NEL er fremtidsrettet

Skipper
NEL 31.01.2019 kl 00:37 2087

NEL gjør emisjon samtidig som de sukrer pillen med en ny kontrakt.

Jeg tror fremdeles på NEL. De rir på en viktig bølge der mindre forurensing er i fokus. Jeg har NEL og Hexagon i porteføljen og tror fremdeles begge vil stige solid. Jeg kikker på solenergi fordi dette feltet også representerer «den grønne bølgen».

Jeg hadde flaks og solgte NEL den 30. januar fordi veksten slappet litt av, men kjøper meg inn igjen så snart uroen rundt børsemisjonen har lagt seg.

For 6 måneder siden hadde svært få hørt om hydrogen. I dag begynner hydrogenløsninger å synke inn som en mulighet hos politikere, forretningsfolk og hos menigmann. Jeg tror dette er en trend som vil forsterke seg i månedene fremover. Foreløpig drives NEL-kursen i stor grad av forventninger. Realistisk sett vil det ta tid før det blir kontrakter. Store, konkrete kontrakter må til for at NEL-kursen virkelig skal ta av.

NEL har kanskje et lite forsprang, men de vil ikke bli alene i verden om å produsere hydrogenløsninger. Når kontraktene kommer, vil det helt sikkert dukke opp mange konkurrenter. Likevel tror jeg NEL er i posisjon til å bli en viktig leverandør.

Det viktige å huske er at NEL representerer en ny trend som bare vil vokse seg sterkere: forurensningsfri produksjon av elkraft. Det er den viktigste grunnen til å være aksjonær, for trenden går bare en vei. Så får man følge med på børskursen og unngå de store nedturene.
Redigert 20.01.2021 kl 10:21 Du må logge inn for å svare
Jono
31.01.2019 kl 00:41 2066

Sukk, kanskje jeg burde opprettet noen flere tråder om NEL selv, gå og legg deg, din dott!

Ja, jeg har blåst ut selv, men hva du nå gjør, bare lager mye støy, og ikke kommer med noe nytt!
OZZY
31.01.2019 kl 00:59 2024

Åpningen kl 9:00 blir gigantisk !
Tradinator
31.01.2019 kl 07:38 1672

Fulltegnet på 5,45 og noen aksjer til oss aksjonærer blir det også. Jeg har vært med siden de holdt til i en garasje på Notodden, så for meg er det helt udramatisk med emisjoner, så lenge trykket i markedet er så stort at de må gire opp produksjonstakten raskere enn de hadde forutsett. Spennende å se hvem som har investert i disse aksjene. Det kan jo løfte kursen alene...
tapogvinn
31.01.2019 kl 07:53 1514

Ja, spesielt om det er innsidere som hamstrer. Men det er det vel neppe slik som selskapet nå er priset.
Slettet bruker
31.01.2019 kl 07:54 1488

Tradinator,
Du har vært med lenge her og vet godt at markedet får som regel vite lite om hvem som har deltatt i emisjonen.
Pleier å komme fram type Mølsæther, Sissener etc nå en av dem har solgt med gevinst eller lånt ut aksjer til shorting.
terningmanden
31.01.2019 kl 07:56 1463

så har du set garagen i Danmark, for det var her det startede...
Slettet bruker
31.01.2019 kl 08:36 1131


Bare husk hva som skjedde med den siste sendingen, mange manipulatorer gjorde skandale og prisen gikk opp mer enn 25% ... NEL gjør det bra! Guttene gjør en god jobb og vi snakker om ingenting mer og ingenting mindre om fremtidens energi ... Snakk om handlingen koster 6 Kr det er bare cent for hva som kommer når dette spres snart ... Lykke til og ikke fall inn i manipuleringen av taperne ... Hold på manipulasjonen og kjøp mer hvis noen solgte! Det er slagordet, alle som vinner her i mange år ....