Optur i offshore i foråret

danm
02.02.2019 kl 10:19 4554

Kan vi forvente lige så stor optur i offshore, som vi så nedtur gennem høsten? Jeg tror muligheden foreligger. Der er nu så mange tegn på optimisme og lyst til at komme i gang med arbejdet for at sikre indtægter i fremtiden, at det kan give en stor efterspørgsel på skibe. Vi har set gennem januar, at olieprisen er gået op, til trods for, at lagrene i USA ikke er blevet mindre. Til gengæld har vi set et stort antal rigge blive taget ud. Jeg synes det ser ganske fornuftigt ud.
Redigert 20.01.2021 kl 18:30 Du må logge inn for å svare
Empire
04.02.2019 kl 21:08 1242

Disse offshore trådene blir mer og mer like Funcom trådene. Dere bor i et Rally og skal tydeligvis gjøre det lenge, alt fundamentalt satt til side. Kanskje damn kan lage en modell ala 100bagger, blottet for virkelighet og tuftet på rent håp og kjærlighet?

Håper bare ikke heth kommer og får rett ;)

Marco, du må ikke la trollene komme under huden på deg. Det beste er bare å ta pengene deres og komme seg videre. Jeg prøvde med damn innen olje, men innså fort at nicket er blottet for innsikt og forståelse. Og han har tapt mye penger, fryktelig mye penger på å fange en fallende kniv alt for tidlig.

Offshore kommer tilbake, men ikke før vi får en strukturell endring som medfører at kapasitet tas ut av markedet for godt og ikke bare ut i ymse typer opplag.
Jonny59
04.02.2019 kl 22:27 1186

Det stod også i samme rapporten at nedbetaling av subsea fartøy var på kun 7år, og at situasjonen ble en helt annen og bedre hvis en økte nedbetalingstiden!