nel for en stund siden, det dukker kanskje opp en god kjøpsmulighet imorgen? Nel blir svært bra over tid, det er jeg ikke i tvil om. Skal jeg være ærlig, jeg burde ikke solgt meg ut :) kan ikke gjøre det om, men man kan gjøre valg med det som kommer fremover..
Furuen
30.01.2019 kl 23:44 1881

Emisjonen ble satt til 5,45.