Enda mer kryptovaluta idioti

Slettet bruker
01.02.2019 kl 23:18 1736

QuadrigaCX lost the $150 million in cryptocurrencies that we held for customers because our founder died and he was the only one with the passwords to the wallets.
JosefK
02.02.2019 kl 04:21 1672

Og hva er det idiotiske? Fullstendig trustless systemer har den iboende faenskapen ved seg at om man ikke har den private nøkkelen, så eier man heller ingenting. At folk dør er heller ikke noe nytt, så da er det opp til individet om man vil at noen skal slippe til.

Noen vil ikke det. Og det er et personlig valg.

Så da er det eneste idiotiske å henge seg opp i hvordan andre stiller seg. Her ser du kraften i krypto. At det i denne sammenhengen gikk ut over 3. Part er dårlig management. Men det finner man over alt ellers.
Redigert 02.02.2019 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Joffe3
05.02.2019 kl 02:34 1517

Canadas største kryptovalutabørs QuadrigaCX har søkt om konkursbeskyttelse etter at børsens grunnlegger døde i desember, skriver den kanadiske statsavisen CBC.

Selskapet forvalter 2,1 milliarder kroner i kryptovaluta for sine kunder – men disse er krypterte på grunnleggerens personlige PC, og sikkerhetseksperter har ikke lykkes i å få tak i kryptovalutaen etter hans død.

LES OGSÅ: (+) Da kryptokollapsen traff Norge

Nå har flere kunder mistet motet, og forbereder seg på å aldri se pengene sine igjen:

– De har etterlatt oss i mørket. Jeg forbereder meg på det verste, sa Elvis Cavalic, som ikke har klart å gjennomføre et uttak på nesten 130.000 kroner.

– Dette har vært en lærepenge. Jeg vil sannsynligvis unngå kryptovaluta i fremtiden, sa han.

Selskapets advokater beskrev situasjonen som «sjelden og eksepsjonell», samtidig som flere oppfordret til å styrke reguleringer av kryptobransjen i kjølvannet av nyhetene.
Slettet bruker
05.02.2019 kl 14:48 1404

Dette og mange andre tilfeller er bevis på hvor trygt det er. En påminnelse om å selv ta vare på nøkkelen sin, og ikke overlate dette til tredjepart.
Man bør være sin egen bank, og er da selv ansvarlig. Info om nøkkel kan oppgis til nær familie eller på annen måte fremskaffes ved død ( som testament eller er rebus).

Om man har sine asset hos en børs eller tredjepart, eier du selv ikke verdiene og kan slite ved konkurs, hacking eller andre feil gjort av børsen.
Ledger Nano kan anbefalles, disse er offline Hardware Wallet. Da er nøkkelen lagret i denne og den kan ikke hackes.
Shotgun
06.02.2019 kl 11:02 1320

Helt enig! Dette er veldig bra og viser hvor sikkert systemet er. Men aldri oppbevare det hos noen du ikke stoler på. jeg stoler kun på meg selv når det gjelder penger. Så dersom jeg dør vil ingen andre kunne hacke seg inn med mindre jeg legger instrukser en plass. Dersom noen hackere hadde fått til å hacke opp disse lommebøkene så hadde jeg solgt alt med en gang. Da er jo teknologien verdiløs.